بازدید 21074
با سیصد و چهلمین روز از حمله روسیه به اوکراین

آماده شدن روسیه برای تشدید حداکثری جنگ/ پیام جدید آمریکا به روسیه درباره جنگ اوکراین/هشدار اوکراین در باره آمادگی روسیه برای عملیات بزرگ

سیصد و چهلمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹ 01 February 2023

آماده شدن روسیه برای تشدید حداکثری جنگ

بین الملل تابناک: سیصد و چهلمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اردوغان: بحران اوکراین با ارسال تانک حل نمی شود
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - ۲۳:۲۶

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه چهارشنبه شب گفت که مشکل جنگ اوکراین با ارسال تانک حل نخواهد شد.

 اردوغان در گفت وگو با شبکه "تی آر تی" این کشور تصریح کرد: واردات تانک به اوکراین یک اقدامی خطرناک است و این کار به دست تاجران سلاح انجام می شود.

وی گفت: نمی توانم بگویم که ارسال تانک یکی از پارامترهای حل بحران اوکراین است، این کار خطرناک است هرچند که برای صاحبان اسلحه مفید است.

مقام روس: غرب به ارسال تانک به اوکراین اکتفا نخواهد کرد
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - ۲۲:۱۱

نائل موخیتوف، دستیار رئیس شورای امنیت روسیه روز چهارشنبه گفت که غرب به ارسال تانک به اوکراین اکتفا نخواهد کرد و قصد دارد تسلیحات بیشتری به کی یف بفرستد.

به گزارش خبرگزاری "تاس", وی در خصوص درخواست ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از کشورهای غربی برای ارسال جنگنده, موشک و سایر تجهیزات گفت: من معتقدم که غرب به ارسال تانک به اوکراین اکتفا نخواهد کرد.

موخیتوف خاطرنشان کرد که روس هراسی غرب به قرن‌ها قبل برمی گردد، زیرا غربی ها نمی‌خواهند کمک‌های روسیه را به یاد آورند.

هشدار اوکراین در باره آمادگی روسیه برای عملیات بزرگ
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - ۲۱:۳۴

یک مقام بلندپایه امنیتی اوکراین به شبکه اسکای نیوز گفت که نیروهای روسیه آماده تهاجم بزرگ تازه ای طی چند هفته آتی در خاک اوکراین می شوند.

به گزارش تارنمای روزنامه وال استریت ژورنال؛ اولکسی دانیلوف دبیر شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین، گفته است که روسیه آماده اوج گیری حداکثری تنش و درگیری می شود و همه امکانات موجود خود را شامل برگزاری رزمایش ها و آموزش ها، برای این هدف گردآوری و بسیج کرده است.

به گفته دانیلوف، تهاجم تازه روسیه ممکن است با سالگرد آغاز حمله گسترده این کشور در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) هم زمان باشد.

این هشدار چند هفته پس از اشاره مقام های اوکراین و غرب به خطر تهاجم احتمالی تازه روسیه در ماه های آینده، منتشر شده است.

روسیه به رژیم صهیونیستی هشدار داد
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - ۲۰:۲۰

روسیه روز چهارشنبه به رژیم صهیونیستی درباره هر گونه اقدام برای ارسال سلاح به اوکراین هشدار داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این گفته که ارسال کمک نظامی به کی‌یف را بررسی می‌کند و مایل به میانجی‌گری برای پایان دادن به این جنگ است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در جمع خبرنگاران درباره این موضوع گفت: «حرف ما این است همه کشورهایی که به اوکراین سلاح ارسال می‌کنند باید بدانند که نیروهای مسلح ما این سلاح‌ها را هدف‌های مشروع در نظر می‌گیرند.»

از زمان آغاز جنگ اوکراین در ماه فوریه سال گذشته میلادی، رژیم صهیونیستی مدعی شده که در این جنگ خنثی است و کمک‌های نظامی به اوکراین ارسال نمی‌کند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اوایل ماه جاری میلادی با انجام یک گفتگوی تلفنی با «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه باعث خشم کی‌یف شد. کوهن در سخنرانی هنگام شروع به کارش در این سمت گفت، مقامات دولت جدید رژیم صهیونیستی کمتر در انظار عمومی درباره جنگ در اوکراین صحبت خواهند کرد.

رژیم صهیونیستی تا کنون از تسلیح اوکراین به دلیل ناخرسند ساختن روسیه، بازیگر پیشرو در سوریه، خودداری کرده است.

این در حالی است که عدم برقراری تماسی تلفنی بین وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و اوکراین در هفته‌های گذشته موجب انتقاد و اعتراض تل‌آویو شده بود؛ اعتراضی که موجب شد تا رسانه‌های عبری از آن به عنوان چالش در روابط کابینه «بنیامین نتانیاهو» با پرونده اوکراین یاد کنند.

اردوغان: از درخواست عضویت سوئد در ناتو حمایت نمی‌کنیم
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - ۱۹:۰۱

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه چهارشنبه (اول فوریه، ۱۲ بهمن) گفت آنکارا به درخواست عضویت فنلاند در ناتو نگاه مثبتی دارد اما از درخواست عضویت سوئد حمایت نمی‌کند.

به گزارش شبکه چینی سی‌جی‌تی‌ان، اردوغان در سخنانی برای نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه گفت: سوئد نباید به خود زحمت تلاش در این مرحله را بدهد. تا زمانی که اجازه سوزاندن قرآن را بدهند، ما به درخواست عضویت آن‌ها در ناتو بله نخواهیم گفت.

اردوغان یکشنبه هم گفته بود که آنکارا می‌تواند به طور جداگانه پیش از سوئد با پیوستن فنلاند به ناتو موافقت کند. مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه هم بعد از وی اظهارات مشابهی را بیان کرد. وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با همتای مجارستانی خود گفت که ترکیه نمی‌تواند با الحاق سوئد به ناتو موافقت کند.

از زمان مطرح شدن بحث الحاق سوئد و فنلاند به ناتو، ترکیه به عنوان یکی از اعضای این ائتلاف نظامی غربی شروطی را برای اعلام موافقت با عضویت آن‌ها در ناتو اعلام کرده است. عضویت یک کشور تازه در ناتو طبق اساسنامه این ائتلاف، به موافقت همه کشورهای عضو نیاز دارد.

به دنبال اقدام هتاکانه در سوئد، روابط متشنج این کشور با ترکیه دچار تنش‌های تازه‌ شده و آنکارا سفر از قبل برنامه ریزی شده اخیر وزیر دفاع سوئد به آنکارا را لغو کرد.

پیش از این، رجب طیب اردوغان با اشاره به تن ندادن سوئد به خواسته‌های آنکارا گفته بود، ممکن است ترکیه تصمیم متفاوتی در خصوص پیوستن فنلاند به ناتو اتخاذ کند که باعث شوکه شدن سوئد خواهد شد.

زاخاروا: آمریکا امنیت اروپا و روسیه را تضعیف می‌کند
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - ۱۹:۰۰

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به ادعای جدید آمریکا درباره نقض پیمان نیواستارت از سوی مسکو گفت: آمریکا امنیت قاره اروپا در کل و روسیه را به عنوان جزء لاینفک این قاره، تضعیف می‌کند.

 خبرگزاری تاس نوشت: ماریا زاخاروا در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک که چهارشنبه (امروز) پخش شد، اظهار داشت: آنها (آمریکایی ها) هم به صورت انفرادی و هم در ائتلاف های نظامی مربوط به خود، امنیت قاره اروپا در کل و روسیه به عنوان بخش جدایی ناپذیر این قاره را تضعیف می کنند و چنین اقداماتی به طور مستقیم علیه روسیه به عنوان یک کشور است.

زاخاروا همچنین گفت اتهامات آمریکایی ها علیه روسیه درباره نقض پیمان نیواستارت تنها «لبخندی تمسخرآمیز» را به لب آورده است.

این دیپلمات روس افزود: چنین اظهاراتی از سوی آمریکا که درباره آن صحبت کرده ایم و یا هر کسی که از چنین مسائلی حمایت می کند-یعنی این مفهوم که روسیه آن طور که ادعا شده پیمان نیواستارت را نقض کرده است- تنها باعث لبخندی تمسخرآمیز می شود.

آناتولی آنتونف سفیر روسیه در آمریکا نیز امروز گفته بود که مسکو بر خلاف واشنگتن سالها کاملا از پیمان نیواستارت پیروی کرده و مسئولیت هر گونه نقض این پیمان به طور کامل برعهده آمریکا است.

پیام جدید آمریکا به روسیه درباره جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - ۱۸:۵۸

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه تأیید کرد همتای آمریکایی‌اش، «آنتونی بلینکن»، پیام تازه‌ای در خصوص درگیری‌های جاری در اوکراین برای او ارسال کرده است.

با وجود این، وبگاه شبکه خبری راشاتودی با استناد به گفته‌های لاوروف نوشته که پیام آنتونی بلینکن حاوی هیچ پیشنهاد ارزشمندی نبوده است. لاوروف این اظهارات را روز سه‌شنبه بعد از دیدار با «سامح شکری»، وزیر امور خارجه مصر مطرح کرد.

مطابق این گزارش، لاوروف گفت با آنکه روسیه همیشه آماده شنیدن «طرحی جدی» از واشنگتن «برای حل و فصل مشکلات کنونی» بوده اما پیام بلینکن فاقد چنین اطلاعاتی بوده است.

لاوروف گفت: «آقای وزیر، (سامح شکری) گفتند که پیام خاصی را از وزیر خارجه آمریکا بلینکن آورده‌اند که به تازگی به قاهره سفر کرده بود. من می‌توانم این را تأیید کنم.»

دیپلمات ارشد روسیه اضافه کرد که آمریکا در این پیام یک بار دیگر از آمریکا خواسته عملیاتش را «متوقف کند»، «خارج شود» و «بعدش همه چیز خوب خواهد شد.»

لاوروف گفت، با وجود این اهداف آمریکا و در کل غرب، به نحوی صریح‌تر توسط «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ائتلاف ناتو بیان شده است.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: «او در یکی از سخنرانی‌هایش گفت که روسیه باید ببازد، باید شکست بخورد و غرب نمی‌تواند اجازه دهد اوکراین بازنده شود چون در آن صورت غرب باخته است و کل دنیا شکست خورده است.»

وی اضافه کرد: «این به معنای آن است که ایشان قبول کرد نه فقط به نیابت از اعضای ناتو بلکه به نیابت از سایر کشورهای دنیا اعم از کشورهای واقع در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین هم سخن بگوید.»

هشدار استولتنبرگ درباره پیروزی روسیه در جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - ۱۸:۵۸

دبیرکل ناتو هشدار داد، پیروزی روسیه در اوکراین پیامی خطرناک برای "رژیم‌های خودکامه" در سراسر جهان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری اینسایدر، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در نشست مشترک خبری با فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در توکیو گفت: پکن و مسکو در حال رهبری یک عقبگرد اساسی در نظم مبتنی بر قوانین بین‌المللی هستند. منطقه هند-پاسیفیک با چالش‌های رو به رشدی روبروست که شامل رفتارهای اجباری چین و اقدامات تحریک آمیز کره شمالی می‌شود. جنگ روسیه در اوکراین هم برای اروپا یک بحران است و هم برای نظم جهانی یک چالش.

دبیرکل ناتو ادامه داد: اگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در این جنگ پیروز شود به منزله ارسال پیامی برای رژیم‌های خودکامه و مستبد است که می‌توانند از طریق زور و فشار وحشیانه، به اهدافشان برسند. این خطرناک است.

وی افزود: پکن اوضاع در اوکراین را از نزدیک نظارت می‌کند و از این اوضاع که شاید بر تصمیمات آینده‌اش اثر بگذارد، درس می‌گیرد. آنچه امروز در اروپا اتفاق می‌افتد، می‌تواند فردا در شرق آسیا رخ دهد. ما باید همچنان متحد و قوی بمانیم. ما باید برای آزادی و دموکراسی با هم باشیم.

از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه سال گذشته میلادی، مساله احتمال حمله چین به تایوان در مرکز توجه و بحث‌های رهبران و مقام‌های ارشد جهانی بوده است.

استولتنبرگ همچنین گفت، رفتار چین باعث نگرانی است و افزود: چین به طور قابل ملاحظه‌ای در حال افزایش نیروهای نظامی خود از جمله تسلیحات اتمی‌اش است. این کشور در حال قدرتنمایی برای همسایگان و تهدید تایوان است. تلاش می‌کند تا زیرساخت‌های حساس خود را کنترل کند و درباره ناتو و جنگ در اوکراین اطلاع رسانی نادرست ارائه می‌دهد.

مسکو: ناتو قمار خود در اوکراین را بیشتر کرده است
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - ۱۸:۵۷

«سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز (چهارشنبه) گفت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال افزایش قمار خود در جنگ اوکراین است.

ناریشکین در مصاحبه با شبکه «ریانووستی»، توضیح داد که غرب در حال گسترش طیف و حجم تسلیحات تهاجمی ارائه شده به دولت اوکراین و رؤیاپردازی درباره شکست روسیه است.

وی با بیان اینکه آمریکا و متحدان آن قصد دارد تا کشته‌شدن آخرین اوکراینی با روسیه بجنگند، اظهار داشت: «ما شاهد افزایش ارائه تجهیزات نظامی از جمله تسلیحات تهاجمی به رژیم دست‌نشانده کی‌یف هستیم. منطق پشت آن را نیز با توجه به این حقیقت می‌توان توضیح داد».

این مقام اطلاعاتی روسیه ضمن اشاره به اینکه ناتو در حال افزایش قمار خود در جنگ اوکراین است، گفت که آنها امیدوار هستند بتوانند شکست راهبردی به روسیه تحمیل کنند.

وبگاه ریانووستی به نقل از ناریشکین نوشت: «قمار ناتو [در جنگ اوکراین] در حال افزایش است و دلیل آن هم رؤیاپردازی درباره شکست راهبردی روسیه است. ولی این اتفاق رخ نخواهد داد».

اختلاف دولت بایدن و پنتاگون در مورد ارسال تسلیحات پیشرفته به اوکراین
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - ۱۸:۵۵

اختلاف‌نظر مقام‌های پنتاگون با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در خصوص ارسال تسلیحات پیشرفته به اوکراین، ناامیدی را در وزارت دفاع آمریکا برای ارائه کمک‌های بیشتر ایجاد کرده است.

 یک مقام ارشد پنتاگون در گفتگو با روزنامه واشنگتن‌پست تایید کرد که ناامیدی فزاینده‌ای در پنتاگون بین کسانیکه خواهان کمک‌های بیشتر به اوکراین هستند، وجود دارد اما دیدگاه‌های آنان از سوی کسانی که رویکرد محتاطانه‌تری برای ارسال کمک‌های نظامی دارند، با مشکل مواجه شده است.

امتناع صریح بایدن از پذیرش درخواست اوکراین برای دریافت جنگنده‌های اف-۱۶ تردید پنتاگون را به همراه داشته مبنی بر اینکه کاخ سفید در مورد برخی از درخواست‌های تسلیحاتی اوکراین در ابتدا با آنها مخالفت ورزیده و در نهایت ارسال آنها را تایید کرده است.

تردید مقام‌های دفاعی آمریکا درحالی است که جو بایدن روز دوشنبه در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا واشنگتن اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند، پاسخ قاطع "خیر" داد.

مقام ارشد پنتاگون با تشریح برخی از اختلاف نظرها بیان کرد: درحالیکه لوید آستین وزیر دفاع آمریکا و برخی از کارکنان ارشد او تمایلی نسبت به تایید ارسال تانک‌های آبرامز و سامانه موشکی پیشرفته پاتریوت نداشتند، در نهایت بایدن آنها را تایید کرد.

درخواست اوکراین برای جنگنده‌های اضافی به هفته های اول جنگ یعنی تقریبا یک سال پیش باز می‌گردد. نیروی هوایی این کشور آن زمان دارای چند ده جنگنده MiG-۲۹ طراحی شده توسط اتحاد جماهیر شوروی بود. تعداد کمتری از جنگنده‌های Su-۲۴، Su-۲۵ و Su-۲۷ نیز در ناوگان هوایی این کشور وجود داشت. خلبانان اوکراینی در حالی که با مجموعه پیچیده‌ای از موشک‌های زمین به هوای روسی روبرو بودند به ندرت آنها را به پرواز درآورده و برخی از آنها سرنگون شدند.

آماده شدن روسیه برای تشدید حداکثری جنگ

الکسی دانیلوف، دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز گفت: روسیه برای تشدید حداکثری جنگ در آینده نزدیک آماده می‌شود و جنگ اصلی هنوز به وقوع نپیوسته است.

وی مدعی شد: روسیه برای تشدید حداکثری آماده می‌شود. هر چیز ممکنی را جمع‌آوری می‌کند، تمرینات آموزش انجام می‌دهد... می‌توانم بگویم ما هیچ سناریویی در دو تا سه هفته کنار نمی‌گذاریم.

به گزارش یوکرینفورم، این مقام اوکراینی این احتمال را رد نکرد که «رئیس‌جمهور روسیه حمله دیگری از شمال، جنوب و شرق مانند آنچه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ رخ داد، شاید حتی همزمان با سالگرد این حمله انجام دهد.»

در عین حال، وی گفت که ارتش اوکراین در حال آماده شدن برای همه احتمالات است و این بار نسبت به یک سال پیش از حمایت بسیار بیشتری از سوی شرکای غربی مانند بریتانیا برخودار است. او گفت، انتظار دارد حدود نیمی از ۳۲۰ هزار سربازی که روسیه در سپتامبر بسیج کرد، هر زمان موج دوم آغاز شود، به کار گرفته شوند.

دانیلوف تاکید کرد: ما دوره سخت طولانی را گذراندیم، اما هشیارم که نبردهای اصلی هنوز در راه است و امسال طی دو تا سه ماه آینده اتفاق خواهد افتاد. این‌ها، ماه‌های تعیین‌کننده در جنگ خواهد بود. به همین دلیل، اوکراین از شرکای غربی خود می‌خواهد تسلیحات مرگبار بیشتر و سریع‌تر به اوکراین ارسال کنند. کی‌یف اصرار دارد، از کشورهای غربی جنگنده دریافت کند که تاکنون به در بسته خورده است.

وی گفت: اگر جت‌های تایفون [RAF] باشند، عالی خواهد شد. جنگنده‌های اف-۱۶ هم خوب هستند. هر کمکی خوب خواهد بود.

طبق گزارش‌ها، اوکراین به دنبال به دست آوردن جنگنده‌های مدرن اف-۱۶ یا اف-۱۵ نیروی هوایی آمریکا یا مشابه اروپایی آن تورنادو آلمان یا گریپن سوئد است تا آن‌ها را با جنگنده‌های دوره شوروی جایگزین کند.

نتانیاهو: اسرائیل در حال بررسی کمک نظامی به اوکراین است

در حالی که پیش از این مقام‌های رژیم صهیونیستی به صراحت حاضر به کمک نظامی به اوکراین نشده بودند، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» که روز گذشته (سه‌شنبه) پخش شد، تأکید کرد که رژیم صهیونیستی در حال بررسی موضوع کمک نظامی به اوکراین است.

در پی درخواست‌های ایالات متحده از رژیم صهیونیستی برای ایفای نقش فعال‌تر در جنگ اوکراین علیه روسیه، نتانیاهو گفته که رژیم صهیونیستی علاوه بر آن‌که تمایل دارد به عنوان میانجی میان روسیه و اوکراین ایفای نقش کند، مساله کمک نظامی تل‌آویو به کی‌یف را نیز بررسی می‌کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به سؤال مجری سی ان ان مبنی بر احتمال کمک‌های تل‌آویو به اوکراین به خصوص در زمینه عرضه سامانه‌های «گنبد آهنین» گفت: «من مطمئناً در حال بررسی آن هستم.»

نتانیاهو تأیید کرد که ایالات متحده انبار کمتر شناخته‌شده از مهماتی را که در فلسطین اشغالی مستقر کرده، به اوکراین منتقل کرده است.

چندی پیش، شبکه «یورونیوز» در این خصوص گزارش کرد، آمریکا از انبار عظیم مهمات خود در سرزمین اشغالی، گلوله‌های توپخانه‌ برای اوکراین در جنگ با روسیه را تأمین می‌کند.

طبق این گزارش، آمریکا به تل‌آویو اجازه داده است تا در مواقع اضطراری به این تجهیزات و مهمات دسترسی داشته باشد.

نتانیاهو در مصاحبه خود در این خصوص گفت: «ایالات متحده فقط بخش عظیمی از مهمات اسرائیل را برداشت و به اوکراین داد. اسرائیل نیز صادقانه بگویم، به شیوه‌ای عمل می‌کند که در این‌جا، اشاره‌‌ جزئی به تولید تسلیحات ایران که علیه اوکراین استفاده می‌شود، نمی‌کنم.»

اوکراین و متحدان غربی این کشور مدعی هستند که جمهوری اسلامی از طریق عرضه پهپاد به روسیه در جنگ اوکراین مشارکت دارد، در حالی که مقام‌های ایران بارها تأکید کرده‌اند که بحث خرید پهپادهای ایران مربوط به قبل از جنگ اوکراین بوده و تهران اطلاعی از نحوه استفاده این پهپادها ندارد.

نتانیاهو در بخشی از مصاحبه خود مدعی شد، در ماه فوریه و آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، به وی پیشنهاد شده است که در نقشی غیررسمی بین اوکراین و روسیه میانجی‌گری کند اما چون در آن زمان مخالف بود، چنین پیشنهادی را رد کرد.

با این‌ حال ادامه داد که اگر طرف‌های درگیر در جنگ اوکراین و ایالات متحده، دوباره از او درخواست کنند، به عنوان میانجی ایفای نقش کند، حاضر است چنین نقشی را بپذیرد.

نتانیاهو در این خصوص گفت: «به قدر کفایت می‌دانم که باید زمان و شرایط مناسبی به وجود آید. اگر چنین شود، قطعاً‌ این موضوع (میانجیگری میان روسیه و اوکراین) را بررسی می‌کنم.»

وی تصریح کرد که به اعتقاد وی جنگ اوکراین «اهمیت تاریخی» دارد؛ اما «ما حیاط خلوت‌ها (مسائل پشت پرده) خود را داریم که باید با آن‌ مواجه شویم.»

اظهارات نتانیاهو در پی سفر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده به فلسطین اشغای مطرح شده که از این رژیم خواسته است که کمک‌های نظامی به اوکراین را تقویت کند.

پیش از این، «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بلینکن گفته بود که برای بازگشایی سفارت رژیم صهیونیستی به اوکراین سفر خواهد کرد که این اولین سفر این‌چنینی مقام‌ رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ اوکراین محسوب می‌شود.

در ماه مارس نیز، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی در دیداری از پیش اعلام نشده به مسکو سفر کرد تا پیشنهاد میانجیگری میان مسکو و کی‌یف را مطرح کند.

آمریکا به اوکراین موشک‌های دوربرد می‌دهد

به گفته دو مقام آمریکایی مطلع، ایالات متحده در حال آماده‌سازی بیش از ۲ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین است که انتظار می‌رود برای نخستین بار شامل راکت‌های دوربرد و همچنین مهمات و سلاح‌های دیگر باشد.

 این مقام‌ها به خبرگزاری رویترز گفتند، انتظار می‌رود این کمک‌ها طی روزهای آتی اعلام شود. همچنین انتظار می‌رود که این کمک‌ها شامل تجهیزات پشتیبانی برای سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت، مهمات هدایت‌شونده دقیق و سلاح‌های ضد تانک جاولین باشد.

یکی از مقامات گفت، بخشی از این بسته که انتظار می‌رود ۱.۷۲۵ میلیارد دلار باشد، از صندوقی به نام ابتکار کمک امنیتی اوکراین (USAI) تامین می‌شود که به دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اجازه می‌دهد تا تسلیحات را از صنایع دریافت کند نه از ذخایر تسلیحاتی ایالات متحده.

بودجه ابتکار کمک امنیتی اوکراین صرف خرید تسلیحات جدید از جمله «بمب با قطر کوچک پرتاب شده از زمین (GLSDB) ساخته شده توسط شرکت بوئینگ (BA.N) که برد آن ۹۴ مایل (۱۵۰ کیلومتر) است، اختصاص می‌یابد. ایالات متحده درخواست اوکراین برای موشک ATACMS با برد ۱۸۵ مایل (۲۹۷ کیلومتر) را رد کرده است.

برد دوربردتر سرشی GLSDB می‌تواند به اوکراین اجازه دهد تا اهدافی را که دور از دسترس بوده‌اند، مورد اصابت قرار دهد و به او کمک کند تا با ایجاد اختلال در پشت خطوط روسیه، به ضدحمله خود ادامه دهد. رویترز برای اولین بار در ماه نوامبر از پیشنهاد بوئینگ برای ارسال GLSDB برای اوکراین خبر داد. در آن زمان انتظار می‌رفت GLSDB تا بهار در اوکراین باشد.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، ایالات متحده تقریباً ۲۷.۲ میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین ارسال کرده است. روسیه این حمله را "عملیات ویژه" می‌خواند.

تیم نظارتی آمریکا در کی‌یف

در همین حال سه مقام ارشد ایالات متحده، طرح نظارت بر نظامیان و کمک اقتصادی آمریکا به اوکراین را به اجرا درآورده و در سفری مشترک برای اجرای وظایف و تحقیقاتشان به کی‌یف سفر داشتند.

این مقام‌ها از دفتر بازرس کل وزارت دفاع، امور خارجه و آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین و دیگر مقام‌های ارشد دیدار داشتند که این بخشی از تلاش‌های نظارتی آنها روی میلیاردها دلار کمک آمریکا بود. آنها همچنین به لهستان و آلمان سفر کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۲
یک سال شد بابا هر هفته میگن ما آماده جنگ اصلی شدیم!! ارتش روسیه بیشتر مورد خنده من قرار گرفته با این تجهیزات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
بزودی دندانهای پوتین را میکشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
مگه تو جبهه ای؟
شب داشته باش عزیز،
تو چرا خسته شدی
شب دراز است و قلندر بیدار
بیچاره بیت کوین
ما باید خودی نشون بدیم این همه روسیه هوای مارو داشته بهترین کار گرفتن اتم از روسیه و زدن آمریکاست اینطوری پای روسیه هم وسط نیست دنیا هم ابرقدرتی ایران رو قبول می‌کنه و ما دستور میدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
چند سال داری ؟
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
اینو که جدی نگفتی ... یه کم فکر کن حاجی چی میگی
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
مرگ بر آمریکا
المان بزرگترین وارد کننده نفت و گاز روسیه در اروپا در عرض ۸ ماه کل واردت نفت و گاز خود را از روسیه به صفر رساند و حتی یک ساعت قطع برق یا قطع گاز نداشت. اما چگونه؟ با افزایش قیمت همه صنایع و خانوارها را تشویق به صرفه جویی کرد. اما گرانی به خانوارهای المانی فشار سنگین می اورد. دولت المان بجای دادن یارانه کمکی به شرکتهای تولید برق ۱۸ میلیارد یورو یا یک هزار یورو معادل ۵۰ میلیون تومن برای یک خانوار ۴ نفره کمک مستقیم کرد. خانوارهای المانی نه تنها تشویق به صرفه جویی شدند بلکه اگر بیشتر صرفه جویی کنند حتی مقداری نقد برای خود خانوارها باقی می ماند. اینجوری توهم پوتینی ها به سنگ خورد. تقریبا کما بیش تمام کشورهای اروپا و امریکای شمالی با ابزاری مشابه زمستان سخت پوتینی ها را تبدیل به فاجعه برای خود پوتین کردند. البته دوستان خواهند گفت بالخره دولت المان ۲۰ میلیارد یورو اضافه خرج کرد. ولی دوستان متوجه نیستند که المان ۲ تریلیون یورو در سال تولید صنعتی دارد که ۷۰ درصد ان به دنیا و از جمله خود روسیه و چین و ایران و.... صادر میشود. دو درصد روی قیمت کالاهای صنعتی خود اضافه کند ۴۰ میلیارد بورو از بازار چین و روسبه و دنیا درامد خواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
جناب آلمان شیفته پرنویس با خودنویس
اینقد مغرضانه و طبق امیال و خواسته خودت ننویس نبر و ندوز و نباف
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
مساله انرژی فقط مصرف خانگی نیست درحالی که صنایع آلمان به خاطر انرژی گرانتر محصول گرانتری تولید میکنند چین وهند و سایر اقتصادهایی که روسیه راتحریم نکرده اند با انرژی ارزانتر محصول ارزانتری تولید میکنند و این یعنی باخت بزرگ برای اروپا در رقابت قیمت در اقتصد وتجارت جهانی
حق جو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
حتی یک ساعت قطع برق یا قطع گاز نداشت. اما چگونه؟ با افزایش قیمت همه صنایع و خانوارها را تشویق به صرفه جوییکرد، ببین جناب با افزایش قیمت تشویق به صرفه جویی نمی شوند، مجبور می شوند.
آمریکا هرگز دنبال تمام شدن این جنگ نیست به دلایل بی شمار. یه لولو خورخوره از روسیه ساخته که داره باهاش کشورهای اروپایی رو می دوشه هم بهشون سلاح می فروشه و هم گاز ال ان جی و نفت به قیمت چند برابر گاز طبیعی روسیه. در صورتی که در نبود آمریکا روسیه و اروپا متحدین استراتژیک می تونستن باشن. روسیه صادر کننده گاز ارزان و با کیفیت و اروپا مصرف کننده انرژی همانطور که قبل از دولت بایدن آلمان و کشورهای اروپایی بخش اعظم انرژی رو از روسیه تامین می کردند بدون هیچ مشکلی. با هر چرتکه ای حساب کنیم ارتباط با روسیه به نفع اقتصاد هر دو طرف بود.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
خب روسیه برخلاف میل آمریکا جنگ رو خاتمه بده و به مرزهای قانونی خودش برگرده اینطوری آمریکا دماغ سوخته میشه. تحلیل نکنید با همین تحلیل ها کشور به این روز افتاده
«دبیرکل ناتو هشدار داد، پیروزی روسیه در اوکراین پیامی خطرناک برای "رژیم‌های خودکامه" در سراسر جهان خواهد بود.»

این آقا یادش رفته که چنین پیامی را قبلا آلمان و انگلیس و آمریکا و شوروی و ژاپن و ... بارها به جهان داده اند. این خیلی بده که آدم خودش رو به ندانستن بزنه و دیگران رو هم مثل خودش فرض کنه
یک نمای مهم از تشدید هجوم اخیر در جنگ سرد اخیر بر علیه ایران توسط غرب گیج کردن و القا شناختی به حاکمیت برای عدم استفاده از فرصت تغیراتی ماهوی است که از جنگ بین غرب و روسیه برای ایران قابل حصول است تمام ماهیت تعاملات بین امریکا در بازی برجام دانستن این نکته بود که دیر یا زود در گیری بین روسیه و غرب وارد فاز دیگری میشود امریکا ابدا مفت امتیاز نمیدهد خوب دقت کنید برای ایجاد صلح با امریکا چاره ای به جز زور و تهدید بالقوه هسته ای ندارید تا لایه های قدرت در امریکا را وادار به عقب نشینی بکنید این یک لایه با جند هدف است هم قوی میشوید هم امریکا را وادار میکنید منافعش را با قدرت منطقه ای ایران باز تعریف کند شک نکنید که باید با روسیه برای انتقال فن اوری غنی سازی به حدود 100 سو وارد معامله شوید چون زیر ساخت های ان را قبلا دارید انتقال در حد فو العاده صورت میگیرد خوب به جمله من دقت کنید اگر این بازی را انجام دهید ایران را از 300 سال سرکوب قدرت های جهانی نجات میدهید دقت کنید از همان اواخر صفویه انها تصمیم خود را گرفتند نه در برابر عثمانی نه در برابر هجوم روسیه اصلا نخواستند اجازه بدهند ایران قدرت بگیرد همیشه در حد یک حائل بود حتی در قرن اخیر نفت اعراب جای هندوستان را گرفت همیشه ما را ذلیل میخواستند
ترکیه تنها طلایه دار جهان اسلامه که میزنه تو پوز غربی ها ، البته ایرانم خوب میزنه توی پوزشون ولی خب ایران کلا قطع رابطه کرده
حریف روسیه نمی شوید
جمع کن مسخره بازی ات را یک سال است هیچ غلطی نکرده برگرد خونت
به امید شکست پوتین و نمامی حاکمان خودکامه در دنیا
درود بر پوتین
پاسخ ها
مرگ بر دیکتاتور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
مرگ بر پوتین
امروزحماقت وخودبزرگ بینی عده ای دنیارادرگیرجنگ وخشونت نموده است،مرگ بهترین هدیه ایست برای این مخلوقات پلید،چگونه وازچه زمانی غربی ها خودراصاحب دنیامیدانند،ایا همه این ادعاها به خاطرچندعددهواپیماوموشک است ؟ویابه خاطرکلاهک های اتمیست،که انبار کرده اند،؟
امیدوارم خدا بزندت به زمین گرم، روسیه متجاوز
آمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
باشه :))))
بنده هم معتقدم باید با گفتگو و رایزنی سیاسی مساله پیگیری شود و ناغافل در میان گفتگو های صلح از بمب اتم استفاده شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
چقدر سواد داری ؟
بنده هم معتقدم باید با گفتگو و رایزنی سیاسی مساله پیگیری شود و ناغافل در میان گفتگو های صلح از بمب اتم استفاده شود
پوتین اوکراین مال تو
دست از جنگ بر دار
وبه توسعه وابادی کشور خودت بپرداز
روسیه داره با ناتو می جنگه اگر ناتو پیروز بشه یقینا هدف بعدی ناتو اول چین بعد هم ایران خواهد بود چرا در جنگ روسیه را حمایت نمی کنند
لوپارد ها انتقام هیتلر پیشوای بزرگ آلمان میگیرند
پاراگراف پنجم پیشنهاد امریکا را تصحیح فرمایید امریکا از امریکا خواست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی