نگاهی به مصوبات و تذکرات امروز بهارستان نشینان؛

نرخ مالیات بر انتقال دارایی‌ها مشخص شد/عفو رهبری توطئه دو قطبی سازی جامعه را نقش برآب کرد/ قیمت گاز ۳ برابر از مردم گرفته می شود/یک ریال هم از محل تبصره ۱۴ به عشایر تخصیص پیدا نکرد

وکلای ملت در نشست امروز صحن مجلس ضمن تعیین نرخ مالیات بر انتقال دارایی‌ها و ساز و کار محاسبه سنوات خدمتی کارکنان نیروهای مسلح پس از دوره نمایندگی، از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای عفو جمع کثیری از متهمان اغتشاشات اخیر قدردانی کردند.
کد خبر: ۱۱۶۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸ 06 February 2023

نرخ مالیات بر انتقال دارایی‌ها مشخص شد/عفو رهبری توطئه دو قطبی سازی جامعه را نقش برآب کرد/ قیمت گاز ۳ برابر از مردم گرفته می شود/یک ریال هم از محل تبصره ۱۴ به عشایر تخصیص پیدا نکرد

 

تابناک _ نشست علنی امروز (دوشنبه، 17 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت 9 و 8 دقیقه و با حضور 232 نفر از نمایندگان در حالی آغاز شد که بخشی از این نشست به صورت غیرعلنی برگزار شده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت رحلت حضرت زینب (س)، در خصوص دلیل برگزاری بخشی از نشست مجلس به صورت غیرعلنی، گفت: نشست مجلس از راس ساعت 8 صبح تا این لحظه در خصوص بررسی مسائل مرتبط با برنامه و بودجه و چگونگی نحوه تامین منابع بودجه برگزار شده و بررسی‌هایی را انجام داده‌ایم.

عفو جمعی از متهمان حوادث اخیر، جلوه دیگری از رویکرد پدرانه رهبر انقلاب بود​

قالیباف در نطق پیش از دستور خود نیز از موافقت حکیمانه رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان جلوه دیگری از رویکرد محبت آمیز و پدرانه ایشان با فرزندان خود یاد کرد و افزود: موافقت رهبر حکیم انقلاب با این عفو از موضع قدرت نظام اسلامی که سیره پیامبران و ائمه (ع) است، نقشه دشمنان برای تبدیل جوانان و نوجوانان معترض و فریب خورده به آشوبگران سازمان یافته را سد کرد.

وی همچنین در بخش پایانی نطق پیش از دستور خود به نمایندگی از ملت ایران با تمامی افراد حادثه‌دیده در زلزله ترکیه و سوریه ابراز همدردی کرده و به ملت مسلمان این دو کشور تسلیت گفت.

نرخ مالیات بر انتقال دارایی‌ها مشخص شد

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی اولین دستورکار نشست امروز صحن مجلس بود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده 20 طرح مذکور به تعیین نرخ مالیات بر انتقال دارایی‌ها پرداختند.

آمادگی حوزه نرم‌افزاری مجلس برای شفاف‌سازی آراء نمایندگان

طرح شفافیت قوای سه گانه از جمله طرح‌هایی بود که مجلس یازدهم از همان ابتدای شکل‌گیری این دوره از مجلس بر آن تاکید داشت کمااینکه بارها وکلای ملت بر ضرورت شفاف‌سازی آرای نمایندگان اصرار ورزیدند، هرچند بررسی آن حواشی نیز به همراه داشته و موانع ایجاد شده در مسیر بررسی این طرح، اما و اگرهایی را هم در پی داشت.

محمدتقی نقدعلی در این نشست در قالب تذکری در خصوص شفافیت آراء یادآور شد که تعدادی از نمایندگان خواستار علنی شدن رأی خود هستند و خطاب به رییس مجلس ادامه داد: شما دستور دادید مقدمات این موضوع از حیث الکترونیکی در مجلس آماده شود اما هنوز آراء به صورت کاغذی اخذ می شود، از سوی دیگر موضوع شفافیت قوای سه‌گانه نیز هنوز در مجمع تشخیص مصلحت مانده که حل نمی‌شود در حالی که اولین قول مجلس به مردم بود و دلیل آن نیز مشخص نیست لذا از آنجایی که زورمان به مجمع نمی‌رسد حداقل شما به معاونت اجرایی دستور دهید شفافیت آراء در مجلس پیگیری شود که هنوز بعد از گذشت دو ماه اجرا نشده است و هنوز نمایندگان امکان شفاف‌سازی آراء خود را ندارند.

در ادامه قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به وی با بیان اینکه مسیر قانون شفافیت قوای سه‌گانه طی شده و پس از تأیید به اجرا در می‌آید، گفت: تأکید می‌کنم حوزه نرم افزاری مجلس برای شفافیت آرای نمایندگان آماده است و مقرر شده بود دوستان داوطلب، نامه درخواست مکتوب برای شفافیت همه آراء خود را ارائه کنند تا به صورت سیستمی عمل شود چرا که نمی‌توان برای هر رأی‌گیری درخواست صادر کرد.

موافقت مجلس با اصلاح طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی-تخصصی

در ادامه بهارستان‌نشینان به منظور تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح تبصره یک ماده ۱۵ طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی- تخصصی اعاده شده از شورای نگهبان موافقت کردند.

بر اساس این ماده کارگروه تشکیل شده به  احراز تخلف نسبت به اعمال یکی از موارد مندرج در ماده 17 یعنی نقض مبانی دین مبین اسلام و تبلیغ و فعالیت علیه موازین اسلامی از جمله نشر مطالب الحادی و اهانت به مقدسات مذهبی، هرگونه فعالیتی که مخل آزادی، استقلال، تمامیت ارضی و وحدت ملی، منافع ملی و مصالح جمهوری اسلامی ایران و نظم عمومی ‌باشد از جمله جرایم ضد امنیت داخلی و خارجی کشور، انتشار و افشای اسناد طبقه بندی شده، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرایم و غصب عناوین و مشاغل و اَعمال خلاف قانون اساسی و نقض حقوق ملت از جمله ایراد تهمت، افتراء، شایعه‌پراکنی، آموزش و ترویج خشونت و هرنوع اعمال منافی عفت می‌پردازد اما چنانچه ارتکاب جرم محرز شود، این کارگروه فاقد صلاحیت رسیدگی به این عنوان خواهد بود و مراتب را به مرجع قضایی ارسال خواهد کرد.

تعیین ساز و کار محاسبه سنوات خدمتی کارکنان نیروهای مسلح پس از دوره نمایندگی

اما رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی از دیگر موضوعاتی بود که در دستورکار امروز صحن قرار داشت و در روند بررسی این طرح، نمایندگان مجلس ساز و کار محاسبه سنوات خدمتی کارکنان نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات پس از دوره نمایندگی را مشخص کردند.

اعلام عفو عمومی مقام معظم رهبری توطئه دشمنان برای دو قطبی سازی جامعه را نقش برآب کرد

اما تعدادی از نمایندگان مجلس نیز در این نشست از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای عفو متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر تشکر و قدردانی کردند.

مجتبی یوسفی با اشاره به اعلام عفو عمومی مقام معظم رهبری بیان کرد: نقش بی بدیل ایشان در این 3 دهه که به حق توانسته اند راه امام خمینی (ره) را خیلی خوب با ژرف نگری شان دنبال کرده و نشان دادند این افراد فرزندان این کشور بوده و رهبر انقلاب همچون پدری مهربان و دلسوز امت به ویژه برای نسل جوان هستند.

مهرداد گودرزوند چگینی نیز در ادامه از عفو عمومی مقام معظم رهبری که توطئه دشمنان کشور را نقش بر آب کرد و همچنین از رئیس قوه قضائیه که با تیزهوشی از دوقطبی سازی کشور جلوگیری کرد، تشکر و قدردانی کرد.

ناطقان میان دستور 17 بهمن ماه

در ادامه این نشست اسامی ناطقان میان دستور این نشست توسط علی کریمی فیروزجایی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل قرائت شد:

-بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار: قدرتی که با اراده مردم شکل گیرد هرگز با اراده بیگانه دچار تزلزل نمی‌شود

- منصورعلی زارعی کیاپی نماینده ساری: حوزه کشاورزی استان مازندران در مخاطره جدی است

- سید محمد مولوی نماینده آبادان: جای خالی قانون هوای پاک در  لایحه بودجه ۱۴۰۲مشهود است

- عادل نجف زاده نماینده خوی: ضرورت تخصیص اعتبار کافی برای مقاوم‌سازی منازل خوی

 تذکرات شفاهی نمایندگان

سید البرز حسینی: سیب زمینی کاران فرصت صادرات ندارند

جبار کوچکی نژاد: قیمت کود شیمیایی، کشاورزان را سرگردان کرده است/ وزیر جهاد در این خصوص تصمیم قاطع بگیرد

سید مرتضی حسینی: بودجه نهادهای فرهنگی به حوزه آموزش و پرورش اختصاص یابد

مصطفی نخعی: وزارت جهاد کشاورزی به تعهدات خود درخصوص پرداخت خسارات سیل و سرمازدگی به بهانه‌های مختلف عمل نمی‌کند

سیدرضا تقوی: دولت‌های غربی از تلاش مذبوحانه و شیطانی علیه جمهوری اسلامی دست بردارند

غلامحسین رضوانی: آمریکا و اروپا به خصومت‌ورزی با ما ادامه خواهد داد

مسلم صالحی: برخلاف ادعای رئیس جمهور، قیمت گاز ۳ برابر از مردم گرفته می شود

مسلم صالحی در نشست علنی امروز (دوشنبه 17 بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خود گفت: ضمن عرض تسلیت رحلت حضرت زینب (س) ، تذکر اول من به وزارت نفت درباره افزایش 10 برابری قیمت گاز مصرفی خانوارهاست.

نماینده مردم اقلید در مجلس یازدهم افزود: دولت باید دو راهکار را انجام شود؛ اول بازنگری در اقلیم بندی شهرستان ها است، برخی شهرستان ها مانند اقلید در یک ماه گذشته دمای منفی 30 درجه را تجربه کرده اند که این موضوع باید بازنگری شود.

وی مطرح کرد: اقلید در اقلیم 2 قرار گرفته است، این تغییر دما با توجه به شرایط آب و هوایی ممکن است در برخی شهرستان های دیگر نیز ایجاد شود.

صالحی تصریح کرد: رئیس جمهور می گوید قیمت گاز را 70 درصد کاهش داده ایم! این تخفیف 70 درصدی با افزایش 10 برابری قیمت همخوانی ندارد، عملاً در شرایط بد اقتصادی، قیمت گاز را 3 برابر از مردم می گیرید. ادعای کاهش قیمت گاز با کدام استاندارد ساختمانی و وسایل گرمایشی؟! از مردم توقع داریم الگوی مصرف را نیز رعایت کنند.

نماینده مردم اقلید در مجلس یازدهم با اشاره به لزوم تکمیل دو پروژه در شهرستان در حوزه انتخابیه اش گفت: وزارت نیرو قول انجام دو پروژه را در اقلید داده است و آقای روغنی مدیرکل حوزه وزارت را برای این کار مامور کرده اند، ولی هیچ اتفاقی نیفتاده است. احداث پست 60 کیلوولت دهستان خنجشت که از طرح های مصوب وزارت نیرو است و پست 400 کیلوولت سرحد که بیش از 10 سال از کلنگ زنی آن می گذرد؛ هنوز برای آنها کاری انجام نشده است. این امروز و فردا کردن به صلاح نیست.

رضا حاجی پور: انتقاد شدید نماینده آمل از انبار شدن برنج داخلی در شالیکوبی‌ها و واردات برنج

محمدمهدی زاهدی: ضرورت همکاری استانداری برای اتمام پروژه پتروشیمی و پلاسمای خون کرمان

وحید جلال زاده: روزانه بر مشکلات تنش آبی ارومیه افزوده می‌شود

علیرضا نظری: بجای حذف دلال بازی از بازار خودرو، دولت دلال خودرو در بورس شده است

شهریار حیدری: یک ریال هم از محل تبصره ۱۴ به عشایر تخصیص پیدا نکرد

شهریار حیدری در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۱۷ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: امروز صبح در جلسه غیرعلنی در خصوص مولدسازی و نگرانی در این زمینه مباحثی مطرح شد، مصداق بارز تولیدکننده در کشور عشایر هستند که به تعبیر حضرت امام (ره) ذخایر انقلاب و به تعبیر رهبری مطمئن‌ترین قشر مردم ایران به نظام و انقلاب اسلامی هستند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی خطاب به ریاست جلسه بیان کرد: از محل تبصره (۱۴) قانون بودجه دو هزار میلیارد تومان برای عشایر اعتبار در نظر گرفته شد که تا این لحظه تخصیص پیدا نکرده است و از محل ملی تنها دو درصد تخصیص یافت. آیا این توجه به قشر تولیدکننده است.

وی تأکید کرد: وزیر جهاد کشاورزی موظف است به داد این قشر مظلوم و تولیدکننده برسد و در دولت برای حل مشکلات آن‌ها فریاد کند، وزیری که وعده‌های مختلفی بیان کرده بود و نگران کشاورزان و عشایر بود و با همین نگرانی وزیر شد، اما امروز کمترین توجهی به قشر تولیدکننده و عشایر ندارد.

محمدخدابخشی: احداث پل کمترین کمک برای رفع محرومیت از منطقه الیگودرز است

سیدناصر موسوی لارگانی: تورم به درد روزمره اقتصاد کشور تبدیل شده است

مهرداد گودرزوند چگینی: راه‌های فرعی رودبار فاقد ایمن‌سازی و آسفالت هستند

سید غنی نظری خانقاه : نمایندگان اجازه خدشه وارد شدن به آزادی بیان را نمی‌دهند

علی جدی: علت واگذاری بورسیه دانشگاه فرهنگیان به دانشجویان علوم پایه دانشگاه تهران چیست؟

فتح الله توسلی: تا پایان سال یک ماه زمان باقیمانده اما بانک‌ها به پرداخت وام اقدام نمی‌کنند

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی امروز (دوشنبه، 17 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت 12:18 به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی فردا (سه شنبه، 18 بهمن ماه) رأس ساعت 7:45 با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸
با هر بهانه ای افزایش قیمت ها موجب افزایش مالیات ها می شوند و افزایش مالیات ها هم موجب افزایش قیمت ها در هر دو حالت افزایش درآمد برای دولت و افزایش فشار برای زندگی مردم
دقیقا همان نماینده هابی هستند که خواستار تسریع در محاکمه و اعدام معترضین بودند؟!
چقدر به درامد مردم اضافه شد؟ چی به معیشت مردم اضافه کردین که دارید سه برابرشو پس میگیرید
عبدالناصر همتی نوشت:
گفته‌اند رشد نقدینگی در سال‌های گذشته نتیجه اعتماد به غرب و معطل نگه داشتن کشور بود.
حتماً رشد ماهانه ۵ درصدی پایه پولی در دو ماه پاییزی امسال و چاپ ۱۲۴ هزار میلیارد تومان پول، ظرف ۹ ماه اول سال، هم نتیجه سرعت قطار پیشرفت و کانال های جدید مالی است؟!
پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، اتفاقی که مسیر تاریخی دنیا را عوض کرد با چند تا برنامه تلوزیونی و راهپیمایی تمموم میشه فایده نداره که . آیا خوب نیست که به این مناسبت متولدین دهه هشتاد به قبل شامل عفو خدمت سربازی شوند؟
نرخ مالیات بر انتقال دارایی ها ؟؟؟
کف گیر خیلی به ته خورده
کلمه کاهش هم برره ای است.در فارسی یعنی افزایش داده ایم .
همش بدنبال جمع اوری مالیات هستید حداقل این مالیاتها را به کارهای زیرساختی کشور اختصاص دهید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار