بازدید 22136
عقب نشینی دولت از یک تصمیم مهم اقتصادی

در روز‌های سرد سال، بیشتر گاز مصرف کنید تا تخفیف ۷۰ درصدی بگیرید!

در حالی که آذرماه امسال هیات دولت مصوبه جدید ‎اصلاح تعرفه گاز خانگی را ابلاغ کرد، روز گذشته خبری مبنی بر توقف مصوبه دولت رسانه‌ای شد که نشان داد پرمصرف ها، مشمول تخفیف گازی شده اند و کم‌مصرف‌ها هیچ سهمی از تخفیف گازی دولت ندارند!
کد خبر: ۱۱۶۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 28 January 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در هفته های پایانی پاییز امسال و در آستانه ورود به فصل سرد سال و افزایش مصرف گاز، هیات دولت مصوبه جدید ‎اصلاح تعرفه گاز خانگی را ابلاغ کرد. طبق این مصوبه، تعرفه گاز حدود ۷۰ درصد مشترکان در پله‌های اول و مصرف درون الگوی بهینه، هیچ تغییری نکرد؛ اما مشترکان پرمصرف افزایش قیمت داشته و مشترکان پله آخر و بسیار پرمصرف (بدمصرف) که ۴ درصد مشترکان را تشکیل می‌دهند، نقره‌داغ می شدند.

بر پایه این مصوبه، پله‌های اول تا سوم بدون تغییر قیمت ماندند، ولی پله چهارم تا ششم ۳۰ درصد افزایش و پله هفتم تا دهم ۵۰ درصد افزایش نسبت به تعرفه قبلی را داشتند و همچنین تعرفه پله‌های یازدهم و دوازدهم نیز عدد ثابت ۵۰۰۰ و ۶۰۰۰ تومان به ازای هر متر مکعب تعیین شدند.

مصوبه اصلاح تعرفه گاز خانگی تا ۱۵ اسفند کنسل شد/ تخفیف ۷۰ درصدی؛ خبری خوش برای مشترکان پرمصرف و بدمصرف گاز

در این باره مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز طی گفت‌وگویی اظهار داشت: مشترکین خانگی  که مصرف گاز آن‌ها در ماه‌های سرد سال نسبت به دوره مشابه سال قبل کمتر شود، به ازای هر یک واحد درصد کاهش، مشمول تخفیف یا همان پاداش صرفه‌جویی معادل ۳ واحد درصد در گازبهای صورتحساب همان دوره خواهند شد که این تخفیف تا سقف ۴۵ درصد گازبها در صورتحساب آن‌ها اعمال خواهد شد. وی تأکید داشت: مشترکینی که در ماه‌های بسیار سرد سال، مصارف آن‌ها حداکثر ۷۰ درصد الگوی متعارف مصرف (سقف پله ۳ جدول پلکانی) باشد، گازبهای آن‌ها صد در صد رایگان خواهد بود. این مقام مسئول همچنین یادآور شد: در راستای ایجاد عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه یارانه انرژی، با مصوبه هیأت وزیران، برای مشترکان پرمصرف و بسیار پرمصرف گاز نیز، جریمه‌هایی در نظر گرفته شده که از ۱۶ آذرماه، قابلیت اجرا دارد.

اما بر اساس این گزارش، در روزهای اخیر، با صدور قبوض گاز مشترکان خانگی، تعداد کمی از مشترکان در رسانه‌های مجازی عنوان کردند که رقم این قبوض بسیار بالاست و رسانه‌ها نیز از جانب آنها تیتر زده‌اند که «قبوض بالای گاز صدای مردم را درآورد.»

این ادعا در حالی بود که پیشتر وزارت نفت و شرکت ملی گاز از نجومی شدن قبوض کمتر از ۲ درصد مشترکان که در پله ۱۱ و ۱۲ مصرف قرار دارند و مصارفشان به طرز عجیبی غیرمتعارف است، هشدار داده بود.

طبق اعلام شرکت ملی گاز در نظام تعرفه جدید، قبض گاز مشترکان به صورت زیر است:

  • پله ۱ تا ۳، معادل ۶۰ درصد مشترکان، کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • پله ۴ تا ۶، معادل ۲۹ درصد مشترکان، بین ۳۵ تا ۱۰۲ هزار تومان
  • پله ۷ تا ۱۰، معادل (حدود) ۱۰ درصد مشترکان، بین ۱۴۲ تا ۴۷۲ هزار تومان
  • دو پله ۱۱ و ۱۲، معادل ۱.۶ درصد مشترکان، در حد چند میلیون تومان

تخفیف ۷۰ درصدی؛ خبری خوش برای مشترکان پرمصرف و بدمصرف گاز/ چراغ سبز دولت برای افزایش بی رویه مصرف گاز در روزهای سرد سال؟

اعداد فوق نشان می‌دهد، در صورتی که مشترکان در محدوده الگوی بهینه، مصرف گاز داشته باشند، رقم قبوض افزایش قابل توجهی نخواهد داشت؛ اما مسلما برای پرمصرف‌ها و بدمصرف ها، جریمه لحاظ می‌شود؛ جریمه‌ای که در روز‌های سرد سال که بسیاری از هم وطنان نیاز به گاز برای مصارف خانگی دارند، معقول است. به هر حال آنچه در این سال‌ها دیده شده است، مصرف بی رویه گاز توسط قشر مرفه‌نشین برای اموری همچون گرم کردن استخر‌های خانگی و ویلاهاست که با مصرف گاز چند هزار متر مکعبی، به ناترازی مصرف گاز منجر شده است.

حال سوال اینجاست که دولت با چشم پوشی از مصرف بی رویه گروهی از پرمصرف‌ها ـ که بیشتر قشر ثروتمند جامعه نیز هستند ـ تصمیم گرفته است برای قبوض این مشترکان، تخفیف نیز لحاظ کند؟! و نکته قابل تامل اینجاست که کم‌مصرف‌ها هیچ سهمی از تخفیف گازی دولت ندارند. به بیان دیگر، بررسی‌ها نشان می‌دهد، طبق تعرفه‌های جدید گاز، قبض گاز کمتر از ۲ درصد از مشترکان پرمصرف، نجومی شده است که طبق گزارش وزارت کار جزو طبقات مرفه جامعه بوده و یا با سهل‌انگاری اقدام به مصرف نجومی گاز کرده‌اند. حال دولت تصمیم گرفته است برای این افراد، تخفیف در نظر بگیرد!

جزئیات عقب نشینی دولت از یک تصمیم مهم اقتصادی

در نهایت با فضای به وجود آمده در خصوص قبوض گاز، دیروز مدیر امور گازرسانی شرکت گاز از دستور رئیس‌جمهور برای تخفیف ۷۰ درصدی در قبوض جدید گاز خبر داد.

مسلم رحمانی، مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگویی با اشاره به تصمیم جدید دولت در صدور قبوض گاز جدید عنوان کرد: طبق مصوبه جدید هیات دولت ـ که در ۱۶ آذر امسال به تصویب رسید ـ تعرفه گاز سه پله اول مصرف گاز خانگی بدون تغییر ماند و هیچ افزایشی نیافت.

وی ادامه داد:، اما تعرفه گاز پله ۴ تا ۶ به میزان ۳۰ درصد و تعرفه گاز پله ۷ تا ۱۰ به میزان ۵۰ درصد نسبت به تعرفه قبلی افزایش یافت. همچنین برای پله‌های ۱۱ و ۱۲ نیز تعرفه ۵۰۰۰ و ۶۰۰۰ تومان در نظر گرفته شد.

رحمانی گفت: طبق تعرفه جدید، قبوض جدید گاز نیز صادر شد که بر مبنای آن قبض گاز ۶۰ درصد از مردم هیچ تغییری نکرد و قبض گاز حدود ۹۰ درصد مردم کمتر از ۱۰۲ هزار تومان اعلام شد و فقط مشترکان دو پله آخر که حدود ۱.۶ درصد از مردم را شامل می‌شوند، شاهد قبوض بالایی به دلیل مصارف غیرمتعارف بودند.

مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: با توجه به ارقام چند میلیونی در برخی از قبوض گاز، رئیس جمهور دستور داد، ۷۰ درصد از افزایش قبوض گاز از بازه زمانی ۱۶ آذرماه تا ۱۵ اسفندماه امسال به مردم بخشیده شده و تخفیف داده شود؛ یعنی روال تخفیف بدین صورت است که یک بار قبض گاز با تعرفه قدیم و یک بار به تعرفه جدید محاسبه و در صورت افزایش قبض، ۷۰ درصد آن به مشترکان بخشیده می‌شود. مثلا حدود ۶۰ درصد مردم که قبض گازشان هیچ تغییری نکرده، طبیعتا تخفیفی نیز دریافت نخواهند کرد، ولی مابقی مشترکان از این تخفیف بهره‌مند خواهند شد.

رحمانی گفت: البته مصوبه تعرفه گاز جدید همچنان پابرجاست و از سال آینده کامل اجرا می‌شود و ضرورت دارد مردم نسبت به این موضوع هشیار باشند و رسانه‌ها نیز به خوبی این موضوع را اطلاع‌رسانی کنند.

مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در پایان گفت: همچنان سامانه هوای سرد در کشور وجود دارد و مصرف گاز خانگی روز به روز در حال افزایش است. از مردم عزیز خواهشمندم با پوشیدن لباس گرم و پیوستن به کمپین هر خانه یک اتاق گرم و تنظیم دمای خانه روی ۱۸ درجه به تامین پایدار گاز هم‌وطنان خود در انتهای شبکه گاز رسانی کمک کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱۶
عجب دولتی داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
لباس گرم چند لایه رهبری در دیدار با مدیران سازمان تبلیغات در اتاق جلسات غیررسمی خیلی پیام داشت. یکی از حاضرین در جلسه تعریف می‌کرد کاغذی روی دیوار نصب بود که روی آن نوشته بودند به جهت صرفه‌جویی در مصرف گاز رعایت بیشتری در این مکان صورت می‌گیرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
در شرایط پیش‌آمده هر کس حداکثر صرفه‌جویی را در مصرف گاز نکند قطعا مدیون شهروندانی خواهد شد که با قطع گاز مواجهند و باید بابت تضییع حق‌الناس پاسخگو باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
جریمه کردن مردم به علت ندانم کاری های کارگزاران، امری نادرست و بد است.
مردم باید برای آب و برق و گاز و اینترنت و آلودگی هوا و..... جریمه بپردازند! حتی در لایحه بودجه امسال، سن بازنشستگی را 2 سال بالا برده اند که جریمه آن را باید افراد در شرف بازنشستگی و جوانان جایگزین آنها بپردازند.
در مورد گاز هم چرا دولت ها ساختمانهای در حال ساخت را مجبور به عایق بندی حرارتی نکرده اند؟ چرا همچنان به ساخت بخاری ها، پیکیج ها و مشعل های گازی بی کیفیت، آلاینده با بازده حرارتی پایین مجوز تولید می دهند؟
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
با سلام
آقایون محترم این چه تیتری است زدید؟؟؟
شهرهای شمال غربی در معرض یخ بندان کامل بوده اند یا روستاهای ان نواحی باید بمیرند؟؟؟؟
پرمصرف ها مربوط به کدام اقلیم هستند؟؟؟؟
هوای نواحی غربی عجیب امسال سرد بوده و سیستمهای حرارتی منازل انها گاز بیشتری مصرف کرده و ربطی به مصرف زیاد عمدی ندارد
کد غلط ندهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
30% حجم گاز استخراجی کشور پیش از مصرف، به علت فلرسوزی و لوله های خراب گاز قبل از مصرف هدر می رود.
چرا در طی این سالها هیچ اقدامی برای کاهش این هدر رفت صورت نگرفته است؟
چرا باید مردم بهای ندانم کاریهای عده ای مسئول نما را بدهند؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
مگر مال پدرش بوده است که بخشیده است.
حق ملت را نباید بخشید
به ویژه کسانی که عمدا گاز را زیاد کردند تا مردم را دچار گرفتاری کنند
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
مگه مردم چقدر دارن مصرف میکنن؟
این همه بهانه برای گران کردن است که به ضرر مردم است
خوب کسی نامتعارف مصرف میکه باید قطع بشه
که مشخصه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
خود همین رسانه ها مقصرند
قبض 12 میلیونی گاز یک مشترک را کردند پیراهن عثمان و دولت را تحت فشار قراردادند حالا میگن چرا مصوبه را لغو کردید
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
قسمتی از نامه رضا کیانیان به رئیسی: غیر از سیاست‌گذاری‌های دولت، چه دستگاهی می‌تواند تورم ایجاد کند؟ مسئولیت مستقیم کاهش یا افزایش تورم با خود شماست. مسئولیت تورم را گردن دیگران نیاندازید و در برابر نمایندگان از وجود تورم اظهار ناراحتی نکنید!
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
آقای تابناک این مطلب مصطفی (سلام هیچکس آمارهای دولت را قبول نمی‌کند ) کاملا کپی پیسته را 4 بار گذاشتید. مثل اینکه نخوانده . مطلب میگذارید یا سانسور میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
ناشناس 12:36 خیلی باحالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
واقعاً عجب دولتی داریم. به جای اینکه فکری اساسی در مورد عملکرد نادرست خودشان بکنند مرتباً ملت را به عناوین مختلف تحت فشار می گذارند. ایران اولین کشور دنیا در داشتن منابع نفت و گاز است . آنوقت به دلیل سیاستهای نادرست مسئولین نه امکان صادرات آن را داریم و نه به خاطر تحریم امکان استفاده بهینه از این منابع در داخل کشور.معمولاً هم موضوعات را به ترتیبی مطرح می کنند که قشرهای مختلف مردم را نسبت به هم بدبین و بعضاً به جان یکدیگر بیندازند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
ناتوان و گیج
باید حد مصرف و اقلیم های مناطق را بر اساس سرمای منطقه اصلاح می کردید ولی بعضی ها در تهران ناراحت می شدند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
بوووووووورسسسسسسسسس امروز هم منفی
خروج بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان امروز

اقای فرزین بازیهای ارزی ات چه بلایی سر بورس اورد

قرار بوده از امروز نفری ۵۰۰۰ یورو بدهند، یکسری رفته اند بانکی ها گفتند بروید شنبه آینده
دلار فرزین ویژه دهه فجر
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
بنده به شخصه در خانه نوسازی زندگی میکنم که دیوارها مانند شیشه سرمارا عبور میدهد و درزمستان نزدیک دیوار نمیشه نشست و باعث درد استخوان میشه از شدت سرما.
خانه ای که به قیمتی گزاف و کمرشکن خریدیم. گناه بنده چیه که خانه غیر استانداد تحویل مردم میدن و هیچ نظارت درستی نیست. البته مهندس ناظر حرف بی ربطی نمیزد: گفت رعایت اصول مهندسی انرژی آنقدر قیمت ساخت رو بالا میبرد که دیگر کسی قادر .به خرید آن خانه نخواهد بود مقصر اصلی مصرف بالا مردم نیستن
این تخفیف ها با عنوان ها و بهانه های دیگری از مردم عادی جبران خواهد شد
سواد چیز خوبیست.
واقعاً چرا ؟
توی این وضعیت که میگیم کم مصرف کنید حالا میگین بیشتر مصرف کنید و تخفیف هم بگیرین ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
نگران نباش اینطور نیست. تیتر مغرضانه و گمراه کننده انتخاب شده.
خنده بر هر درد بی درمان دواست. فقط بخندید.
تعرفه رو جوری بردند بالا که آه از نهاد ملت درومد ! بعد میگن داریم تخفیف میدیم ! نکردند لااقل ببینند اگر تعرفه رو عوض کنند ، قبض چند درصد ملت نسب به سال قبل جند درصد بالا میره. ساده ترین پیش بینی رو هم بلد نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
چرا فکر می کنید فقط عقل خودتون می رسه؟ جدول تعیین شده رو تو همین مقاله اگه مطالعه می کردید می تونستید ببینید. این یه تاکتیک بود که برای سال آینده از همین الان اخطار داد که اگه می تونید یه کاری واسه خودتون بکنید. خیلیا شاید به فکر دو جداره کردن در و پنجره بیوفتن. قطعا کسی که مثلا چند میلیون پول گازش میاد خونش بزرگه و احتمالا اونقدری پول تو دستش هست که پنجره ها رو عایق کنه. یا حداقل اینکه سال آینده دریچه های کولر رو ببندید. یا اگه نمی تونید عایق کنید پلاستیک بزنید رو پنجره. یا خیلی کارای دیگه.
سلام هیچکس آمارهای دولت را قبول نمی‌کند دولت چون از گران کردن بنزین برای جبران کسری بودجه واهمه داشت بنا را براین گذاشت که با گران کردن بهای گاز بیشتر از گرانی بنزین درآمد کسب کند ولی چون خیلی تند رفت و افزایش بیش از حد را لحاظ کرد و از تمام نقاط کشور داد مردم درآمد مجبور به عقب نشینی شد ودراین بین آقای رئیسی هم شد فرشته نجات ملت وگرنه دولت نشان داده که دلش خیلی بحال مردم ورفع گرانی ها نمی سوزه وبطور حتم در آینده نزدیک با شیب ملایم تر حرف خود را به کرسی خواهد نشاند
سلام هیچکس آمارهای دولت را قبول نمی‌کند دولت چون از گران کردن بنزین برای جبران کسری بودجه واهمه داشت بنا را براین گذاشت که با گران کردن بهای گاز بیشتر از گرانی بنزین درآمد کسب کند ولی چون خیلی تند رفت و افزایش بیش از حد را لحاظ کرد و از تمام نقاط کشور داد مردم درآمد مجبور به عقب نشینی شد ودراین بین آقای رئیسی هم شد فرشته نجات ملت وگرنه دولت نشان داده که دلش خیلی بحال مردم ورفع گرانی ها نمی سوزه وبطور حتم در آینده نزدیک با شیب ملایم تر حرف خود را به کرسی خواهد نشاند
سلام هیچکس آمارهای دولت را قبول نمی‌کند دولت چون از گران کردن بنزین برای جبران کسری بودجه واهمه داشت بنا را براین گذاشت که با گران کردن بهای گاز بیشتر از گرانی بنزین درآمد کسب کند ولی چون خیلی تند رفت و افزایش بیش از حد را لحاظ کرد و از تمام نقاط کشور داد مردم درآمد مجبور به عقب نشینی شد ودراین بین آقای رئیسی هم شد فرشته نجات ملت وگرنه دولت نشان داده که دلش خیلی بحال مردم ورفع گرانی ها نمی سوزه وبطور حتم در آینده نزدیک با شیب ملایم تر حرف خود را به کرسی خواهد نشاند
میگه برای یه خونه توروستاهای لرستان با یه بخاری قبض ملیونی اومده .این که هفتاد درصد که خوب وبهینه مصرف می کردند تغییری نکرده مقدار پرداختیشون مثل همون آمارهای نادرستی که عادت دارن ومیگن وکسی هم نمیتونه ثابت کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
خوب اگه برای یه بخاری قبض میلیونی بیاد واسه بقیه که دو یا سه بخاری دارن باید 50 میلیون قبض بیاد دیگه ها؟ حالا هر چیزی رو هم نمیشه باور کرد. شاید روستایی بوده ولی خونشون بزرگه مثلا. خونه خاله بنده تو روستا هست و 4 تا بخاری بزرگ دارن. نمی دونم قبضشون چقدر میاد ولی قطعا زیاد میشه.
میگه برای یه خونه توروستاهای لرستان با یه بخاری قبض ملیونی اومده .این که هفتاد درصد که خوب وبهینه مصرف می کردند تغییری نکرده مقدار پرداختیشون مثل همون آمارهای نادرست که عادت دارن ومیگن وکسی هم نمیتونه ثابت کنه
دولت کم کنه گیره زیاد هم کنه گیره
گران می کنه یک حرفی میزنید ارزون می کنه یک بامبولی در می کنید خدا هم شما را نمی تونه راضی کنه وای به حالتان همیشه در حا نق زدنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
حداقل یکبار متن را بخون
نعل وارونه می زنید،چنین قوانینی جایی کاربرد دارد که همه زیرساختها از جمله رعایت عدم هدررفت انرژی در سیستم ها و ساختمانها و....صورت پذیرد
جمع درصد های اعلام شده بالا 100 میشه
60 + 29 + 19 + 1.6 = 109.6
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
از دولت رييسي توقع بيشتري داريد؟!
سلام هیچکس آمارهای دولت را قبول نمی‌کند دولت چون از گران کردن بنزین برای جبران کسری بودجه واهمه داشت بنا را براین گذاشت که با گران کردن بهای گاز بیشتر از گرانی بنزین درآمد کسب کند ولی چون خیلی تند رفت و افزایش بیش از حد را لحاظ کرد و از تمام نقاط کشور داد مردم درآمد مجبور به عقب نشینی شد ودراین بین آقای رئیسی هم شد فرشته نجات ملت وگرنه دولت نشان داده که دلش خیلی بحال مردم ورفع گرانی ها نمی سوزه وبطور حتم در آینده نزدیک با شیب ملایم تر حرف خود را به کرسی خواهد نشاند
در شرایط پیش‌آمده هر کس حداکثر صرفه‌جویی را در مصرف گاز نکند قطعا مدیون شهروندانی خواهد شد که با قطع گاز مواجهند و باید بابت تضییع حق‌الناس پاسخگو باشد.
این تخفیف کاملا غلط است . ما واقعا در روزهایی سرما را تحمل کردیم تا دیگر هموطنانمان بدون گاز نمانند. اما حالا مرفهان تهران نشین که استخر و سونا دارند و هیچ به فکر هموطنانشان هم نیستند تحفیف می گیرند. البته همه محاسبات تصاعدی دیگر دستگاهها هم همینطور است و وقتی که به افراد واقعا پر مصرف می رسد روند تصاعدی محاسبه نرخ خدماات متوقف می شود دلیلش هم این است که طراحان این نوع نرخ گذاری خودشان جزو مرفهان هستند. کلا دولت دولت پولدارهاست . بعد از رحلت امام عزیر اینگونه شده و این روند همچنان ادامه دارد . همه برنامه های اقتصادی طوری طراحی می شود که در نهایت به نفع قشر بسیار پولدار جامعه باشد. امام را حل یک کلمه از دین می گفتند و یک کلمه از مستضعفین
برادر من کسی که مصرفش بیشتر هست بیشتر ازش پول بگیرند. از چپ و راست ثروتمندان را جریمه میکنند. نرخی مشخص کنند هر کسی هر چقدر دلش خواست مصرف کنه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
تخفیف به جریمه هست
واقعا تقسیم بندی ناعادلانه ایی است .توی شهرستان ها و روستا ها که متراژ خونه معمولا بیشتر از آپارتمان های تهرانه که با پخت و پز هم گرم می شود،چکار کنند خونه بزرگتر گاز بیشتری می خواد مگه همه مرفه نشینن تازه کسانی که قبوض میلیونی گرفتن از شهرکرد و تبریز و...چه رفاهی داشتن هنوز تو این مملکت بخاری گازی شبیه استوک های ژاپنی هم تولید نشده
اصلا چرا گران می کنید که بخواهید تخفیف بدهید؟
کاش به جای این تصمیمات، درآمد آن صرف توسعه میادین گازی می شد.
منه اجاره نشین پارسال پول گازم میشد صد الی صد و پنجاه الان این دفعه شد دو میلیون. این چه تحلیلیه نوشته طبقات مرفه. اتفاقا این دفعه مرفه نشینها چون خونشون درست حسابیه و مثلا دوجداره و پکیج و... هست. زیاد تاثیر نزاشته ولی بدبخت بیچاره هایی مثل من و اکثر روستایی ها که خونه صد تا سوراخ و.. داره و سرما بیشتره و نمیشه گرم کرد. این سرمون اومده.
گاز برای ایرانیان باید رایگان باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
اونایی که منفی دادن فازشون چیه؟ چرا نمی تونین خوشبختی و آرامش رو برای هموطنانتان ببینید؟ حتما باید به خاطر اون یک درصدی که زیاد مصرف می کنند و هرچه قیمت هم بالا برود ککشان نمی گزد همه را بچزانید.؟
یا علی مدد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
شما فک میکنید مردم به وظایفشون عمل میکنن؟؟
اگه رایگان باشه که ملت بفکر صرفه جویی نیستن عزیزم
بسیار اشتباه است
قبوض میلیونی گاز که برای مردم اومده و نسبت به قبل چندین برابر شده باعث فشار بیشتر روی مردم شده
اوضاع گازی دومین دارنده ذخایر گاز در جهان ، خجالت اوره
نگران نباشید یک بار تخفیف هست می خواستند چشم مردم به اعداد نجومی عادت کنه از اونا می گیرند
مصرف گاز آپارتمان 200 متری ما در اصفهان، در تابستان 15 تا 17 هزارتومان و زمستان 30 تا 35 هزارتومان است. دلیل مصرف کم: 1- آپارتمان از بالا و پایین و دو سمت شرقی و غربی به واحدهای دیگر محصور و عایق شده 2- گرمایش از کف روی دمای حداقلی در محل پکیج که دمای فضا بسیار مطبوع میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
عزیز جان عوارض و آبونمان گاز، ماهیانه بیشتر از اون مبلغی که
گفتی میشه کنتور شما خرابه لطفا آدرس غلط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
والا متراژ خونه من در مشهد نصف خونه شماست، اما اعداد قبض گاز من دو برابر شما. هر چند شما اصفهانی هستید و معروف خاص و عام
مصرف ما نسبت به دوره قبل تغییری نکرده ولی مبلغ فیش 2 برابر شده است.
این لطف به مردم نیست تیترهای شریعتمداری میزنی
منابع برای مردم قرار بود رایگان بشه
مردم نون ندارند
میخواهی یخ هم بزنن جناب
زمستان امسال بمراتب سرد تر از سال گذشته است و طبیعی است مصرف گاز بیشتر شود،حداقل ۲۰ درصد بیشتر از سال گذشته،گران کردن گاز در این شرایط علی رغم کار کارشناسی وزارت نفت ،کار نسنجیده ای بود.
مصرف گاز آپارتمان 200 متری ما در تهران، در تابستان 15 تا 17 هزارتومان و زمستان 30 تا 35 هزارتومان است. دلیل مصرف کم: 1- آپارتمان از بالا و پایین و دو سمت شرقی و غربی به واحدهای دیگر محصور و عایق شده 2- گرمایش از کف روی دمای حداقلی در محل پکیج که دمای فضا بسیار مطبوع میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
دو تا کامنت بالاتر آپارتمان ۲۰۰ متریت تو اصفهان بود که
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
از خودشونی کمنت تکراری میزاری
تابناک داری جو میدی مصرف انرژی ایرانی‌ها برا اساس آمار جهانی یک سوم سایر کشورها نیست همون آماری که در مورد مصرف مصرف گوشت میدادین چند برابر جهان مصرف میکنیم بعد معلوم شده سوتغذیه داریم آمار بنزین و بقیه چیزا هم همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
هر اروپایی حداقل در روز میتونه یک استیک بخوره ولی ما حتی دیگه قرمه سبزی هم بدون گوشت میپزیم در ماه حتی یک مرغ هم نمیتونیم کامل و با لذت بخوریم میوه و لبنیات هم از سبد خرید مون حذف شده خدایا این دیگه چه اوضاعی دارید با ما چکار میکنید مسولین محترم ایا خودتون هم این مشکلات دارید ایا سر سفره یا میز شرمنده خانوادهاتون هستید
حداقل شماها گاز دارین قیمتش بالاس، تو شهر و روستاهای اطراف ما سیلندر گاز پیدا نمیشه، مردم جلو نمایندگی ها میشینن تا کامیون کپسولی بیاره همونجا داخل مغازه نرفته تموم میشن و الباقی مردم سرگردان زمستان سخت منوجان. شانس نداریم که، امسال طول دوره ی سرما خیلی زیادتر از سال‌های قبل شده و ول کن ماجرا هم نیست لامصب. صف نان و بنزین کم بود گاز دیگه از صف گذشته باید دنبال کامیون بدویم تا کدوم فروشگاه ترمز میزنه.
بابا پرمصرف کجا بود.نه استخر داریم نه ویلای بزرگ نه خانه لوکس.خانه قدیمی با پنجره فلزی. با سه بخاری الان قبض 16 میلیون تومانی برامون اومده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
راسته یادروغ؟؟؟
مخابرات همین جوری بیست تومن رفت رو قبضا ، گاز هم همین جوری قیمت ها چندین برابر کرد
تابناک عزیز! من کم مصرف از حق خودم می گذرم و می بخشم به پرمصرف ها. شما کاسه داغتر از آش نشو!
تابناک جان تیترت صحیح نیست. بهای گاز را بیش از حد گران کرده اند، خونه ای که سال قبل این موقع دویست هزار فیش اومده بود امسال نزدیک چهار میلیون اومده این همه افزایش با هیچ منطقی سازگار نیست.
کجایی تابی قرار بود قبوض خانواده های تحت پوشش بهزیستی رایگان شود ما که تحت پوشش هستیم چیزی ندیدیم!!!
همون حداقلی هایی شامل لوازم مصرفی یک ضایع نخاعی 70 درصد که تا 3_4 سال پیش میدانند و سال به سال کسر و قطع شده که داریم از بازار آزاد با قیمت بالا می خریم رو بدید قبوض رایگان پیشکش!!! انگار برای یک بیمار ضایع نخاعی افتاده گوشی خانه اولیت دارو درمان لوازم مصرفی شه که زخم بستر نگيره یا قبوض رایگان!!!!!!؟؟؟
فقط ی پرس جو کنین تا متوجه شید حقوق کارکنان رسمی شرکت گاز چقدره،تا یکی از دلایل غیر منطقی افزایش قیمت گاز رو متوجه شید
نویسنده محترم در شهرکرد ، مناطق سردسیر و سازهای غیر استاندارد زندگی نکرده مردم را درک کنید اطلاعات نا صحیح به تصمیم گیران منتقل نکنید
این تخفیف ویژه ؛ موجب تشویق عمله های براندازان ، برای سوزاندن حداکثری گاز خواهد شد و ریختن آب ، به آسیاب دشمن است !!
شما میان مردم زندگی می‌کنید؟؟؟پر درآمدها؟؟؟
به اسم دولت انقلابي به كام پولدارها و پر مصرف ها
یارانه‌ گاز‌ برق‌ و اب‌ ثروت‌ ملی‌ هستن ‌ و باید‌ همه‌ از تنها‌ منتفع‌ بشوند ‌ دولت‌ حق ندارد‌ یارانه‌ کسی را بنفع‌ دیگری‌ قطع‌ بکند‌ تا او را از‌ خودش‌ خرسند ‌ نماید‌ در مورد‌ گاز‌ و برق‌ باید‌ سقف‌ بزا رد هرکس‌ هر‌ مقدار‌ بالای‌ سقف‌ مصرف‌ کرد‌ ان‌ مقدار ‌ را‌ با‌ قیمت‌ ازاد‌ بپردازد‌
راه‌ عادلانه‌ همینه‌ که دیگر‌ هیچ‌ گونه‌ بیعدالتی‌ توش‌ نیست‌ .
چون خودشون جزو کدوم دسته میشن؟؟؟
ولله خونه ما مثل یخچاله چون رطوبت میزنه فقط یه اتاق سه در چهار یه ذره روشن میکنیم و کرسی داریم 4 نفر میخابیم
به جان بچم اگه دروغ بگم
که البته از اونایی که یه خونه 200 متری گرم میکنن لباس تابستونی میپوشن قبض گازمون بیشتر می آد خودم تو فامیل بررسی کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
ملاک میزان مصرف و عدد کنتوره.شاید کنتورتون خرابه
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
کنتور بررسی شده و گفتن سالمه
کنتور بقیه انگار درست نمیچرخه کنده
2 روز دیگه مشکل آب خواهیم داشت که مشکلش صد البته بدتر از گازه
کی رعایت میکنه؟؟
اونی که استخر داره خونه باغ داره با آب لوله کشی
الکی آقای تیتر نزن و دولت را تحریک نکن چه بسا گرانی گاز بستر فتنه دیگری شود .
آقای نویسنده اگر اهل تحقیق هستی باید متراژ مصرف در هر پله را نیز می نوشتی
حداقل مصرف یک خانوار در فصل سرد سال ۸۰۰ متر مکعب است
بنابر این اداره گاز از ابتدا حداقل مصرف را خیلی کم تعریف کرده و خانواده های با مصرف متوسط برایشان قبض نجومی آمده است
شامل ناحیه ۱ و ۲ تهران و ویلا های لواسان و اطراف و بخش مرفه شهرهای بزرگ نمی‌شود. لطفا اعلام کنید .
تیتر غلط اندازی زدید اولا مردم بیچاره در نقطه صفر مرزی آذربایجان کردستان کرمانشاهان یا حتی استان های لرستان و کهگیلویه و خراسان چه کنند که با بی تدبیری همه را وابسته به سیستم گاز شهری کردید و. در دمای منفی چندین درجه مجبورشان می کنید فقط با یک شعله زندگی کنند ثانیا روستایی که قبلا مستقل از گاز زمستان‌ را طی می کرد را وابسته کردید حالا که فصل مصرف است جریمه می کنید
قبوض در استان چهارمحال و بختیاری که جز مناطق بسیار سرد کشور است میلیونی شده، قبوض از حد توان پرداخت این منطقه محروم بالاتر است کم کم باید هیزم بسوزانیم فضولات گربه هم پیدا نمیشه!
این آقای نویسنده خبر که داری شلوغ می کنی به نظر شما یه منزل با مثلا 75 متر مربع در دمای بین 7 تا -7 درجه چقدر در ماه باید مصرف داشته باشه. شما که می خوای دولت هر سال 50 درصد و 100 درصد افزایش بها داشته باشه تاثیرش رو در افزایش قیمت ها در نظر گرفتی. چرا می خواهی ارامش جامعه به هم بخوره اخه.
بخدا ما که کلا ۱ بخاری داریم باید ۳ میلیون برام قبض بیاد این چه مدل محاسبه هست من یک کارگرم با برجی ۸ میلیون حقوق از کجا باید بدم
خیلی بی انصافیه
من فکر میکنم مفهوم تخفیف هفتاد درصدی را متوجه نشدند. مفهوم درصد یکی از مباحث ریاضیات در دوره اول متوسطه است
درود بر سید محرومان با این تصمیم خردمندانه که مشت محکمی بر دهان دشمنان انقلاب بود.
کلا از هرچیزی اشکال بگیری. خیلی روشنه که مدل قیمت گذاری و پله هاش مشکل داشته. ملت همون گاز سال قبلو تقریبا مصرف کردند الان باید 6 تا ده برابر پرداخت کنند؟! الا هم با همین به اصطلاح تخفیف هم 30 درصد جریمه میشوند!
قبض گاز پیرزن لرستانی که 50 هزارتومان میامده الان حدود ده میلیون شده!!
توی روستاهای شهرستان ازنا قبض گاز که ازمناطق سردسیر واقلیم یک هستش بالای چندمیلیون صادرشده همسایه ما یه پیرزن بی سرپرسته که یه خونه ۵۰متری بایه بخارز داره پول گازش امده ۱۹ میلیون واقعا مسعولین خجالت نمیکشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
یک بخاری در حداکثر شعله و کارکرد مدام هرگز اینقدر نمیشه.انشعاب غیر مجاز خرابی کنتور یا دروغ بودن خبر
اینقدر گرون کردن خودشون روشون نشده بگیرن
دولت پوپولیست
هميشه قوانين در اين كشور جوري تنظيم ميشود تا متخلقين تخفيف بيشتري بگيردند و جايزه بگيرند!
مثا بخشيدن سربازي براي غايبين و بخشش جرايم رانندگي و بخشش گاز و ...
به جاي اين كارها آنهايي كه تخلف نكرده اند را پاداش دهيد!
خودروهای با مصرف سه برابر استاندارد جهانی یعنی تضییع حق مردم و نسل های آتی ادعای هرروزه در مورد دانش بنیان ها زمانی واقعی خواهد بود که تمامی دستگاه های گازی بنزینی برقی و غیره تجدید طراحی شوند وقدرت خروجیشان نرمال باشد تاوان چنددهه حضور مدیران سفارشی و عدم پیشرفت صنعت کشور را مصرف کننده می دهد چه برخوردار و یا غیربرخوردار
عزیزان همه چیز گفتید به جز خرابی کنتورهای گاز و عدم پاسخگویی کارکنان این سازمان، من مستاجر پارسال در یک منزل 350 متری با موتورخانه نهایتا 85 هزار تومان قبض گاز می پرداختم ولی امسال یک بار یک میلیون و چهارصد و الان شش میلیون آمده، میزان مصرف کنتور هم ده برابر سال قبل در خالی که در منزل جدید فقط یک پکیج با دمای 60 درجه روشنه و چون فرزندانم در مدرسه و خودم در دانشگاه ناهار می خوریم تقریبا هیچ پخت و پزی نداریم.
فقط مشکل کنتورهای داخلی غیر استاندارد هست که گاهی شانسی برخی ها را جزو پر مصرف ها قرار می دهد
این تخفیف فاجعه هست فاجعه
یعنی با این تخفیف پول گاز مشترک پر مصرف حتی از مشترک کم مصرف که شامل. تخفیف نشده هم کمتر میشه
اخه اقای رییسی این چه طرح تخفیف هست دیگه
همه رو تشویق میکنید به بد مصرف کردن و حق مشترکین کم مصرف رو ضایع میکنید
دیگه وقتی شما طرفداران حکومت دارید این طوری از دولت انتقاد می کنید ، تصور کنید تو ذهن من و امثال من چی می گذره !
غلط
به نفع ثروتمندان
همین
کشور ایران تقریبا ۵۶برابر کل قاره اروپایعنی کشورهای رومانی، فرانسه، اسلواکی، آلمان، بلغارستان، ایتالیا، اسپانیا مجارستان، هلند، بلژیک، دانمارک، سوئد، فنلاند، مالت، پرتغال، ایرلند، چک، لتونی، کرواسی، لهستان، یونان، اسلوونی، لوکزامبورگ، استونی، لیتوانی، اتریش و قبرس.)نفت وگاز دارد و۳۸برابر کل کشورهای قاره ار وپاذخایر ومعادن داریم اون وقت مردم همین کشور ثروتمند ایران در فقر وگرانی وتورم وبدبختی باید زندگی کنیم ایران دومین تولید کننده گاز در جهان است ان وقت باید مردمش در زمستان دچار قطعی گاز شوند وگرانی گاز بیشتر گا ز قبل از اینکه به نقاط مسکونی برسد در اثر پوسیدگی لوله های انتقال ونبود تکنولوژی به روز ومشعل سوزی هدر میرود چون دولت درزمینه به روز کردن تکنولوژی های پیشرفته هیچ سرمایه گذاری نکردند
صد در صد با آزادسازی قیمت انرژی موافقم اما نه در بستر فعلی. نفت را مجانی به لبنان و سوریه می دهید آنوقت مردم باید به نرخ اروپا بپردازند آنهم با ریال؟ میلیون ها نفر برای تهیه خودرو بایستی در حراجی با عرضه قطره چکانی رقابت کنند!؟...
یک جوری میگن پر مصرفها انگار گاز رو می خورند یا احتکار می کنند! این به اصطلاح پر مصرفها مشمول تخفیف نشدن چند درصد از گرانفروشی و جریمه شون کمتر شده ، لطفا قبل از نوشتن و چاپ مطالب یک کم روی موضوع تفکر و تامل داشته باشید.
اتفاقا من از افرادی بودم که خیلی تو این دوران به خودم و خانواده سختی دادمکه با مصرف بهینه دیگران هم از این نعمت استفاده کنن اما بعد لطف رئیس جمهور به مسرفین شیر دما رو زیاد کردم
شما چهارتا منطقه بالای شهر رو بررسی کنید.قد 80درصد گاز مصرفی متعلق به اوناست.که اگه حتی بیست میلیون تومن هم پول گاز بدن ککشون نمیگزه
احتمالا رئیسی دیده قبض افراد خودی زیاد شده تخفیف به افرادثروتمند داده دولت جز فشار به اقشار ضعیف برای تامین درآمد و هزینه های خود ماری ندارد و مجلس هم که اصولا ناظر عالی بی عمل است؟همه تصنیم گیریهای دولت و اقداماتش به همین منوال است و باید مصرف گاز زیاد شود تا تخفیف بگیریم.....!!!!
با مصرف زیاد گاز حتما میخواهید لخت بشید
حالا که داری اینقدر عجز و لابه می کنی مگر 2 درصد جمعیت چه حجم می تونید گران بکنید؟
واقعا این تخفیف رییسی ناشیانه نابخردانه وتشویق به اسراف ومصرف گراییه
گازسرمایه ملی ومربوط به نسلهای اینده است،حاتم بخشی خیانت محیوب میشه
دیگه تکرانشه لطفا!
دولت باید هزینه لوله کشی ویلای ثروتمندان را که در کوهای صعب العبور و فاصله زیادی ببرد تا آنها در آنجا با پول ۶۰ درصد مابقی تفریح آنچنانی شان را بکنند
دوستان عزیز همه قبوض نجومی بدلیل افزایش نامتعارف نیست
سال قبل بدلایلی مصرف گاز ما صفر بوده امسال هممه مصرف مازاد بر سال گذشته و دو پله بالا تر محاسبه شدهاست. نتیجه آن قبض بیش از سه برابر مصرف کنتورهای مشابه است .
چه شيرتوشيريه
تیتر کاملا مغرضانه و پله بندی مشترکان کاملا غیر واقعی است.دقیقا همه مشترکان افزایش قیمت شدید دارند.پلکان اول تا سوم جوک است و فقط شامل خانه های خالی یا بدون انشعاب میشود.
مصرف گاز آپارتمان 200 متری ما در گرگان، در تابستان 15 تا 17 هزارتومان و زمستان 30 تا 35 هزارتومان است. دلیل مصرف کم: 1- آپارتمان از بالا و پایین و دو سمت شرقی و غربی به واحدهای دیگر محصور و عایق شده 2- گرمایش از کف روی دمای حداقلی در محل پکیج که دمای فضا بسیار مطبوع میشه.
دم ریس جمهورگرم
واقعا این چه وضع است
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی