بازدید 3574

متکی: عفو رهبر انقلاب، میخی بر تابوت اغتشاشات است

رئیس خانه احزاب ایران با اشاره به موافقت رهبر انقلاب با عفو گسترده محکومان اغتشاشات گفت:‌ اقدام امروز مقام معظم رهبری نقطه پایان و میخی بر تابوت اغتشاشات بوده و تکمیلی بر تعامل هوشمندانه ایشان با حوادث داخلی است.
کد خبر: ۱۱۶۲۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵ 05 February 2023

به گزارش «تابناک»، منوچهر متکی رئیس خانه احزاب در گفتگو با فارس با اشاره به موافقت رهبر انقلاب با عفو گسترده محکومان اغتشاشات گفت: اقدام امروز مقام معظم رهبری نقطه پایان و میخی بر تابوت اغشاشات بوده و تکمیلی بر تعامل هوشمندانه ایشان با حوادث داخلی است، همان گونه که تعاملات ایشان با حوادث خارجی را هم به درستی دیده بودیم.

متکی افزود: این اقدام نوعی اجابت خواسته های بخشی از جامعه بود، بسیاری از خانواده ها درخواست کرده بودند نظام بچه هایشان را ببخشند و ایشان نیز این درخواست را اجابت کردند.

وی تاکید کرد: در ابتدای حوادث اخیر با توجه به اینکه جنگ نرم و همه جانبه دشمن در فضای مجازی برای اثر گذاری در ذهن جامعه نسبت به نظام و دولت اتفاق افتاده بود، ایشان در همان ابتدا با تفکیک اغتشاش و اعتراض این دو صف را از هم جدا کردند.

وزیر سابق امور خارجه گفت: مضمون و پیام عفو اخیر رهبری این بوده که اعتراض و انتقاد شنیدنی است، خودشان را کنار نسل جوان قرار دادند و فرمودند این افراد فرزندان ما هستند و نگاه پدرانه داشتند.

وی افزود: قوه قضاییه و نیروی انتظامی نیز در حوادث اخیر هوشمندانه عمل کردند و مجالی به ورود دشمن به کشور و کشته سازی ندادند، نیروی انتظامی و بسیج شهدای زیادی دادند ولی تهاجم متقابل نداشتند.

متکی عنوان کرد: در ایستگاه پایانی صف‌های اعتراضات و اغتشاشات مشخص شد، عناصر معینی آگاهانه با گره خوردن با دشمن و سپردن تعهدات به دشمن وارد این میدان شدند، و باید با این افراد برخورد شود.

وزیر سابق امور خارجه ادامه داد: البته عده ای از جوانان کسانی بودند که به گمان پایان یافتن جمهوری اسلامی فریب خورده بودند و با نگاه القائی وارد میدان شده بودند، مقام معظم رهبری گام پایانی را برداشتند و با این عفو تدبیر خودشان را کامل کردند.

وی افزود: در حوادث اخیر آمریکا تلاش کرد یکپارچگی را علیه جمهوری اسلامی راه بیندازد و اروپایی ها نیز فریب آمریکا را خوردند و گمان کردند کار جمهوری اسلامی ایران تمام شده است و آن را به جوانان داخل کشور القا می کردند.

رئیس خانه احزاب در پایان گفت: افرادی که در حوادث اخیر فریب خورده بودند تعدادشان از افرادی که عمدا علیه نظام کار می کردند بسیار کمتر بود و اغتشاش گران تعدادشان بسیار اندک بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار