بازدید 5680

هشدار سفیر روسیه به آمریکا

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن گفت : اگر ایالات متحده تصمیم بگیرد تانک آبرامز را به اوکراین بفرستد، این تانک ها و سایر تجهیزات ناتو توسط نیروهای مسلح روسیه منهدم خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷ 25 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری تاس، آنتونوف تحویل احتمالی تانک های آبرامز آمریکایی به اوکراین یک تحریک آشکار دیگر علیه روسیه خواهد بود.

این خبرگزاری می گوید که در جریان بحران اوکراین، دولت واشنگتن بارها از تکنیک انتشار اطلاعات در رسانه ها در آستانه تحویل قابل توجه سلاح و تجهیزات به رژیم کیف استفاده کرد.

تجزیه و تحلیل اقدامات واشنگتن نشان می دهد که آمریکایی ها دائماً از کمک نظامی به دست نشانده های خود سخن می گوید.

آنتونوف گفت: این امر بویژه هنگامی آشکار می شود که نیروهای مسلح روسیه پیروزی های جدیدی به دست آورند و با اطمینان سرزمین روسیه را از تهدید نازی ها آزاد می کنند.

وی ادامه داد : شکی نیست که اگر تصمیمی برای انتقال ام ۱ آبرامز به کی یف گرفته شود، تانک‌های آمریکایی توسط ارتش ما منهدم خواهند شد، همانطور که سایر تجهیزات ناتو منهدم می‌شوند.

سفیر روسیه تاکید کرد: این یک شکست استراتژیک حامیان اوکراین است.

یک مقام آمریکایی گفت که جوبایدن روز چهارشنبه تصمیم واشگتن برای تأمین تانک آبرامز به اوکراین را اعلام خواهد کرد.

مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران اعلام کردند که به نظر می رسد که احتمالا آمریکا این هفته با ارسال تانک های ام ۱ آبرامز به اوکراین موافقت کند.

ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز سه شنبه گفت: متحدان غربی باید برای مقابله با حملات روسیه، سلاح‌های سنگین‌تری در اختیار اوکراین قرار دهند.

دبیر کل ناتو در دیدار از برلین اظهار کرد : تنها راه دستیابی به صلحی پایدار این است که این موضوع را برای پوتین روشن کنیم که او در این جنگ پیروز نخواهد شد.

وی ضمن بیان این اظهارات نتیجه گرفت: بنابراین ما باید سامانه های پیشرفته تری را در اختیار اوکراین قرار دهیم.

استولتنبرگ درباره مذاکرات اروپایی ها درباره ارسال تانک های جنگی به اوکراین گفت: ما درباره این موضوع صحبت کرده ایم و رایزنی ها در بین متحدان ما ادامه خواهد یافت و من مطمئن هستم که بزودی به راه حلی در این زمینه دست خواهیم یافت.

وی مدعی شد، اوکراین به تانک های جنگی برای دفع حملات روسیه و آزادسازی اراضی خود نیاز دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی