بازدید 3528

فوت ۲۱ نفر به علت مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن

مدیر روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی همدان گفت: تا پایان فصل پاییز ۲۱ نفر به علت مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن فوت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۶۰۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷ 21 January 2023


به گزارش تابناک ن به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان همدان، علیرضا صارمی با تأکید بر اینکه مردم توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند اظهار کرد: دیشب یک مرد ۳۶ ساله در همدان به علت عدم رعایت نکات ایمنی و نشت گاز دچار مسمومیت شد و جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه این فرد به همراه بردار خود در منزل حضور داشته است و برادر متوفی نیز مسموم شده و تحت نظر کادر درمان است گفت: تا پایان فصل پاییز ۲۱ نفر به علت مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن فوت کرده‌اند که این آمار در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰، ۱۰ فوتی بوده که نشان می‌دهد گازگرفتگی‌ها در سال جاری بیش از دو برابر شده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی همدان گفت: مسمومیت مجموعه‌ای از اختلالات بدن است که در اثر جذب ماده بیگانه که به آن سم گفته می‌شود، بروز می‌کند و جذب ماده سمی می‌تواند از راه‌های استنشاق گاز، بخار، دود یا گردوغبار، خوردن یا آشامیدن، تماس پوستی و تزریق در خون صورت گیرد.

وی افزود: گاز مونوکسیدکربن در دسته مواد شیمیایی خفه‌کننده قرار دارد؛ گازی بی رنگ و بی‌بو که بر اثر احتراق ناقص تولید و محصول کارکرد نامناسب و عدم تهویه مناسب بخاری، آبگرمکن، شومینه، موتورخانه، اجاق گازها و ... یا نبود هوای تازه در فضای بسته است.

صارمی تصریح کرد: مونوکسیدکربن عامل اصلی گازگرفتگی است، اثر مخرب انسانی آن نتیجه مستقیم کمبود اکسیژن در بافت‌های بدن است، بدان معنا که مونوکسید تنفس شده وارد جریان خون شده و از طریق خون وارد بافت و اندام‌ها می‌شود و نکته حائز اهمیت آن این است که میل ترکیبی مونوکسیدکربن با هموگلوبین خون حدود ۳۰۰ برابر بیشتر از اکسیژن است.

وی گفت: مواردی از جمله بخاری، شومینه، آبگرمکن و پکیج، اجاق گاز و فر، خوراک پز پیک‌نیکی در محیط بسته، گرم کردن خودرو در پارکینگ بسته و موتورخانه‌های مرکزی از منابع تولید گاز مونوکسید کربن به شمار می آیند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار