پیش بینی بورس امروز ۸ بهمن ۱۴۰۱

شاخص کل بورس در اولین چهارشنبه بهمن ماه، با کاهش ۲.۰۷ درصدی همراه شد و شاخص هم‌وزن نیز با ثبت عملکردی مشابه، ۲.۰۱ درصد از ارتفاع خود را از دست داد و تابلویی سرخ رنگ را به سهامداران ارائه کرد. امروز در اولین روز هفته بازار سرمایه به کدام سمت خواهد رفت؟
کد خبر: ۱۱۶۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷ 28 January 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، بورس تهران در هفته گذشته عملکرد منفی را از خود بر جای گذاشت. این عملکرد منفی در آخرین روز معاملاتی بازار شدت گرفت و موجب کاهش بیش از ۳۰ هزار واحدی شاخص کل بورس اوراق بهادار شد. بازار بورس تهران در جریان معاملات روز چهارشنبه خود با افت سنگینی همراه شد. عدد  شاخص کل بورس  تهران با افت ببیش از ۳۴ هزار واحدی به رقم ۱ میلیون ۶۱۱ هزار واحدی رسید تا شاخص باز هم به عدد و محدوده یک میلیون ۶۰۰ هزار واحدی علاقه خود را نشان دهد. شاخص هم‌وزن با ۱۰ هزار و ۵۰۱ واحد کاهش به ۵۱۲ هزار و ۴۹۱ واحد و شاخص قیمت با ۶ هزار و ۲۴۰ واحد افت به ۳۰۴ هزار و ۵۶۰ واحد رسید.

ارزش معاملات طی این روز عدد ۹۲۶۳ میلیارد تومان را به ثبت رساند و از طرفی شاهد خروج پول ۱۵۳۶ میلیارد تومانی از سمت کد‌های حقیقی بودیم تا دومین رکورد خروج پول در ۱۶ ماه اخیر شکسته شود.

گروه خودرو هم در معاملات روز چهارشنبه بورس صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۷۰۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۹ هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال دادوستد شد؛ بنابراین به نظر می‌رسد که فعلا بورسی‌ها در انتظار اطمینان از رشد قیمت دلار هستند که در صورت تثبیت در نرخ‌های کنونی، بار دیگر تقاضای جدیدی را در بازار سهام ایجاد کرده و به خرید بپردازند؛ بنابراین روند قیمت دلار در روز‌های پیش رو برای بورس تهران از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر این روند صعودی ادامه‌دار باشد، می‌توان به بازگشت قدرتمند تقاضا به بورس تهران نیز امیدوار بود. در این میان نباید از وضعیت مناسب کامودیتی‌ها در بازار‌های جهانی نیز غافل بود. طی آخرین معاملات صورت گرفته در این بازار، نفت برنت در نزدیکی ۸۸ دلار قرار دارد، مس بالای مرز ۸۳۵۰ دلار نوسان می‌کند، روی حوالی ۳۵۰۰ دلار قیمت می‌خورد و طلا نیز با ثبت عدد بیش از ۱۹۳۰ دلاری، در حال سپری کردن روز‌های خوبی است.

چشم انداز بورس روز شنبه

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در مورد پیش بینی بورس شنبه می‌گوید: بورس احتمالا در روز شنبه هم با کاهش شاخص کل کار خود را آغاز می‌کند.

وی دلیل اصلی این رخداد را انتشار اخبار ضد و نقیض در مورد صنعت خودرو دانست و ادامه داد: در حال حاضر موضوع عرضه خودرو در بورس کالا به یک چالش جدی برای بازار تبدیل شده است. /اقتصاد ۲۴

پیش بینی بورس فردا

به نظر می‌رسد که بورس امروز نیز تحت تاثیر اتفاقات هفته گذشته با جو منفی همراه باشد، اما کمی از این هیجان نیز تخلیه شود؛ بنابراین به نظر می‌رسد که نماگر‌های بورس امروز ابتدا در مسیری کاهشی قرار بگیرند، اما به مرور با افزایش تقاضا این روند متوقف شده و خریداران بار دیگر دست به کار شوند. /فردای اقتصاد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس