حمایت ابراهیم رییسی از بازار سرمایه

امروز رئیسی در صحن علنی مجلس درباره نرخ ارز، واردات و برخی از موارد مهم صحبت کرد و وعده کاهش قیمت ارز، سکه و گرانی‌ها را داد و افزود مدیریت بر بودجه بانک‌ها و بازار سرمایه از جمله نکات مورد تأکید در بودجه است.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱ 22 January 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، امروز رئیسی در صحن علنی مجلس درباره نرخ ارز، واردات و برخی از موارد مهم صحبت کرد. ابراهیم رئیسی با حضور در جلسه علنی مجلس برای دفاع از کلیات لایحه بودجه سال آتی، به برخی ویژگی‌های این لایحه اشاره کرد.

کاهش نرخ ارز و سکه در آینده

ابراهیم رییسی گفت: وضعیت قیمت ارز، سکه و گرانی‌ها در کشور کاهشی خواهد شد. با توجه به منابع و ظرفیتی که در کشور موجود است، آینده کشور روشن است. آمار‌ها در کشور نشان دهنده رشد اقتصادی، رشد سرمایه‌گذاری، رشد تولید و رشد اشتغال است. هرچند دشمن نمی‌خواهد این رشد را ببیند، اما با همت مردم و مسئولان نظام این رشد محقق خواهد شد و زمینه هرگونه یأس و ناامیدی در جامعه از بین خواهد رفت.

ریسی جمهور خاطر نشان کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ به فعالان اقتصادی، بازار، سرمایه گذاران، کارآفرینان و مردم، پیام امیدبخش می‌رساند تا فعالیت و سرمایه گذاری در کشور فعالتر شود و امید در کشور بیش از گذشته گسترش یابد.

حمایت ابراهیم رییسی از بازار سرمایه

رئیسی بیان کرد: ۷ درصد مالیات واحد‌های تولیدی کاهش خواهد یافت. در عین حال ۱۵ هزار میلیارد تومان از منابع دولت به صندوق تثبیت سرمایه، در بودجه سال آتی در نظر گرفته شده است. صندوق تثبیت سرمایه کمک بزرگی به بازار سرمایه خواهد کرد.

رییسی اظهار داشت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، مغایرتی بین درآمد و هزینه‌ها وجود نخواهد داشت و تمام تلاش ما هم در سال گذشته و هم در سال جدید بر این مبنا بوده است، که مغایرتی بین درآمد و هزینه‌های بودجه ایجاد نشود، زیرا موضوع کسری بودجه امر پسندیده‌ای نیست و حتما آثار تورمی در پی دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش شده است در بودجه سال بعد، تکالیف بانک‌ها به حداقل برسد اظهار داشت: مدیریت بر بودجه بانک‌ها و بازار سرمایه از جمله نکات مورد تأکید در بودجه است. همچنین دولت در این لایحه موضوع ۴۰ درصد از سهم خود از صندوق توسعه ملی را در لایحه بودجه ذکر نکرده است. موضوعی که در سال‌های گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما برای سال جدید از آن استفاده نخواهیم کرد.

وی اظهار داشت: بهبود معیشت مردم، عدالت در پرداخت ها، کاهش تورم، صرفه جویی در هزینه‌ها، حمایت از بازار سرمایه و مردم که خواستار حمایت هستند، افزایش درآمد‌های مالیاتی از طریق مودیان جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی، توجه به بهداشت و درمان، رشد اقتصادی و اشتغال افزایی در بودجه سال آینده مورد توجه واقع شده است.

رئیسی خاطر نشان ساخت: خدمات حمایتی در بودجه سال آینده افزایش یافته است. همچنین افزایش درآمد‌های مالیاتی، توجه به بهداشت و درمان، توجه به رشد اقتصادی از محور‌های بودجه سال ۱۴۰۲ است.

وی افزود: تعیین حداقل حقوق ۷ میلیون تومانی برای شاغلین و بازنشستگان و نیز تعیین معافیت مالیاتی تا ۷ میلیون تومان، کاهش تعرفه گمرکی نهاده‌های دامی و کالا‌های اساسی از ۴ درصد به یک درصد از دیگر بخش‌های بودجه سال آینده است.

اولویت ما تولید خودروی با کیفیت داخلی است

رئیسی اظهار داشت: پیش بینی برای واردات خودرو و کاهش تعرفه واردات خودرو صورت خواهد گرفت. اولویت ما تولید خودروی با کیفیت داخلی است، اما برخی کمبود‌ها را با واردات خودرو تأمین خواهیم کرد. در این زمینه طرح مجلس در زمینه واردات خودرو تصویب شده و به مجمع تشخیص مصلحت رفت. با تصویب مجمع تشخیص مصلحت و ابلاغ آن به دولت، کار آیین نامه نویسی برای واردات خودرو انجام گرفته است. با تصویب آیین نامه، واردات خودرو اجرایی خواهد شد. تاخیری در زمینه واردات خودرو وجود نداشته و عملیات واردات خودرو مدنظر قرار گرفته است

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل