واکنش ایران به اقدامات اروپایی‌ها قاطعانه خواهد بود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به دخالت غربی‌ها در موضوعات داخلی و فرستادن جاسوس دوتابعیتی به ایران برای دریافت اطلاعات حساس، گفت: اقدام اروپایی‌ها خلاف حقوق بین‌الملل است لذا ادعاهای کشور‌های اروپایی بی مبنا است.
کد خبر: ۱۱۶۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸ 19 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خانه ملت، ابوالفضل عموئی در واکنش به مواضع اخیر کشور‌های اروپایی، تلاش آن‌ها برای تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پارلمان اروپا را بسیار عجیب دانست و گفت: اروپایی‌ها وارد موضوعات داخلی جمهوری اسلامی شدند و این موضوع خلاف حقوق بین الملل است. اروپایی‌ها با فرستادن جاسوس (علیرضا اکبری) به ایران، متهم به اقدام علیه امنیت ملی ایران هستند، این فرد اعترافات صریحی را داشت و اطلاعات حساسی را به بیرون از کشور منتقل کرده و مبالغ مالی بالایی را دریافت کرده است.

سحنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: این اعترافات شفاف در مراحل مختلف دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفته و در نهایت وی بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران به اعدام محکوم شده است. به همین جهت روند حقوقی دقیق در مورد وی طی شده و مستندات کاملی وجود دارد بنابراین ادعاهای کشور‌های اروپایی بی مبنا است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران مطالبه گر است و آن‌ها باید پاسخ دهند که چرا از اتباع ایرانی برای جاسوسی علیه کشورمان و کسب اطلاعات حساس استفاده کردند؟

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس یادآور شد: اروپایی‌ها در اغتشاشات اخیر با حمایت از جریان معاند و ضد ایرانی به ناامنی در کشور دامن زدند و این ناامنی موجب آسیب به افراد و امنیت عمومی کشور شد لذا آن‌ها باید در جایگاه پاسخگویی قرار گیرند. به همین جهت اقدام اروپا خلاف رویه‌های بین المللی است.

عموئی با اشاره به اقدامات غربی‌ها و اینکه اروپایی‌ها مسیر مذاکرات برجام را به چالش کشاندند، گفت: اروپایی‌ها زمانی ادعا می‌کردند ایران با غنی سازی به سلاح هسته‌ای دست پیدا می‌کند، اما امروز خودشان از آن ادعا دست کشیدند و می‌گویند موضوع احیای برجام در دستور کار آن‌ها نیست، این چالش اساسی است که باید پاسخ دهند و بگویند که مواضع واقعی آن‌ها چیست؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: جمهوری اسلامی ایران حتما در مقابل اقدامات اروپایی‌ها در هر موضوعی علیه امنیت ملی واکنش مناسب نشان خواهد داد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل