بازدید 74415
با سیصد و سی و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین

سیل تانک‌های غربی در راه جنگ اوکراین / جنجال اظهارات وزیر خارجه آلمان درباره «جنگ با روسیه» /سفارش ۷۰۰ موشک توسط فرانسه و ایتالیا برای اوکراین

سیصد و سی و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲ 28 January 2023

سیل تانک های غربی در راه جنگ اوکراین

بین الملل تابناک: سیصد و سی و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

رسانه انگلیسی: روسیه در تدارک حمله جدید در اوکراین است
۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - ۱۸:۲۰

به ادعای روزنامه انگلیسی دیلی میل، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد نیروهای روسیه در حال ساخت استحکامات هستند و مسکو در حال برنامه‌ریزی حمله پیشگیرانه جدید در اوکراین است.

طبق این گزارش، گفته می‌شود مسکو برای حمله جدید پیش از اولین سالگرد حمله به اوکراین در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند)، آماده می‌شود. الکسی دانیلوف دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین مدعی شد: حالا آن‌ها برای فعالیت حداکثری آماده می‌شوند و معتقدند تا سالگرد باید دستاوردهایی داشته باشند.

وی افزود پوشیده نیست که آن‌ها برای موج جدید قبل از ۲۴ فوریه آماده می‌شوند. او همچنین گفت که ارتش روسیه یک هفته است که در جستجوی توانایی دفاعی نیروهای اوکراینی در منطقه زاپروژیا بوده است.

به ادعای این گزارش، تحلیل بردی افریک تحلیلگر اطلاعاتی منبع باز، استحکامات جدید روس‌ها را در سراسر جبهه در لوهانسک از مرز روسیه تا دونتسک و در سراسر زاپروژیا و خرسون نشان می‌دهد.

به نوشته دیلی میل، گزارش تحرک جدید روسیه در حالی است که تصاویر ویدئویی از یک تانک روسی منتشر شده که از گلوله‌ها اجتناب می‌کند اما به سمت مین می‌رود و توسط یک مین نزدیک دونتسک در آنچه که ممکن است بخشی از تاکتیک حمله خرابکارانه برای متفرق و منحرف کردن نیروهای اوکراینی قبل از ضد حمله آن‌ها بوده باشد، تخریب می‌شود.

به ادعای این گزارش، تصاویر ماهواره‌ای از استحکامات جدید مسکو ممکن است همچنین نشان دهنده این باشد که پوتین نگران ضد حمله جدید کی‌یف به دنبال اخبار ارسال تانک‌های مدرن غربی به اوکراین است.

افریک که در موسسه امریکن انترپرایز کار می‌کند به دیلی بیست گفت: «آن‌ها (روس‌ها) تلاش می‌کنند تا اساساً دستاوردهای خود را تثبیت کنند و بخش‌هایی که تاکنون حفظ کرده‌اند را همچنان حفظ کنند». وی افزود: فکر می‌کنم این قطعاً هم پیامی به سربازان در اوکراین و به هر تماشاگری است که آن‌ها دستکم تلاش خود را خواهند کرد تا بمانند.

ویدئوی مذکور در حالی منتشر شده که نیروهای اوکراینی جمعه در یک رویارویی شدید با نیروهای روسیه برای کنترل شهر ووهلدار در جنوب غربی دونتسک گیر افتادند، در حالی که دو طرف در امتداد جبهه جنوبی در نبرد هستند.

به گفته دنیس پوشیلین رهبر منطقه دونتسک، محاصره و آزادی این شهر (ووهلدار) بسیاری از مشکلات را حل می‌کند. وی افزود: «به زودی ووهلدار ممکن است به موفقیت جدید و بسیار مهم برای ما تبدیل شود». این در حالی است که کی‌یف می‌گوید نبردها در این شهر همچنان در جریان است.

سرگئی چروواتی سخنگوی ارتش اوکراین گفت که در آنجا نبرد شدیدی در جریان است و ماه‌هاست ارتش روسیه به دنبال دستیابی به موفقیت چشمگیر در آنجاست.

ارتش اوکراین چهارشنبه (۲۵ ژانویه) هم اعتراف کرد که نیروهایش بعد از ماه‌ها درگیری شدید با نیروهای روسیه از شهر راهبردی «سولِدار» در منطقه دونتسک عقب‌نشینی کردند. سرگئی چرواتی سخنگوی ارتش اوکراین گفت: بعد از ماه‌ها درگیری سنگین، از جمله در چند هفته گذشته، نیروهای مسلح اوکراین (سولدار) را ترک کردند و به امتداد حومه به مواضع از پیش آماده شده، عقب‌نشینی کردند.

وزارت دفاع روسیه پیش‌تر طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود «شامگاه ۱۲ ژانویه (به وقت محلی) آزادسازی شهر سولدار به‌طور کامل به پایان رسید، امری که برای ادامه موفق عملیات آفندی از اهمیت راهبردی برخوردار است». این بیانیه افزود: آزادسازی سولدار، نیروهای اوکراینی در باخموت را منزوی کرده و اجازه می‌دهد تا مسیرهای تدارکاتی آن‌ها در آرتومیفسک قطع شود.

با این حال، سخنگوی نیروهای نظامی شرق اوکراین سیطره روسیه بر شهر سولدار را رد کرده و در سخنانی گفته بود: «یگان‌های ما همچنان در سولدار بوده و این شهر تحت سیطره روسیه قرار ندارد. سولدار اوکراینی بوده، هست و خواهد ماند.

ماکرون: به گفت‌وگو با روسیه ادامه خواهم داد
۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - ۱۸:۱۸

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد، در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین، به حفظ گفت‌وگو با مسکو ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در جریان مراسمی در کاخ الیزه به مناسبت سال نو قمری گفت: من به گفت‌وگو با روسیه ادامه خواهم داد.

کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه اوایل ماه جاری میلادی گفته بود، پاریس به دنبال حفظ ارتباطات موجود با روسیه در "تمامی سطوح" است تا در بحبوحه درگیری در اوکراین، امکان تبادل بدون مانع اطلاعات در مورد موضوعات مهم امنیتی وجود داشته باشد.

ماکرون در دسامبر سال گذشته گفته بود که ارتباط با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را حفظ خواهد کرد و معتقد است که مذاکرات تنها راه خروج از بحران اوکراین است.

وی همچنین گفته بود، در رابطه با مساله اوکراین هیچ گزینه نظامی وجود ندارد.

روسیه ۲۴ فوریه سال گذشته میلادی به اوکراین حمله کرد. کشورهای غربی در واکنش به این حمله، تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده و برای اوکراین تسلیحات ارسال کرده‌اند.

زلنسکی: اوکراین نخستین گام برای روسیه است
۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - ۱۸:۱۸

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین با نزدیک شدن به یک سالگی جنگ در کشورش، گفت که کی‌یف برای روسیه نخستین گام است و درصورت مقاومت نکردن، نوبت به کشورهای دیگر خواهد رسید.

 زلنسکی در گفتگو با شبکه خبری اسکای نیوز با بیان اینکه تاکنون هیچ مذاکراتی با روسیه وجود نداشته، گفت: کی‌یف نمی‌داند باید با چه کسی و در مورد چه چیزی مذاکره کند.

رئیس جمهوری اوکراین در مورد گفت و گو برای پایان بخشیدن به جنگ ۱۰ ماهه، مدعی شد که مذاکرات صلح با روسیه تا زمانیکه هنوز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور است، بی معنی خواهد بود.

وی همچنین ادعا کرد که روسها هیچ مذاکره‌ای نمی‌خواهند و این شرایط پیش از جنگ نیز وجود داشته است. زلنسکی در عین حال گفت که خودش هم علاقه‌ای به ملاقات با پوتین ندارد.

رئیس جمهور اوکراین معتقد است که کشورش اولین قدم برای پوتین نیست و او به دنبال راه اندازی یک جنگ بزرگ است. زلنسکی مدعی شد که بعد از اوکراین گام‌های بیشتری برداشته خواهد شد و اگر ایستادگی در برابر روسیه شکست بخورد نوبت به کشورهای دیگر خواهد رسید.

وی در مورد ارسال تانک‌های تهاجمی غرب به اوکراین تصریح کرد: ما اکنون به ۳۰۰ تا ۵۰۰ تانک نیاز داریم. به همین خاطر باور دارم که باید این تانک‌ها یک حمله به قلمرو و سرزمین ما انجام دهند.

زلنسکی با وجود قدردانی از کشورهای غربی از جمله آلمان، انگلیس و آمریکا برای موافقت با ارسال تانک‌ها به اوکراین، تاکید کرد که شمار تانک‌ها و زمان تحویل آنها که بعضی اوقات ماه‌ها طول می‌کشد، در مقایسه با تصمیم گیری درباره ارسالشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سفارش 700 موشک توسط فرانسه و ایتالیا برای اوکراین
۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - ۱۸:۱۶

روزنامه «لوپینیون» از برنامه مشترک فرانسه با ایتالیا برای تولید ۷۰۰ موشک پدافند جهت کمک به اوکراین خبر داد.

در شرایطی که کمک‌های همه جانبه کشورهای غربی در جنگ اوکراین علیه روسیه ادامه دارد، فرانسه و ایتالیا در نظر دارند که اوکراین را به موشک پدافندی «آستر» مجهز کنند.

منابع رسانه‌ای غربی به نقل از روزنامه فرانسوی «لوپینیون» فرانسه گزارش دادند، فرانسه و ایتالیا موافقت خودشان را برای دادن سفارش مشترک به شرکت‌های تولیدکننده آستر اعلام کردند و قرار است ۷۰۰ موشک پدافندی تولید شود.

وزرای دفاع فرانسه و ایتالیا روز جمعه (دیروز) در رم با هم دیدار و درباره دادن این سفارش توافق کردند. طبق تصمیم آنها ۷۰۰ موشک به ارزش دو میلیارد دلار به شرکت‌ سازنده سفارش داده شد.

«سباستین لکورنو» وزیر دفاع فرانسه بعد از دیدار با همتای ایتالیایی در پیامی توییتری نوشت: «در رم ما در مورد یک قصد مشترک برای ادامه حمایت از اوکراین، دفاع از دریای مدیترانه در برابر تهدیدات جدید و افزایش ظرفیت تولید مشترک خود به ویژه در زمینه پدافند هوایی، توافق کردیم».

پیش از انتشار این خبر، خبرگزاری رویترز به نقل از «منابع مطلع دولتی» گزارش داده بود که فرانسه و ایتالیا برای انتقال آستر به اوکراین «یک توافق سیاسی انجام دادند». آستر را کنسرسیوم «یوروسام» می‌سازد که در آن یک شرکت فرانسوی و یک شرکت ایتالیایی حضور دارند.

گفته می‌شود که این موشک می‌تواند اهداف را در فاصله ۱۵۰ کیلومتری و تا ارتفاع ۲۵ کیلومتری منهدم کند. به گفته سازندگان آستر، این سامانه همچنین قادر است موشک‌های بالستیک را تا فاصله ۲۵ کیلومتری هدف قرار دهد.

سفارش مشترک فرانسه و ایتالیا برای تولید و عرضه موشک پدافندی آستر به اوکراین در شرایطی انجام شده که ولودیمیر زلنسکی در ماه اکتبر ۲۰۲۲ از پاریس و رم خواست ارتش اوکراین را به این موشک مجهز کنند.

طبق گزارش‌ها، مقام‌های فرانسوی و ایتالیایی از ماه نوامبر ۲۰۲۲ رایزنی‌ها برای انتقال احتمالی این موشک پدافندی به اوکراین را آغاز کرده بودند.

سیل تانک های غربی در راه جنگ اوکراین

یک دیپلمات اوکراینی در حالی از قطعی شدن تصمیم کشورهای غربی برای ارسال بیش از ۳۰۰ تانک پیشرفته به کشورش برای مقابله با روسیه خبر داده که مسکو ارسال این سلاح های سنگین را ورود مستقیم ناتو و غرب به جنگ اوکراین دانسته و نسبت به تبعات خطرناک آن هشدار داده است.

شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر به نقل از «وادیم اوملچنکو» (Vadym Omelchenko) سفیر اوکراین در فرانسه، از تحویل بیش از ۳۰۰ عراده تانک پیشرفته به اوکراین خبر داد و نوشت: تا به امروز، شماری از کشورهای غربی، رسما موافقت خود برای تحویل ۳۲۱ عراده تانک سنگین به اوکراین را تایید و اعلام کرده اند.

این گزارش می افزاید: سفیر اوکراین در فرانسه به نام این کشورها و مدل چنین تانک های سنگین، اشاره ای نکرده است.

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی در ادامه نوشت: مصاحبه و اظهارات اوملچنکو به دنبال اعتراض کره شمالی صورت گرفت که آمریکا را با دادن تانک به اوکراین متهم به عبور از خطوط قرمز در جنگ اوکراین کرده است.

این گزارش می افزاید: درحالی اوملچنکو خبر از تحویل بیش از ۳۰۰ تانک به اوکراین می دهد که تاکنون آمریکا برای تحویل ۳۱ تانک «ام -۱ آدامز» اعلام آمادگی کرده و آلمان نیز با ارسال ۱۴ تانک «لئوپارد ۲» موافقت کرده است.

هشدار اندیشکده آمریکایی نسبت به طولانی شدن جنگ اوکراین

اندیشکده «رند کورپوریشن» مرتبط به پنتاگون در گزارش جدیدی تاکید کرد، در حالی که مسکو و کی‌یف هر دو گمان می‌کنند که می‌توانند از ادامه یافتن جنگ سود ببرند، چنین رویکردهایی در راستای منافع واشنگتن نیست.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، گزارش مذکور با نام «پرهیز از یک جنگ طولانی» به قلم ساموئل چاراپ و میراندا پریبه، فرضیات عمومی درباره جنگ روسیه – اوکراین را می‌پذیرد؛ اما خاطرنشان می‌کند که منافع آمریکا «اغلب با منافع اوکراین همسوست، ولی با آن مترادف نیست.»

به گفته نویسندگان گزارش، این جنگ تا کنون صدمات اقتصادی، نظامی و اعتباری قابل توجهی را به روسیه وارد کرده است، بنابراین «تضعیف تدریجی بیشتر آن احتمالاً دیگر جزو منافع ایالات متحده نیست.»

براساس گزارش این اندیشکده که در سال ۱۹۴۸ برای ارائه توصیه‌هایی به نیروهای مسلح آمریکا شکل گرفت و از طرف دولت آمریکا و نهادهای خصوصی تامین مالی می‌شود، هزینه این تحولات برای غرب هم ناچیز نبوده است؛ از اختلال در بازارهای انرژی، موادغذایی و کود گرفته تا هزینه «سر پا نگه داشتن دولت اوکراین از نظر اقتصادی که صرفا به مرور زمان چند برابر می‌شود.»

آنها گفتند که کمک نظامی ناتو به اوکراین «همچنین ممکن است پس از یک دوره معین ناپایدار شود.» این درگیری «زمان سیاستگذاران ارشد و منابع نظامی ایالات متحده را جذب می‌کند» و واشنگتن را از اولویت‌های جهانی دیگر مانند چین منحرف می‌کند و در عین حال مسکو را به پکن نزدیک‌تر می‌کند.

این مطالعه، نسخه ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از پیروزی را توصیف می‌کند که شامل پس گرفتن تمامی اراضی تحت اشغال و کشاندن روسیه به دادگاه‌های جرایم جنگی و پرداخت غرامت می‌شود و آنها را «خوش‌بینانه و غیر محتمل» می‌داند.

نویسندگان هشدار می‌دهند که مسکو «این جنگ را تقریباً وجودی می‌داند» و «سطح بالایی از عزم راسخ» را نشان داده است و این احتمال استفاده مسکو از سلاح‌های هسته‌ای را در صورت احساس خطر افزایش می‌دهد.

این گزارش اذعان می‌کند که چشم‌انداز نوعی صلح از طریق مذاکره «در کوتاه‌مدت ضعیف» است، زیرا کی‌یف معتقد است حمایت غرب نامحدود ادامه خواهد داشت، در حالی که به مسکو هیچ دلیلی داده نشده که باور کند تحریم‌ها در آینده لغو می‌شود.

در این گزارش آمده است که ایالات متحده می‌تواند «کمک‌های نظامی آینده را مشروط به تعهد اوکراین به مذاکرات کند» و در عین حال تعهدات امنیتی به کی‌یف بدهد، اما «نه به اندازه معاهدات دفاعی متقابل ایالات متحده» یا عضویت در ناتو. واشنگتن همچنین باید به مسکو در مورد بی‌طرفی اوکراین تضمین دهد و «شرایطی را برای رفع تحریم‌ها تعیین کند.»

اندیشکده رند کورپوریشن که از سوی تشکیلات نظامی-صنعتی ایالات متحده تأسیس شده، برای چندین دهه به پنتاگون مشاوره سیاستگذاری ارائه کرده است. در سال ۲۰۱۹، این اندیشکده یک خط مشی در رابطه «توسعه بیش از حد و عدم تعادل» روسیه ارائه کرد که شامل تحریم‌های اقتصادی، ارسال سلاح به اوکراین، تشویق ناآرامی در آسیای میانه و حتی استقرار سلاح‌های هسته‌ای بیشتر در اروپا بود. در مقابل، به نظر می‌رسد، توصیه‌هایی در مورد چگونگی جلوگیری از تشدید تنش با مسکو در حین تسلیح کی‌یف، از ژوئیه سال گذشته، تأثیر چندانی نداشته است.

تحویل تانک‌های آبرامز آمریکا به اوکراین شاید سال‌ها زمان ببرد

یک رسانه آمریکایی نوشت، با توجه به اینکه تنها کارخانه آمریکایی مخصوص تولید تانک‌های آبرامز مجموعه‌ای از سفارشات ناتمام از دیگر متحدان ایالات متحده را در دست دارد، زمان تحویل این تانک‌ها به اوکراین مشخص نیست.

روزنامه پولیتیکو در مطلبی نوشت، تاسیسات متعلق به شرکت تسلیحات‌سازی جنرال داینامیکس واقع در شهر لیما در ایالت اوهایو پیش از اینکه کار تولید ۳۱ دستگاه تانک وعده داده شده از سوی دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای اوکراین را شروع کند، باید صدها دستگاه از این تانک‌ها را برای لهستان و تایوان تولید کند.

به نوشته پایگاه راشا تودی، انتظار می‌رود، ورشو از سال ۲۰۲۵، ۲۵۰ دستگاه تانک آبرامز ارتقا یافته از مدل A۲ را دریافت کند. دولت لهستان سال گذشته میلادی ۲۵۰ دستگاه از تانک‌های دوره شوروی خود از مدل T-۷۲ را برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه به کی‌یف داد. در حال حاضر آمریکا مشغول ارسال ۱۱۶ دستگاه تانک M۱A۱ که اخیرا توسط یگان تفنگداران دریایی آمریکا کنار گذاشته شدند، به لهستان به منظور جایگزین‌سازی اضطراری در انبار ادوات زرهی این کشور است.

در سال ۲۰۱۹ نیز تایپه ۱۰۸ دستگاه تانک M۱A۲ را سفارش داده که انتظار می‌رود تحویل اولین سری‌های این سفارش از سال آینده میلادی شروع شود.

نشریه پولیتیکو خاطرنشان کرد، با توجه به اهمیت روابط واشنگتن هم با لهستان و هم با تایوان، کاستن از اولویت سفارش‌های آنها "دشوار و احتمالا مناقشه‌برانگیز" خواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است، کارخانه شرکت جنرال داینامیس در شهر لیما، تانک‌های آبرامز را از صفر نمی‌سازد، بلکه تکنولوژی جدید را روی پایه‌هایی به نام " M۱ seed vehicles" سوار می‌کند. با وجود این، این کارخانه همچنان می‌تواند تنها ۱۲ عدد از آنها را در ماه تولید کند.

در ادامه این گزارش آمده است، قرار نیست آمریکا تانک‌های در نظر گرفته شده برای اوکراین را از انبارهای خود آمریکا برداشت کند، بلکه به جایش آنها را از صنایع می‌خرد و در تاسیسات اوهایو نوسازی می‌کند و معنی آن این است که این تانک‌ها احتمالا تا ماه‌ها و شاید بالقوه تا سال‌ها با توجه به محدودیت های صنعتی برای به روزرسانی آنها وارد میدان جنگ نشوند.

یک مقام که خواست نامش فاش نشود، به پولیتیکو تصریح کرد، تانک‌هایی که قرار است اوکراین دریافت کند، از مدل A۲ و برخوردار از سیستم‌های کنترلی و اپتیکی بهبود یافته هستند. با این وجود، آنها فاقد زره مجهز به اورانیوم غنی شده مورد استفاده در ادوات ارتش آمریکا به دلیل محرمانه بودن این زره هستند.

همچنین آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد، انتظار می‌رود ۱۴ تانک جنگی مدل لئوپارد این کشور در اواخر ماه مارس وارد اوکراین شوند. انگلیس هم کمی قبل از آن قول انتقال ۱۴ تانک چلنجر- ۲ ساخت خودش به کی‌یف را داده بود، جدول زمانی مشابهی را برای تحویل آنها اعلام کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهار کرد، از نظر مسکو برنامه تحویل این تانک‌ها به اوکراین به عنوان "مشارکت مستقیم" مداخله مستقیم ناتو در اوکراین" تلقی می‌شود و این مداخله "رو به تشدید است."

جنجال اظهارات وزیر خارجه آلمان درباره «جنگ با روسیه»

ظهارات آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان در یک جلسه پارلمان مبنی بر اینکه برلین با روسیه در جنگ است جنجال‌آفرین شد و منتقدان صلاحیت او برای تصدی این پست را زیر سوال بردند.

«ساهرا واگنکنشت»، نماینده پارلمان آلمان که قبلاً رهبری حزب چپ در مجلس را به عهده داشت روز جمعه در واکنش به اظهارات بائربوک نوشت: «اظهارنظر بائربوک درباره اینکه آلمان در جنگ با روسیه است نشان می‌دهد ایشان برای این شغل مناسب نیست.»

وی ضمن متهم کردن بائربوگ به «لگدمال کردن» شهرت آلمان اضافه کرد که وزیر خارجه باید «دیپلمات ارشد» کشور باشد نه اینکه «مثل فیل در فروشگاه ظروف چینی رفتار کند.»

وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه در جلسه‌ای در پارلمان گفته بود که کشورهای اروپایی «در حال جنگ با روسیه هستند» و باید اقدامات بیشتری برای دفاع از اوکراین انجام دهند.

آلیس ویدل، رئیس حزب راست‌گرای ای.اف.دی گفت، آلمان به وزیر خارجه‌ای نیاز دارد که «مثل یک دیپلمات مسئول رفتار کند و فتنه‌انگیز نباشد.» او تصریح کرد که بائربوک در صحنه دیپلماتیک قادر به رفتار درست نیست.

«جرهارد پاپکه»، یک قانونگذار منطقه‌ای از ایالت نوردراین-وستفالن که رئیس انجمن آلمان-مجارستان است هم گفت بائربوک به دلیل بیان این نظر «کاملاً از لحاظ سیاسی مجنون» است.

سلیم داگدلن، قانونگذار چپ‌گرای آلمانی هم از اولاف شولتز، صدراعظم آلمان خواست توضیح دهد، آیا بائربوک اختیار «اعلان جنگ» به نیابت از دولت آلمان را دارد یا خیر؟ او همچنین گفت که بائربوک تهدیدی برای امنیت شهروندان آلمانی است.

بائربوک و اولاف شولتز هیچ‌ یک تا کنون به انتقادات پاسخ نداده‌اند. وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای که در اختیار نشریه بیلد قرار داده تأکید کرده که برلین طرف درگیری در جنگ میان کی‌یف و مسکو نیست.

در این بیانیه آمده است: «حمایت از اوکراین برای استیفای حق این کشور در دفاع از خود آلمان را به یکی از طرف‌های درگیری تبدیل نمی‌کند.» در این بیانیه ادعا شده که جنگ مسکو در اوکراین، «جنگ علیه صلح و نظم اروپاست» و این چیزی است که بائربوک قصد بیان آن را داشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲۵
روسیه واقعا آبروریزی کرد با این جنگیدن یک سال شد گفته بودن سه روزه اوکراین رومیگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
احتمالا این جنگ بزودی با مرگ مشکوک پویتن و بازپسگیری سرزمین های اشغال شده توسط روسیه به پایان میرسد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
روسیه هیچوقت قصدش اشغال اکراین نبود تغییر دولتم نبود خلع سلاح اکراین بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
رفیق به این میگن تله.غربیا یه پاره استخون انداختن جلوی پوتین که نه بتونه قورت بده نه بتونه بالا بیاره.هر جنایتکاری عاقبتش همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
صدام هم قرار بود تا ظرف یک هفته ایران را بگیرد
با استعانت از خدای تبارک و تعالی، سرنوشت صدام و پوتین یکی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
شما خیلی خوش خیالی که فکر میکنی هدف جنگ اوکراین تموم کردنشه . روسیه اصلا نیازی به تموم کردن این جنگ نداره. اوکراین رقیب اصلی کشاورزی و صنعتیش در منتطقه رو ویرانه کرده ، زیرساختش رو به فنا داده ، و ناتو هم جرات نمیکنه بره سمت مرزاش ، کاری که قبلا میکرد ، حالا به نظرت چرا باید اصلا جنگ رو تموم کنه ؟ همه چی به نفعشه. با پهپاد 20 هزار دلاری ایرانی تانک و تجهیزات چند میلیون دلاری غربی رو هم میندازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
واژه ی آبروریزی کمه
ناشناس
| Canada |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
چرا می گوییم روسیه بسوی شکست مطلق پیش می رود. سال گذشته در چنین روزهایی روسیه روزی یک میلیارد دلار صادرات نفت و گاز و ذغالسنگ داشت. الان رسیده به 350 میلیون دلار در روز. با توجه به اینکه هزینه تولید و انتقال نفت و گاز روسیه که اغلب در سیبری هست حداقل بشکه ای بیست دلار هست درامدر باقی مانده روسیه از این 350 میلیون دلار به زحمت به صد میلیون دلار در روز میرسد که قسمت اعظم انهم خرج اضافه نیروهای مسلح روسیه به خاطرجنگ می شود. و از همه بدتر برای روسیه این هست که چین به خاطر اختلاف با روسیه که باعث این همه به هم خوردن اقتصاد دنیا شده و مخالفت چین با ادامه جنگ . چین عملا واردات نفت و گاز خود از روسیه را از 250 میلیون دلار در روز در مهرماه به حدود صد میلیون دلار در روز کاهش داده. حالا هزینه های سربار تجارت و دور زدن تحریم در سایر کالاها بماند. خودتان حساب کنید چه فاجعه ای از نظر اقتصادی انتظار روسیه و پوتین را می کشد. این سزای مغرورانی هست که تصور می کنند دنیا منتظر اوامر انها می نشیند.
ارش خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
صدام حرامی هم میخاست ایران را سه روزه بگیره که به فنا رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
قرار بود سه روزه پیروز شود به شرطی که جنگ فقط با اوکراين باشه اما کل اروپا و آمریکای کافر جنایتکار مستقیم وارد جنگ شده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
روسیه به خواسته هاش رسیده ، قصد روسیه آزاد ساختن مردم شرق اوکراین از دستا نازی ها بود که تا حد زیادی محقق شده است هدف دیگر روسیه خلع سلاح اوکراین و جلوگیری از پیوستن آن کشور به پیمان ناتوست ک آن هم محقق شده است در حال حاضر روسیه بدنبال تثبیت موقعیت است .
ممدو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
عزیزم اگه یکم تحلیل واوضاع وحوادث منطقه دستت بود این حرف رو نمیزدی روسیه داره با نه فقط اوکراین بلکه باتمام ناتو میجنگه اینهم اروپا وامریکا دارن اسلحه میفرستن وبه نفع اکراین وبه ضرر روسیه قانون وضع میکنن اِه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
شما ممیز آبرو سنجی هستی؟ یا کارشناس پیشگویی جنگ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
منظورش اوکراین بود نه کل ناتو رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
این همه دولت علیه روسیه
پیش بسوی جنگ جهانی سوم!
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
خیالت راحت جنگ جهانی نمیشه تنها کشوری که میتونه ورق جنگ رو تغییر بده چین هست که اعلام بی طرفی کرده و دوست نداره بازار بزرگ آمریکا رو از دست بده. آمریکا از قصد اقتصاد چین رو به خودش گره زده تا در جنگ ها چین بی طرف باشه. روسیه هم نشون داد از پس اوکراین بر نمیاد چه برسه آمریکا یا حتی کشوری مثل فرانسه یا انگلیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
خدا نکنه
خدایا خودت به داد مردم این زمانه برس که همه محتاج آرامشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
خدا نکنه خدایا خودت به داد مردم این زمانه برس که همه محتاج آرامشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
همه در آرزوی جنگ جهانی سوم
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
آره تنها راه نجات از این زندگی لعنتی همین جنگ جهانی است
پوتین خائن
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
پوتین اشتباه کرد آمریکا دام پهن کرد روسیه هم پرید توش. در عمل هم ضعیف کار کرد. تمام جنگ آزمایش قدرت روسیه بود که اونایی که باید میفهمیدن فهمیدن روسیه خطری برای آمریکا نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
زلنسکی خاین
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
البته روسیه هم بدنبال منافع بلند مدت خود هست.ولی چرا خائن .به کدام کشور خیانت کرده مگر نه اینکه قرار نبود ناتو پشت دیوارهای روسیه باشد خوب این دلقک صهیونیست اوکراین از خط قرمز روسیه عبور کرد و مملکت خودش را در گیر جنگ فرسایشی کرد.ناتو در فکر فتح تمامی سنگرهای کلیدی جهان و بدبختی و نوکری ملت‌ها هست.اینا متوجه باشید
M
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
پوتین قهرمان پوتین دشمن خاینین پوتین رهبر قهار زنده باد پوتین را عزیز مرگ بر آمریکا مرگ بر کاسه ليسان آمریکا مرگ جیره خوار آمریکا
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
وقتی نمیدونی این جنگ برای چیه، و بانی اصلی این جنگ ناتو هست نه پوتین...
لطفا حرف الکی نزن
این جنگ یم جنک استراتژیکی هست
روسیه در اصل داره در مقابل ناتو دفاع میکنه، به ظاهر پوتین جنگ رو شروع کرده
ولی در واقعیت جنگ رو سالهاست که ناتو شروع کرده و آب توی لونه پوتین اومده که واکنش نشون داده...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
اروپا و امریکا خوبن
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
خیانت یعنی چی
کاری به آمریکا ندارم که زورگو است یا خیر. اما روسیه اگر خیر اوکراین رو میخواد یا میگه مقصر امریکاست چرا استان مرزی اوکراین رو ضمیمه خاک خودش کرده؟ ضمیمه کردن یعنی میخوایم کشور گشایی کنیم و آمریکا و ناتو رو بهانه میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
هنوز نفهميدي كه مردم روس تبار استانهاي مرزي اوكراين سالها در حال خفقان و سركوب از طرف دولت مركزي اوكراين بودند؟
درود بر روسیه . دمشون گرم باید قدرت خودشون رو در جهان نشان بدند . روسیه یکتنه در برابر ناتو و آمریکا میجنگه و کم نیاورده
ای والله این حال شد یک چیز
آمریکا و روسیه و چین و آلمان و .... همه بدنبال منافع خود هستند و عقل سلیم میگه باید باهم تعامل داشت و دنبال منافع بود
تانک لئوپارد 2 ساخت آلمان، بهترین و پیشرفته ترین تانک عملیاتی دنیا است. لئوپارد ۲ نخستین بار در سال ۱۹۷۹ میلادی توسط شرکت "کراوس مافی وگمان" برای وزارت دفاع آلمان تولید شد. از تانک لئوپارد در ارتش کشور‌های اتریش، کانادا، شیلی، دانمارک، فنلاند، آلمان، یونان، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، سنگاپور، سوئیس، سوئد، اسپانیا و ترکیه استفاده می‌شود.
حداکثر سرعت این تانک 72 کیلومتر در ساعت است. با یک بار سوختگیری تا 500 کیلومتر طی می کند. 62 تن وزن و 4 نفر خدمه دارد.
مجهز به توپ 120 میلیمتری ، دو قبضه مسلسل کالیبر 7.62 میلیمتری بوده و قابلیت درگیری با اهداف پروازی را هم دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
مثل تانكهاي مركاواي اسرائيلي كه مثل موش در دام حزب الله افتادند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
این ویژگی ها رو حتی تانک
T72 هم دارد
وزیر خارجه آلمان ضمیر ناهشیار آلمانی ها را لو داده است آنها در صدد انتقام از روسیه اند بابت شکست متضحانه از آنها در جنگ جهانی دوم
بلوک غرب وقتش رسیده بجای تفریحات و رفاه اجتماعی دنبال تولید حداکثری سلاح های قدرتمند باشید دمشگرم زلنسکی و ملت مقاوم اوکراین که بلوک غرب را بیدار کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
ملت مقاوم که پودر شد کشته و اواره شدند رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
به چه بهايي؟ به بهاي نابودي كشورش و آوارگي مردمش آن هم به خاطر چند كشور غربي!
آمریکا اروپا‌ و روسیه را بدبخت کرده ولی از جنگ اتمی اجتناب میکند لذا این جنگ حداقل یک سال دیگر طول خواهد کشید تا جیب اروپایی ها خالی شود و روسیه نیز به حداکثر ضعف بی افتد
ای کاشک جنک بشه تا همه بمیریم از دست این همه فقر
انسان بایدحرف حق روبگوید کسی که حمله کرده همیشه محکومه حتی دونفرآدم باهم بحث میکنن اونیکه اول حمله ورمیشه مقصرهمجاهمینه بعضی حقوق میگرن میان طرفداری روسیه رومیکنن نمیدونم گروه مذدوروانگرن خداداند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
چون سطح مطالعه امثال شما در حد تیتر سایتهای خبری هست کمی بیشتر تحقیق کنید نظرتان دیگر این نیست
درود بر پوتین
بخاطرارث پدرشان است که میجنگند
می گویند که تانک های پیشرفته ای که به اوکراین می فرستند ، چنان مقاوم است که فقط بمب اتمی می تواند آن را منهدم کند .
اگر چنین باشد ، بمب اتمی کوچک با موشک نقطه زن برای نابودی هر کدام از تانک ها کفایت می کند و کاربرد بمب اتمی بزرگ در حد نابودی یک شهر لازم نیست .
با این حال ممکن است بزرگنمایی تبلیغی ـ ترعیبی باشد و این ابزارها مانند دیگر ادوات جنگی نقاط ضعف متعدد دارند . شنی تانک از نقاط ضعف آن است از این رو برای جلوگیری از حرکت تانک در شهرها ، بستر آسفالته را با بنزین و یونولیت آتش می زدند تا قیر در شنی نفوذ کند .
به علاوه ، حتماً که نباید تانک را منفجر کرد ، استفاده از ناپالم نقطه زن و شعله ور نگه داشتن آتش ، چه بسا به انفجار مهمات تانک و یا آسیب دیدن ابزارهای الکتریکی و الکترونیکی کنترل و هدایت آن منجر شود .
هدف قراردادن چشم تانک ( رادار و دوربین ) با پهپادها و موشک های برنامه ریزی شده ( که توسط سرباز در میدان یا پهپاد مادر در آسمان رها می شوند ) نیز این رزمنده گران بها را در میدان رزم ، زمین گیر و کم اثر می کند .
پوتین در برابر موجودیت غرب ... آنچه غرب بمدت چندین سال پس از جنگ جهانی غرب چیدمان قدرت کرده...
دم پوتین گرم....
درود بر شرف پوتین ...
خاک توی سر سران آلمان ایتالیا و...
با افتضاح شنود اتاق کار بالاترین مقام های ارشدشان توسط آمریکا حتی اعتراض ظاهری نکردن...
ادعای اضافی دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
اروپا هیچی نیست جز مستعمره امریکا
تمام غرب با سلاح و نیروی زبده و اقتصادی و سیاسی با روسیه می جنگد
مثل جنگ حزب بعث عراق با ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
اخر و عاقبت زلنسکی عاقبت صدامه
یکی از اخباری که رسانه های فرانسوی چند هفته پیش مطرح کردند و رسانه های بزرگ بهش نپرداختند خبر کشف ویلای آقای زلنسکی در ایتالیا بود. ظاهرا یکی از پولدارهای معروف برای تعطیلات کریسمس یک ویلای چند میلیون دلاری رو در جنوب ایتالیا اجاره می کنه و موقع امضای قرارداد متوجه می شه که مالک ویلا زلنسکی رییس جمهور اکراین هست و به خبرنگارها اطلاع می ده و در نهایت کاشف به عمل می آد که تاریخ خرید ویلا طی سال اخیر بوده یعنی بعد از شروع جنگ... دنیا همینه دوستان مردم معمولی آواره و پناهنده و زیر بمب و موشک ، سران کشورها در حال سود بردن از جنگ خدا می دونه چقدر از کمک کشورها صرف خرید امثال این ویلا شده.
مانند صدام غربی ها پوتین خفه اش می کنند غربی ها همانطوری که سوخت تغذیه را مساله ان را حل در کشورشان مثله جنگ را هم حل می کنند
خیلی از کارشناسان موشک استر رو بهترین موشک پدافندی جهان میدونند،بعد هم اینکه تحویل تانک سال ها طول خواهد کشید،اشتباهه این تانک ها به صورت دسته دوم همین حالا هم اماده تحویله
نه روسیه و نه اوکراین نمیتونن جنگ رو متوقف کنن فقط امریکا میتونه هم روسیه و هم اوکراین رو به نوعی راضی کنه پس تا زمانی که امریکا نخواد این جنگ تموم نمیشه ولی با توجه به انتخابات در هر ۳ کشور در سال ۲۰۲۴ احتمال زیاد در سال ۲۰۲۳ جنگ تمام خواهد شد
پوتین ظالم و دیکتاتور مرگ بر دیکتاتورها
پوتین که فقط بااکراین نمی جنگه باکل اروپا و آمریکا درجنگه
دستاورد یک ساله تهاجم نظامی روسیه به اوکراین برای هر دو کشور چیزی جزء، کشته شدن نظامیان و غیر نظامیان، از بین رفتن تلیاردها دلار ادوات جنگی و ... نبوده است.
روسیه با این سیل تسلیحات جنگی و تحریم گسترده از طرف کشورهای غربی در نهایت یا مجبور به عقب نشینی است یا باید هزینه زیادی بپردازد که لازمه آن گسترش جنگ با چاشنی اتمی است که البته بعید است پوتین به چنین اقدام مخربی که دود آن به چشم تمام دنیا خواهد رفت، دست بزند هر چند که از قدرتی که بدور از درایت باشد هیچ چیزی بعید نیست.
تاریخ نشان داده که استعمار شرق و غرب، شوروی و آمریکا در راستای منافعشان، اجحاف های زیادی به بسیاری از کشورها کرده اند و متاسفانه سازمان ملل هم در این باره هیچ اقدام موثر عملی انجام نداده است، البته از سازمان مللی که دو جزء وتو کننده تصمیماتش همین دو استعمارگر بلوک شرق و غرب یعنی روسیه و آمریکا هستند چیزی بهتر از این بیرون نمی آید.
در جنگ حضور تانک به معنای تهاجم و پیشروی است تحویل تانکها به اوکراین یعنی پیشروی نیروهای اوکراینی و شکست روسیه
روسیه واقعا چه میکنه فکر میکنه کشور های دیگه چون کوچک هستن زود تسلیم او میشن؟
لعنت بر آمریکا که تمام معاهدات بین المللی رو زیر پا گذاشته
پوتین ظالم و جنگ طلب هم یه روزی نابود میشود همانطور که هیتلر ظالم نابود شد
روسیه داره با کشورهای اروپایی عضوناتو و امریکا و کانادا و استرالیا و اسراییل و...........میجنگه
لهستان کلاح بزرگ سرش رفته تانکهایش را داد به امید تانک آمریکا هرگز آمریکا به لهستان تانک نمیدهد،،، تانکهای قول ب اوکراین هم بیش از 59تا که 14تا آلمان 31تا آمریکا 14تا انگلیس آنها اگر متوجه شوند اوکراین دارد شکست می خورد امکان ندارد تانکهای خود را به دام روسیه دهد
بسم الله الرحمن الرحیم

متاسفانه اوضاع جنگ آن گونه که می بایست پیش نرفت و
وقوع جنگ جهانی سوم در راه است و وقوع آن حتمی است
و کشور ایران هم خواه نا خواه وارد جنگ خواهد شد و جنگ
جهانی سوم دامن ایران را هم خواهد گرفت و این جنگ با جنگ های قبلی متفاوت خواهد بود و گستردگی و میزان
خسارات وارد شده ی آن فوق تصور و آمار کشته های آن
بسیار زیاد و در حد چند ده میلیونی خواهد بود
ایران و نظام حاکمه ی ایران از هم اکنون می بایست خود را
بای یک حمله ی همه جانبه از سوی غرب آماده و پیش بینی های ضرور را انجام دهند از جمله احداث پناه گاها و انباشت
مایحتاج ضرور مردم و مقادیر زیاد مواد داروی و درمانی
و کمکهای امدادی و اسکان موقت به احتمال زیاد این جنگ غریب به ۶ ماه دیگر اتفاق خواهد افتاد
روسیه هنوز در توهم شوروی بزرگه .هنوز در توهم پیروزی بعد از جنگ جهانی دوم مونده .روسیه شوروی سابق نیست .نه اقتصادی و نه تکنولوژی .بیشتر مردمش در فقر مطلق زندگی میکنن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
همه صحبتت برعکس بود
مردم روسیه الان وضع خوبی دارند ، نه در دوران اتحاد جماهیر شوروی
واقعا ثابت شد که روسیه چندان کشور قدرومهمی نیست اتحادیه اروپا یه کم تسلیحات بفرستن واسه اوکراین کارروسیه تمومه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
نشنيدي كه خودشون گفتند ذخيره تسليحاتيشون تموم شده، اين جنگ بيشتر از اينكه به ضرر روسيه باشه به ضرر اروپا بوده
از طولانی شدن جنگ روسیه و اوکراین تنها کشوری که سود می برد آمریکا است
پوتین توخالی.
بنظر می‌رسد هدف پوتین اکراین نباشد هدف اروپا و ترکیه است چون منافع روسیه را در منطقه سوریه و عراق و کشورهای اروسیا هدف قرار. داده اند
زلنسکی جان نترس روسیه عددی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
لطف كن جانت را حضوري ببر تقديم كن!
اوکراین چی داره بزن کلکشو بکن پوتین بره دگه
سلام جنگ روسیه درقبال اکراینی واروپاوباتمام کشورها می جنگدواقعا قهرمان این جنگ روسیه است باباانصاف هم خوبست چندنفربایکی
لعنت بر پوتین این همه هزینه برای چی. در پناه یزدان باشید مردم اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
براي امنيت و حفظ كشورش
روسبه کمونیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
برو مشقاتو بنویس
من هنوز بطور. دقیق نفهمیدم برای چی به اکراین حمله کرد و آیا واقعا مورد تهدید بود
افرین روسیه بزن دک و پوز اوکراین رو بیار پایین
لعنت بر ناتو اوکراین هم روش
عالیجناب پوتین
انشاالله پوتین درس خوبی به غربی ها خواهد داد
پوتین یک وطن پرست واقعی است
ناتو وآمریکا باید بهترین تانکها و جنگنده های خود رو با اکراین بفرستند پوتین و روسیه هیچ غلطی نمیتونه بکنه بلف هسته ای میزنه
هیاهوی.غرب.امریکافقط.واکنش.روسیه.رامنتطرند.حال.انکه. کمکهای.نظامی.تاثیری.نداردصرفا.جنگ.روانی.است.
کثیف تر روسیه نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
چرا، انگلیس و آمریکا
نظری که بیان نشه هیچ ارزشی ندارد
مظلوم کشی مرام روسهاست اوکراین چون عضو ناتو نبود بهش حمله کرد
روسیه به مردم فکر میکنه مثل ما که با جنگ عراق بخاطر مردم عراق زیاد به داخل شهرهای عراق کاری نداشتم. ولی دولت اوکراین اگر امکانش داشت به زن و بچه رحم نمی کرد چون آن حرف آمریکا اروپاییها گوش میکند
واقعا قدیمی ها راست گفتند یک دیوانه سنگی رو توی چاه میندازه صدتا عاقل نمیتونن درش بیارن
پوتین روانی . دیکتاتور. مستبد و جنایتکار یک جنگ ناعادلانه و تحمیلی رو علیه اوکراین شروع کردهم نزدیک صدهزار سربازو درجه دار عالی رتبه ی خودشو به کشتن داد هم هزاران نظامی و غیرنظامی اوکراین اعم از زن و بچه و پیرو جوان روبه خاک و خون کشید هم شهرها و روستاهای اوکراین و ویران کرد هم اقتصاد بیمار و فاسد خودشو نابود کرد و ملتشو فقیرتر کرد
نتیجه ایی هم نگرفته
انشاالله بامرگ زودهنگام این فتنه انگیز تمام ملتهای روسیه و اطراف روسیه یک زندگی مسالمت آمیز درکنار هم داشته باشند
حتی عامل ورود آمریکا به خیلیاز کشورها هم زیاده خواهی پوتین خائن و جنایتکاره
بیخود آلمان ، آلمان نشده ؟!! وزیر خارجه یک حرف باصطلاح نپائیده زده جناح موافق و مخالف و ... همه یکصدا او را مورد شماتت قرار دادند!! حالا تو کشور ما رئیس جمهور میاد میگه اسرائیل باید از بین برود هشت سال بیش از ده قطعنامه در سازمان ملل بدلیل همین حرف نسنجیده به کشور و ملت تحمیل میشود که هنوز داریم تاوان آنرا میدهیم. یکنفر هم جرات نکرد به آقای احمدی نژاد بگه تو رییس اجرایی کشور هستی و در ضمن تو کجا و امام خمینی کجا؟! امام رهبر بزرگترین انقلاب بود و سمت اجرایی نداشت. حتی رهبری هم نگفتند اسرائیل باید از بین برود!!صدها و هزاران حرف نسنجبدخ و بدور از عالم سیاست توسط مسئولین زده شده و میشود و تاوان این حرفهای نپاییده را باید ملت بدهند
خاک برسر کشورهایی که پشت سر آمریکا واسراییل حمایت میکنن آمریکا واسراییل رفتنی هستن
روسيه مثل خیلی از کشورها دارد از امنیت مرزهایش که مورد تهديد ناتو است دفاع می‌کند چون ،کشور های مغرور اروپا وآمریکا هیچوقت به قول های قراردادهای بین‌المللی پایبند نبستن،
از طرف کل ارپا وآمریکا باروبسه درجنکند، انشالله در هیچ کشوری جنک نباشد چون ویرانگراست،
اگر غرب به کمک اوکراین نیآمده بود روسیه الان اوکراین را تصرف کرده بود، و اگر روسیه شکست بخورد جنگ اتمی شروع میکند ، پس خدا کند این جنگ هرچه زودتر به نفع روسیه خاتمه یابد که کار به دست جهان ندهد
غرب اجازه نخواهد داد روسیه برنده نظامی جنگ اوکراین باشد. اگر قدرت بکل عقل پوتین را زایل نکرده باشد باید فورا روسبه را از این باتلاق خارج کند.
دقیقا بااین کارشون جنگ جهانی سوم توراه هست
کل کشورهای غربی علیه روسیه نتیجه تحریم ها و ....عدم حضور تیم ملی روسیه در جهام جهانی قطر.
دنیا باید جلوی وحشی گری روسیه و شخص پوتین را بگیرد ...الان در این دوره متوجه میشیم که چقدر از هموطنان ما در قرون گذشته با تجاوزگری ابن روسهای وحشی دچار سختی شدن ...و دولت کنونی ما بجای شاد کردن روح آنها و دشمنی با متجاوز و روسیه ، با آنها دوستی برقرار کردن !!!!!
امریکا می رود شکار بقیه لاشخورها هم دنبالش.
این دولت های اورپایی که آتش جنگ را روشن نگه می دارند سهم خواهان آینده هستند. همه شان سابقه استعمار ملت های دنیا را دارند.
به روسیه عاجز کمک کنید
پوتین کسی بود که طی هشت سال اخیر مردم روسیه رو از زیر خط فقر مطلق بالا کشید و تورم کشور رو کنترل کرد و زیرساختهای کشورش و از صفر ساخت زلنسکی در حق اکراین چه کرد
باسلام
هیچوقت روسیه کشور دوست و برادری برای ایران نبوده و نخواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
نکنه انگلیس و آمریکا هستند ؟
آوارگی
آمریکا با ناتو احتمالا بطور مشکوک پوتین را می‌کشند و روحیه روسیه را خراب و سر زمین اشغالی را براحتی پس می‌گیرند مگر روس مانند جنگ اسرائیل و اعراب پیش دستی بزند و تجهیزاتی را بین را از بین ببرد وحمله غافل گیرانه به اکراین داشته‌باشد و زلنسکی و همفکران اصلی اش را نابود کند وجنگ را خاتمه اعلام کند
روسیه قصد آغاز درگیری بین ایران و دار دسته الهام در باکو را دارد تا وقتی حواس دنیا به قفقاز جلب شد هر بلایی که خواست سر اوکراین مادر مرده بیاره
مرگ بر پوتین یزید کافر
پوتین قهرمان
بسمه‌ تعالی. آلمان و رهبران دستچین شده نظام سلطه، از زمانیکه به عنوان یکی از اعضای ۵+۱ انتخاب شدند و این کشور را به دلیل صنعتی بودن و همچنین یکی از قدرت‌های صنعتی جهان،تشویق به تشکیل اتحادیه اروپا و پس از آن قول ورود این کشور را به شورای امنیت و جمع اربابان نظام سلطه دادند،که به دلایل خاص خودش این روند با اشکال مواجه شد.فی الحال تلاش زیادی میکند،
اقا جنگ ۰کنتورات برداریم خیال دنیا راهت
دوستانی که طرفداری روسیه رو سیاه را می کند و به آنها حق میدهند که به کشوری که طبق میلشان رفتار نکند حمله و تجاوز کنند
دوستان عزیز روسیه پرست چه درک کنیم چه درکش سخت باشه برامون اگر بازدارندگی قدرت غرب و آمریکا نبود همین روسیه از سوء مدیریت داخلی ،تورم ،و نارضایتی مردم استفاده میکرد و نه
با جنگ نرم بلکه با چنگ و دندان تیز ایران را مثل کریمه بعد از یک جنگ نابرابر جزع خاک خود میکرد و این ثروت غنی را یکجا تصاحب میکرد و به پهباد اهدایی (یا پهباد حاجی ارزونی) و یا هدیه های مسئولین مملکت و رفاقت و همسایگی و.... قناعت نمی کرد و یک جا آش را با جاش صاحب میشد قبول کنی یا نکنی سرنوشتی جز این نداشتیم.....یاحق
روسیه چاره ایی جز حمله هسته ایی به آمریکاوانگلیس نداره
اگر در جنگ روسیه و اکراین هیچ طرف کوتاه نیاید و به ادامه جنگ پافشاری کنند،ادامه این جنگ به کجا ختم خواهد شد؟؟چه اتفاقاتی پیش رو خواهد امد،به احتمال زیاد از سلاحهای قویتری در دو طرف استفاده خواهد شد؟و پایانی نامعلوم؟؟
روسیه کوچکتر ازاین حرفهاست
روسیه
سلام-در جهان قانون خاصی ندتریم متاسفانه-اگر صدامی به ایران حمله کرده بود تمام کشورها اورا(منظور صدام لعنتی)را سر جاش مینشاندند دیگه هیچ کشوری به خود اجازه نمی داد به کشور دیگه حمله کنه
نظرها نشان میده هنوز توده ای ها وچپی ها هستند
آمریکا و غرب قصد دارند دشمنانشان را یک به یک شکست بدن شکست روسیه به ضرر ایران است چون میخوان بعد از روسیه به سراغ ایران بیان همچنین به سراغ چین بروند به همین خاطر روسیه باید پیروز بشه وقتی آمریکا و غرب دلش به حال مردم اکراین نمی سوزد ما چرا
ایران باید با تمام قدرت روسیه را ساپورت کند .حتی اگه شده باشد کمک نیروی انسانی...این غربی ها باید بفهمند که چه غلطی ازشان طی این چند سال سر. زده..از حاج قاسم سلیمانی عزیز و فخری زاده عزیز تحسیسات اصفهان و غیره ...الان وقتش هست برای جبران و جواب دادن ایران چون تنها نیست
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی