بازدید 2799

استقبال ترکیه از پیوستن ایران به مذاکرات با سوریه

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه سه‌شنبه شب گفت که آنکارا از پیوستن ایران به مذاکرات این کشور با سوریه و با میانجیگری روسیه استقبال می‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳ 01 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «ابراهیم کالین» افزود: حضور ایران در مذاکرات، از بین رفتن تهدیدهای تروریستی علیه ترکیه از خاک سوریه، تامین امنیت مرزهای این کشور و بازگشت امن، شرافتمندانه و داوطلبانه آوارگان سوری به خانه‌ها و کشورشان را تسهیل می‌کند.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه همچنین درباره موضوع پیوستن سوئد به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز گفت: پیوستن سوئد به ناتو بستگی به اقدامات عملی این کشور دارد.

کالین افزود: اگر سوئد گام‌های مثبتی بردارد، مرحله الحاق این کشور (به ناتو) آغاز خواهد شد و اگر این کار را انجام ندهد به ویژه با ادامه تظاهرات توسط حامیان پ. ک. ک تروریستی و اقداماتی از این دست، ما مواضع خود را حفظ خواهیم کرد.

پیش تر سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفته بود: فرصت برای موافقت با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه می ترکیه در حال تمام شدن است.

از طرف دیگر توبیاس بیلستروم وزیر خارجه سوئد گفته بود که ترکیه باید به جای مانع تراشی، روند پیوستن استکهلم به ناتو را سرعت بخشد.

سوئد، فنلاند و ترکیه یک توافق سه جانبه در سال ۲۰۲۲ با هدف فائق آمدن بر اعتراض‌های ترکیه به عضویت این دو کشور حوزه بالتیک به ناتو امضا کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل