بازدید 12452

خرید ویلا و بررسی انواع ویلا

در این مقاله به مقایسه ویلاهای ساحلی و ویلاهای جنگلی می پردازیم تا بتوانید با مزایا و معایب هر کدام آشنا شوید و با چشمان باز انتخاب کنید!
کد خبر: ۱۱۶۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵ 06 February 2023

در این مقاله می‌خواهیم به موضوع خرید ویلای ساحلی و جنگلی بپردازیم و این دو مدل ویلا را باهم مقایسه کنیم تا بفهمیم کدام یک برای خرید و استفاده بهتر است. افزایش تقاضا برای اجاره ویلا منجر به افزایش اجاره بها می شود و حتی اگر دیر جابجا شوید، همان ویلاهای اجاره ای بالا از بین می رود! پس انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید که در دراز مدت از آن لذت ببرید در ادامه این مقاله به مقایسه ویلاهای ساحلی و ویلاهای جنگلی می پردازیم تا بتوانید با مزایا و معایب هر کدام آشنا شوید و با چشمان باز انتخاب کنید!

خرید ویلا و بررسی انواع ویلا

همه چیز درباره ویلای ساحلی

همانطور که از نامش پیداست، ویلای ساحلی در ساحل واقع شده است. این ویلاها معمولا در شهرهایی ساخته می شوند که دارای دریا هستند. ویلای ساحلی اساساً در کنار دریا ساخته می شود و معمولاً از یک طرف جاده ای به دریا دارد. برخی از این ویلاها دارای حیاط های مشرف به دریا هستند و به صاحب ملک اجازه می دهند در هر زمانی از شبانه روز در کنار سواحل زیبا قدم بزنند. بی شک ویلای ساحلی یکی از بهترین انواع ویلاها است و می توانید شبی آرام را در این گونه ویلاها سپری کنید. و شبت را با صدای امواج آب به صبح برسان.

ویلا در ساحل و مزایای آن

ویلاهای ساحلی همانطور که از نامشان پیداست ویلاهایی هستند که در نزدیکی سواحل و دریا ساخته شده اند. اغلب مورد توجه مسافران و خریداران ویلا، این ویلاها انتخابی بسیار ایده آل برای تعطیلات و استراحت محسوب می شوند. با انتخاب مکانی غیر از ویلای ساحلی، از تجربه بیدار شدن با صدای دریا و قدم زدن در ساحل لذت نمی بریم! شاید هزاران ویلا در شمال وجود داشته باشد، اما همیشه نامزدهای بیشتری برای ویلاهای ساحلی وجود دارد. بنابراین همیشه افراد بیشتری برای اجاره ویلای ساحلی تمایل دارند و به همین دلیل اجاره ویلا ساحلی دشوار است. ویلاهای ساحلی از نظر دسترسی و مسیر گزینه بسیار بهتری هستند زیرا اغلب در محیط شهری قرار دارند و نیازی به عبور از مسیرهای کوهستانی و جنگلی نخواهید داشت. در فصول سرد سال که بسیاری از جاده‌ها به دلیل بارش برف سنگین مسدود می‌شوند، دسترسی به ویلاهای ساحلی به راحتی امکان‌پذیر است، زیرا اکثر آنها در شهر واقع شده‌اند و به مسیرهای شهر نیز رسیدگی بیشتری می‌شود.

استفاده از امکانات ساحلی: معمولا وسایلی مانند جت اسکی، قایق، موتورسیکلت و مواردی از این قبیل در دریاها و سواحل قرار می گیرند و می توانید به راحتی از آنها برای تفریح استفاده کنید. داشتن ویلا نزدیک به ساحل این امکان را به شما می دهد تا هر زمان که خواستید به راحتی از امکانات ساحلی استفاده کنید و دسترسی راحت تری به امکانات داشته باشید.

ویلای ساحلی و ایراد های آن

در کنار هزاران مزیت ویلاهای ساحلی که گردشگران را به خود جذب می کند، معایب کوچکی نیز وجود دارد که ممکن است برخی افراد را از انتخاب ویلا ساحلی منصرف کند. در فصول گرم و تعطیلات تابستان که مردم از گرمای شهر خود فرار می کنند، شاید اقامت در ویلای ساحلی چندان مناسب نباشد. چرا که آب و هوای مناطق ساحلی به شدت گرم و خشن است و اگر ویلای شما در نزدیکی دریا واقع شده است، باید این گرما را تحمل کنید! از طرفی به دلیل رطوبت زیاد مناطق ساحلی، ممکن است مبلمان و برخی مکان ها آسیب ببینند و نیاز به تعمیر داشته باشند. بنابراین، اگر قصد خرید ویلای ساحلی در شمال را دارید، این معایب را در نظر داشته باشید.

همه چیز درباره کلبه جنگلی

از دیگر ویلاهایی که در شمال کشور بسیار پرطرفدار است می توان به ویلاهای جنگلی اشاره کرد. این ویلاها در محیطی سرسبز جنگلی قرار گرفته اند و طراوت و نشاط را برای ما به ارمغان می آورند. اگر می خواهید زمانی را در محیط هایی سپری کنید که پر از اکسیژن و هوای تازه است، به شما توصیه می کنیم به کلبه های جنگلی بروید و از گذراندن وقت در این مکان ها لذت ببرید.

کلبه های جنگلی و مزایای آنها

سرسبزی بی‌پایان و زیبایی که از جاده‌های شمال به یاد می‌آورید دلیلی است که بسیاری از مردم به شمال سفر می‌کنند. مناظر جنگلی، انبوه و سرسبز شمال هر ساله تعداد زیادی از مسافران را به این مکان می آورد. ویلاهای جنگلی در فاصله بیشتری از شهر واقع شده اند و به همین دلیل می توانند آرامش و آرامش بیشتری را برای ساکنین داشته باشند. جنگل های شمال بسیار وسیع و گسترده است. به همین دلیل تنوع ویلاهای این منطقه بسیار زیاد است و با هر سلیقه و بودجه ای می توانید یک ویلای جنگلی خریداری کنید. ویلا یا ویلاهای مدرن، کلاسیک یا چوبی و ویلاهایی در ابعاد کوچک و بزرگ که کار شما را در هنگام انتخاب راحت می کند. در فصول گرم سال، آب و هوای مناطق جنگلی نسبت به مناطق ساحلی کمتر مرطوب و مرطوب است. اما منظره زیبا و منظره منحصر به فرد جنگل بزرگترین مزیتی است که با خرید یک ویلای لوکس به دست خواهید آورد. یکی دیگر از مزایای ویلاهای جنگلی قیمت مناسبتر نسبت به ویلاهای ساحلی است و همین دلیل ممکن است شما را وادار به انتخاب ویلای جنگلی کند!

خرید ویلا و بررسی انواع ویلا

کلبه جنگلی و معایب آن

کلبه های جنگلی معمولاً از مراکز خرید و امکانات رفاهی بسیار دور هستند. در واقع، اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید تمام امکانات رفاهی آماده و در دسترس باشند، کلبه‌های جنگلی انتخاب مناسبی برای شما نیستند. همانطور که قبلا گفته شد، در فصول سرد سال که بارش برف سنگینی داریم، راه های منتهی به کلبه های جنگلی مسدود شده و دسترسی به آن ها سخت می شود. در نتیجه اگر قصد خرید کلبه جنگلی را دارید، علاوه بر در نظر گرفتن این نکته، از سیستم گرمایش صحیح کلبه نیز مطمئن شوید.

موقعیت جغرافیایی ویلا

تحقیق در مورد موقعیت جغرافیایی ویلا یکی از مواردی است که هنگام خرید ویلا باید به آن توجه کنید. به عنوان مثال، ویلاهایی که مرزهای رودخانه را رعایت نمی کنند یا در زمین های سست و در موقعیت جغرافیایی خطرناک ساخته شده اند. همچنین خرید ویلا در مناطق دورافتاده توصیه نمی شود.

بررسی مدارک ویلا 

یکی از نکات کلیدی که باید در بررسی شود، بررسی مدارک مربوط به خرید است. متأسفانه کلاهبرداران و دلالان می توانند از طریق کلاهبرداری های خود اقدام به فروش غیرقانونی ویلا به شما کنند. پس قبل از خرید ویلا مدارک خود را به دقت بررسی کنید. اما این سوال پیش می آید که چه مدارکی باید بررسی شود.

یکی از سوالاتی که باید در نظر گرفت این است که آیا خانه در زمینی با کاربری مناسب ساخته شده است یا خیر. ساخت و ساز مسکن فقط در زمین مسکونی مجاز و قانونی است. به عنوان مثال، اگر زمین مورد استفاده گردشگری یا کشاورزی باشد، ساختن خانه در آنجا قانونی نیست. یکی دیگر از نکاتی که در خرید ویلا باید به آن توجه کرد، گواهی ویلا است. مسکن باید دارای گواهی شش دنگ منطقه و آیا پروانه ساختمانی، سند تفکیک و همچنین پایان کار باشد. با توجه به تجربه ای که در این زمینه داریم توصیه می کنیم از خرید خانه با سفته چشم پوشی کنید. همچنین به کارهای مشترک توجه کنید، با سند مشترک خانه نخرید. اگر به فکر خرید خانه شهری هستید، به یاد داشته باشید که اگر سند مشترک باشد، در آینده امکان جداسازی آن وجود دارد.

کدام ویلا برای شما مناسب است

از طرفی در یک ویلای مستقل تمامی این وظایف بر عهده شماست. یکی دیگر از جنبه های مهم این است که قیمت ویلای شهرکی نسبت به ویلا مستقل مقرون به صرفه تر است. بنابراین اگر به دنبال ویلایی مقرون به صرفه هستید، ویلا شهرکی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اما اگر یک فضای آرام و خصوصی برای شما بیش از هر چیز دیگری مهم است، پس یک ویلای مستقل می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

حتی روستاها از نظر معماری به انواع مختلفی تقسیم می شوند. حال که با دو نوع ویلا شهری و مستقل و مزایا و معایب کلی آنها آشنا شدید، در ادامه روند خرید ویلا، می خواهیم انواع ویلاها را از نظر معماری بررسی کنیم.

ویلاها بر اساس نوع ساختمان به دسته های مختلف آپارتمانی، دوبلکس و تریبلکس تقسیم می شوند. انتخاب نوع مناسب به علت های زیادی بستگی دارد. نکته اصلی که باید به آن توجه کرد قیمت انواع ویلا است. طبیعتا هر چه ویلا بزرگتر باشد، قیمت خرید و البته هزینه های نگهداری نیز بیشتر می شود. بنابراین ویلا فلت از نظر قیمت مناسب ترین ویلا محسوب می شود. یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب ویلای مناسب برای خرید میزان استفاده شما از ویلا است. برای مثال اگر خانواده کم جمعیتی دارید و به مهمانی ها و مجالس علاقه ندارید، بهتر است ویلای کوچکی مانند آپارتمان انتخاب کنید.

سومین عاملی که می تواند به عنوان راهنمای خرید ویلا، برای تعیین نوع ویلای مورد نظر شما مورد استفاده قرار گیرد، منظره ای است که انتظار دارید. طبیعی است که هر چه ارتفاع ویلای شما بیشتر باشد، دید وسیع تری دارد. به عبارتی ویلاهای بالاتر در چشم انداز خود چشم اندازهای زیباتری دارند. بنابراین اگر به دنبال چشم اندازی فراوان هستید، ویلاهای دوبلکس یا تریبلکس مناسب شما هستند.

 

انتهای رپرتاژ أگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر