بازدید 2227

نادیده انگاری حقوق زنان نقض قانون اساسی است

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه در حوادث اخیر، رسانه‌های وابسته به دشمن تلاش داشتند خود را مدافع حقوق زنان ایرانی نشان دهند، گفت: طنز تلخی است که رسانه‌های وابسته به ارتجاع که هنوز در آن کشورها حقوق اولیه زنان رعایت نمی شود خود را پیگیر اجرای حقوق زنان در ایران معرفی می کند.
کد خبر: ۱۱۵۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰ 15 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، محمد دهقان با بیان اینکه برای اثبات حقانیت مکتب تشیع همین بس که این مکتب شخصیتی همچون فاطمه زهرا(س) دارد و نگاه انقلاب اسلامی به زن متاثر از نگاه مترقی اسلام و مکتب تشیع است، گفت: برخلاف دو مکتب لیبرالی و متحجرانه که نگاه کالایی و خشونت‌آمیر به زن دارند، اسلام و مکتب تشیع یک نگاه توام با ارزش و کرامت به زن ایجاد کرده است.

دهقان ادامه داد: غرب در حالی ادعای دفاع از حقوق زنان و بشر را دارد که بیشترین نقض حقوق زنان امروز در کشورهای به اصطلاح متمدن غربی درحال رقم خوردن است.

معاون حقوقی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه قانون اساسی در اصول مختلف خود حامی و پاسدار حقوق زنان به معنای واقعی کلمه است، افزود: سیره و عملکرد امامین انقلاب اسلامی نیز نشان می‌دهد که بسترسازی جهت تکریم مقام زن در جمهوری اسلامی نه تنها شعار نیست بلکه دستور کار اساسی نظام است.

دهقان با اشاره به شاخص‌های متعدد همچون آمار تحصیلات دانشگاهی بانوان، حضور در مناصب اداری، مشارکت در تولید علم و فناوری و غیره گفت: همین جلسه امروز نشان می دهد که بانوان در یکی از عالی ترین بخش های مدیریتی کشور مشارکت فعالانه دارند و این چیزی جز ثمره انقلاب اسلامی نیست.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه البته وضعیت فعلی وضعیت ایده‌آل نیست و تا تحقق کامل آرمان‌های انقلاب اسلامی در حوزه زنان فاصله زیادی وجود دارد، گفت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری در موضوع پیگیری اجرای قانون اساسی، بر اجرای حقوق زنان به ویژه در دستگاه‌های اجرایی حساسیت دارد.

وی با اشاره به اینکه نادیده انگاری حقوق زنان مصداق بارز نقض قانون اساسی است، افزود: معاونت حقوقی از جانب رئیس جمهور مسئول پیگیری اجرای قانون اساسی است و پیگیری برای جلوگیری از نقض حقوق زنان وارتقای جایگاه زن در تراز قانون اساسی را وظیفه خود می داند.

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: در همین راستا سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی شکل گرفته ‌است که موارد نقض اصول قانون اساسی در آن توسط آحاد مردم اطلاع‌رسانی می‌شود تا بتوانیم در معاونت قانون اساسی به آن رسیدگی کنیم.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حوادث اخیر در کشور نیز اشاره کرد و گفت: اغتشاشات ۱۴۰۱ نه برای دفاع از حقوق زنان بلکه برای تضعیف مولفه‌های اقتدار ملی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه در این حوادث رسانه های وابسته به دشمن و مرتجعین منطقه تلاش داشتند خود را مدافع حقوق زنان ایرانی نشان دهند، افزود: طنز تلخی است که رسانه‌های وابسته به ارتجاع که هنوز در آن کشورها حقوق اولیه زنان رعایت نمی شود خود را پیگیر اجرای حقوق زنان در ایران معرفی می کند.

دهقان با تاکید بر اینکه یکی از بزرگترین اشتباهات دشمن نسبت به جامعه ایرانی عدم درک مختصات هویت دینی ملت بزرگ ایران است، گفت: در همین اغتشاشات اخیر نیز زنان ایرانی از هر طیف و با هر سلیقه سیاسی در برابر توطئه خطرناک دشمن ایستادگی کردند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پایان با بیان اینکه مطابق فرمایشات رهبری نباید بر اساس پوشش درباره انقلابی بودن یا نبودن قضاوتی صورت بگیرد، افزود: البته همانطور که پروژه کشف حجاب رضاخانی شکست خورد پروژه کشف حجاب و تضعیف هویت دینی ملت ایران توسط مزدوران آمریکا نیز شکست خواهد خورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل