بازدید 540232
سیاست گذار به دنبال مدیریت بازار ارز

دلار با کارت ملی وارد فاز جدید شد/ مجوز خرید ۵ هزار یورو با کارت ملی صادر شد/ سهمیه ۵ هزار یورویی برای چه کسانی است؟

بانک مرکزی امروز از برنامه جدید برای پاسخ به نیاز ارزی مردم خبر داد. اقدامی که هرچند با ابهاماتی همراه شده است، اما تا به این لحظه، نشان از افزایش حجم عرضه ارز به متقاضیان در صفوف صرافی‌ها دارد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا این اقدام به تعدیل شاخص ارزی کمک خواهد کرد یا خیر؟
کد خبر: ۱۱۶۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ 22 January 2023

دلار با کارت ملی وارد فاز جدید شد/ مجوز خرید ۵ هزار یورو با کارت ملی صادر شد/ سهمیه ۵ هزار یورویی برای چه کسانی است؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در شرایطی که کمتر از دو ماه تا پایان سال باقیمانده است، قیمت‌ها در بازار ارز با روند افزایشی مواجه شده است. این در حالی است که به گفته رئیس کل بانک مرکزی عامل اصلی نوسان در نرخ ارز آزاد، فضاسازی‌های رسانه‌ای و عملیات روانی در جامعه است. فرزین تاکید دارد: امروز بانک مرکزی از نظر منابع و ذخایر ارزی و طلا هیچ محدودیتی ندارد.

از سوی دیگر، خردادماه امسال، هنگامی که قیمت‌ها در بازار ارز با نوسان افزایشی مواجه بود، بانک مرکزی به ریاست صالح آبادی تصمیم به رونمایی از بازار توافقی ارز گرفت؛ بازاری که با هدف کشف نرخ ارز با مکانیزم عرضه و تقاضا بین صراف و صادرکننده و بر اساس توافق دو طرف، شکل گرفت و در ادامه با ورود بازار متشکل به سازوکار معاملات توافقی، وارد فاز جدیدی شد. این در حالی بود که هر شخص با داشتن کارت ملی و کارت بانکی به نام خودش می‌تواند یک بار در سال تا سقف دو هزار یورو و معادل سایر ارز‌ها نظیر دلار از صرافی‌های مجاز ارز به نرخ توافقی دریافت کند. رویکردی که با آمدن فرزین و زمزمه شکل گیری بازاری جدید با عنوان «بازار مبادله طلا و ارز» احتمال تغییر آن تقویت شد و برخی پیش بینی کردند در آینده نزدیک شاهد تغییر سازوکار عرضه دلار توافقی به هر کارت ملی باشیم.

در راستای مدیریت بازار ارز و به منظور پاسخگویی به نیازهای مردم، امکان فروش ارز به مردم تا سقف ۵ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها برای صرافی‌ها دارای مجوز معتبر از بانک مرکزی، از محل منابع خریداری شده مجاز شد

اما امروز بانک مرکزی از تصمیمی جدید (تامین نیاز‌های ارزی ضروری مردم توسط صرافی‌ها) در این باره خبر داد و افزود: «از روز سه‌شنبه مورخ ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، صرافی‌ها می‌توانند نسبت به خرید ارز به صورت اسکناس از اشخاص حقیقی و حقوقی تحت سرفصل «تامین نیاز‌های ضروری» اقدام نمایند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: صرافی‌ها همچنین مجازند نسبت به فروش منابع تامین شده از این محل به اشخاص حقیقی ایرانی (بالای ۱۸ سال) و حقوقی مقیم به صورت یک بار در سال برای هر مشتری و پس از احراز هویت وی تا سقف ۵ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها در سرفصل «تامین نیاز‌های ضروری» اقدام نمایند.»

هرچند بانک مرکزی اعلام کرده است دستورالعمل‌های اجرایی این سیاست بزودی منتشر می‌شود؛ اما انتشار تصویر این اطلاعیه خطاب به صرافی ها، جزئیات بیشتری را نشان می‌دهد که در ادامه بیان می‌شود.

بیشتر بخوانید

صرافی می‌توانند نسبت به خرید ارز به صورت اسکناس از اشخاص حقیقی و حقوقی (به استثنای بانک‌ها و صرافی ها) پس از احراز هویت مشتری حسب مقررات ابلاغی، تا سقف ۱۰ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها را با ثبت در سامانه نظارت ارز (سنا) تحت سرفصل «تامین نیاز‌های ضروری؛ کد ۵۶» با نرخ توافقی طرفین اقدام نمایند.

همچنین صرافی‌ها می‌توانند صرفا از محل منابع تامین شده از سرفصل «تامین نیاز‌های ضروری»  نسبت به فروش ارز به اشخاص  حقیقی ایرانی (بالای ۱۸ سال) و حقوقی مقیم (به استثنای بانک‌ها و صرافی ها) به صورت یکبار در سال برای هر مشتری و پس از احراز هویت وی از طریق اخذ کارت ملی یا شناسنامه، شماره تلفن همراه به نام شخص حقیقی یا نماینده شخص حقوقی دارای امضای مجاز، شماره حساب بانکی به نام شخص حقیقی یا شخص حقوقی تا سقف ۵ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها با ثبت در سامانه نظارت ارز (سنا) تحت سرفصل «تامین نیاز‌های ضروری» اقدام نمایند.

همچنین در صورت نیاز، بانک مرکزی از طریق صرافی‌های بانکی امکان تامین منابع مورد نیاز برای فروش در سرفصل «تامین نیاز‌های ضروری» را فراهم خواهد نمود.

در ادامه اطلاعیه بانک مرکزی به صرافی‌ها آمده است: در سقف وضعیت باز ارزی اسکناس (خرید اسکناس - فروش اسکناس) صرافی‌ها در هر روز معادل ۳۰,۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها تعیین می‌شود. در صورت وجود مازاد، امکان خرید برای صرافی‌ها وجود نخواهد داشت. صرافی مکلف است مازاد اسکناس را حداکثر تا پایان روز کاری بعد به اشخاص حقیقی و حقوقی (به استثنای بانک‌ها و صرافی ها) یا بانک ملی ایران به فروش برساند.

دلار با کارت ملی وارد فاز جدید شد/ مجوز خرید ۵ هزار یورو با کارت ملی صادر شد/ سهمیه ۵ هزار یورویی برای چه کسانی است؟

سوالاتی که نیاز به شفاف سازی از سوی بانک مرکزی دارد

در حال حاضر با توجه به اینکه تا لحظه انتشار این گزارش، امکان ثبت نام در سامانه بازار متشکل و دریافت ارز به نرخ توافقی وجود دارد، این سوال و ابهام مطرح است که اشخاص متقاضی دریافت ارز با سرفصل جدیدِ «تامین نیاز‌های ضروری؛ کد ۵۶» بایستی همچون سرفصل «سایر» از طریق بازار متشکل اقدام به ثبت نام کنند یا نیازی به ثبت نام نیست و می‌توانند به صورت حضوری این ارز را خریداری کنند؟ همچنین افرادی که در ماه‌های اخیر به دریافت ارز سهمیه با سرفصل سایر با نرخ توافقی اقدام کرده اند، آیا می‌توانند در سرفصل جدید با نام «تامین نیاز‌های ضروری؛ کد ۵۶» ارز خریداری کنند؟ برخی صرافان نیز به خبرنگار ما گفتند اگر قرار بر این باشد که سقف فروش ۳۰ هزار یورویی در هر روز داشته باشیم، در نتیجه در یک روز فقط به تقاضای شش نفر پاسخ داده می‌شود و به نظر می‌رسد که نیاز به افزایش این سقف است. همچنین این ابهام مطرح است که این رویکرد سیاست گذار ارزی در راستای شکل گیری «بازار مبادله طلا و ارز» است؟  

در مجموع پس از اینکه در خردادماه شاهد رونمایی از سیاست عرضه ارز به نرخ توافقی تا سقف ۲۰۰۰ یورو بودیم و در ادامه نیز بانک مرکزی در اوایل آذرماه تصمیم گرفت به منظور تامین ارز (اسکناس) مورد نیاز تولیدکنندگان و تجار برای تامین هزینه‌های مرتبط با امور تجاری، سقف فروش ارز در بازار توافقی به صورت اسکناس به اشخاص دارای کارت بازرگانی معتبر، از دو هزار یورو به ۶ هزار یورو افزایش یابد؛ حال شاهد گام سوم بانک مرکزی در جهت افزایش عرضه ارز در صرافی‌ها هستیم. اقدامی که می‌تواند به تعدیل نرخ ارز در بازار کمک کند. این در حالی است که به نظر می‌رسد با توجه به جزئیات اطلاعیه بانک مرکزی به صرافی ها، حاشیه سود خرید و فروش صرافی ها، حداکثر نیم درصد است؛ بنابراین به نظر می‌رسد نرخ فروش ارز تا سقف ۵ هزار با نرخ توافقی خواهد بود. نرخی که در معاملات امروز در کانال ۳۹ هزار تومان دادوستد شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۸
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۱۹۳
خیلی هم عالیی
خداروشکر دلار 45 تومنی را هم دیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
رئیسی: بدانید که وضعیت ارز، سکه و گرانی‌ها کاهشی خواهد شد!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
گر کسی با سیاه‌نمایی منکر اقدامات تحسین برانگیز دولت انقلابی باشد دعوای او سیاسی است و به دنبال سهم‌خواهی است نه مردم. برخی اقدامات دولت جهادی و انقلابی طی این مدت کوتاه را بنگرید.
1- فعال‌‌‌سازی بیش از دو هزار کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل
2- احیای 2700 واحد اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل و اشتغالزایی
800هزار نفر
3- اشتغال‌زایی برای 5000 نفر در خوزستان و 3400 نفر در کردستان
با پایان طرح تکمیل زنجیره فولاد
4- صادرات 800 تن کالا از گمرکات استان مازندران به خارج و ارزآوری
15 میلیون دلاری صادرات میگو از استان گلستان به خارج و....
5- عبور تجارت کشور از 88 میلیارد دلار (19 درصد رشد صادرات غیرنفتی)
6- تولید برق از زباله‌ها در مشهد و ساخت 800 فروند شناور در هرمزگان طی 9 ماه
7- خودکفایی 85 درصدی برای تولید واگن‌های مترو و بومی‌‌‌سازی
41 محصول در ایلام
8- خودکفایی در تولید کاغذ بسته‌بندی
9- تولید موتورسیکلت‌های برقی و... مشکل اساسی دولت رسانه است که این پیشرفت‌ها را به مردم ارائه نمی‌کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
احتمالا تا فردا یک تراول ۵۰ هرار تومنی میدهیم

و یک اسکناس سبز یک دلاری میگیریم !! ؟

جلیلی باقری مرندی عبدالهیان و رفیق شریعتمداری و

قدوسی و ذوالنور و رییسی و الباقی مچکریم
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
تحقق وعده رییسی با یک صفر ناقابل ، دلار ۵۰۰۰. وعده داد و ۵۰۰۰۰ شد، یعنی امپراتور بی ارزش کردن پول ملی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
طرح اعتراضات به حجاب و عواقب آن برای ممانعت از شکل گیری اعتراض مردمی نسبت به تورم مورد نظر آقایان بود در این دولت دلار صد تومانی هم دور از ذهن نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
خوب دوست عزیز که پیشرفتها رو نوشته ای فقط یک سوال چرا اثر این پیشرفت ها در جاتمعه دیده نمی شود؟ چرا تورم افزایشی است ؟ چرا ارزش پول ملی روزانه کاهشی شده؟ و ساده تر چرا پله برقی های مترو همه خراب هستند و نمی توانیم قطعات تامین کنیم؟
ناشناس
| Canada |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
دوشواری؟؟!!
نه ما دوشواری نداریم !!!
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
وففووووور دلار

خجالت نمی کشید این تیترها را به کار میبرید
مردم را چی فرض کرده اید؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
پاسخ به 18:05
دوسن عزیز صادرات و... نمیشود دستاورد محسوب کرد دستاوردهای مهم رئیسی بشرح زیر میباشد
الف - محدویت اینترنت یعنی اجرایی کردن طرح صیانت که اعتراضات مردمی به کمک رئیسی اومد وحسابی بااین بهانه اینترنت را محدود کرد
ب- تورم 200درصدی
پ- افزایش قیمتها درثانیه نه درکمتر از انی
ث- نبود دارو انهم داروی اولیه مثل سرم وانتی بیوتیک
ص- کمبود بنزین
ض- رانتخواری وفساد
ش- کمبود ارد
س- چند برابر شدن قیمت خودروها
ط- منزوی شدن بین المللی ایران
ظ- تشدید تحریمها
د- اخراج ایران از سازمان زنان
ذ-
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
ناشناس ۱۸:۰۵

اگر آقای رئیسی اقدامات فوق العاده ای انجام داده و صادرات فوق العاده بوده پس لطف کنند ارز رو به قیمت 23 هزار تومن به همگان بفروشند

اشتغال زایی برای 8400 نفر و بیکار کردن 840 هزار نفر!

بحث رسانه نیست دوست گرامی

شما لطف کن اگر پیشرفت ها رو داری میبینی، طلای خانواده خودت رو بفروش تا قیمت ها ریزش کنه تا سود هم کنی!

اقتصاد خوب به زدن حرف نیست، اقتصاد خودش رو مثل آیینه نشون شما میده
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
اونایی که مردم رو به خیابان ریختند . تا اروپا نفت وگازش داشته باشد. ومنعتی از فوتبال جام جهانی نداشته باشد. امروز نقطه ضعف هفتاد ساله را. دوباره عیان کردند. تا کشور از ارز وطلایعنی پشتوانه اقتصادی خالی شود. دولت انقلابی اگر از خودش مایه نگذارد و قدرتهای پشت پرده طلا ودلار و خودرو را از میان بر ندارد و آنها را به دست عدالت ندهد. خودش با مشکلات عدیده ای مواجه می‌شود. روشنگری . ابلاغ اتهام و مجازات سخت تا حد محاربه برای تولید کنندگان وضع موجود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
مهدی عزیز
تورم فقط و فقط یک دلیل دارد و آن دلیل هم در کلیه کتب اقتصاد نگارش شده است: چاپ و توزیع پول بدون پشتوانه
خواهشمند است نیمه شب اعصاب خودت رو خورد نکن و آسمون رو به ریسمون نباف!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اشتباه قبلی ها رو تکرار نکنید. اگر چند میلیارد دلار هم تو بازار ازاد بریزید، همه رو رمدم می خرند و قیمت پایین نمیاد. فقط دلار هدر میدید.
راهکار اینه که کلا خرید و فروش دلار رو ممنوع کنید. دلار فقط باید دست دولت باشه و فقط برای مصارف واردات کالای مورد نیاز با نرخ منطقی مصرف بشه. هر کس کالای مورد نیاز می خواد وارد کنه دلار بهش بدهند و باید کالا با نظارت فروخته بشه. اینکه به هر کد ملی دلار بدهیم یعنی چه؟ دلار رو ببره تو خونه نگهداره که چه؟ نفت فروختیم دلارش کذیم حالا دلار تو کردیم تو متکا و بالش. این سرمایه باید گردش داشته باشه وگرنه هیچ استفاده ای نداره.
ساعت 16:00 یکشنبه 2 بهمن 1401

دلار آمریکا: 45،400 تومان !
سکه: 25،400،000 تومان !
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
کسی خواست کدملی دارم جهت اراعه برای گرفتن ارزدولتی شیراز
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
پهلوون فرزین امشب میخواهد سر و کله اش پیدا شود در اخبار ساعت ۹ برای همین ۲۰۰ تومان دلار را عصر تا الان زدند

فرزین خواهد گفت:
وضع ارزی مان عالییییی است فقط ۲ روز اقتصاد حار شد و دلار ۴۵۵۰۰ شد
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
این نرخها جای خودش دارن بورس رو هم با کمک خودرو و سکه تبدیل به حراجی میکنن تا رانت براشون آسونتر بشه
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
املای ارائه صحیح است ؛ نه به قول شما اراعه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
کد ملی موجود می باشد. دلار 2 میلیون. خودرو ایرانی 50 میلیون خودرو خارجی 200 میلیون
وقتی بدلیل کسری بودجه و سیستم بانکداری سفادشی و توصیه ای سهمیه ایها روزی ۵ تریلیون تومن چاپ پول و نقدینگی است و مقامات حتی قبول ندارند که اشتباه کردند چه برسد مسئولیت قبول کنند و جای خود و افکارشان را به شایسته ها بدهند تثبیت یا کاهش قیمت دلار اب در هاونگ کوبیدن هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
در اینکه ما درگوشه وکنار ناکارآمدی‌هایی داریم و فشار زندگی به مردم کشورمان زیاد است حرفی نیست ولی نباید تصور کرد فقط ایران و ایرانی‌ها مشکل دارند و غربی‌ها از هرمشکلی در امان هستند.
غلامرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
کدملی فروشی
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
کنتور که نداره بگو دهها تریلیون در هر روز
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
انصافا الان مشکلات غرب چه ربطی به ما داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
چجوری میتونین بگیرین برای کسی مگ برای دلار مسافرتی به بلیت و برای دلار برای تحصیل در خارج و درمان مگه مدارک نمیخوان
بانکها برای پرداخت همین سود ۱۵ درصد اضافه برداشت نجومی از بانک مرکزی و در واقع چاپ پول و نقدینگی دارند که تورم نتیجه ان هست. حالا با این کارایی بانکها اگر سود دستوری بالا بره در واقع تورم نجومی تر میشه. دقیقا مانند سیاست دوره اول وزیر اقتصاد روحانی یعنی طیب نیا در دادن سود موهوم ۲۷ درصدی که نتیجه ان متلاشی شدن ته مانده بانکداری در ایران و انفجار قیمتها در دور دوم روحانی بود که هنوز ادامه دارد و ایشان تحت عنوان علاقه به کار دانشگاهی از مسئولیت شانه خالی کرد تا برود فوااد مبارکه برای کار دانشگاهی!. وقتی بالا رفتن سود برای کنترل تورم موثر هست که بانکها سودده و کارا واقعی باشند مگر نه با بالا بردن دستوری سود همون کارکنان خود بانکها کافی هستند که وام های میلیاردی قرضالحسنه با سود ۴ درصد بگیرند وبا نیم ساعت فرم پر کردن بزارند تو حساب سرمایه گذاری! باسود ۴۵ درصد! تورم کهکشانی شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
انصافا الان مشکلات غرب چه ربطی به ما داره
1.5 سال پیش، رئیسی دلار را 28 هزار تومان از روحانی تحویل گرفت، اکنون 45 هزار تومان را هم رد کرده. یعنی پول ملی را 60% ذلیل تر کرده است.
با این طرح های صد من یک غاز، فقط بنزین بر روی شعله تورم و کاهش ارزش پول ملی می ریزد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
کجای کاری تا انتهای چهار سال به 100 هم می رسونه. مگه یک اتفاق دیکه ای بیافته.
کریمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
قابل دفاع نیست ولی تورم ۱۰۰۰. درصدی روحانی به این زودی مهار نمیشود. حتی سه ماهه آخر دولت روحانی سالها وقت ترمیم میبرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
تا جایی ک من یادمه رئیسی دلار رو 25500 تحویل گرفت
این فروش ارز به نرخ توافقی فقط برای عزیزتر های تهرانیه
بنده اهواز هستم به بانک ملی و صرافی ها مراجعه کردم برای دریافت ارز توافقی خندیدن گفتن چنین چیزی وجود نداره اما در تهران براحتی هر کس میتونه با یه کارت ملی ارز دریافت کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
خوشتیپ باید تو سایت ثبت نام کنی تا برات پیامک دعوت با تاریخ و ساعت مراجعه بیاد. به مراجعه حضوری جواب نمیدن.
اجاره کارت ملی برای خرید دلار شده یک میلیوت تومان.
کجای دنیا سراغ دارید که کارت شناسایی ملی برای خرید ارز اجاره داده شود؟
چه افتخاراتی نصیب این مملکت شده است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
از ماست که بر ماست
ناشناس
| Germany |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اونکه کارت ملیش میده یعنی بدبخت و نیازمنده
اما خبر نداره رایانه ش قطع میشه خخخخخخ
یعنی با این شیوه خیلی شیک دولت رایانه یک بارانه بگیر قطع میکنه
حالا فهمیدی چه خبره؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
ناشناس ۷:۵۷
اولا یارانه، ثانیا اون افرادی کارت ملیشون رو اجاره میدن که یارانه بگیر دولت نیستن.
حالا فهمیدی چه خبررررهههه؟؟؟؟
فرزین ها می آیند و می روند و قیمت ها همچنان افزایشی.
خودتان هم بهتر می دانید حل مشکل در جای دیگر است! فراموش نمی کنیم آقای رییسی گفتند کاری می کنیم که اقتصاد به برجام گره نخورد. ولی نکته اینجاست که اقتصاد دستوری نیست که بتوان کاری کرد به برجام گره نخورد!
بر اساس قوانین که خود دولت تصویب کرده داشتن ارز خارجی بیشتر از چند هزار دلار حکم قاچاق دارد و غیر قانونی است ولی یر طبق بانک مرکزی و باز خود دولت می توان ۵ تا ۱۰ هزار یورو یا بیشتر را قانونا خرید یا فروخت و در واقع به همراه داشت و نگه داشت و در واقع یانون بی قانون!
رییس جدید بانک مرکزی کجا قایم شده؟ روز اول که خیلی منم منم میکرد. اینا هنوز فکر میکنن مشکل با عوض کردن افراد حل میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
ن داداش خودشونم میدونن با عوص شدن مشکلی حل نمیشه
اینا نمایش برا من و تو
دلار با شدت بیشتر در حال گرانتر شدن است، چون آمریکا یک ماه است جلوی نقل و انتقال ارز از عراق به ایران را گرفته است. بانکهای عراقی قبل از دادن پول حتی به بازرگانان ایرانی باید از خزانه داری آمریکا اجازه و مجوز بگیرند.
دولت باید دلار و یورو رو از دست مردم جمع کنه و بجاش کارت اعتباری ارزی با مقدار مشخص به متقاضی ها بده تا چند تا بی سواد مفت خور نظام اقتصادی کشور رو مختل نکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
و مردم هم لابد از نظر شما دوتاگوش دراز دارند که بعد سالها وعده و وعید بیارن دلاراشونو بدن و بک کارت اعتباری بگیرن هاهاهاها مردم از خنده
الی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
عزیزم ریس بانک مرکزی سواد شما رو ندارد ......خودشون میخوان دلار بالا برود
با این کار ارزش کارت ملی افزایش می یابد!!!!!!
تا الان اجاره کارت یک میلیون تومان بود. با اجرای این طرح حتماً دو میلیون بلکه بیشتر هم خواهد شد.
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
مگر بد است ارزش کارت ملیت بالا می رود؟؟؟
سهمیه در سرفصل تامین نیاز‌های ضروری اعلامی بانک مرکزی و فقط یک بار در سال نهایت تدبیر بانک مرکزی و دولت برای کاهش روزانه ارزش پول ملی!!!!!!!!!!
در این دولت شاهدیم که بیشتر مسئولان و مدیران خود را خادم مردم می‌پندارند و شبانه‌روز برای حل مشکلات تلنبار شده از دولت قبل کار می‌کنند.حق این است که به همه آنان خدا قوت بگوییم و برای موفقیت روزافزون این خادمان ملت دعا کنیم.
طرف سواد در حد سیکل و دیپلم داره معامله چندین میلیاردی خونه میکنه. چرا راه دلالی و دزدی بسته نمیشه؟
چرا در آمد رو تو راه درست و مفید برای کشور قرار نمیدید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
دعا کن برای دولت که خانواده ها گدا شدن پراید آرزو شده ازدواج رویا نان یا وعده غذایی هم بماند
با توجه به افزایش قیمت سکه و نوسانات آن در طول سال، از دستگاه قضائی درخواست می‌شود پرداخت مهریه خانم‌های مطلقه را بر حسب توان زوج به ریال رایج کشور تعیین نمایند.
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
زمانی که می خواهید ازدواج کنید مهریه بین دو خانواده است می تواند هر چیزی باشد،ولی فکر نکنید می گویند کی داده و کی گرفته است؟همچین می گیرند که لذت ببرید؟؟؟
کاهش ارزش پول ملی نتیجه عملکرد و تصمیمات مسئولان است و تاوان آن را مردم با فقر و فلاکت بیشتر خود می پردازند
با اینکه بدون برجام نفت خودمان را می‌فروشیم و پول آن هم برمی‌گردد ولی عده ای مرتب به جامعه القا می‌کنند که تنها راه نجات تسلیم شدن ایران در برجام است!
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
بفرمایید کدوم نفت و باچه قیمتی میفروشیم!!! ممکنه
با توجه به اینکه بودجه کل کشور برای سال 1402 به مجلس رفته است لازم است نمایندگان با تدبیر و استفاده از کارشناسان قیمت بنزین را هر سال 30-40 درصد افزایش دهند تا پس از چندی مثل دولت قبل افزایش یک باره قیمت بنزین به جامعه شوک وارد نکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
بهتر است حقوق کارگر نیز به تدریج سالانه 100 تا 200 درصد افزایش یابد تا به میانگین جهانی برسد
این دوزار ذخیره به باد بدین بره بعدش چی ،کی میخواین متوجه بشین سایست کنترل دستوری دلار اشتباه
از یک طرف دولت دلار را گران و گرانتر می کند، از طرف دیگر سقف فروش آن را افزایش می دهد.


کاسبی مفت و کلان دولت با فروش دلار به ملت!
تا زمانی که کیهان را داریم چه نیازی به یورو داریم.
1- بنظر می رسد این مقررات جدید بانک مرکزی نتیجه ای جز ایجاد صف طولانی مردم در مقابل صرافی ها برای اینکه شامل 6 نفر اول باشند ندارد.
2- رِیس بانک مرکزی با چه حسابی اعلام می کنند در عرضه ارز هیچ محدودیتی نداریم. آیا از سیل خروج سرمایه های کشور به خارج اطلاع ندارند
من که نمیدونم این کار خوبه یا بد اما هر وقت چنین تصمیماتی گرفته میشه نگران رانت هستم. ای کاش یک نهاد مردمی و قابل اعتماد داشتیم که میتونستند نظارت کنند بر قوانین و مقررات رانت زا و به مردم و مسئولان در این زمینه هشدار بدن.
بازارتوافقی
بازار نیما
بازارسنا
بازار متشکل ارزی
بازار فردوسی
بازارسلیمانیه
بازار استانبول
بازاراستانبول
سبزه میدان
دلار مرزی
دلار صرافی
دلارسبز
دلار آبی
و......
چه بلبشوی درست کردید.
مردم شدن بازیچه
دکتر اقتصاد با معدل نوزده و خرده ای کجاست؟
رساله پول و اعتبار چی شد پ؟
خوبه دیگه خرید کارت ملی برای خرید ارز هم باب میشه
خدا رو شکر شغل جدیدی واسه مردم ایجاد شد.
هنوز هم ناشکری کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
گوشت از دیروز ۳۰ هزار تومان و نسبت به ماه قبل ۱۰۰ هزار تومان گرونتر شده متاسفم برای مسیولین بی مسیولیت
بنظر م بانک مرکزی را کلا تعطیل کنید.همشون برن تو شبکه شاد کار کنند .بهتره .خود مردم بهتر می تونند نرخ ارز را کنترل کنند.
کارمنداش فقط بلندند حقوق میلیاردی بگیرند.سر از هیچی در نمارند
بدبخت ملت ایران
کارت ملی اجاره میدم
برای خرید دلار
0919921

کارت ملی اجاره میدم
برای خرید دلار
الان دو ماهه من می خوام یه چیزی بخرم یم میلیون پانصد کم میارم به ماه دبگه پس انداز می کنم باز آخر ماه واسه خریدنس اینبار ۲ میلیون کم میارم. دقیقا چه .. دارید با ریال می کنید؟
قیمت دلار آزاد 44000 تومان ، قیمت دلار فرزین 28500 تومان ، قیمت دلار در بودجه سال 1402 برابر با 23000تومان

لطفا روح آدام اسمیت را احضار کنید تا دلیل این موضوع را به ما بفهماند!
#سلام. سوال اینجاست کە ایا کسانی کە ارز توافقی دریافت مینمایند روی کارت ملی رایانە انها ایا قطع میشود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
بله صددر صد
پس فکر کردی هدف چیه
هم یارانه شون قطع میشه هم دولت با دلار با نرخ بالا تامین بودجه میکنه
حالا اون بیسواد سرخوش که واسه یک تومن کارت ملیش فروخته



بشینه تا یارانه بهش بدن
با این شیوه دولت سوووود میکنه همه جوره
حالا برن کارت ملیشون بفروشن خخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
رایانه قطع میشه حتی لب تاب هم قطع میشه ؟!!!!
اگه دقیق بخونین ابلاغیه جدید رو، متوجه میشید که قراره دیگه ارز نفروشن.نوشته منبع فروش یورو ۵۰۰۰ تا، خرید ارز از مردم.یعنی اگه مردم رفتن در صرافی ارز رو فروختن به صرافی، اون ارز رو میتونه بفروشه.از اونجایی که هیچ کس به اینده امیدی مداره پس هیچ کس نمیفروشه مگر گیری چیزی داشته باشه که اونم نمیره صرافی بفروشه که بحث مالی ثبت بشه
شاید منظور آقای رئیس جمهور از ایجاد یک میلیون شغل همینه.
اشخاصی که مدعی مدیریت جهانی هستند.
خسته نباشید.
دستتان درد نکنه
مهرعلیزاده گفت چطور با شش کلاس می خواید کشور اداره کنید، ما به شوخی گرفتیم
من حاضرم کارت ملی خودم وهرچندتابخواهیدبدم بهتون
داخل ابادان خود صرافی همکارت ملی می‌خرن
ای بابا یارانه فقط اگه پراید به نام باشه قطع میشه
پاسخ ها
الی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
ما هم خونه هم ماشین هم ماشین سنگین به ناممونه ولی یارانه میگیریم چرت نگید ....تو این که وصع اقتصادی داعونه درست ...ولی یاراته کسی رو قطع نکردن ...این ی دروع بعضی ها واسه کلاس گداشتن میگن ...
غربیها گونه ای غریب از موجودات هستند که برای حمایت از مردم یک کشور فشار اقتصادی رو بر اونها زیاد میکنند!
قبلا امکان خرید وجود نداشت الانم دیگه هیچ.مینویسه ظرفیت پر است متاسفانه
سلام من یک کارگرم ک ۵ روزه میرم سر گذر ب خاطره سرما کار بهم نمیخوره ب فاطمه زهرا ع دوتا طفل داررم مستعجرم ب همون حضرت عباس ع قسمتون میدم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه ب همین امام رضاع فقط هزارتومن دارم پول نون واسه بچه هام ندارم تورو ب خدا انسانیت کنین کمکم کنین
پاسخ ها
اصغر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
آقا مجتبی خودم کارگر فصلی هستم ولی اگه واقعا خرجی نداری تماس بگیر ۹۴۵۸ کمک میکنم
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
سلام شماره کارت بزارید لطفا
مرضیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
اگر شماره کارتتون بذارید شاید من هم کمک مختصری بکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
آقا مجتبی ببخشی من یه زن خانه دارم البته نبودم با توجه به فیلترینگ بیکار شدم شوهرم مهندسه ولی بیکار الان هم مسافر کشی می کنه امروز ماشینش خراب شده بود خودش تو این سرما نشست درستش کرد متاسفانه امروز 50 هزار برام آورد. خواستم بگم تنها نیستی برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
مگه قرار نبود سید محرومان در عرض دو ماه همه چیر رو رو براه کنه؟پدر زن محترم هم خیلی وقته در خطبه ها از گرانی و بی کاری صحبتی نمی کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
جناب رییسی،جناب عبدالهیان آقایون دیگه همه کاره های مملکت این پیغام و هزاران پیغام ننوشته ی دیگه روببینید وکاری کنید
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
عزیزم قابل درک است ولی باید به خاطر اسلام و دینمون و رهبرمون مقاومت کنیم این وظیفه شرعیمون هست در جنگ سی و سه روزه چیزی را حضرت آقا تجویز کردند که معادله جنگ را تغییر داد . و اون خواندن دعای جوشن صغیر هست . لطفا شما هم در این دوران سخت دعای جوشن صغیر را زیاد بخوانید . انشالله مشکلاتتان حل خواهد شد حتما
مثل اینکه‌نفهمیدی فقط از همین منبع میتوانند پنج هزار یورو به مردم بفروشند یعنی کسی باشد که بیل به کمرش خورده و یورو را که پنجاه هزار تومان است به قیمت چهل هزار تومان بفروشد بعد آن را صرافی میتواند به دیگری بفروشد بابا به شعور ملت توهین نکنید
بخورن بازاریان شریف وصرافان ودلالان زحمت کش .عجب طرحی به عقل جن هم نمیرسید..یعنی صرافان درپایان روز باید تمام. فروش وباقی مانده دلار ویور راتحویل بانک ملی بدهن...وروز از نو روزی از نو ..ومهمتر از این تا حدی که بانک مشخص کرده میتوانن بخرن...وبازمهمتردرزمان خرید باید مشخصات فروشنده ارز را صرافان بگیرن...فرار مالیات تموم میشه ...مشخص میشه کی امروز چقدرارز فروخته....خرید شاید از قبل بوده ولی فروش کاملا مشخص میشه ..مردم عزیز مواظب باشید بازاریان گولتون نزنن
مردم کول چند تومن دلال نخورید کارتتون به هیچ کس ندهید شاید یک ماه دیگر10000هزار دلار سهمیه بهتون بدن..کسی گرفته یا کارتش داد دلال دگه خود دونه........
مثل همون فروش ماشین تو بورسه !!!!
تمام این مسائل تقصیرش گردن استکبار جهانی آمریکا و دشمن است کلا مسوولان ما هیچ گناهی ندارند مردم هم ناشکری نکنند در شعب ابی طالب مادام العمر زندگی میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
آره راس میگی اونا که مافیا دلار هستند میگند دلار بره بالا بابا بره اجناس ما گران نشه ب ما چه گران باشه قیمت طلا خودرو و مسکن بیاد سر جای اولش دلار هم بشه 100هزار ما مردم عادی کاری نداریم با گرانی دلار
ت کشور ما همه چيز فضا سازی هست همه چيز باد هواست نه تورم‌ داريم نه گرانی نه دولار ۵۰ تومانی البته واسع سران کشور نه مردم
چون مردمي دیگه نمانده با اين همه حجم‌ گرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
آقایون مسئول ی حرکتی کنید ی کاری کتید .باگرونی مواد غذایی به نوبت داریم له میشیم.هیچ حرکتی به نفع مردم نمیخواید بکتید؟اگه خوابید بیدار بشید.خودتون حقوقای ۱۰۰میلیونی میگیرید خبرازحقوق زیر ۱۰میلیون ندارید
صرافیها ارزو ۴۱ و۴۳ میفروختن
صرافیها ارزو ۴۱ و۴۳ میفروختن
این دلار کوفتی رو حذف کنید شاید خلاص شیم ازاین همه بد بختی الان برا کسی خواستگار بیاد باید رد کرد چون پول حلقه رو کی داره باید بریم بمیریم
پاسخ ها
رم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
ااسلام بمیرم برات میخوای خواسگارتو میخوای جواب رد بدی
در این بازی بزرگترین دلال خود دولت است که فکر کوتا مدت و از این ستون تا آ ن ستون فرج است و نوچه های او که صرافی ها هستند سود می برند و تب پول و ارز را چنان بالا می برند . که مردم فقیر که حتی پول سفره ماهانه دارند ربع سکه زا 10 میلیون و دلار 40هزار می خرند و از طرفی بانک مرکزی که مباشر دولت است حساب های ریالی ش را تکمیل می کند . همان بازی بورس الان در سکه و دلار بازگردانی می کند و از این آب گل آلود بزرگترین ماهی ها را صید می کند و علت را ناآرامی ها می داند و توپ در میدان مردم می اندازد.
پرداخت این نوع ارز اگر بصورت کارت اعتباری ارزی باشد از احتکار ارز جلوگیری می کند
آقای ریسی کجاست که می گفت من اومدم که فقر ریشه کن کنم .
از یک تا ده تا کارت برای کرایه
فقط عجله ای هست بعلاوه اینکه اگه طرف واقعا که درست باشه تا 50تا هم
من کارت ملی ایم هرکی میخواد ارز بخره میدم تماس بگیرید۰۹۱۹۱
من اگه مسول بودم یارانه نان دارو وهرچیزی که دولت سوبسید میده بعلاوه دلار سهمیه هرشخص را با درنظرگرفتن قیمت آزاد ودوستی(مابه التفاوت)را به حساب مردم واریز میکردم بعد همه چیز به نرخ آزاد ...علی الخصوص بنزین وگازوییل را رو تعدادجمعیت تقسیم میکردم ...این یعنی عدالت بین همه برقرارکردن
این بزرگواری کە این اعداد وارقام و نوشتن خبر ندارند کە ملت ایران جز سە کشور افسردە حهان است این ارقام رو هم اعلام کنندو تمام ثروت کشور دست پنج درصد از مردم است و نور چشمیها و خبر ندارند که ایران 9/. نە درصد ثروت جهان را در اختیار دارد، البته عزیز شما بهتر از من خبر دارید . اینها رو برای کسانی بنویس که اصلا ایران و ندیدند. پس حناتون دیگه رنگی نداره. وسلام
اینکه دلار و طلا روز به روز داره گرون تر میشه علتش تقاضای خرید مردم در بازار ارز و طلا نیست ، علتش بی ارزش شدن پول ملی در برابر طلای جهانی و در نتیجه بی‌ارزشی پول ملی در برابر ارزهای خارجی است ، تحلیل گر محترم سایت یا خودشو به ... زده یا مردم ایرانو نااگاه فرض کرده ،
چرا موقع بحران سازی و آشکار شدن ناکارامدی دولت همه چی گرون میشه ، چرا قبل از شکست مذاکرات ارز گرون نمیشد ، پس ربطی به تقاضای خرید مردم ندارد ، حتی اگه مردم در طول روز طلا و دلار نخرند ، باز اینا هر روز گرون تر میشن ، به جای ارائه گزارش های چرت و پرتی ، برو به عملکرد دولت و بحران های بوجود آمده بعلت ناکارامدی مسئولین ...تحقیق کن
آخ بمیرم برای مسئولینی که خود در ناز و نعمت هستند و از مشکلات مردم خبرندارند،
دانشجو ها و بیماران را دریابید. به جای اینکه به دلال ها پول را بدهید به فکر این افراد باشید
به این کارت ملی افتخار میکنم حداقل الان به یک دردی خورد
الان یک هرج ومرج غیرقابل کنترل در بازار اشفته ارز هست که دودش در چشم مردم بیچاره خواهد رفت خدایا خودت به این مردم مردم رحم کن
من نمی دانم این چه کاری است که دولت داره انجام می ده دادن ارز از روی کارت ملی!
روز بروز مسئولین دارند نااگاه ترمی شوند
ما از دولت چه توقعی داریم؟
توقع داریم که ارزش پول ملی را محافظت کند
یارانه به اهلش بدهد آنهم ریالی نه دلاری مگه پول کشور ما دلار است که دارد یارانه دلاری می دهد
دولت نباید دلارهای کشور را حراج کند
هر وقت نیاز مبرم داشت در بازار آزاد بفروشد و خرید خارجی کند
برای جلوگیری از افزایش دلار باید نقدینگی ریالی را کنترل کرد نه ارزپاشی
اگر هم می خواهد کمک کند کمک های ریالی کند چه علی خواجه و چه خواجه علی در هر دوحالت دولت هزینه می کند پس بهتر است ریالی هزینه کند تا دلاری و مرکز توجهش ریال باشد
دولت بزرگترین منبع ارز را دارد حالا دلار بالا رفت دولت هم استفاده می برد اما باید استفاده اش را به همه مردم منتقل کند
اجازه بدهد همه شرکت ها دلارهایشان را در بازار آزاد بفروشند بجاش دست مزدها را افزایش بدهد یعنی همان کاری که ترکیه کرد
ترکیه یک قدم از اروپا عقب تر است اما بجای دلار پاشی دلار خودش را با قیمت آزاد می فروشد و اجازه داد دست مزدها ۸۰ درصد افزایش یابد
آقای رییسی گفته حرف از تورم و گرانی نزنین،فقط امید بدین به مردم،احتمالا رییس بانک مرکزی بعدی عمو پورنگه
برو پولت را از بانک بخواه، ببین چی بهت جواب میده! علنی بهت میگه صاحب پولت نیستی من میگم که روزی چقدر باید بگیری.... با همچین سیاستی فکر می‌کنی کسی ریال در بانک نگه داره!؟!؟ بدبختی ما دولتمردان و سیاست گذاران هستند، برو به وضعیت پول سوریه در جنگ نگاه من، خیلی ثباتش از ما که روزی دو ملیون بشکه در صلح صادر می‌کنیم بیشتر بود....
هرجا ملت صف کشیدن گران شد خودمان مقصریم .این طبیعیه تقاضابالابره قیمت بالا میره .آقا نخرین .توالان با ششصدتومن کارت ملیتو میدی اجاره .یکماه بعد سه برابر باید خرج کنید.چرا مرغ دوتومن گران شد طرف توصف مرغ یخی اندازه یکسالش مرغ خرید میخوای سرقبرت ببری .بعد تمامشد چی؟پس باعثش مردم مردم .دلال وسرمایداربیوجدان .
کشور‌فقط‌به‌دست‌سرمایه‌داران‌ودلالان‌تهران‌می‌چرخه‌وعامل‌این‌گرانیها‌ارز‌وطلامی‌باشند.
اینکه عزیزان تاثیر اقدامات هر دولت و پیشرفت رو ملموس لمس نمیکنن اینه که دوستان تکنوکرات در زمان شاه پشتوانه پول ملی را دلار آمریکا قرار دادن و هم کیشانشون در بعد انقلاب با انواع ترفند سیاست کشور رو به سمت وابستگی ببشتر به دلار و در نتیجه غرب تنظیم کردند با این کار نبض اقتصاد ایران دست بزرگ ترین دشمنش افتاد و علاوه بر اینکه آمریکا با چاپ پول بدون پشتوانه تورمشو به گردن بقیه کشورهایی که از دلار استفاده میکنن میندازه و در نتیجه اون کشورها هم تورم ذاتی دلارو تحمل میکنن هم تورم داخلیشونو. اگه دلار بالا نمیرفت با این وضع داخلی آمریکا باید مطمئن میشدیم که دولت داره پایین نگهش میداره ،هرچند دو اقدام اصلاحی دولت هم باعث تورم شد که درد جراحی بود مثل حذف دلار جهانگیری و افزایش دوبار حقوق کارمندان در سال که با افزایش فوق العاده ویژه میشن ۳بار... تاوقتی ما جایگزین دلار رو سبدی از محصولات پتروشیمی و انرژی قرار ندیم در روی همین پاشنه میگرده و همیشه آمریکا میتونه با بلوکه کردن دلارهامون در خارج و نوسان دادن به اون طعم پیشرفت ها رو به زبون مردممون تلخ کنه،پس تا میتونید دهان به دهان این خواسته رو مطرح کنید تا شاید ۲۰سال دیگه از شر دلار خلاص بشیم.
هیچ محدودیت وکمبودی نیست
آقای ریسی خیلی زحمت کشیدید بس دیگه یه کم استراحت کن لااقل مردم ی نفسی بکشن
آقایان همه اخبار در مورد ۵هزار دلار با کارت ملی ‌ثبت ماشین در بورس و سکه به خدا به پیر دروغه صدر صده یه نفر پیدا بشه که بگه من گرفتم وقتی میره بانگ کارمند میخنده که ۴۳ ساله دولت را نمیشناسی شما را سرکار گذاشتن یا بورس وقتی می ری سایت بسته هست پس گی خریداری کرده این خبرها برای فریب مردم که که بازار را آرام نگاه دارند کل اخبارها چه ایران و دنیا هم دروغه من کل این گفته‌های دولت خودی را امتحان کردم دروغه عین وام بانگی
ظاهرا برای تبدیل ریال دارندگان سرمایه به دلار جهت خروج سرمایه از کشور تسهیلات بیشتری فراهم میشود
کسانی که ۲۰۰۰ دلار گرفتن، میتونن بقیه سهمیه ۵۰۰۰ یورویی رو بگیرن؟
خوب شد ما رئیس جمهور نشدیم که دلار بشه پنجاه، هزار تومان
تورم در ژاپن به بالاترین سطح در تاریخ رسید و به ۳ درصد رسید فقرا در آمریکا کاخ سفید را محاصره کردند فقر شدید تمام ایالت ها رو فرا گرفته. یک قدم تا فروپاشی کامل آمریکا مانده چرا این خبر هارو کار نمیکنید
عزیزان اگربرای یکی دومیلیون سوددلارباکارت ملی سهمیه که باعث قطع شدن یارانه هاتون هم میشه درمجموع یارانه یکسال ضررمیکنید
حول نزنید وصف نبندید
هم کاسبی بازارسازاصلی ارزخوددولت ودلالهای کف خیابون خراب میشه
هروقت اراده میکنن ارزرابه هرقیمتی برای جبران کسری بودجه به مردم غالب کنند تحریم کنید۱ماه
دلار همین الآنم بالای پنجاه بعد۲۲ می‌بینید
خودتونو به خواب زدید خیلی راه سختی روبروی مردم گذذاشتید
دولت بسیار پر تلاش وبه دنبال برداشتن بار از دوش مردم است.
نتیجه اغتشاش ونا ارامی و کاسبی از تحریم
خبر خوش اینکه دلار تا پایان دولت آقای رئیسی به ۴۵۰ میرسه
خدمت مسئولین محترم مملکت آخه غذایتان شوم مردم بیسواد فقیر روستایی سرازدلار ..یورو وبروس کالا سردر نیاوریم که اینها همه برای شهریها ی بزرگ پولداران است دیگه درحالی که من نوعی نمیدانم اصلا کد بورسی چیه و کجا میدن...زنده باشید
پس معلومه خودشون گرون کردن که الان بفروشن برای جبران کسری بودجه
من موندم فاز اونایی که حمایت میکنند از دولت، چیه!؟ راستی بیچاره آمریکا که پولش روز به روز گرانتر میشه!
بهترین کار اینه در صرافی ها رو گل بگیرند تا مردم دست از دلار خریدن بکشند این مردم هستند دلار و رو بالا می‌برند نخرید نخرید نخرید
من نمی‌دانم اینهایی که در طول هشت سال دولت روحانی، همه گناهان خلقت را گردن حسن آقا می انداختن ، الان چه جوری سر روی بالش میگذارند اگر وجدان بیدار داشته باشن
این بازی کی می خواد تموم بشه همش برمی گرده به ندانم کاری بعضی از مسئولین واقعا جای تاسف داره مردم را دلال کردن کارت ملی فروش کردن دق کردیم از این وضعیت بس کنید اخه یک باز نشسته رو چه به دلار فقط باعث گرونی ونا امیدی است
سرمایه ام را در بورس بردند پیدا کنید پرتقال فروش را
این چه بدبختی است با این مشکلات که گریبانگیر این ملت و مملکت شده .چه نیازی هست که به تمامی ملت هر نفر پنج هزار ارز داده شود .چرا باید پول خرید و فروش شود و هر روز قیمت دلار را بالا ببرند و ارزش پول ملی کمتر شود. چرا برنامه ریزی نمیکنند هر که به مسافرت میرود در فرود گاه ارزش تحویلش شود.تا جلوی فساد گرفته شود؟
مسئولین مملکت قرارنیست برای گرانیها کاری کنند؟؟؟خبر دارن باحقوق زیر ۱۰تومن چطور میشه خرج ی خونواده رو داد؟؟؟اصلا ازچیزی خبردارن؟؟؟
کسی کد ملی اجاره ای خواست پیام بده
بخدادلارویورواز70تومان بلاترمیرود
به پیشنهاد: چطوره هفته ایی یه بار رئیس بانک مرکزی عوض بشه. اینطوری هم به روش شوک درمانی دلار ثابت میمونه، هم آحاد جامعه ریاست رو تجربه میکنن و سطح رضایت عمومی بالا میره، هم مردم با سختی های مدیریت آشنا میشن و قدران کسانی که ۴۰ سال مدیرن کلی خواهند شد.
۲تاکارت ملی دارم فروشی. 6491647راه میایم. بازم بخاین جورمیکنم
ای خدا خودت یه کاری کن
تو تبریز که ظرفیت همیشه پره،فکر کنم این طرح مال تهرانه
کدملی اجاره واسه خرید دلار۰۹۱۰۹ ....۹۱
ماکه با این وضع صبح ظهر شب نون پنیر مدم بچهامون ازاین به بعد چی بدیم والا روانی شدیم
کمی دقت کنید هیچ چیز از دلار ارزونتر نیست چقدر بدبختیم بابا قیمت واقعی دلار 100 هزار تومانه وقتی با گوشی لب تاب و تلویزیون و و خودرو و غیره مقایسه کنیم زیرا دولت دلار خشک میفروشه 40 هزار ولی لوازم وارداتی اعم از گوشی و خودرو و غیره را یه 50 هزار دیگه بهش اضافه میکنه ای کاش هنه این را متوجه میشدن افسوس و صد افسوس بابا دلار برای ما 100 هزار است دستوری قیمت نگه داشتن
اقتصاد و وضع بازار ارز و بسپرید به خود مردم خودشون درست میکنن، اگر از اول می سپردید به این قاچاق فروش های مواد مخدر هم وضع اقتصاد و درست میکردن و هماهنگی بینشون هست که قیمتها رو کنترل کنن
یعنی وقتی یه عده میان تو این بل بشو کامنت میزارن
که مشکلات در غرب هم کم نیست
دوس دارم مورد عنایت قرارشون بدم
خدایا با کیا شدیم ۸۰ میلیون آخه!
کدوم کشور اینطور ارز بصورت اسکناس به مردم می فروشه و باعث خارج شدن سرمایه به خارج و یا نگهداری آن در خانه ها و صندوقها می شوند . و اینطور گرونی به بار می آورند و باعث هزاران فساد و بی عدالتی می شوند. آستانه مردم حدی داره . تو را به خدا با این کاراتون مردم و جری تر نکنید و باعث هرج و مرج در کشور نشید.
اون ناشناسی که دستاوردهای رییسی رو ردیف کرده واقعا خیلی منو خندوند. این چیزهایی که نوشتی اولا اصلا دستاورد نیست ودوما اگر واقعیت داشته باشه و از خودت در نیاورده باشی تمومشون توی چند سال به نتیجه میرسن پس یعنی تو دولت قبلی شروع شده و کار اصلی رو دولت قبل کرده مثل داستان واکسن کرونا . تولید موتور برقی چیزی نیست که تو یکسال انجام بشه حداقل یه چیزی میگفتی که باعث خنده نشه
دستاورد رییسی نیاز به گفتن نداره چون همه میدونن . گرونی تورم . فلاکت . افزایش فاصله طبقاتی . انزوای سیاسی و جهانی محودیتهای روز افزون اجتماعی و سیاسی . محودیت اینترنت و بیکاری شاغلین فضای مجازی . سوء مدیریت و بی برنامگی در تمام سطوح مدیریتی در دولت . استفاده از افراد ناکارامد و چندین افتضاح دیگر
دیگه کم کم همه اماده مردن شویم.اینجور که معلومه.چون باید از هم دیگه بکنیم برای سیر کردن شکم واین جز کشتن همدیگه راهه دیگری نیست
گفته سقف باز 30 هزار یورو نه میزان خرید و فروش، معنی آن اینست که مازاد ارزی که میتواند در یک روز نگه دارد 30 هزار یورو هست و این برای کنترل بازار است
کارت ملی میفروشم
هموطنن درصورتیکه ازکارت ملی شمااستفاده بشوداحتمال قطع یارانه شما وجود دارد مواظب باشید
دیگه. خیالمو راحت کردن . دلار حتما قرار ۱۰۰هزار تومان بشه
بابا راست میگن دلار ریزش شدیدی داشته از ۴۵۰۰۰شد ۴۴۹۹۹ت
حذف رانت دلار 4200 یکی از صدها خدمت و بزرگترین خدمت رییسی به مردم است.
افزایش 700 درصدی یارانه نقدی افزایش 56 درصدی حقوق کارگران که بی سابقه بوده انجام طرح رتبه بندی معلمان و ایجاد اشتغال بی سابقه با احیای کارخانه های تعطیل در مقابل حذف رانت دلار 4200 که در آن زمان تفاوت قیمتش با نرخ واقعی 700 درصد بود
مسلماً رانت خواران و حامیان رانت خواران که از کنار آنها کسب منفعت می کردند بسیار ناراضی هستند و بیکار هم ننشستن و با التهاب بازار سعی در ایجاد رانت دوباره برای خود دارند (جیغ بنفش رانت خواران )
مثل اینکه کسی با دلار کار نداره و فقط دغدغه مردم است مسولان کاری ندارند
تو کشوری که بودجه مراکز غیر مولد و تبلیغاتی افزایش‌ بالاتری نسبت به آموزشی و تحقیقاتی و دیگر مراکز پیدا می کنه نباید انتظاری غیر از وضع فعلی داشته باشیم
اخر خیلی خنده داره مگه کسی از مسولین پیامهای شما را میخونه
بندگان خدا مگر کسی بیکاره بنشینه این پیامها را بخواند
امید واحی
به قول طرف این مشکل امریکاست، بره یه فکری بحال دلارش کنه که هر روز داره گرونتر میشه...
- مملکت گل و بلبل
اگر فقط 10 میلیون ایرانی بخواهند این 5 هزار دلار را بگیرند دولت باید 40 میلیارد دلار اسکناس داشته باشد . اگر دولت این مقدار دلار یا ارز خارجی بدون برنامه داشت که قیمت دلار 44 هزار تومان نمی شد. پیداست این تصمیم نیر بدون هیچگونه فکری اتخاذ شده است حتی یک حساب دو دوتا چهار تا هم پشت ان وجود نداشته . احتمالا یکی خواب دیده و خواسته خوابش را تعبیر کند.
این. چه وضعی پول عوض کنید ارزش ریال کم
تنها راه بهبود شرایط اقتصادی وبرون رفت از این شرایط ،تعامل مثبت باکشورها(دنیا) میباشد.ولاغیر
اون احمقهایی که برای خرید سکه وماشین و دلار سرو دست میشکنن باعث این گرانی ها میشن چون با این کار خودمون به دولت اجازه میدیم هر روز گرانی بیشتر بشه اگر کسی نخره به کی میخوان بفروشن
تابناک جان حالا این همه از مردم نظر می گیری خدا وکیلی به جایی هم انعکاس میدی
یا ملت سرکارند؟
تو این نبود دلار و یورو و تحریم های متعدد و خالی بودن صندوق ارزی بانک مرکزی این بخشنامه ای که صادر کردن و داران یورو خیرات میکنن صرفا یعنی خودزنی برای عادی جلوه دادن شرایط و اینکه گفته بشه مردم همه چی گل و بلبله و خیلی وضعمون خوبه که انقدر دستو دلباز شدیم!! وگرنه دلیلی نداره دولت بیاد تا ۵۰۰۰ یورو بخواد بفروشه اونم تو این شرایط. یادمه تا سال ۹۷ فقط ۳۰۰ دلار ارز مسافرتی اونم با صد تا مدرک میدادن و حالا تو این شرایط نبود دلار و یورو شده سهمیه فروش عادی شده ۵۰۰۰ یورو!!! شایدم معجزه اتفاق افتاده ما خبر نداریم. البته این طرح هم احتمالا تا یک هفته دیگه جمع بشه طبق معمول.
تولیدات ایران شده فر وش سکه ودلار بانک‌مرکزی
اینه معنای اقتصاد در ایران
چند نفری هم.میان تحلیل گر میشن وتحلیل وتفسیر میکنند
وای به حال ملت مخصوصا حقوق بگیرقانون کار آقای ریس جمهور وکابینه دولت ومجلس سیاست اقتصاد جدول بازی واستخاره وماشاالله وان شاالله نیست ماشاالله شکمتون سیره وسواره ازپیاده خبرندارد هرچندکه گفتار ما درکردار وتفکرات منفی شماتاثیرنداشته وندارد
کارت ملی برای ارز دارم
آقا من معلول کارت ملی رو میدم هر کس برای خرید یورو و دلار میخوادشماره تماس تماس بگیرد
دلار با کارت ملی وارد فاز جدید شد/ مجوز خرید ۵ هزار یورو با کارت ملی صادر شد/ سهمیه ۵ هزار یورویی برای چه کسانی است؟
رئیسی استعفا
سلام. گاهی اوقات مرگ هم آرزوست. وقتی که پول تاکسی نداشته باشی تو این سرما ۴ کیلومتر رو پیاده بری. شب نون خالی هم نداشته باشی. مرگ بزرگترین نعمت هست. نه کسی کمک میکنه.. نه تو این سرما کارگر میخواهند.
سلام
ارز باید برای کسانی باشد که واقعا لازم دارند ،مثل دانشجویان خارج از کشور و بیماران که باید به کشورهای دیگر بروند ،خرید وفروش ارط هم باید ممنوع شود
چرا بانک مرکزی اینکار رو انجام نمیدهد؟
دلار الان نسبت به خودرو مسکن و بورس و ملزومات زندگی رشد نکرده به علت سرکوب ای کاش رو همین قیمت بماند ولی افسوس که تا سال آینده از ۲۰۰ هزار تومن هم عبور خواهد کرد این خط و این نشان
اگه آدام اسمیت امروز اقتصاد دانان ما را میدید که جدای از امور اقتصادی کلاهشون فقط درگرو معاملات بورس.سکه .دلار است و اقتصاد یک کشور را مدیریت میکنند هرگز خود را اقتصاددان معرفی نمی‌کرد !!!سی چهل سال پیش خرید فروش. احتکار. سکه . دلار در کار نبود چه رنگی آروم بی دغدغه ای داشتیم . دلار نه تومانُ دورتر بود بود. طلا هیچده ، گرمی سیُ پنج نه بگو چهل تومان یعنی طلا کیلوئیچند؟؟؟ کسی هم حساس در خرید نبود چه برسه احتکار .، انوقتا ابهوای خوبی هم داشتیم .آفتاب رنگ روشنی داشت!!
کارت ملی واس گرفتن سهمیه یورو دارم
بازم فیلم است. قرعه کشی دلار هم بزار
مسولیین زحمت کش ممنون.لطفا زحمت نکشید،هر کاری که میکنید فقط به نفع خودتون و ثروتمندانه ،ماهم میدونیم،خودتون هم میدونید،،ما راضییییییم ،بی خیال شید.ما کمک نمیخواهیم،خدا خیرتون بده.والسلام
ای ملت ستم دیده بخرید دلار و یورو بعداً خواهید فهمید که مثل بورس چه بلایی به سر شما خواهد آمد
کمی تفکر لازم هست
یادش بخیر یارانه 45تومنی میشد 45دلار،حالا هر دلار شده 45
با یک تخمین زدن ساده برای افزایش قیمت دلار در نظر بگیرید قرار بود توی سال 1401دلار در قیمت 35هزار تومان ثابت بمونه چطور شد که الان دلار 28هزار تومانی به به 45هزار رسید این اوضا بد اگر فرض کنیم تا سال 1405 ادامه داشته باشد دلار تا مرز 248هزار تومان میرسه اون وقته که ملت به خاک سیاه مینشیند درامد ریالی اما خرج کردن دلاری فرض 1 درامد ته و 100 تا خوردن
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی