هفتمین کارت زرد مجلس به وزیر ارتباطات رسید / شرکت مخابرات برای تبدیل وضعیت نکردن ایثارگران، پشت سوژه خصوصی بودن سنگر گرفته است / برخی احکام بودجه‌ای تکلیف مالایطاق ایجاد می‌کند

نمایندگان مردم در مجلس پس از طرح سوال نماینده اصفهان از وزیر ارتباطات درخصوص علت عدم اجرای قانون به کارگیری ایثارگران در شرکت مخابرات، از توضیحات وی قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند.
کد خبر: ۱۱۶۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷ 24 January 2023

هفتمین کارت زرد مجلس به وزیر ارتباطات رسید / شرکت مخابرات برای تبدیل وضعیت نکردن ایثارگران پشت سوژه خصوصی بودن سنگر گرفته است / برخی احکام بودجه ای تکلیف مالایطاق ایجاد می کند

تابناک _ نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۴ بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال عباس مقتدایی، نماینده اصفهان از عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص اینکه علت عدم اجرای قانون درخصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات از سوی جنابعالی و شرکت مخابرات چیست، با ۱۰۹ رأی موافق، ۱۱۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از توضیحات وزیر قانع نشدند و به این ترتیب وزیر کارت زرد دریافت کرد.

حسن لطفی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح گزارش سوال نماینده اصفهان از زارع پور گفت: در اجرای ماده (۲۰۷) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، سؤال فوق در جلسه رسمی مورخ ۳۱ /۵/ ۱۴۰۱ کمیسیون اجتماعی با حضور تعداد ۱۶ نماینده عضو کمیسیون، نماینده محترم سؤال کننده و وزیر محترم، مطرح و پس از شنیدن اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سؤال کننده از پاسخ‌های ارائه شده وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (۳) ماده (۲۰۷) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سوال جهت اعلام وصول در اولین جلسه ارسال می‌گردد.

وی ادامه داد: در متن سوال نماینده اصفهان از وزیر ارتباطات آمده است: علت استنکاف جنابعالی و شرکت مخابرات از اجرای قانون درخصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات چیست؟ چرا جنابعالی در قامت وزیر جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت حاکمیتی خود برای اجرای قانون استفاده نمی کنید؟

شرکت مخابرات برای تبدیل وضعیت نکردن ایثارگران، پشت سوژه خصوصی بودن سنگر گرفته است

عباس مقتدایی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح پرسش خود از وزیر مخابرات مبنی بر علت عدم اجرای قانون درخصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات از سوی جنابعالی و شرکت مخابرات چیست، گفت: برای اینکه این طرح سوال در صحن علنی مجلس پیگیری نشود، بنده مراحلی را پیموده ام که برای شما نمایندگان تشریح می‌کنم. مساله ما در این طرح سوال این نیست که مخابرات شرکتی خصوصی است یا دولتی، بلکه موضوع چیز دیگری است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال عنوان می کند که شرکت مخابرات، شرکت خصوصی است. ما هم می پذیریم. سوال این است که چرا یک مجموعه تکالیف قانونی خود را نسبت به کسانی که باید برای آن ها کاری انجام دهد کاری نمی کند و پشت سوژه خصوصی بودن سنگر گرفته و با هر پیگیری به ما می گویند در دست بررسی است؟

وی تصریح کرد: براساس قانون مصوب مجلس شرکت مخابرات باید نسبت به تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر اقدام می‌کرد، اما این اقدام در سال ۱۴۰۰ انجام نشد و این طور عنوان کردند که حتی این کار را انجام نمی‌دهیم؛ اما ما پیگیری کردیم و بسیار هم دلمان می‌خواست که اخلاق را رعایت کنیم؛ لذا بر همین مبنا در آبان ماه ۱۴۰۰ به وزیر ارتباطات تذکر کتبی دادم و در اسفندماه نیز به رئیس جمهور تذکر دادم و همانجا به وزیر ارتباطات اعلام کردم اگر تکالیف قانونی اجرایی نشود، اعمال ماده ۲۳۴ را در دستورکار قرار خواهم داد.

وی اضافه کرد: در همان ماه به معاون اول رئیس جمهور نامه‌ای زدم و به بنیاد شهید نیز عنوان کردم، چرا شما که متولی این کار هستید، وظایف خود را انجام نمی‌دهید که در پاسخ به این نامه بنیاد شهید عنوان کرد، عملکرد شرکت مخابرات به عنوان دستگاهی که تکالیف خود را کامل انجام نداده، در گزارش‌های ارسالی لحاظ شده است.

مقتدایی با بیان اینکه طی این مراحل طرح سوال انجام دادم، اضافه کرد: حتی از اداره قوانین مجلس شورای اسلامی تقاضا کردم، نسبت به خصوصی یا دولتی بودن شرکت مخابرات نظر بدهند که معاون قوانین مجلس تصریح کرده است که این شرکت مشمول بند (د) تبصره 20 قانون بودجه قرار گرفته و افرادی که تمام وقت در این شرکت فعالیت می کنند، با رعایت شرایط قانونی تبدیل وضعیت شوند. نهایتا پس از یک سال پیگیری، وزارت ارتباطات پذیرفت که تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر را پیگیری کند؛ اما در ده ها مکاتبه ای که دو سال گذشته انجام شد، دایم از کلید واژه در دست پیگیری است استفاده می کنند.

مقتدایی یادآور شد: آقای وزیر در پاسخ به همین سوال عنوان خواهد کرد که اینجا خصوصی است و من وزیر بوده و رئیس مخابرات نیستم. این در حالی است که قانون مصوب مجلس، اجرایی نشده و موکلان شما در استان‌ها می‌پرسند: اگر قانون سال ۱۴۰۰ اجرایی نشد، چه تضمینی وجود دارد که در آینده نیز قانون اجرایی شود؟ حتی چکیده نامه اخیر وزیر ارتباطات این است که ما در ۱۴۰۲ این قانون را اجرایی خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این سوال را مطرح کرد که آیا شما این اقدام را انجام دادید که آبونمان مخابرات افزایش پیدا کند، چطور اینجا در شرکت مخابرات اختیار داشتید و از افزایش قیمت حمایت کردید، ولی در تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر عنوان می کنید که اختیار ندارم؟

وی تصریح کرد: مردم می پرسند وزیر ارتباطات که کمک کرد قیمت آبونمان افزایش یابد، چرا اصرار نمی کند که قانون اجرایی شود؟ آیا از وزیر این توقع نیست که از اختیارات خود کامل استفاده کند؟ ما چیزی بیشتر از اجرای قانون نمی خواهیم.

مقتدایی تصریح کرد: چرا تنها شرکت خصوصی که نسبت به تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر اقدام نکرده، شرکت مخابرات است، در صورتی که سایر شرکت های خصوصی و دولتی مانند خودروسازها این وظیفه قانونی را انجام دادند.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس نیز رأی به این داد که شرکت مخابرات باید به قانون عمل کند، ما از یک مجموعه ای که روحیات ایثارگری در آن وجود دارد، خواهش می کنیم قانون را برای نیروهای خود اجرایی کند.

وی تاکید کرد: در روزهایی که ما از ایثار و شهادت در مجلس دفاع می کنیم، جلوی بی قانونی در این حوزه را خواهیم گرفت؛ بنابراین، نیت ما این است افرادی که می خواهند قانون برای آن ها مسالمت آمیز اجرا شود، به حق خود برسند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حتی اگر این تبدیل وضعیت اجرایی شود، حقوق برخی افراد در شرکت مخابرات کاهش می یابد؛ پس این که تبدیل وضعیت بار مالی دارد، سخن دقیقی نیست.

وی با بیان اینکه نمی‌خواهیم گلایه‌های مربوط به حوزه اینترنت را در این جلسه مطرح کنم، چون در این حوزه نیز نارضایتی‌های بسیاری وجود دارد، گفت: امروز فقط ما یک سوال داریم، چرا به قانونی که در سال ۱۴۰۰ مصوب شده عمل نمی‌شود؟

مقتدایی درباره اینکه از پاسخ وزیر قانع شده یا خیر، گفت: اگر من عنوان کنم که از پاسخ‌های وزیر قانع شدم خلاف نظر موکلینم را بیان کرده ام، ولی اگر تضمینی داده می‌شد که در سال ۱۴۰۱ نسبت به تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکت مخابرات اقدام شود موضوع فرق خواهد کرد.

توضیحات رئیس مجلس در خصوص نامه وزیر ارتباطات درباره تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شرکت مخابرات

رئیس مجلس در پاسخ به توضیحات نماینده سوال کننده، گفت: براساس نامه ای که وزیر ارتباطات به ما تحویل داده و خطاب به شما نیز بوده است، به این موضوع اشاره شده که این موضوع را پیگیری خواهند کرد تا امسال انجام شود.

مقتدایی در پاسخ به توضیحات رئیس مجلس، گفت: در این نامه تبدیل وضعیت به سه بخش تقسیم شده و عنوان کرده اند که تنها بخشی از این نیرو‌ها در سال ۱۴۰۱ تبدیل وضعیت خواهند شد و به برخی حفره‌های حقوقی و آیین نامه‌ای اشاره شده است، اما اگر شما به عنوان رئیس مجلس تضمین دهید که تبدیل وضعیت در سال ۱۴۰۱ انجام می‌شود، «گردن من از مو نازک‌تر است».

دکتر قالیباف مجددا در پاسخ به مقتدایی نماینده سوال کننده، گفت: با توجه به اینکه شرکت مخابرات ۸۰ درصد خصوصی است و من مطلعم صحبتی نیز در این زمینه صورت گرفته، فکر می‌کنم در این حوزه نیاز به یک هماهنگی وجود دارد، چنانچه فکر می‌کنید با دادن فرصت این مساله حل خواهد شد عبور کنید و در غیر این صورت سوال را به رأی بگذارید.

مقتدایی در پایان با اشاره به نظر معاونت قوانین مجلس درباره خصوصی بودن شرکت مخابرات سوال را به رأی نمایندگان مجلس گذاشت.

تبدیل وضعیت بیش از ۲۳۰۰ ایثارگر در وزارت ارتباطات

 عیسی زارع پور در نشست علنی امروز (سه شنبه ۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال نماینده مردم اصفهان در مجلس از خود مبنی بر علت عدم اجرای قانون درخصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات گفت: حلول ماه رجب و ایام ولادت امام باقر (ع) را خدمت عزیزان تبریک می‌گویم. خدا را شاکرم که امروز در این جلسه حاضر شدم تا اقداماتی که برای ایثارگران در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده، گزارش کنم.

وی افزود: ما در وزارت ارتباطات پس از تصویب بودجه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و پیرو تبصره ۲۰ و بند (د) و (و) برای تبدیل وضعیت ایثارگران اقدامات گسترده‌ای را شروع کردیم. این وزارتخانه در بخش‌های مختلف کار تبدیل وضعیت ایثارگران را در ۹ دستگاه تابع این وزارتخانه شروع کرد، از این روی تا به امروز که بنده در خدمت شما هستم، این وزارتخانه ۲۳۷۳ تن از عزیزانی که مشمول این قانون می‌شدند را تبدیل وضعیت کرده است.

وی با اشاره به آمار تبدیل وضعیت ایثارگران در شرکت‌های تابع وزارت ارتباطات گفت: در ستاد وزارت ارتباطات ۹۰ نفر، شرکت ارتباطات زیرساخت ۷۸۲ نفر، شرکت ملی پست ایران ۷۳۰ نفر، سازمان فناوری اطلاعات ۵۸ نفر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۱۲۵ نفر، سازمان فضایی ۴۱ نفر، پژوهشگاه فضایی ۹۵ نفر، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۴۳ نفر، پست بانک ۳۷۴ نفر، شرکت پیام ۳۴ نفر و پارک فناوری اطلاعات ۱۰ نفر، سرجمع تاکنون تبدیل وضعیت شده اند؛ بنابراین، ما آنجایی که وظیفه داشتیم این تکالیف را به درستی انجام دادیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: به واقع در مورد شرکت مخابرات ایران که مورد سوال نماینده اصفهان بود، باید بگویم مساله به گونه دیگری است.

وی ادامه داد: شرکت مخابرات ایران در سال ۱۳۸۸ به بخش خصوصی واگذار شده و در حال حاضر سهامدار عمده آن دولت نیست. طبق قانون تجارت، شرکت مخابرات ایران یک شرکت خصوصی محسوب می‌شود. بنده دو نقش در قبال شرکت مخابرات ایران برعهده دارم؛ نخست اینکه به عنوان وزیر ارتباطات، تنظیم گر همه اپراتور‌ها در مقابل کوتاهی‌هایی که شرکت مخابرات در قالب پروانه‌ای به آن داده شده، پاسخگو باشم. به عنوان مثال اگر این شرکت سیستم تلفن به جایی نداده و یا اینترنت بخشی دچار مشکل شده، بنده در قبال همه این موارد پاسخگو هستم، کما اینکه در این بخش‌ها تاکنون پرسش های متعددی از سوی نمایندگان مطرح شده و آن‌ها را پیگیری و عملیاتی کرده ام.

وی ادامه داد: بنده در عزل و نسب مدیران شرکت مخابرات، بکارگیری نیروی انسانی، مسئولیتی برعهده ندارم و به هر حال این شرکت تابع قانون تجارت فعالیت می‌کند.

زارع پور با اشاره به ترکیب هیات مدیره شرکت مخابرات بیان کرد: تنها یک عضو هیات مدیره شرکت مخابرات از سوی دولت تعیین می‌شود، لذا دولت کمتر از ۲۰ درصد سهام مدیریتی در این شرکت دارد، البته این صندلی دولت و ۲۰ درصد عنوان شده، سهام مدیریتی نیست. همچنین تصمیم گیری‌های کلان با شرکت مخابرات با نظر سهامداران عمده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سهامدار شرکت مخابرات عمدتاً عمومی هستند، بیان کرد: طبق قانون تجارت شرکت مخابرات یک شرکت خصوصی است و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اگر دولت تکلیفی برای بخش خصوصی مشخص کند که بار مالی داشته باشد، حتما باید منابع آن را تامین کند.

زارع پور با بیان اینکه هر جا که قانون تاکید کرده و ابزارش در اختیار بنده بوده، ماموریت خود را انجام داده ام، اظهار کرد: طبق آماری که ارائه کردم، تاکنون بیش از ۲۳۰۰ تن از همکاران ایثارگر شرکت‌های مختلف وزارت ارتباطات تعیین تکلیف شده و کار تبدیل وضعیت آن‌ها به اتمام رسیده است. درخصوص شرکت مخابرات باید بگویم از ۵ عضو هیات مدیره این شرکت تنها یک عضو را دولت انتخاب می‌کند، و این یک عضو و سهام کمتر از ۲۰ درصدی، سهام مدیریتی نیست. با وجود این موضوع و به رغم اینکه بنده ابزار اعمال این قانون را در شرکت مخابرات ندارم، با این حال، نسبت به مشکلات عزیزان بی تفاوت نبوده و موضوعات را پیگیری کرده ام.

وی تاکید کرد: در حال حاضر آقایان مخابرات اعتقاد دارند که مشمول این قانون نمی‌شوند. باید بگویم که در این بخش جلساتی برگزار شد و از اداره قوانین نیز نامه‌ای به هر حال صادر شد که شرکت مخابرات هم مشمول است. با این حال در همان نامه هم گفته شد که این مساله باید با رعایت قوانین مدنظر قرار گیرد.

زارع پور خطاب به نمایندگان تاکید کرد: شما خودتان هم در بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ و بند (و) همین تبصره در بودجه ۱۴۰۱، منابعی را برای دستگاه‌های مشمول در این بخش مشخص کرده اید، لذا شما گفته اید که دستگاه‌های دولتی اگر می‌خواهند تبدیل وضعیتی در این بخش داشته باشند، باید منابع آن را تامین کنند. این جای سوال است که این منابع در حال حاضر وجود ندارد و این یک تکلیف مالایطاق برای بخش خصوصی قلمداد می‌شود.

این عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی هر تکلیفی که دولت برعهده بخش خصوصی می‌گذارد، باید بار مالی آن تامین شود؛ بنابراین، چطور می‌شود ما این مقدمات را فراهم نکرده، فشار بیاوریم که این موضوعات باید اجرایی شود. در حال حاضر بیش از ۶ هزار تن در شرکت مخابرات حضور دارند که در صورت مدنظر قرار گرفتن این موضوع مشمول تبدیل وضعیت خواهند شد و حتما این مساله سالانه هزار میلیارد تومان بار مالی در پی خواهد داشت؛ آن هم برای شرکت مخابراتی که با هزاران مشکل دست و پنجه نرم می‌کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون که بنده در محضر شما عزیزان هستم، چندین نماینده به بنده مراجعه کرده اند و تاکید داشته اند که تلفن ثابت در بسیاری از روستا‌ها با مشکلاتی مواجه است. در این صورت شما باید به بنده بگویید که اولویت با چیست؟

زارع پور با بیان اینکه شرکت مخابرات در آستانه ورشکشتگی است، بیان کرد: در این شرایط این شرکت چطور می‌تواند منابع مورد نیاز برای اجرای قانون تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر را تامین کند؟ با این حال بنده شانه خالی نکردم؛ هر چند تکلیف و وظیفه‌ای را برعهده نداشتم.

وی تاکید کرد: براساس پیگیری‌های ما و جلساتی که با سهامداران شرکت مخابرات برگزار کردیم، آن‌ها پذیرفته اند، به رغم مشکلات عدیده مالی، این فرآیند را شروع کنند، بنابراین این موضوع در هیات مدیره شرکت مخابرات تصویب و این مساله در ۱۱ دی ماه به استان‌ها ابلاغ شد تا لیست افراد مشمول را استخراج کنند تا انشاءالله به مرور این تکلیف اجرا شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: طبق نامه‌ای که بنده به نماینده اصفهان ارائه کردم، مدیرعامل شرکت مخابرات مکاتبه‌ای داشته و گفته به رغم اینکه شما یک ریال اعتبارات برای ما در این بخش ندیدید، این موضوع را شروع خواهیم کرد، از این روی در سال ۱۴۰۱ حدود یک هزار تن از این عزیزان و ظرف چند ماه آینده همه این عزیزان تبدیل وضعیت خواهند شد. با این حال ما باید فکری برای منابع این موضوع کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۲
بهتر نیست که مجلسیان بنشینند دور هم کارت بازی کنند،؟این وزرا هر کدام را پنجاه کارت قرمز هم بدهید کمشان است؟خدا به این مردم و مملکت رحم کند؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
مردم گرفتار فقر شدید ناشی از بی ارزش شدن تدریجی ریال و در دود و هوای آلوده و گرانی سرسام آور و اینتر نت فیلتر شده و فرزندان تحصیلکرده بیکار و ناامید و
شنیدن هر روزه اخبار نگران کننده از محیط زیست کشور که در حال نابود شدن هر روزه است
و اخبار سیاست خارجی که تحریم ها دارند سخت تر و شرایط اداره کشور ناممکن تر میگردد
ودر اکثر خانه ها ، مشکلات مالی و روحی و داشتن یکی دو بیمار صعب العلاج و کمبود و نبود داروهای خارجی و گرانی سرسام آور آنها
و از طرفی دیدن‌و شنیدن اختلاف طبقاتی نجومی بین یک اقلیتی که به نوعی به سیستم متصل هستند
و شنیدن و دیدن اخبار نگران کننده خطرناک شدن انتقاد در شرایطی که طبق قانون اساسی آزاد است
و نگرانی هر روزه از مسولانی که اکثرا ناکارامد و بی تجربه هستند و فقط حرف میزنند
...
زندگی را سخت تر و شرایط را حتی ناممکن کرده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
وزیر قطع کردن، آهسته کردن، باریک کردن ، فیلتر کردن و گران کردن اینترنت بیشتر برازنده ایشان است. جالبتر اینکه ایشان می گوید در این موارد اختیاری ندارد!
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
عجب تئاتری میبینیم ما ملت مظلوم
مجلس و کارتهایش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
آبروی کارت زرد را هم مجلسیان بردند

در فوتبال داور با دو کارت حتی رونالدو باشی اخراجی

اینجا ناظر که مجلس و بازیکن که دولت است

به وزیر ۷ کارت زرد داده و هیچی به هیچی است

چونکه دولت و مجلس و نهادها از یک جا هستند و

دستور میگیرند و مردم هم توپ فوتبال هستند
وزیر ارتباطات عملکردش خوب نبوده جهرمی هم که افتضاح بود قبل از جهرمی کی بود؟ اون خیلی خوب بود
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
جهرمی هزار برابر از این وزیر جدیدبهتر بود
ظاهرا هر وزیر مجاز است ۷۸ کارت زرد اخذ کند از مجلس جوان میدانی مقاومتی انقلابی جهادی استشهادی !!!
مجلس خودش مستحق دریافت ۲۵۰ تا کارت قرمزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
مجلس مزدبگیر
كاش سؤال نمايندگان در خصوص عملكرد اين شركت بود و سطح و كيفيت خدماتي كه به مشتريان ارائه مي دهد و نمي دهد.
بهتر بود نمایندگان محترم نیم نگاهی به موضوعات مهمتر مملکت هم داشتند.

از همین آقای وزیر وضعیت اینترنت و آنتن تلفن همراه رو هم می پرسیدند.

البته اگر جناب وزیر ناراحت نمی شدند که در حیطه کاری ایشان نیست!
مجلس ؛ خودش لایق دریافت ۷۰ تا کارت قرمز در هر روز است
مجلس نیز مانند بقیه فاقد اختیار است .
پاسخ ها
ناشناس
| Lebanon |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
حرف مفت ممنوع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
به ۱۶:۱۶
برو درمورد کشور خودت اظهار نظر کن
در طرح سوال مجلس از وزرا باید همه مردم مد نظر قرارداده شوند
ااااااااای کاش یه نفر هم توی مجلس از وزیر راه و شهرسازی یا مدیرعامل محترم راه آهن این سوال رو می پرسید که حق این پرسنل ایثارگر شرکت راه آهن به کجا رسید ؟ چه گناهی دارن که باید تو این وضعیت معیشتی شرکتی بمونن ماهایی که پدرامون جانباز 70 درصد هستند و با هزارتا مشکل داریم زندگی میکنیم و اون آقایون توی رفاه کامل واقعا فقط میشه تاسف خورد .... آقای میعاد صالحی مدیرعامل محترم شرکت راه آهن اون دنیا باید پاسخگوی این همه حق الناس باشین .
در طرح سوال مجلس از وزرا باید همه مردم مد نظر قرارداده شوند
یک خاصیت مجلس این دوره برای مردم را نام ببرید !!!
باید به تمام مجلس کارت قرمز داد نه فقط به وزیران ، چه قانون تبعیض آمیزی است که ایثارگران تبدیل وضعیت شوند ؟ آنها در همه مراحل زندگیشان از امتیازات ایثارگران استفاده کرده اند درس و دانشگاه و استخدا م و خرید ماشین و ... . نه تنها خودشان بلکه خانواده هایشان . جایی که شایسته سالاری و شایستگی حرف آخر را میزند چه لزومی دارد که عنوان ایثارگر و شاهد و ... اولویت دار شوند . مگه ایثارگر برا این چیزا ایثارگر شده ؟ اگر شده که دیگه حرفی نیست و منتی هم بر مردم نیست
اصلا چرا باید برای ایثارگران امتیاز ویژه قایل شد؟ این همه نیروهای جوان و تحصیلکرده و قوی داریم که خیلی از برخی از ایثارگران دارای توانمندی و دانش بیشتری هستند. چرا نباید آنها را رسمی کنیم و فقط ایثارگران رسمی شوند؟ اصل قانون باعث ایجاد تبعیض شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Lebanon |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
اصلا میفهمی چی میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
به ۱۶:۱۱
نه فقط خودت میفهمی چی میگی استاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
همین باند بازی و حق حقوق این بلا را بر سر ما آورده
توی این بلبشو بازار شما دنبال استخدام ایثارگران هستید؟؟
شرکت های خصوصی آیا می توانند از قوانین مربوط به وزارت کار که حداقل دستمزد را مشخص می کنند استنکاف کنند؟ پس برخی قوانین برای آنها لازم الاجرا است و نیاز نیست دولت مبلغ آنها را پرداخت کند
اگر فردی چه عادی و چه ایثارگر کارائی ندارد ابزارهایی وجود دارد که تبیه شوند و دستمزد آنها کاهش یابد
در ایثارگران هم ممکن است افرادی باشند کارایی نداشته باشند که مسلما توسط دستگاه ها باید لحاظ شود
بخش خصوصی باید بداند که هزینه ای که برای ایثارگران می کند قبلا توسط پدران و یا خود ایثارگران پرداخت شده است و همینکه پدران آنها اجازه نداده اند که ساختمان ها و تشکیلات آنها توسط صدام بمباران و نابود شود مبلغ بسیار زیادی برای آنها ارزش افزوده داشته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
افرادی که در جنگ بودند الان همه بازنشسته هستند
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
اقتضای آن زمان بود که جوانان برای وطن خود و اسلام و شهادت در جبهه شرکت میکردند الان فرزندانشان که مشمول این قانون میشوند اغلب بعد از جنگ بدنیا آمده
اند و چرا باید امتیاز ویژه داشته باشند؟
از طرفی همه این‌ایثارگران خودشان از سهمیه های استخدامی و دانشگاهی به کرات استفاده کرده اند و چرا باید فرزندانشان سهمیه داشته باشند؟
طرح رسمی نمودن ایثارگران تبعیض آمیز است و کاش افراد شایسته رسمی می شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Lebanon |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
از تو یکی حتما شایسته تر هستند
سلام
من و خانم بنده 22 ساله قراردادی هستیم و همه امتحانات استخدامی را هم گذراندیم و چندین بار هم از دیوان شکایت کردیم اما متاسفانه با کم کاری شرکت ما ( شرکت ارتباطات زیرساخت ) هنوز که هنوز هست تبدیل وضعیت نشده ایم .
چرا مسئولین بابت کار قراردادی ها هیچ کاری انجام نمیدهند . 20 سال خودش یک عمر است و ما هنوز در بلاتکلیفی به سر می بریم .
اگر کسی راهکاری دارد ممنون می شم پاسخ بفرمایند .
چندتا کارت زرد اخراجه؟ قوانین رو یه بار توضیح بده تابناک
هفتمين كارت زرد مجلس به وزير ارتباطات رسيد !!
-----------------
البته از خدا پنهان نيست از شما هم چه پنهان ، بنده فكر مي كنم نمايندگان مجلس با دولت رودربايستي دارند و به نظرم اين طور مي رسه كه مجلس در مقابل دولت دست به عصا راه مي رود ! و بعضي وقت ها هم به گمانم نمايندگان روي شان نمي شود كه آن طور كه بايد و شايد با دولت رفتار كنند ! ميدوني برادر از كجا اين را عرض مي كنم ؟ از آنجا كه براي مثال وضع دارو درمان به چنين جايي رسيده و وزير مربوطه هم مثل سد سكندر سر جايش نشسته و لابد كسي هم نمي تواند و يا رويش نمي شود كه به آن جناب بگويد كه : بالاي چشم جناب وزير ابروست !! و مسلماً اين منحصر به آن وزير نيست و هستند چند تا از وزراي ديگر هم در عملكردهاي خود انتقادات بسياري دارند ! البته شايد بنده هم تا حدودي اشتباه مي كنم كه اين هم عجيب نيست ، چون از قديم و نديم گفته اند : بشر جايز الخطاست !
--- ميگم برادر شايد نمايندگان مجلس نمي دانند كه وضع دارو و درمان به اينجا كشيده ، بله ؟
-- شايد ! هر چيزي ممكنه ! . در اين صورت ، احتمالاً نمايندگان ملت بايد مشكل دوا و دارو نداشته باشند و گرنه تا حالا وزير مربوطه استيضاحي ، كارت زردي ، كارت قرمزي ، اخطاري ، هشداري ، بله ؟
این تازه گوشه ای از تخلف مخابرات است و در خصوص حق و حقوق بازنشستگان مخابرات هم تخلفاتی داشته و وظایف قانونی خود را در قبال بازنشستگان بطور کامل انجام نداده است
مجلسی وقتی قا نون تصویب مکند اجرا نمیشه به درد چه مخورد....
کشور رو تقسیم کردین به خودی و غیر خودی امکانات اشتغال وام سهمیه دانشگاه رانت به ۵ درصد خودی میرسه و ۹۵ درصد مابقی هیچ
کار بجایی رسیده که وزیر استیضاح میشه چرا خودی تو صف استخدام معطل موندن بجای اینکه لستیضاح بشه بخاطر عملکرد فاجعه وزارتخونش
نکته مهم این موضوع دخالت مجلس در یک شرکت خصوصی هست ، شرکت مخابرات پول دولت نیست که آنها برای خودشان حق قابل میشوند از آن خرج کنند
بهانه است اینترنت مفتی بدون فیلتر می خوان
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
داستان این مملکت همیشه همین بوده
وزارت ارتباطات برای تامین حقوق مدیراش دست به مال مردمخوری زده ، از هر خط ماهی بیست هزارتومن اخاذی میکنه ، اونم با مصوبه خودش
امام شیعیان علی فرمود اگر کسی در راه خدا حرکتی کرد مثلا در رکاب پیغمبر جنگید یا خانه و زندگی خودش رو رها کرد و مجبور به مهاجرت شد "اجرهم عندالله غداً" یعنی اجرش رو باید در روز قیامت از خدا طلب کنه نه از بیت المال مسلمین. این یعنی ریا ممنوع. بذل و بخشش از بیت المال مسلمین ممنوع. اینهم مجلس شیعیان سال ۱۴۰۱ که وزیر رو بخاطر تبدیل وضعیت نشدن ایثارگران کارت زرد داده
مسخره اش رو درآوردین. مگه فوتباله؟؟؟
وقتی یه وزیر رو میارید قانع نشدید استیضاح و و اخراج
گندش رو در آوردین
نمایندگان مجلس چند درصدی بشینند باهم کارت بازی کنند کار نکنند وضع مملکت باور کنید بهتر از اینکه هست می‌شود اگر در کاری دخالت نکنند و کار نکنند اینها هیچ کاری نکنند خیلی به صرفه تر است
وزیرقطع ارتباطات
نمایندگان مجلس انقلابی عهد بسته اند که ۵۲ برگ کارت به وزیر بدهند بعد بازی تمام میشود
سوال مقتدایی از اصفهان مربوط به استخدام ایثار گران بود و جنبه عمومی نداشت . هیچکس از وزیر سوال نکرد برچه اساس آبونمان تلفن ثابت که دهها میلیون مشترک دارد را چرا اضافه کردید .
جالب اینه که ایشون بابت عملکرد افتضاح بابت فضای مجازی و ارتباطات که کار اصلیشون است کارت زرد نمیگیره !!!
سلام، شرکت مخابرات از سال ۸۸ کلی مطالبات بازنشستگان را نداده و اخیرا هم خواروبار و بیمه تکمیلی آنها را نمی دهد و بندگان خدا بازنشستگان هرروز تجمع دارند و همین دیروز در چندین استان تجمع داشتن مسئولین مخابرات اصلا پاسخگو نیستن و کسی هم نیست آنها را باز خواست کند ،اما برای تجمع کنندگان فورا نیروی انتظامی حضور پیدا می کند
تابی جان لطفا منتشر و به وظیفه خود عمل کنید و وزیر ارتباطات را بابت برنامه های غلط مسولین سازمان فضایی کشور پاسخگو کنید که به بهانه تجمیع مشغول فروش ساختمانهای دولتی و تبعید اجباری کارکنان به نقاط دور دست هستند که استعفا و نابودی متخصصان و صنعت فضایی کشور را در پی داشته
وقتی چارت پر است و نیروی ایثارگر فاقد تخصص لازم برای تصدی پست است ، سازمان ها ناچارند به مواردی چون ماهیت حقوقی شرکت متوسل شوند . این طوری است که مصوبه ناقص ، در عمل ناقض حقوق نیروی کار و عامل اتلاف بیشتر منابع انسانی می شود .
پس طرح صیانت زوری اجرا شد؟ الان قطعی اینترنت شده طرح صیانت؟
هزار بار هم کارت زرد بدین شما توانایی استیضاح را ندارین
این کارت زردها همش فیلمه، بجاش کمی به اوضاع مردم رسیدگی کنین
آخه کلا از این موضوع گذشته برای یک مورد سالی چند قانون تصویب می‌کند مج یان کار خودشان را می‌کنند مجلس همیشه دنبال حاشیه است برود دنبال پیشرفت تکنولوژی تولید وجلوی فساد وخروج ثروت بیت المال و دزدی و رانت و رشوه خواری و فرار مغز ها را بگیرد طرح بدهد تحصیل کرده های هموطن در کشورهای پیشرفته را برگردانند تورم را مهار کنند
سلام قانون تبدیل وضعیت ایثارگران یک قانون است ،قانون کشور هم باید اجرا شود اگه غیر از این باشد سنگ روی سنگ بند نمیشود و هرج و مرج میشود حتی نمتونی راحت سر کار بیای و بری و براحتی حرف مفت بزنی و قانون رو به سخره بگیری اگه ایثارگران پای جنگ نبودند که الان وجود نداشتی
یعنی فقط مخابرات اجرا نکرده قانون رو!!! والا منم در ذوب آهن اصفهان هستم و یکسال مخالفت میکنند
این وزیر که همش از جیب مردم به مخابرات باج داده
حداقل هزینه هر تلفن در شهرای بزرگ 20تومان و در شهرهای کوچکتر 15و 10تومان ظلم نابخشودنی است که وزیر و دولت در حق مردم کردندخود خود ظلم است
اگر یک عده نبودند الان وضع و حق و حقوق همه کارمندان مخابرات خوب بود و همه رفاهیات و مطالبات طبق آیین نامه پرداخت میشد.
درتمام دنیا به ایثارگران ارزش می دهند . قانون هم تصویب شده چرا مخابرات سعی داره از استخدام فرار کنه .
درود بر مقتدایی نماینده محترم اصفهان . ممنون که نمی گذارید روحیه ایثارگری در کشور بی ارزش شود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار