بازدید 134122

اتمام‌حجت با افغانستان برای انتقال آب هیرمند

نماینده مجلس گفت: رئیس‌جمهور به وزارت امور خارجه تکلیف کرده که هر چه سریع‌تر با اتمام حجت به افغانستان حقابه هیرمند را بگیرند.
کد خبر: ۱۱۶۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶ 29 January 2023

به گزارش «تابناک»، محمد سرگزی در گفتگو با ایلنا، درباره اوضاع تامین منابع آبی استان سیستان و بلوچستان در پی بارندگی‌های اخیر اظهار داشت: سیستان و بلوچستان استان پهناوری است که بارندگی در هر منطقه‌ای از آن آثار خاص خود را دارد. در حوزه شمال استان یعنی زابل، زهک، نیمروز، هامون، هیرمند و زاهدان از منابع چاه‌نیمه برای شرب استفاده می‌کنند که بارندگی‌های اندک هیچ تاثیری در بهبود ذخیره‌های منابع آبی نداشته است، بنابراین همچنان در منطقه شمال استان بحران آب وجود دارد و تنها منبع تامین آب هم تا اکنون ذخایر چاه‌نیمه‌ها بوده که قرار است بیش از یک میلیون نفر از مردم شمال استان از آن استفاده کنند.

وی با تاکید بر لزوم اقدام عاجل دولت برای حل مشکل آب استان بخصوص در سیستان گفت: اگرچه اقداماتی برای هدایت آب‌های مرزی و داخلی صورت می‌گیرد، مثلا به عنوان پروژه کوتاه‌مدت چاه‌های حرمک و دشت هامون و هدایت آب‌هایی در ایام سیلاب روانه شده است و همچنین خرید آب چاه‌های کشاورزی برای تامین آب شرب در نظر گرفته شده است. در میان‌مدت انتقال آب از تهلاب و آب‌های ژرف مطرح است، در درازمدت نیز انتقال آب از دریای عمان در دستور کار است، بنابراین با وجود آب‌های چاه‌نیمه‌ها پس از اردیبهشت ماه این آب موجود نیست و باید هرچه زودتر برنامه‌های کوتاه‌مدت اجرایی و به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید

عضو هیات نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اعتبارات تعیین شده در بودجه ۱۴۰۲ تصریح کرد: در بودجه ۱۴۰۲ برای موضوع تهلاب اعتباری قریب به ۲۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، برای هدایت آب‌های مرزی ۱۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تخصیص پیدا کرده و پروژه در حال اجرا است. برای چاه‌های حرمک و دشت هامون اعتبار قریب به ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که امیدوار هستیم با این اقدمات بخشی از مشکلات حل شود.

وی در ادامه با اشاره به کیفیت آب استان بیان کرد: هر قدر ذخیره منابع و حجم آب چاه‌نیمه‌ها کمتر می‌شود به همان میزان کیفیت آب هم به واسطه افزایش سختی کمتر می‌شود، بنابراین باید از شیوه‌های دانش‌بنیان برای تصفیه آب و افزایش کیفیت استفاده شود.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس درباره آخرین وضعیت ورود آب از هیرمند به ایران خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه به فصل سیلاب‌ها نزدیک می‌شویم رئیس‌جمهور به وزیر امور خارجه ماموریت ویژه داد که برای برای گرفتن حقابه هیرمند رایزنی کنند، طبق معاهده ۱۳۵۱، ۸۲۰ میلیون متر مکعب حقابه برای ایران پیش‌بینی شده، اما در این سال‌ها این آب به کشور ما داده نشده است، بنابراین رئیس‌جمهور تکلیف کرده که هر چه سریع‌تر با اتمام حجت به افغانستان این حقابه را بگیرند. در سفر معاون اول رئیس‌جمهور به حوزه سیستان نیز به نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان گفته شد که به هیات حاکمه افغانستان اعلام کنند در صورتی که حقابه سیستان را ندهند تمام اتباعی را که در استان حضور دارند اخراج خواهند کرد.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه فصل سیلاب را داریم حتما هیرمند آورده آبی خواهد داشت، بنابراین باید از طریق دیپماسی و کمیساریای آب پیگیری شود که حقابه را دریافت کنیم، در غیر این صورت ما دچار مشکل خواهیم شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۳۱
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
طابان ادم منطقی نیست انها به مذاکره و تعهد پای بند نیستند انها فقط سلاح و ترور و بمب گذاری بلدند باید با انها با سلاح صحبت کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
آری دادش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
نمی‌دونم این افغانستانیها چه نمک نشناسی کردن که همه حرف از نمک نشناسی زدن ببخشید اکر یک کم اون مغز نخودی تون را بکار بندازید یک مشت مهاجر که دستش به هچی بند نیست چه توقع دارید آب هرمند دست طالبان است اگر میتونید بگرید خوب برید بگرید چرا هی به سر مهاجر ین میزنید شما فقط روزتون به مهاجر میرسه اینو باور کنید آب دست مهاجر ین افغانستان نیست دست طالبان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
کشورنیازبه کارداردنه حرافی وامیدهای واهی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
چند صد هزار نفر از میلیونها افغان ساکن در ایران را از کشور خازج کنید انوقت طالبا بلافاصله خقابه را می دهد. افغانستانی های مقیم ایران چندین برابر حقابه هیرمند در ایران اب بهداشتی و تصفیه شده مصرف می کنند که حتی در کابل پایتخت افغانستان هم وجود ندارد. انها سالیانه هزاران میلیارد تومان از طریق مصرف نان و سوخت و دیگر کالا یارانه از دولت ایران می گیرند اما رهبران قدرناشناس و نمک خور و نمکدان شکن افغانستان در گذشته و حال حتی حاضر نشده اند قدری از ابی که میلیونها افغانی مقیم ایران استفاده می کنند را از طریق حقابه قانونی ما از هیرمند بدهند. ملتی که اینگونه نمک نشناس یاشد هرگز امنیت و ارامش نمی بیند وبه همین خاطراست که بیش از چهل سال است این کشور در گیر چنگ داخلی و یا اشغال خارجی هااست .
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
درود بر شرفت
واقعا حق گفتی
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
دمت گرم کل بازارو افغانیا گرفتن الان کارگری هم گیر نمیاد میری میبینی ده تا افغانی قبلا هست خونه هایی کرایه ای هم همینطور.....
ایران سردار قاسم سلیمانی فرمانده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
این حرفتان که افغانها باید بیرون بروند حق دارید ولی شاید باور نکنید هر روز حداقل هزار نفر وارد ایران می‌شوند. و همون تعداد هم می‌ره . حالا یه سوال این همه آدم چجوری از مرز رد می‌شوند . از افغانستان تا ایران هم ۴ میلیون دالاا پول میگیرن . اینا باید برون. کار فرامایان الان فقط از اونا استفاده میکنن خود مردم ایران هم بیکار .آقای رییس جمهور نمیخاد شغل ایجاد بکنه همینا را بیرون بکنه حداقل ۲ ملیون شغل ایجاد میشه .
اون روز معاون رییس جمهور گفته اون همه شغل ایجاد کردیم تامین اجتماعی بیمه کرده .خوب از اون طرف هم اونایی که بیکار شدند را هم اعلام کنید بعد بگید که بیمه شدند
داود حیدرس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
به همین خیال باشین طالبان مثل حکمت قبلی نیست هرگز با باج گرفتن چیزی نمیدن
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
کاملا با نظرت موافقم بابا اخراج کنین این افاغنه را که جدای از استفاده از اب و نان و ...خانه ها و مشاغل رو هم در کشور ما تصرف کردن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
اون چند هزار افغانی به ادازه چند ده هزار ایرانی کار میکنن. اب مفت و غذای مفت نمیگیرن
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
حقابه حق ماست
اگر افغان های مهاجر هم نبودند باز هم حق ما بود
این پیشنهاد منطقی نیست
الان مهاجران افغان که در ایران هستند از منابع ما استفاده می کنند حقابه رو هم گرفتند باز هم افغان ها رو اخراج کنیم و حقابه رو ندهند به ضرر ماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
با موشک بند را بشکنید
پاسخ ها
حسینی
| Denmark |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
سلام در واقع با نظر شما در مورد سران دولت فاسد جنایتکار و وطن فروش افغانستان موافقم چون آنها میان و فقط جیب خودشونو پر میکنن اگه خدایی وجود دارد .......اما در مورد شیعیانی که در ایران مهاجر هستند ان شأالله شما از دلشون باخبر باشید که چی میکشن ،اما شما خوبین سری به تاریخ بزنی و تعداد شهدای افغانهای شیعه ۸سال دفاع مقدس و شهدای مظلوم سوریه و عراق را مرور کنید که مظلومانه جان خود را فدای آرمانهای جمهوری اسلامی ایران رهبر عزیزمان و اسلام کردن ،حاکمیت در افغانستان هرچه بوده دست اهل تسنن بوده شیعه افغانستانی همیشه مظلوم واقع شده ،بیان هر فردی شخصیت اوست ه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
آنها مگر مهاجربرایشان مهم هست که بخوای با چند تا مهاجر می خواهی آنها را تهدید کنی آنها همان مردم که توی افغانستان هستند درست رفتار کردند اگه میل خواسته ی آنها عمل نکنند عین آب خوردن سرش رو زیر آب میکنند
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
موافقم واقعنن نمک نشناسا هست
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
حریف افغانستان در این 40 سال هم نشدید که این حقابه رو بگیریم و مردم سیستان و بلوچستان را با مشکل عدیده مواجه نسازیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
حریف ترکیه و عراق و ارمنستان شدیم مگه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
متاسفانه در شرایطی نیستیم که بتونیم حتی به افغانستان اولتیماتوم بدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
اولتیماتومشون رو دقت کردی؟ گفتن اگر حقابه را ندهد افغانی ها را از ایران اخراج میکنن! یعنی فکر کردن برای طالبان مهم است که افغانهای مقیم ایران اخراج بشوند!!!
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
از ماست که بر ماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
افغانیها را بریزید بیرون اتفاقا بهانه خوبیه کشور شده افغانستان
پاسخ ها
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
با با تمام جونا بیکارن بخدا مردم ببخت شدن نه نه کار پیدا میشه هر جا میری افقانی میبینی تو استخدامی افقانی تو صف نون افقانی اب افقانی مدرس افقانی شهر پراز افقانی مترو افقانی کل کشور افقانی واقعن کسی نیست صداش در بیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
افغنستان رو زدید با ترکیه چکار می کنید که ارس خشک شده
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
اشتباه نکن باید از افغانها پول خوبی بگیریم ودروازهای غربی کشور رو به روی انهایی که پول پرداخت کردند باز کنیم وبفرستیمشون اروپا تا امنیت وارامش اون نمک نشناسها رو بهم بریزندوهمچنین ترانزیت مواد مخدر رو به روی غربیها بازکنیم تاکاملا فلج بشن وکروهکهای ترریستی که خودشان بوجود اوردن را تشویق کنیم تا سراغ پاریس ولندن برن واونجا ارامش اونها رو به هم بریزند واونوقت به قدرت ایران پی ببرند که یک تنه جلوی همه اینها وتحریمها وایساده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
کجای ارس خشک شده؟ تو اصلا می دونی ارس کجاست
ناشناس
| Germany |
۰۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
تمام کارتون دست افغانیامیچرخه آخه تومیتونی سنگبری وکارای شاغه بکنی افغانیا کلی سرمایه گذاری کردن حسودی هم ازخود حدی داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
فقط جنگ کنیم همه چیز درست میشه
پاسخ ها
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
دوتا موشک
سعید
|
Estonia
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
متاسفانه آنچه مشهود است کارامدی وزارت امور خارجه صرفا در حد سخنان با کاربرد داخلی و فاقد برش در خارج از کشور است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
چه عجب یک صدایی ازاین مسئولین کشورمان بلند شد حالا ببینیم تاچه روی حرفهاشون ایستادگی میکنند وعرضه این رادارند که این افغانیها راکه زندگی مردم ایران راخراب کرده اند اخراج کنند یانه .اصلا ایران چه تعهدی داره به این افغانیها که بخواد ده میلیون نفر افغانی راپذیرش کنه ونون واب وخدمات بهشون بده باید تانفر اخرشون رااخراج کنه که طالبان به زانو دربیاد وبه گریه بیفته
پاسخ ها
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
متسفم برای این مسعولین کشورو ول کردن برای افقان ها ول ول میچرخن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
آخه اگه دولت افغان هارو اخراج کنه از کجا بیاره به شما بدبختا صدقه (یارانه) بده؟
میدونی چرا اخراج نمیکنه؟ چون به ازای هر قدمی که افغانی رو آسفالت ایران برمیداره ازش مالیات گرفته میشه. هزینه تمدید مدارک اقامتی، هزینه ثبتنام مدرسه بچه هاشون, شهریه دانشگاه ها(حتی روزانه و دولتی از رتبه برترها)، شهریه هایی که به دلار و یورو از دانشجو میگیره و میزاره که بدون کنکور تو بهترین دانشگاه ایران درس بخونن
حسین
|
United States of America
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
طالبان حتی حاضرنیست آب مصرفی اتباع خودش درایران راهم بفرستد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
بس کن افغانی بود که ایران را گلستان کرد برای شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
اگر بتونین حقابه ای از افغانها بگیرین ملت خوشحال خواهند شد
ناشناس
|
Poland
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
اون روزی که برای نماینده طالبان فرش قرمز انداختیم اومد ایران...پذیرایی شد و جشن پیروزی گرفتیم باید فکر امروز رو هم میکردیمگ..طالبان دست پخت آمریکا ست...پولش از عربستان و قطر میاد و مدیریتش با پاکستان هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
دیپلماسی ضعیف، عدم وجود پشتوانه مردمی، ناکارامدی، کشور را در بدترین وضعیت قرار داده. شما در شرایطی هستید که حتی نمیتوانید با افغانستان اتمام حجت کنید.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
متاسفانه دست ایران بی نمک است ظلم همینه خدا برکت میده میگیره انشالا سدو باز کنن مردم سیستان وافغانها غمخوار هم بودن اما برنامه دست دشمن است در افغانستان هر تخریبی را ای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
راه ترانزیت کالا به افغانستان را ببندید انوقت طالبان مجبور می شود حقانه قانونی هیرمند را بدهد. طالبان فقط جنگ و ترور و خشونت را بلد هستند و از منطق و انسانیت بویی نبرده اند. انها حتی حقوق اولیه زنان افغانستان یعنی تعلیم و تربیت و درس خواندن را ضایع کرده اند حقی که اسلام بر ان تاکید کرده و و در احادیث اسلامی طلب علم برای مرد و زن واجب دانسته شده است. البته طالبان با این رفتارشان دوام نمی اورند و مانند دور قبل حکمتشان شکست می خورند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
دور قبل در داخل شکست نخوردند آمریکاییها ریختندشان بیرون
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
ایران در سختی کنار افغانستان بوده در هال حاضر تو تحریم امریکا ومتحداش است در این وضعیت دوستای مسلمان وبرادر مان اب را برویمان باز کنند تمام مردم میبینند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
واقعا هم سیستان رو نابود کردن هم تمام مملکتو
پاسخ ها
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
درود به شرفت بیجاره جونای ما همه بیکارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
چقدر بدبختیم ،
آخه بدبختی هم حدی داره
چند میلیون افغانی و چند سال از یارانه های نان ، آب، برق ، مدرسه ، دانشگاه و.... استفاده می کنند ،
چه بسیار افاغنه که اینجا بدنیا آمده اند و افغانستان رو ندیدند ،
آخرش اینه دستمزد کشکور دوست ، مسلمان ، برادر ، هم زبان ، هم کیش
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
هر افغانستانی ایران می آید حداقل دو دبه آب بیاورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
طالبان نماینده مردم افغانستان نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
عزت داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
پیشنهاد اخراج حداقل 2 میلیون از افغان های مقیم ایران به کشورمان ، قطعا مشکل را خیلی سریع و برای همیشه حل خواهد نمود. اگر فکر جدی نشوذ ، مردم سیستان و بوچستان ممکن است خدای ناکرده بر اثر بی آبی معاششان با مشکل جدی روبرو شود .
پاسخ ها
۰
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
کاش ابراهیم رئیسی حداقل این یکی کار خوب را انجام دهد و افغان های پشت به وطن کرده در ایران را بیرون کند تا طالبان و افغانستان حساب کار دستشان بیآید یا حداقل آقای ابراهیم رئیسی و دولتمرا و
کنند که هيچکس حق ندارد به افغان ها
هیچ کاری ولو فروشندگی ، کارگری ساختمان
و نظافت خانه و سرایداری و ... بدهد که
این جماعت نمک نشناس بروند افغانستان
بر سر طالبان و مسؤولان افغانستان‌ هوار
شوند مسؤولان و دولتمردان و ابراهیم رئیسی
کنید اعلام رسمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
بابا کجای کار هستید شما برادران افغان ها خود شان گیر مانده با این طالبان مردم را گرو گان گرفته نصف مردم آز تحصیل باز مانده
پاسخ ها
ربابه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
به درک مگر مردمان وطن ایران ضامن افغان های نمک نشناس ِ نمکدان شکن هستند خودمان نان گیرمان بیآید در این بحران اقتصادی خداروشکر باید شکر کنیم دولتمردان و مسؤولان و ابراهیم آقای رئیسی اعلام کنند که همچنین خواهران خزعلی ها و
هیچ کس حق کار دادن به افغان ها را
را ندارد بازار قدیم قشم دست افغان هاست و این عادلانه نیست اعلام کنید شما هم آقای اکبر ولایتی
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
این برادران افغان خودشان از دست طالبان به ما پناه اوردن.مگه یادتون نمیاد وقتی طالبان اومدن سر کار ومردم افغانستان فرارکردن واز هواپیما اویزان شدن وبقیشون هم به ایران عزیز ما هجرت کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
یه گشتی توشیرازومشهدواصفهان بندازید....مملکت شده افغانی....حتی از زمان محمود افغان بیشترشان واقعانمیتونیدحق مردم مرزی روبگیرید
پاسخ ها
۰
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
دقیقا اولین قتل ها و جنایات توسط افغان های پشت به وطن کرده بعد سال ۷۸ در ایران اتفاق افتاد و سوداگری مواد مخدر خانمانسوز باید دولتمردان و مسؤولان و علی اکبر آقای ولایتی و کلیه ی دولتمردان مسؤولان و ابراهیم آقای رئیسی و نمایندگان مجلس اعلام کنند که هیچکس هیچکس هیچکس حق کار دادن به افغان های داخل ایران که خیلی خیلی خیلی زیاد هم هستند کار حتی کلفتی ونوکری خانه ها و چاه کنی و کارگری ساختمانی و فروشندگی و شاگردی به افغان های نمک نشناس نمک دان شکن ندهند که این مفتخور های بی خاصیت بروند برسر طالبان و مسؤولان افغانستان هوار شوند تا حساب کار دست مسؤولان نمک نشناس افغانستان بیآید اعلام کنند هیچکس حق ندارد به افغان ها خانه و مغازه اجاره بدهند آنگاه مشهود می شود نتیجه ی عالی را
احمد محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
واقعا حرف درست و زدبن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
این بلاها مربوط میشود به بی لیاقتی مسعولین ما که این بلاها را برسر مردم ما اوردند که هیچ کشوری به حق ملت ایران توجه نمیکند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
نظر دوستان رو خوندم ، فقط یک مسئله رو همه متوجه نشدن که آیا ایران حق آبه رو گرفته یا که مسولین با مدیریت خودشون اون رو همه به باد داده اند، چون مسولین کشور همسایه تریبونی ندارند که بتونم از عملکرد درست یا غلط خودشون دفاع کنند . ما فقط یک طرف ماجرا رو میبینیم .
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
اگه با معظم له مشورت کنند ودستورات حیکمانه رهبری رو گوش کنند مشکل ما با طالبان حل میشه.ما بعد از رهبری وحاج قاسم عزیز که خدا ایشون وهمه شهدارو بیامرزه هیچ مذاکره کننده با صلابتی نداشتیم که تو صحبت کردن صاحب اقتدار باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
فقط راهش نبر د مسلحانه هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
شکوه و اقتدار داره از سر و ته مملکت میباره .
پاسخ ها
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
واقعن
محمدبهروزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
خدا مارا بزنه که نمیتونیم یه اب از طالبان بگیرم
غلام لک‌‌زایی‌
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
افغان ها ی‌داخل ایران را بیرون هم‌ بیکاری کم می‌شود و مشکل بیکاری شاید طالبان آب بدهد
ناشناس
|
Turkey
|
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
هر چه قانون بین المملی باشد اون را باید مطرح کرد مردم افغانستان فقیر است متأسفانه اما زیر بار زور نخواهد رفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
كا ملان مرز بسته شود ان وقت حق ابه را طالبان ميدهند با الحماس نميشود بأيد به زور حق مان رابكيريم ازين يزيد
ابرام
|
Iraq
|
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
پنج برابرآب هیرمندافغانها درایران آب بهداشتی مصرف میکنن این غیرامکاناته دیگری هست که استفاده میکنند ونان حالا اینا روبیرون کنید معضلی برای طالبان درست میشه که نتواندکشورش رااداره کند مطمئن باشیدهمین افغانهای ایران حکومت طالبان راساقط میکنند ایران باید فقط همین کاراانجام دهد اینا خیلی پرروهستندیادتان هست چطورپول ایران رادرتلویزیونشان مسخره میکردند یادتان هست اشرف غنی چکونه گلوبادمیکردورجزخوانی میکرد برای ایران مردم افغانستان مظلومن ولی حکومتشان فاسد
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
تنها راه نجات کشور دیپلماسی بدون مطرح کردن زخمه‌ای گذشته است بخصوص با آمریکا و غرب ، اینها هستند که باعث مشکلات در کشور و آوردن طالبان شده اند ضمناً برای طالبان که پشتون هستند جماعت مهاجر که اکثریت فارسی زبان هستند مهم نیستند و حاضر نمی‌شوند برای این جماعت تره هم خورد کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
مولی عبدالحمید که از طالبان طرفداری کرد واین روزها هم شده رهبر سیستان چرا برای حقابه هامون که مال مردم بلوچستانه صحبت وپیگیری نمیکنه
قلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
بهترین کار اینه تعداد دویست هزار کارگر افغان را ببرند و در دشت هامون آنوقت هم آب میاد هم خود غذای خودشون را تولید می کنند بجای کشت فراسرزمینی که فقط راه باز می شود برای اختلاسگران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
نیازی به اخراج افغانهای در به در بیچاره نیست

با موشک سدهای یی که روی هیرمند زده شده را منهدم کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
دقيقا موافق هستم تنها راهش اينه با هر كس با زبان خودش بايد حرف زد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
سلام فکر نان باشید خربزه هم اب هست فکر اساسی برمردم سیستان کنید کاش مشکل اب بود با طوفان ها چیکار میکنید همه کوچ کردن نسل رستم به فنا رفته کجای کارید کجایند ان مردان پر ادعا البته انتخابات باز سروکله شون پیدا میشه وعده اب و نان میدهن ولی ابر ها می ایند ولی بارون جای دیگه می باره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
بله با موشک صد بزنین آب خودش راهشو پیدا میکونه
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
چه عجب بالاخره برای نجات استان فکر عاقلا نه ای کردید
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
جوری میگین اتمام حجت انگار تا فردا آب نیاد وارد جنگ میشین.
گلستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
افغان های سرمایه دار باسواد رفته اند کشورهای های پیشرفته
و افغان های های پا پتیِ بیسوادِ مواد مخدر خانمانسوز فروش نمک نشناس ریخته اند داخل ایران متاسفانه آقای ابراهیم رئیسی هم بهشون خدمات ویژه می دهد باشد که روزی همین افغان های داخل ایرانِ اهل تسنن برعلیه نظام و مردمان ایران قیام کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
اره دیگه شما قبل از این هم از افغانستان آب میگرفتین بعد مهاجران را قبول میگردین پس چرا میگین از جیب ما میخورید
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
منصفانه ما دوست ودشمن خود را نتونستیم تشخیص بدیم
عاطفه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
ایران افغانیهارو بیرون کنه اینا نمک میخورن نمکدان میشکنن حیف از نان ک بدی افغانی بخوره
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
راه حل فقط با دو فروند موشک. کمال خان را پیش اشرف غنی و پش هیبت اله بفرستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
درجریان هستی یا فراموش کردی که همین افغانها بیش از ۵۰۰۰ هزار کشته ومجروح برای هدف ما دادن وخدمات زیادی انصاف داشته باش حرف بلدی بزنی برو تحقیق کن
محمد گرامی نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
آب افغانستان برا افغانستان ایران خودش آب داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
باید دولت افاغنه ساکن در ایران را مجاب کرده حداقل آب مصرفی خودشان را از طالبان بی قانون و گماشته وهابیت طلب نمایند ولا غیر بهترین راه اخراج آنها است تا ببینیم عرضه نگاه داری اونا را دارند ؟کار به کجا کشیده افغانستان هم به حق ما دست درازی می نماید
m
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
به سیستان آب بدهیدایران بی نیازمیشود
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
مشکل وقتی حادتر شد که امر شد بچه های افغان را در مدارس ثبت نام کنید چه اولیاء شان قانونی آمده باشند چه غیر قانونی .
آخه این چه بصیرتی است؟
همین دو شب پیش وزیر اموزش و پرورش میگفت که بخاطر وجود مهاجران کلاس هایمان دیگر جواب نمیدهد
آنچه پیدااست به خاطر این بی عقلی ها مشکلات افغانیها هم سر بار ما خواهد شد
فقط خدا میتواند ما را از این وضع نجات دهد
ضمنا مشکلات آنها از نوع مشکلات مذهبی است که هرگز حل نخواهد شد . لذا ما باید خودمان را زیاد داخل این امر نکنیم
جرآت دارید در تلویزیون حرفی در مورد آنها بزنید
آنچنان با احترام در مورد آنها صحبت میکنند که انه خودشان هفت جد و آبادشان افغانیند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
بله افغانهای که یه ماشین یه خانه وحتاگواهی نامه بهشون بعد۴۰سال نمیدن باید انداخت بیرونافغانهای که بیش از ۴۰۰۰هزارنفر شهید دادن و۳۰۰۰نفر جانباز توسوریه و۳۰۰۰شهید تو جنگ ایران عراق باید انداخت بیرون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
امار. الکی ندین .کسی براشون کارت دعوت نفرستاده بود.جای عراق و سوریه توی کشور خودشون میجنگیدن الان این حال و روزشون نبود .ما خودمان هشت سال جنگیدیم تا یه وجب خاکمان را دست دشمن ندیم و منت هیچ کسی هم سرمان نباشه .اگه خیلی عرضه دارین طالبان را از کشورتون بیرون کنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
افغان ها هرساله میلیون ها تومان از پول مارو از کشور خارج می‌کنند
آنها بیشتر
آدم ها ی بد ذات وکینه ای هستن ن تنها برای ایران فایده ای ندارد
اسباب درد سر نیز هستن ما ایرانیها غریب پرست هستیم.ایکاش دولت ما افغانها رو بیرون کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
کاش یکسال توروجای افغانهاقرار بده متعنم دیگه این حرفونمیزنی
43
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
مگه ملت ایران باج به شغال بدهکارند. بیش از چهل سال است میلیونها افغان از یارانه آب، برق گاز، نان، بنزین و... ملت ایران استفاده می‌کنند . میلیونها شغل ملت ایران را اشغال کردند جوانهای خودمون بیکارند و...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
تالبان هرگز به ایران اب نمیدهد و نخواهد داد اگر تمام مهاجرین افغان را در ایران یک شبه به آتش هم بی اندازید برای گروه طالبان معنی ندارد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
کامنت ها رو می‌خوندم... واقعا متاسفم برای تابناک که کامنت های نژاد پرستانه رو نشر میده و بیشتر تاسفم برای اون هموطنیه که خودشو برتر از انسان های دیگه میدونه، دوست من فک کن خودت تو یه کشور دیگه بخاطر شرایط سخت و اسف بار مملکتت به اجبار پناهنده شدی و با کمترین امکانات و کار سخت زندگی میکنی مردم اون کشور هم با همین ادبیاتت باهات برخورد کنن، سرخورده نمیشی و بفکر ضربه زدن ‌‌و انتقام نمیوفتی؟؟؟؟ بجای نشر افکار نژادپرستانه ت بفکر نشر دوستی و محبت باش هزاران برابر بیشتر جوابشو میگیری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
ما به آنها وابسته هستیم و این حرفها طبل تو خالی و بلف
یحیی‌افغان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
فقط‌یاوه‌گویی‌میکنید‌جمع‌کنید‌افغان‌ها‌توایران‌‌دارن‌پول‌یارانه‌به‌شما‌میدن‌‌دولتتون‌دلش‌به‌حال‌خودتون‌نمیسوزه‌انوقت‌به‌ما‌رحم‌میکنه‌هرسال‌ملیاردها‌هزار‌پول‌کارت‌میگیرن‌اداره‌کار‌جدا‌..شهرداری‌جدا...ثبت‌احوال‌جدا..افغانها‌منبع‌درامده‌واستون‌سازمان‌های‌بین‌المللی‌ملیاردها‌دلاربابت‌مهاجرین‌هر‌سال‌دلار‌میده...انوقت‌حرف‌حق‌ابه‌میزنید‌آب‌میخواهید‌نفت‌بنزین‌گاز‌برق‌باید‌بدید‌کسی‌آب‌مفت‌نداره‌بده‌۷۰‌سال‌پیش‌‌قرار‌حق‌ابه‌بوده‌تمام‌حرف‌الان‌بزنید‌‌....انوقت‌شما‌خودتون‌۲۰ملیون‌مهاجر‌از‌ترکیه‌تا‌اروپا‌دارید‌برید‌جمعشون‌کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
خدا کن اونروز برسه بیرون کن افعان ها خوش حالم میشه
هر کشوری برای منافعش پول میگیره حتی خود ایران برای گاز ....... بعد اینجوری برادریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
متاسفانه اول انسانیت را بیاموز بعد از مذهب حرف بزن دو کشور هر مشلی دارد دولت شان تصمیم میگرد به افغان ها نان مفت ندادی کارات را انجام میدهد به قوت بازو اش پول در میاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
افغانیهاکل ایران راگرفتن حتی بعضی ها شناسنامه ایرانی دارند
امیر ایرانی وطن پرست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
سیستان ایرا ن زادگاه رستم ویعقوب لیث صفاری. فرزند راستین ایران ، که بیگانه رو ننگ میدونستن ،دوبار یعقوب لیث باافقان ها جنگ کرد ، یک بار شکست خورد وبار دوم افقان هارو قلع قم کرد ، من چون اجدادم همون خون ایرانی دروجودم جریان داره ، خوش ندارم بیگانه رو ننگ میدونم ، سیستان وبلوچستان فرزندان ایران ارق به خاک ناموس شرف تعصب خاصی دارن ، این. افقان ها درکشورمون مردم ماروهم. تحریک میکنن، اینهابدرد خودشون کشورشون نمی خورن بدرد نخورن ، نان اب. وکار ماروبه. تاراج می برن ازگلوت پاین نره افقان بیگانه،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
اگر دولت افغانستان حاضر نیست حقابه بده درست ولی اینو درنظر بگیرید که روزی که شما تمام آب افغانستان رو مصرف میکردید افغانهای نیمروز آب خردن هم نداشتن چون صد نداشت خلاصه اب مفت خردید حالا هم شما چندسالی افغانهارو مفت تو کشورتون نگهدارید چهل سال مردم سیستان کشاورزی میکردند با آب افغانستان درحالی که افغانها آب شرب نداشتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
سلام دوستان عجب نظر پردازهای بود اینجا ما افغانیها همیشه یک اشتباه داریم اونم جان مون را دادیم برای کسی دیگر کشور دیگر تا چهار روز پیش لنگ یک کارگر بودین حالا از فضلاب تا خانه ها تون ک درست شده حرف زور بزنید برای چهارتا مهاجر فقط ک خود ایران اصلا مهاجر نداره از امریکا تا سوید المان استرالیا افریقا همجا ایرانی هست مهاجر جلب بیش از ۷ میلیون ایران فقط فقط در امریک هست اگر اون مثل شما بود چی میشود بله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
افغانی‌ها خیال پرو شدند هرکاری دلشان بخواهند می‌کنند حتی به سیاست مملکت ما هم کا ر دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
حتی یارانه هم می خواهند گواهینامه هم می خواهند نمدانند مهمان این مملکت توقع همچیدارند
Sayedullahniksirat
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
ما افغانها اینقدر کار که برای ایران و دیگر کشور ها کردیم اگر به کشور خودمون میکردیم الان پیشرفته ترین کشور دنیا بودیم .آب و نان که میخوریم مفتی وآسان به دست نمیاد بلکه در مقابلش تاقت فرسا ترین کار ها را بجای دستگاه انجام میدهیم و در مقابل اندک ترین پول ودست مزد .بلاخره آخر هرشب روزی نهفته است گاهی بعد از ۱۲ ساعت وگاهی هم ششماه اما حتما آفتابی طلوع خواهد نمود. واز شما مردم ایران هم واسه مهمان نوازی تون ممنونم .
همچنان اینکه طالبان نماینده مردم افغانستان نیست .
امید وارم مشکل هردو ملت به زودی وبا منفعت هردو کشور حل شود.
نعیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
سلام خدمت همه عزیزان .
اتباع ایران هیچ ارتباتی باطالبان ندارد همه نظرات خواندم که اکثرا نسنجیده و از روی احساسات شخصی بودن درسته افغانیا یک عده را بیکار کردن ولی در واقع باعث روشد و بیشرفت ایران هم شدن اینکه افغانی باپاینترین مزد کار میکنه فکر سودش به جیب شرکتا و تاجران افغانی میره این که پاینترین و شاق ترین شغلارو با کمترین مزد که فقط مخارج خوراک شون هم تامین نمیشه کار میکنند .تقریبا مثل برده زندگی میکنند .ولی برای شمایکه با بدترین الفاظ در نظرات تون بهشون توهین میکنید .میسازند و گشاورزی میکنند .چاه میکنند .ولی مزد بردگی میگیرند .حالاببینم که نمک نشناسه .
شیعه ها چرا ایران میاد فکر میکنید خیلی دوست دارن توهین شدن و تحقیر شدنو تا هنوز از لطف دولت ایران ملتش در رفاه بوده .به دلایل ناامنی و بدبختی مردم عزتمند و شجاع شیعیان افغانستان چیزی نمیگم که سالها در افعانستان زندان جغرافیایی و مذهبی بوده اند ول هنوز هستند و خواهد بود
( جمله های توهین امیز به ملت شریف ایران و آن عده اشخاصی که از درک و شعور انسانیت برخوردار است ارتباتی ندارد)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
سلام خسته نباشید اول خوب فکر کنید بعد قضاوت کنید شما میدانید به خاطر افغانها ماهانه چقد درآمد دارد دولت ایران شما در عصل برای خودتان جفا میکونید مهاجرین افغان مفت نمیخوره نان ایرانی هارو کار میکونن نان میخورن صاحب کارشون ایرانی هستن پس چرا ایرانی های خودشو برای کارگر نمیگیرن دلیل شو شما ایرانی های عزیز خوب میدونید پس بیجا قضاوت نکونید حق آبه حرمن داده میشه امکان نداره آب ایران رو نده لطفن برای افغانها توحین نکونید
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
اولین سرمایه گذاران خارجی افغانهای عزیز است که چه درجنگ ویا تحریم ازخود مردم ایران قوی‌تر ومستحکم استاده است پول اضافه مصرف آب را که شش ملیارد دلار می‌شود بدهد آب را می‌فرستد آنهایکه به افغانها توهین می‌کنند درست تر فکر کنند
خ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
خدا شاهده که من با یک خانواده شش نفره یکسال هست که بیکارم هر جا میرم میگن کارگر افغانی داریم من با یک خانه که مستاجر هستم چه خاکی بریزم تو سرم ای خدا
علی مراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
هرجا میرم سر کار میگن کارگر افغانی هست برو دست خدا عمو ای خدا
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
من بعضی مناطق کرج میرم فک میکنم رفتم افغانستان خخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
فقط یک زهکش(تونل زیرزمینی) از سیستان ایران به داخل مخزن سد راه چاره است. با این جماعت قانون راه چاره نیست.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
چندهزارافغان دارن تو کرج با آب چاه ها کشاورزی میکنن .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
افغانستان جز مشگل هیچی نداره چند میلیون اواره حداقل ده مسلیون که هم یارانه پنهان میخورن هم چندین میلیون فرصت شغلی رو اشغال کردن تورم مسکن واجناس موادمخدر وهزارتا مشگل دیگه ونا امنی چی از جون ملت ایران میخوان چرا کلا بیرون نمیریزن برن سراغ کارشون اب نخواستیم بدن حق ابه خسارت این چند میلیون ازهمه چی بالاتره
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
افغانی ها در ایران زندگی دشواری دارن ، همه چیشون نسیه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
اخراج همه افغانی ها از ایران فورا باید انجام شود،اتحاد مردمی
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
بایدبرق وسوخت وموادغذایی قعطع بشه ودوتا موشک
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
نصف این افغانیها داخل ایران هستند و خود ملت هم نه میتونن نون پیدا کنند نه آب نه گاز نه برق نه خانه نه دارو از همه مهمتر آسایش مگه کمند حالا دولت میگه شش میلیون اینا کمتر از پونزده میلیون نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
خدا شاهده که یکسال بیکار هستم هر جا میرم میگن کارگر افغانی هست برو دست خدا عمو ای خدا خودت کمک کن با شش نفر یک خونه اجاره چکا ر کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
دولت از شما خوبتر میدانه نمیخاد شما تصمیم افغانهارو بگرین سر تو کاری خودتان باشه.....
برادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
حق آبه باید بدن درموردگرونی اینا میگید خونه هاروافغانهاگرون کرده نان افغانهاگرون کرده توهیچ شرکتی افغانی نیست سخترین کارهاروافغانهاانجامیدن که باعث مرگ وجان شان میشه اگرکارکن باشید کار واسه همه هستش؟ پرایدو که گرون کرده دلارسکه که گرون کرده برادر من طرف دار افغانها نیستم زنده باد انسانیت
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
اول باید باهاشون صحبت کرد. دوم صحبت. سوم صحبت. بالاخره اونها هم انسان هستن.میفهمن.فقط زبونشونو باید بلد بود. همین.
Mousa
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
....... اب
احمدی.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
بیایید.دعوانکنم.گره.که.بادست.باز.میشه..نیاز.به.دهن.نیست
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
من در ملارد زندگی می کنم سر آسیاب در این منطقه با هجوم افقانه ما در نانوایی‌ها نمی توانیم دیگر نان تهیه کنیم به خاطر اینکه افقانها گر وهی با فرزندانشان تمام نان‌های یک تنور را می برند .خانه در این قسمت از حاشیه شهر دیگر پیدا نمی شود ایکاش مسئولین اینها را در خیبان پاستور اسکان می دادند تا از تبعات یک ملتی دیگر در دل فرهنگ ملتی مثل ایران با خبر می شدند .در واقع افقانها در این منطقه تمام مغازها و واحدهای تولیدی را در اختیار گرفتند وجالب آن است خانه‌ای این منطقه فاقد سند است دستی خریدند وخانهایشان را به بنگاه می سپارند که به ایرانی اجاره نمی دهند ودر کارگاه‌های تولیدشان کارگر ایرانی جذب نمی کنند ونمی پذیرند .چیزی که در این منطقه نیست نظارت دولت وقانون است....خنده دار است حق آبه هیرمند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
دوستان افغانیا بدبختا صبح بلند میشن تا شب برای شما کار می کن آشغالا شما رو تمیز می کن همه کار برای شما می کن دیگه از جون اینا چی میخواهید نه طالبا حرف گوش اینا می کن نه دولت ایران برای یک کارت عابر باید صد تا التماس بکن اگه بهشون بده ضیف کشی خوب نیست ایران هزار تا مشکل دار خودش الان الان یک حرف از آب افغانستان شده اونم مال خودشون است حالا همه تون چت کردین بیخیال برین مشکل ایران حال کنید دلار شده ۴۶ تومان
ورده
|
United States of America
|
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
نظریه را قبلاً دادند آب در مقابل بنزین یا نفت ....
ناشناس
|
Estonia
|
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
طالبان یک حکومت بی سواد و متعصب کور است که البته کپی برداری از یه حکومت دیگه است. دوستی نوشته نسل رستم داره کوچ می‌کنه عزیزم بهتر است یه نگاهی به تاریخ بخصوص زندگی نامه کریم خان زند بیندازی... بیشتر قاچاق مواد مخدر دست همین افغانی هاست قومی که اگر یکم نفسش راست شد بدترین جنایات رو مرتکب میشه. اما خوبیشون این است که در تاریخ ثابت کردن میلیونها کشته دادن ولی نداشتن به این سادگی بیگانه ای بیاد و روی آنها حکومت کند یا به سادگی منابعشان را به تاراج ببرد.
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
ببین داداسي من از مر دم افغانستان طرفداري نمیکنم اما آدمهای خوبی است
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
برای مسئولان ساده لوح و بی لیاقت متأسفم که حسابهای دو دو تا رو هم نمی‌دانند و به طور مصلحتی کشور رو اداره میکنند . با بیرون راندن افغانها ، دیگر نیازی به ساخت میلیونی مسکن نیست و مشکل کلان مسکن حل میشه به علاوه میلیونها فرصت شغلی ایجاد میشه و مشکل بیکاری نیز حل میشه. در مصارف انرژی آب برق گاز و..... صرفه‌جویی میشه .
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
بنظر من دیپلماسی با حکومت افغانستان جواب نمیده باید یه موشک کوچولو بزنن سده رو بترکونن
بعد موضوع دیگه حضور زیاد اتباع افغانی تو ایرانه که روبه افزایشه
نکته خطرناکش که بهش توجه نمیشه زادو ولدشونه که خیلی زیاده
کم کم ۲۰سال دیگه جمعیت جوانانشون برابری میکنه و علاوه بر مصرف منابع موقعیت شغلی هم گرفته میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
مثل شركت متا بهش التيماتوم بديد، بلايي كه سر شركت متا اومد براي طالبان بايد عبرت باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
نه اصلاقبول نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
آیا شما ایرانی های. مقیم کشور های اروپای که در آنجا زندهگی میکنید ب آنها آب. و نان میدهید. کی به مردم شریف افغانستان این حرفا رو میزنید. خاهشن یکم فکر کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
یک سوال ازمسئولین که درخواب هستند دارم میلیونها افغانی در ایران بااجازه کدام وطن فروش وارد ایران شده اند نسله ایرانی به خطرافتاده ومسئولین درخواب امیدی نیست
ایمان
|
Germany
|
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
من که خودم ایرانیم تو سیستان و بلوچستان جایگاه دارها بهمون بنزین نمیدن که کارت جایگاه نداریم ولی خودم تو جایگاه های شهرستان خواف و تایباد دیدم که تاکسی افغانی از مرز دوغارون میاد با کارت جایگاه باک ماشین رو تکمیل پر میکنه میره ولی من که که ایرانیم از بازار آزاد ۲۰ لیتری ۳۰۰ هزار میگیرم حق من و تو رو که به اونا میده لابد باید آبمون رو هم باید قطع کنند
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
آخه اخراج افغانی ها هیچ تأثیری نداره برای طالبان تروریست ، باید عراضی که بابت حقآبه به افغانستان وواگذار شده بود را در صورت ندادن حقابه، از افغانستان پس بگیرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
چقدرنژاد پرست دیدم وای برما
سید مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
باسلام نظرات خواندم خیلیها میگن مهاجرین اخراج کنین تا اب باز کنن البته طالبان هم به دنبال همین هستن که همه برگردن افغانستان بعد ایا خبر دارین دولت ایران سالانه چقدر پول بخاطر هر افغانستانی که در ایران زندگی میکنن از سازمان ملل پول میگیرن بعد واسه تمدید مدارک هم از خود مهاجرین پول میگیرن کشورهای اروپایی حقوقی که برای مهاجرین افغانستان سازمان ملل میدن به خود مهاجرین میدن ولی دولت ایران برای اینکارو نمیکنه پس حساب کنین که چقدر ایران پول از سازمان ملل میگیرن بخاطر مهاجرین
فدای وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
سلام متاسفانه مسولین مملکت خوابن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
سیستان مظلوم
امیراحمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
چرا خودمون قول می زنیم ما برای رفتن به یه کشور دیگه باید کلی
روادید تهیه کنیم اما روزانه هزاران افغانی خیلی راحت میان ایران
یعنی ما مرزبان نداریم یا تو کوچه خیابان پلیس نداریم که ازشون مدرک بخوادمیان ایران راحت کار می کنن پول در میارن از آب وبرق
امکانات ما که تو مملکت خودشون ندارن استفاده می کنن بعدمیگن ایران وایرانی بده من خودم کارگر افغانی داشتم که شیعه بودن وحتی
پول ما رو مسخره می کرد منم بیرونش کردم چند میلیون افغانی
آب مارو مصرف میکنن اونوقت آب رو ما بستن مگه همشون شیعه هستن
Akbar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
واقعاً برای خیلیاتون متاسفم.چقدرکینه.چقدرنژادپرستی.چقدرظلم.چقدرزورگویی.طالبان نماینده مردم مظلوم افغانستان نیست ونبوده
ناشناس
|
Russian Federation
|
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
طالبان از خداشون هست که ایران مهاجرین و اخراج کنن.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
حالا دولت میواد کاری انجام بده تهدیدش باید سرعی ومهکم باشه کار از دیبلماسی کزشته تو چند سال جواب نداد.باید این سد منفجر شود چون حق آبه بینلمللی است ممنن
شایان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
تنها راه نجات خراب شدن و نابودی سد کجکی هست تمام.وقتی زبان دیپلماسی جواب نمیده باید بازبان قدرت بری جلو...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
ربطی به طالبان نداره این مشکل واسه چندین ساله با گرو کشی هیچ کاری درست نمیشه مجامع بین‌المللی واسه همچنین روزی گذاشتن تنها افغانستان نیست ترکیه هم هست ت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
سد کجکی را منهدم کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
آقا همشونو بفرستین برن افعانستان با پولی که برای اونا هزینه میشد
اب شیرین کن تهیه کنن اونوقت سیستانن بلوچستان که سهله کرمان هم سیراب میشه آبشون هم مال خودشون
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
سلام خدمت برادران ایرانی عزیز افغان های مقیم ایران هرسال مبلغ زیادی به قیمت دلار از ساز مان بین الملل میگیرن بعد افغان ها دارن کار می کنن اگه آب یا برق و غیره استفاده بکنن بابتش پول پرداخت می کنن کی طاقت داره توی هوای ۶۰درجه شاید بیشتر در بندرعباس کار بکنه فصل خرما پزون فصل آتیش باد شما که میگین خرجش ۲تا موشک هست آخرش چی می خوای افغانستان و ایران مثل سوریه بشه‌
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
تنها راهش جنگ با طالبان وگرفتن افغانستان وضمیمه کردن آن. به خاک ایران .چون الان نزدیگ بالای ۱۵ملیون افغانی تو ایران زندگی می‌کنند وخودشان هم به خاطر طالبان به خاک ایران پناه آوردن روا نیست اونها را بیرون کنیم بلکه اینها خودشان هم راضین به ایران بپیوندن
خالد کورزای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
عجب تهدیدی!!طالبان از خداشه افغانها رد مرز شوند،غارنشین که دیپلماسی نمیفهمه.ناشناس یک بالستیک بزنید وسط سد،بعد هم با خرابکاری مانع تعمیر شوید.کلا سد را ول میکنن میرن،میگن جن داره اینجا
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
یک سوال ما دریا و خلیج فارس داریم چرا اب از انجا تهیه نکنیم مثل کشورهای عربی .منت طالبان را نکشیم افغانستان دریا ندارد پس اونها باید چکار کنن باید خودمون راه دائمی حل این مشکل باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
ازخدابترسیدبخاطر همین حرف هاست که به این روزافتادین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
اولاً که حق حق پدری دعوت دارید چی بعدشم اگر ایران و پاکستان ول کنن افغانستان رو باحال خودش اونا هم به آرمی زندگی شونو کنن هیچ وقت نمیان ایران یا جای دیگه خیلی از کشورهای دنیا خاست زور بگه بهشون دیدید که همه ناکام موندن...........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
وزیر کشور سیریعا سفیر افغانستان احضار کنن تنها کاری که از دستمان بر می اید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
اصلاً خیلی متاسفم که همه چین فکر بدی دارید شما میخاین از مشت مهاجر که به شما پناه آوردن سو استفاده کنید واقعا جای شرم هست خجالت بکشید انسانیت شما همینه .......؟؟؟؟
اسماعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
جناب نماینده.ویژه.ریس جمهور اخراج .کنید کجا بیان مرکز شهر کرج تهران نمیخواد اینقدر زحمت بکشید اگه نمی‌تونید.حق ملت بگیرید حداقل باعث نان شب آنها درمرکزاستان .کرج نشید محله ما الان هم میشه کفت افغانستان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
شما فکر می کنید طالبان از اینکه افغان ها را از ایران اخراج کنید طالبان ناراحت می‌شوند نه برادر آنها آدم های هستند که هیچ حرفی سرشون نمیشه
کامران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
افغانستان منطق سرش نمیشه برای همین همیشه در حال نزاع هستند من بچه مرز هستم در حکومت قبلی طالبان روزی بیست بونکر سیمان از کشورمون به افغانستان میرفت که سد می‌ساختند ما مردم می‌دانستیم که جلوی آب را می‌بندند دولت ما خبر نداشت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
ایران بیچاره خیلی ضعیف شده از افغانستان نمیتونه حق آب بگیره
فرشید
|
Canada
|
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
متاسفان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
گور بابای طالبان
قراردادی که در زمان رضاشاه با افغانستان منعقد شد رو لغو کنید و ایران که به افغانستان داده شده بود رو
یس بگیرید و اب هم نخواستیم
گور پدرشون
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
قدرت اول منطقه زورش به طالبان هم نمیرسه ، ترکیه پیشکش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
بهترین روش بخاطر بدست آوردن حق آبه تجهیز و حمایت از جبهه ضد تالبان است شما جبهه پنجشیر شمال یعنی فارسی زبانها را حمایت کنید تالبان تا وزیرستان فراری میدهند مهاجرین که تالب همایش مشکل نداره از ایران اخراج کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
خود ایران هم ۷ ملیون مهاجر داره تو کشور های خارجی
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
بسیاری از مناطق ایران در گذشته مربوط افغانستان میشد که امروز جز ایران است ، ایرانیان هیچ حقی ندارند تا بیرون شان کنند اون مساله آب هم که روشنه خدا به افغانستان داده و حالا ایران چشم داشتنش برای افغانها رو نداره ، شما که خود را کشور پر قدرت دنیا حساب دارید برید از یک جای دیگه تامین کنید و در ضمن این آب افغانستان را هم که دارید مصرف میکنید در صورتی که آن طرف مرز نیمروز آب آشامیدنی خود شان را دارد از ایران خریداری می‌کند این چه وضعیه ، یکی از برادران گفته بود که افغانها روزانه میلیاردها تومان در ایران مصرف میکنه آخه بی انصاف تو فقط مصرف اش دیدی چرا نمیری بیبینی روز چقدر براتون کار میکنه و تولیدات داره
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
تنها راه مقابله با افغانستان جلوگیری از ترانزیت کالاهای افغانستان که داره از شهید رجایی توسط ماشین های افغانی انجام میشه.
سعیدد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
سیاست ۱۰۰ساله راهبردی ایران درمورد کشورهای مسلمان وهمسایه باکفارومستکبرین فرق میکند .افغانستان کشور مسلمان وهمسایه است وبا اسرائیل وآمریکا فرق میکند.ایران سیاست رحماءبینهم رادرمورد درمورد افغانستان پیش گرفته وهمین خواهد بود.وحاکمان افغان نباید ازاین موضوع سواستفاده کنند.افغانستانی هاایرانیان قدیمند.
,
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
واقعا چقدر نژاد پرستی انگار مهاجران طعمه سیاسی شدن کجای دنیا با مهاجران اینجوری رفتار می‌کنه . ایران تحریم هست ولی افغانستان نه تمام کامنت ها مخصوص مهاجرا بود ولی اگر خوب نگاه کنید در همه جای دنیا این مهاجران هست کار های سخت میکنن
افغان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
خخخ
افغانستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
کل جهان نتونستند افغانستان را شکست دهد شما که هیچی آب افغانستان مال خود افغان ها هست شما حقی ندارید از آب ما اگر آب میخواهید بجاش گاز بدید
روستائ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
افغانستان دررهربحرانی کمک خواست ماکردیم وهمیشه بزرگترین ناامنی وتنش راداشته تعدادشهدای مادرمزهم بماندمابرق جاده امنیت سوخت غذاسیمان واهن دادیم شدبرای ماسد.............دولت مردان بایدمردم پرست وطن پرست باشندتاکنارهمت غیرت کنن براخاک اب میهن بادعاوبیگانه پرستی ماناامیدترخواهیم شد....!
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
راهش زدن سد کجکی باموشکه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
اگه با منطق سر عقل اومدن که اومدن اگه نیومدن همونطور که نفتکش انگلیسی رو گرفتیم همونطور که تروریست ها رو تو عراق تارومار کردیم اینا رو هم سر عقل میاریم.
#ایران_قوی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
فعلاً سران طالبان سرشان شلوغ است ودر حال رونمائی از تولید تانک وخودرو در افغانستان هستند وقرار است با جوش دادن 40عدد فرقون به همدیگر ونصب موتور پراید روی آن اتوبوس شهری بسازند سرشان خلوت شود به حق آبه ایران وحق زندگی زنان.دختران در افغانستان هم فکر می کنند حالا برید جلو بوق بزنید ‌‌وقت دا نشمندان طلب را نگیرید
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
تنها راه احداث چاهای اب بسیار عمیق در مناطق مرزی پاکستان و افغانستان در مناطق پایین دست برای مصرف اب شرب
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
حق آبه یعنی چه!
دولت مردان مردم سیستان بلوچستان تشنه هستند شما سر مبلغ آب با افغانستان مذاکره می کنند ! سریعا باید آب های فروشی ایران به افغانستان و کشورهای عربی جنوب باید قطع شود
Ehsaullah jalili
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
اول فکرکنید بعداً نظر بدهید
بیبینید اول کارگر های ایرانی که ادعا کار راه در کشورخودتان دارید باید زحمت بکشید تا راحت شوید بی زحمت رحت نیست بعد بخش شهرداری کارنمیکنین در بخش ساختمان که اصلاًکار نمی توانید چون سنیگین کاری هست وبقیه کارهای شما هارو ما افغانها میبریم جلو
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
سلام دیروز وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که با توجه به اینکه افغانی ها ساکنین استان س و ب را به خاک سیاه نشاندند و عملا کشاورزی و معیشت مردم را نابود کردند بذاره با کمک خیرین مدرسه ساز 25 هزار کلاس درس برای بچه افغان های مقیم ایران که اکثرا غیر مجازند بسازند
فاطمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
دوستان عزیز من قول بعضی دوستان یه افغانی اینو بگم که جمهوری اسلامی در اوج قدرت باز هم از دیپلماسی و مدارا با طالبان صحبت می کنه اگر کمی سیاست داشته باشید نظام دور اندیش و آینده نگر هست
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
این افغانی ها برادران شما هستند. هردو از یک نژاد مشترکید.
تازه هر وقت ایران یک لیتر نفت و گاز رایگان به افغانستان یا کشور دیگر داد آن موقع توقع آب مفت داشته باشه .شما نفتتان منبع خدادادی است و آنها آبشان .پس اگر آبسان مازاد بر مصرفشان بود آن را هم می‌توانند مانند سایر منابع خدادادی صادر کنند و پول بگیرند.
محمدجوادبنیانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
سلام من رفتم بهداشت و درمان واکسن کرونا بزنم باور کنید آنجا غربالگری نوزاد هم بود اکثر هم وطن داران افغانی برای غربالگری بودند هر کدام شش تا فرزند داشتند آمده بودند برای نوزاد تازه متولد شده جدید و ایرانی هم یک یا دو فرزندکلا داشتند نوبت ایرانی نمی شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
افغانا باید برند به کشورشون
افغان استار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
واقعا برای بعضی از برادرا متاسفم که هروقت یه متن تبلیغاتی رو میبینن سریع قضاوت میکنن و از اخراج مهاجران سخن می گویند که انها را اخراج کنید ببینید افغانستانی ها مفت تو ایران زندگی نمیکنن حتی یه نفس هم که می‌کشند بابتش پول پرداخت میکنند
از کدام حقابه حرف میزنید؟ افغانستان امسال بخاطر اینکه گاز و برق نداره خیلیا از سرمای شدید کشته شدن اونوقت شما از حقابه حرف میزنید کشوری که نه برق داره نه کشاورزی و نه گاز چطور توقع آب میکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
سلام، اول هیرمند اب مردم خودراداده نمی‌تواند باران کم است دوم افغانهای مفت خورنیستن زحمت میکشن کار می‌کنند که شما کرده نمی‌توانید بعد، ازقدم قدم رامیرن

پول میدن که دولت یارانه شماره بده
مهدی رشیدی نوده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
سلام عرض ارادت
ایران ۶میلیون مهاجر افغانستانی رو در خودش جای داده
شاید هم بیشتر
چنین سال یا بیشتر ازیارانه های دولتی هم استفاده میکنند تازه هرجا هم که پا میزاری کارگر و استادکاران افغانستانی پرشدن اونم با دستمزد کمتر بخاطره همین از شهرداری ها بگیر تا ساختمان سازی رستوران برای کار نظافت در لابی های برج و حتی پیک موتوری و اونم حساب کنید که چقدر ارز از کشور خارج میشود و خیلی از کارها که نمیشه گفت اقای ریئسی بهترین کار اخراج است
کاری که ترکیه کرد همه رو بیرون کرد
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
اخراج مهاجرین افغان برای طالبان مهم نیست رژیمی که اجازه تحصیل به دختران نمیدهد شما فکر میکنید. اخراج افغانها برای آنها مهم است
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
قرارداد را باید دولتمردان با تمام قدرت اجرا کنند چون افغانستان در اقبال این حقابه امتیازات از کشور ایران گرفته و طی این چند دهه گذشته نه تنها سعی کرده حقوق ملت ایران را برآورده کند با استفاده از منابع ملی ملت ایران سدهای بزرگی بر سر راه آبی که باید جریانش به سوی دریاچه هامون می بود ایجاد کرده است.
دوستان افغان این را بدونید کار کردن شما در کشوری که خود تحت فشار شدیدترین تحریم هاست فقط باعث بیکار شدن میلیونها جوان این کشور شده شما در اقبال استفاده از منابع ملی ما کمک‌های بین المللی را پیش می کشید آن هم در کشوری که پول‌های نفت خودش را نمی تواند از طریق سازمان ملل باز پس گیرد. پس اگر دولت ایران به نمایندگی از ملت سعی در خروج شما بگیرد خیلی از مردم بدانید با این اقدام همراهی خواهند کرد.
در پایان امیدواریم که کار به این اقدامات نرسد و حاکمان افغان به معاهده پایبند باشند زیرا اجرای آن حتی به سود مرزنشینان افغانستانی نیز خواهد بود ومهاجران نیز ترس اخراج از ایران را نخواهند داشت. وکار این مهاجرین منبع درآمدی برای افغانستان نیز هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
مهاجرین آدمهای زجرکشیده ای هستند که از بد روزگار مجبور به ترک وطن میشن . اما ۱۵ میلیون افعانی آمار بالایی هست خصوصا که در حال رفت و آمد و تماس مداوم با طالب مجهول الپیشینه هستند . درخصوص آب همه راهکار داده شده شاید آب دریا تا حدودی گره را باز بکنه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
باید افغانها روبیرون کنند از ایران اینها قوم نمک نشناسند تا یک زره فکر میکنید قدرت گرفتندحمله می‌کنند به مرزهای ایران باید همه اونها رو تارومارکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
تا جایی که من ایرانی دیدم کارهای سخت را افعانها انجام دادنددرسته که از لحاظ فرهنگی به اندازه یک قرن از ما دورند ولی هر مهاجری هم شایسته یک زندگی شرافتمندانه بر طبق قوانین و مصلحت عرف بین الملل و کشور میزبان هست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
طبق معاهدات معتبر فی مابین حق السهم ایران به نفع سیستان بلوچستان باید پس گرفته بشود . انتقال آب دریا می‌تواند گزینه دوم باشد که هزینه شیرین سازی هم دارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
سلام تمامی مردم ایران مخصوصا کل استان خراسان و مشهد خواستار اخراج مهاجرین هستند چندین سال است که از امکانات کشور از قبیل سوخت و آب و برق و گاز دارند استفاده میکنند چرا اینقدر سرمایه کشور را فنا داده تند چرا حق مردم و مملکت را افغانی ها میخورند چرا بنزین لیتری 40 هزار تومانی را به 3هزار تومان میخرند به علاوه کلی مواد وارد کشور میکنند اگر اتباع افغانی غربالگری و اخراج شوند جلوی خیلی از مشکلات و خسارات گرفته میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
چرا هیچ اقدامی برای هیرمند نمیکنید د اینها فقط و فقط سپاه رومیخوان که جوابشون بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
دولت خودتون کاری نمی کنه شما می‌گوید افغانها بیرون کنید ای کاشک بیرون می‌کرد می رفتیم کشور خود بخدا کشور افغانستان آروم می‌شد دیگ جنگ نبود دخالت بیگانگان نبود خود ملت به فکر خود می شد خوب در سیستان بلوچستان الان هیچ افغانی نیست پس چرا مردم سیستان بلوچستان بیکار هست خوی یک استان بزرگ هست بیشتر مردم زیر فقر هست مردم افغانستان داخل ایران هستن ایران آباد کردن بعدشم کدوم ایرانی مثل کارگر افغانی کار می کنه متاسفانه حرفاي اکثر دوستان میزنه نجات پرستی هستن ان‌شاالله به امید روزی برسه کشور افغانستان آباد و سر بلند باشه آمید داریم به خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
این کمنت های که نوشته شده است جقدر نفرت انگیز است. شرم و حیا از بین رفته و هر کسی یک نوع عقده کشایی برای مهاجرین می کند.

ایران خودش زمینه مهاجر شدن افغانها را فراهم کرد و با حمایت از طالبان تروریست و به قدرت ساندن آنها کشور افغانستان ویران شد.

دیگه اینکه برای طالبان مهاجر و غیر مهاجر فرق نمی کند و آنها کی به مردم اهمیت داده که این دومین بارش باشد.
اگر ایران خیلی زور دارد نیروی نظامی چرا نمی فرستند که حق آبش را بگیرد؟

سیاست ایران در افغانستان چرا براساس یک قطره آب است؟

افغانستان امروز بدست پاکستان و امریکا می باشد و هیچ افغانستانی در راس قدرت نیست . پس ایران برود پاکستانی ها و امریکایی را بجنگد. به مردم افغانستان هیچ غرض هم نیست. تاوقت حکومت دست مردم افغانستان بود در فی ثانیه ۲۶ متر مکعب آب مطابق قرارداد میداد.

حالا یک تعداد در کمنت هایش مضخرفات نوشته می کند و خود را ایرانی دو آتشه درست کرده کمی حیا کنید.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
باعرض سلام خدمت دوستان بنده بایبرون کردن افغانی مخالفم چون ازسرناچاری وبدبختی امدن ایران بعدشم اگراوناروبیرون کنم فکرنکن مشکل اب حل میشه به نظرمن من بدترهم میشه یه عده توی افغانستان مخالف فرستادن اب به ایران هستندبه تعدادشون بیشترمیشه وبی کفایتی مسئولین روبه پای افغانا نگذاریم لفطفا خردداشته باشیم مرز ببندیدمطمعا باشیدمجبورمیشن اب به مابدن.
ایرانی خسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
مممملکت پشتوانه مردمی میخواهد که این دولت ندارد ضعف زیاد داریم خارجی که صفر هستیم بقیه کشور را همه میبینیم چه خبر است وای بر این مردم که باید سه سال دیگر تحمل این دولترا بکنیم وای برما مردم بیچاره
Mohammadمحمد
|
Germany
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
با سلام
مهاجرین ومسله مهاجرت را ربط به‌سیاست های دو دولت ندهید.در‌ضمن کار وتولید که مهاجرین برای ایران داشته اند خیلی با ارزش است ومسله تورم وگرانی ناشی از نااگاهی ایران است.مسولین ایران به جای توجه به اقتصاد توجه شان به مسائل جنگی ونظامی است ودنیای جنگ هزینه های سرسام آوری دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
شماهای که در فضای مجازی به افغان ها توهین میکنید یک مشت خص وخاشاک هستید جزملت ایران هم نیستیدشما نمی توانید روابط دوستی دو ملت راتخریب کنید همین قدر نشناسی های امسال شماها هستش که نمک نشناسی افغانستانی ها را به وجودمیاره موشک زدن به افغانستان خیالبافیه از شوروی سابق و متعهدانش واز امریکا و ناتو بیاموزید که چگونه از افغانستان فرار کردند چنان سیلی خودن که تابهال درمقابل اوکراین کوچک گیج می زنند وآن جاهم سیلی فرزندان افغان رامی خورند اول تاریخ افغانستان را مطالعه کنید بعداسخن موشک
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
ایران مهاجراش از افغانستان تو کشورای اروپایی بیشتره بعد نگین افغانی ها اومدن خودتونم بگید دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
در ازای آب چی قرار بوده به افغانستان بدن آیا پرداخت شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
مشهدملک خاننه معازه باع خریدن بالای یک ملییون نفر افعانی و فروششان فقط بادلار پول ایرانی راموقع فروش ملکشان قبولنمی کنند افغانها دیدم که مگم دربنگاه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
کلی ملک خریدن در ایران وکلی زاد ولد کردن میشه فلسطین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
بیشتر از بیست میلیون افغانی تو ایرانن که فقط ۶ میلیون مدارک دارن. از همه یارانه ایرانی بدبخت استفاده می کنن. هرکدوم ۱۰ تا بچه دارن. کدوم کشور تو دنیا با مردم خودش این‌ارو میکنه. بندلزیدشون بیرون.. ضمنا نصف اون آب مال ماست طبق قرارداد . که حتی کفاف آب خوردن پناهنده ها رو تو ایران نمیکنه. ضمنا اینا پناهنده هستن نه مهاجر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
خلاصه قرداد بین دولت وقت ایران و افغانستان که هنوز اجرا میشود. سرانجام در ۲۲ اسفند ۱۳۵۱ گزارش کمیسیون دلتا میان امیرعباس هویدا، نخست‌وزیر آن هنگام ایران و موسی شفیق، نخست‌وزیر آن هنگام افغانستان در کابل به امضاء رسید و مقرر شد در هر ثانیه ۲۶ مترمکعب آب (معادل ۸۵۰ میلیون مترمکعب در سال) سهم سیستان و دریاچه هامون باشد [۲][۱۲][۱۶][۱۷] که جمع ۲۲ متر مکعب آب در ثانیه بر پایه گزارش کمیسیون دلتا و چهار متر مکعب آب در ثانیه به عنوان «حسن نیت و علایق برادرانه» بود.[۱۲]
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
ببینید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
اگر تمام مهاجرین را به خاطر آب قتل عام هم کنید طالبان حتی جنابان را تحویل نمی‌گیرد چه رسد که جانشان مهم باشه براش
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
هم وطن عزیز و دولتمردان ایران زمین حدود ۸تا۱۰میلیون افغانستانی در ایران زندگی میکنن که نان آب برق گاز دارو مسکن آموزش یارانه ای استفاده میکنن از همه مهم تر تمام کار های طبقه پایین و متوسط جامعه را به کل گرفتن خوب مسئولان دلسوز ملت شریف ایران حساب بکنن اگه این مهاجرین نباشن ما نه مشکل کار داریم نه مسکن نه کمبود کلاس درس نه کمبود دارو نه کمبود نان واب وبرق وگاز و۸۰ درصد مشکلات تروریستی خودکار حل میشه ای مسئولین ایران به فکر جوانان خودمان باشید از بیکاری اکثریت افسرده ومعتاد شدن از شدت بیکاری هیچ کسی به فکر ازدواج نیست ما حدیث داریم چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است واین را بدونید که باید در پیشگاه خداوند نسبت به این ملت باید جوابگو باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
پراید سیصد میلیونی سوار میشی اونم بنداز گردن افغانستانیا
تا پارسال هیوندا و ازرا میدادن سیصد میلیون
روزی برسه سکه ۲ میلیونی خانمت مهریشو بزاره اجرا و فرار کنی بیای افعانستان کار کنی البته از ترس خانم که بدون اجازه دسشویی هم نمیری دهه شصت هفتاد و هشتادم که الان شدن مثل افغانیا نه کار نه خونه نه زن نه اینده چوب خدا صدا نداره
عبدالله۰خ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
باسلام وعرص ادب.این مهاجرین افعان چه گناهی دارن که هرچی حرف وبدوبیراه هست نثارشون میکنیم.من برادرافغان میشناسم که حاضرهست جانش هم فدای ایران کند.مشکل ماهمیشه باحاکمان افغانستان بوده که همه شون پشتون هستن وباایران تشیع مشکل داشتن.پشتون هاگرایش به پاکستان دارن.بانرمی نمیشه بااون هاکناراومد.بایدسدکجکی باخاک یکسان بشه.به طورغیرمستقیم.وگرنه آب بده به مانیستن.مماشات دیه بسه.نمیخوادمهاجرین محترم که اکثرشون هم زبان هم فرهنگ وهم مذهب ماهستن اخراج بشن.اگرشداول ازطریق دیپلماسی نشدقوه ی قهریه.ازداعش که قوی ترنیستن.یکزمانی سیستان انبارغله ی ایران بود.الان خشکسالی نابودکرده همه چیز.بااحترام به افکاروبینش دیگرعزیزان.زنده بادایران وایرانی.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
اولا ایران هیچ حق آبه ای ندارند
دوما وقتی ادعا میکنن آبه حق ماست خب درست این ک بستگی به مهاجرین نداره افغانستان هم دولت داره چرا با دولتش کنار نمیاد ک میچسپه رو مهاجرین در ایران هم تو کشور های خارج مهاجر زیاد دارن وقتی با دولت ایران کنار نمیاد نمیچسپه رو مهاجرین ایران
مهدی جهانگیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
سلام دوستان عزیز من همه نظریات شما را خوندم متاسفم که فکر میکنین از سفره شما غذا میخورم خیلی خیلی ناراحتم که انسانی با انسانی دیگر اینجوری برخورد میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
بابا ایران افغانستان قبلا یکی بودن همه شیعیان افغانستان به ایران پناه آوردن چون پیرو یک. دیینن دولت ها مشکل دارن مردم بدبخت افغانستان چکار کنه اگه شیعه مرتضی علی باشی این حرفارو نمیزنی دوست من
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
با احترام به دو ملت ایران و افغانستان خودم یک افغانستانی هستم دولت ایران همیشه از مهاجر سوی استفاده میکند حلا اگه شما از کشور خودتون بیرون کنید اتباه رو مشکل شما حل نمیشه که هیچ از اقتصات ده برابر براتون مشکل هم میشه دوم برای مهاجرین زیاد فرقی نمیکنه چون ایرانی حق شون میخورن تازه اگه بریم کشور خودمونو آباد خاحیم کرد چون مهاجرین که تو ایران هست همه کار بلد و اوستا تو هر کاری به 5 سال وطن مون از ایران جلو میزنه آب هم اونوقت به خواب ببینین
حمید
|
Germany
|
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
دقت کنید ما ایرانی ها جرات نمی‌کنیم بچه بیاریم ولی افغانیها کم کمش چهارتا میارن بعدش فکر کردین میتونید بیرون کنید از ایران همینها باعث گرانی و کمبود نون و مواد غذای در ایران شدن.
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
دولت قبل افغانستان موقع افتتاح سیدکمال خان باتمسخراقایه کرزای گفتند اب میدهیم وله جایش سوخت میگیرم حق ابه خدایی وقانونی ماراکه چرخه طبیعت از هزازان سال پیش همین بوده رودخانه هیرمند درافغانستان وایران درگردش بوده این خدا نشناسا چرخه طبیعت بهم زدن اینها قاتلان زمین وموجودات زنده هستند وباید پاسخگوباشند با اینها باید بازبان زورصحبت کردوحقمان رابگیریم چون این جنگ آب هست بیچاره مردم سیستان که طالبان پرچرک آب برویه ماببندند اینهارویه یزیدیان روسپید کردند فقط بازبان موشک یاعلی سربازتیم سیدعلی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
هیچکس در افغانستان جرآت ندارد که آب ایران را بدهد چون افغان ها او را به عنوان خاين اعدام خواهند کرد دولت های مختلف اینقدر سر این آب تبلیغات کرده‌اند که شده ناموس افغانستانی ها موسی شفیق نخست وزیر را به این بهانه اعدام کردند.سیستان و هامون هم سالهاست که از بین رفته است و کسی ککش هم نگزیده حالا آب را به سمت شوره‌زار هدایت کرده‌اند و نابود میکنند و نمی گذارند به ایران بیاید قبلاً سیلاب ها می آمد که دیگر آن هم کم شده است ...فقط طبق قوا بین‌المللی اقدام کرد

اوضاع فعلی ایران هم خیلی بد است و هرکه بتواند مهاجرت میکند نمی دانم اوضاع در افغانستان چگونه است که اینها به ایران مهاجرت میکنند در صورتی که هیچ خوشبختی و در آمدی در ایران وجود ندارد و هر که بیاید پشیمان خواهد شد به جز معدودی که توانسته‌اند خودشان را به سختی بالا بکشند و تمام خانواده ایشان را هم آورده‌اند یا کسانی که مال و منالی داشتند ؤؤ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
اگر مامردومان شرق اصفهان تونستم حقابه مون ازدولت بگیرم شماهم برازدولت افقان بگیری دست بالای دست بسیار
مهدی قربی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
درسته مهاجرین هیچ گناهی ندارن ولی مردم سیستان چه گناهی کردن که باید آواره شهرها بشن؟من میگم فقط پشتونها اخراج شوند!!!!
Koroosh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
سلام دوستان سخنان غیر کارشناسی نزنید، اتباع افغانستانی که در ایران هستند طبق آمار وامایش چنده گانه تا الان شده از سازمان ملل روزانه هر نفر بیست دلار هزینه به دولت جمهوری اسلامی پرداخت میکنه،بیست دلار کم پولی نیست ماهیانه میشود 600دلار به عبارتی 600×42000=25200000تومن میشود برای نفر ، قضاوت با شماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
دایی بابت همینن افغان هادارند روزی یک میلیون دلاراز سازمان می گیرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
اگر افغانها یک ماه در ایران نباشند بعد قدر شأن بلند میشه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
متاسفم برای شما انقدر زحمت که ما آنجا کشیدم شما نا سپاسی می کند انقدر غرور وکبر نداشته باشید شاید روز شما مثل ما بشین الان هم هستین واسه چی به کشور ها اروپا میرد ما هم همون اینجوری فکر کنید
حسین فیاض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
1- گرچه ما مهاجران نقشی در دادن و ندادن حقابه هیرمند نداریم. اما طالبان به خاطر فشار بر مهاجران زیر بار نمیره
2- افغانستان هیچ قدرت نظامی ندارد. چرا در برابر این حقابه مقاومت می کنند؟اگر این معاهده کدام مشکل ندارد از مجاری قانونی بین المللی استفاده شود. حق به حقدار داده شود. فکر کنم این معاهده به تصویب مجلس ان وقت افغانستان نرسیده. حالا این تاثیر دارد یانه نمی دانم.
3- هزینه سد کمال خان را ترکیه داده، باید عراق و سوریه علیه ترکیه تشویق شود تا مساله سدسازی در مجامع بین المللی ریشه ای حل شود.
4- ایران طالبان را به رسمیت بشناسد و معاهده جدید با آنها امضاء کنند.
نا شناس
|
Australia
|
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
س اگه مهاجرین رو بار بدین همه کار بارتون میخابه از نانوای هاتون گرفته تا مغازه هاتون بعدشم این بیچاره ها چرا تقاص کارهای طالبان رو بدهن این مهاجرین اگه برن همه شون از گرسنگی و بی گازی میمیره
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
با سلام گرفتن حقآبه هیچ ربطی به اخراج اتباع افغان نداره الان رهبری هم گفته فرزند آوری بیشتر بشه و جمعیت کشور افزایش پیدا کنه شما فکر کنید اتباع افغانستان شهروندان ایران هستند اگر در آینده ما فرزندان بیشتری داشته باشیم و جمعیت ما ۱۰۰ملیون نفر بشه شغل و مسکن و آب و نان آنها چطور تامین خواهد شد ، اگر با بیرون کردن افغانها و کم شدن جمعیت مشکلات حل میشود پس چرا بزرگان کشور برعکس میگویند باید جمعیت کشور افزایش پیدا کند؟؟؟
گرفتن حق کشور قدرت سیاسی و اقتصادی میخواهد با اخراج اتباع خارجی هیچ مشکلی درست نمی‌شود
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
مادر منطقه ملارد سر آسیاب از دست افقانها دیگر نان گیرمان نمی آید تما م خانه هارا شغال کردند فرصت‌های شغلی را از چنگ این مردم بیچاره درآورده اند نکبت بیکاری هرج ومرج را برای مردم ایران به ارمغان آورده اند .مسئولین باید به فکر مردم ایران باشند افقانها را در اردوگاه‌ها مرزی نگه داری کنند مثل پاکستان که منافع ملی مردم خودش را به محاجرین ترجیح داد وهمه افقانها را اخراج ویا زن وبچه وکودک را به زندان برد .افقانستان امروز به افت جهان تبدیل شده است .مردمان بی چشمه روی هستند فرشته حسینی بازیگر جشنواره ایران را تحریم می کند از پشت کوهای نا کجا اباد افقانستان آمد وکسی شد .آمنه دختر آواره افقان در ایران درس خواند به انگلستان مهاجرت کرد ودر تلویزیون من وتو شب وروز به ایران شنام دروغ می برند. دربی سی موسوی از افقانهای که در ایران به دوران رسید هر روز بر زد منافع ملی ایرانیان ناسزا می گوید .ای مسئولی ای جماعت را هدایت کنی به وطنشان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
به نظرم حق افغانی بیچاره نیسته که اخراج بشن کودک خانواده های بی گنا چرا قربانی طالبان بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
اینجارو!

کامنت های "ضد افغانستانی" از کامنتهای "ضد استکباری" پیشی گرفته.

به این میگن فوتبال حرفه ای. این همه راه بدویم بریم هفتاد متر اونور تر گل بزنیم. همین طرف خودمون دروازه به این خوبی گذاشته. میزنیم توش!
گووووووووووووووووووووووووول ٬ گووووووووووووووووووووووووووووووووول. گل برای ایران ٬ خداداد عزیزی ....گل برای ایران!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
خیلی به افغان ها رو دادید از کشور اخراجشون کنیذ الانم تو شبکه های مجازی دارن مردا ایرانی رو فحش میدند با خانوما ایرانی ....
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

برچسب منتخب
# عید نوروز # سال 1402 # سال مهار تورم و رشد تولید # دعای روز اول رمضان # احمد سمیعی گیلانی