بازدید 354177

درسهایی از ماجرای «ابر جاسوس» که نباید فراموش شود!

او درباره شیوه کسب اطلاع از او می‌گوید که تا جای ممکن او را در حصار کار پژوهشی نگه می‌داشتند «اما در میانه بحثهای علمی از من سئوالهایی می کردند؛ مثلا در مورد سفرهای رهبری یا افرادی که در نظام هستند اطلاعات جمع می کردند . در حقیقت ارائه اطلاعات در مورد آخرین تغییر و تحولات داخل ایران انجام می شد.»
کد خبر: ۱۱۵۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱ 15 January 2023
تعداد بازدید : 92327

 

تابناک/حسین بشیری _ برادر شهید ، اهل خانواده ای متدین و انقلابی ، سابقه ای ۷۰ ماهه در جبهه های دفاع مقدس ، معاون اسبق حوزه روابط خارجی وزارت دفاع، همکار اسبق دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، مشاور اسبق فرمانده نیروی دریایی، مسئول اسبق حوزه دفاعی و امنیتی مرکز تحقیقات وزارت دفاع، مسئول اسبق سازمان نظامی اجرای قطعنامه ۵۹۸، رییس اسبق بخش مطالعات دفاع وزارت دفاع، مشاور امور استراتژیک وزیر دفاع و فعالیت در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری از سوابق کسی است که روز گذشته اعلام شد به جرم جاسوسی اعدام شده است.

وقتی به این سوابق و رزومه نگاهی گذرا می کنیم شاید این مهم به ذهن متبادر گردد که خود این سوابق و تلاشها و سمت های مدیریتی می تواند به گونه ای مانع محکمی در برابر هرگونه اقدامات خیانت بار به کشور باشد اما واقعیت امر چیز دیگری است که باعث شده به این فرد عنوان «ابر جاسوس» اعطا شود. موضوع ماجرای جاسوسی علی رضا اکبری را باید در ابعاد مختلف مورد توجه قرار داد اما آنچه در حال حاضر و به خصوص پس از اعدام این فرد حایز اهمیت  است این می باشد که جذب افراد باسابقه انقلابی و مدیریتی یکی از مهمترین اهداف دشمن از گذشته تا به حال بوده و همیشه در ادوار مختلف آنها سعی داشته اند با جذب چنین افرادی حداکثر بهره برداری را از اطلاعات آنها کسب نمایند.

اینکه چنین فردی با این سوابق توسط نهادهای امنیتی کشور تحت نظارت و رصد قرار گرفته و اسناد متقنی درباره رابطه وی با دستگاه های امنیتی خارجی وجود دارد و همچنین اینکه این دستگاه ها برای حفاظت از مرزهای امنیتی کشور هیچ حد و مرز و مصلحتی را جایز نمی دانند خود بسیار جای تقدیر دارد اما در حال حاضر باید به ابعاد دیگر این ماجرا هم توجه داشت به خصوص اینکه چنین افراد و مدیرانی که در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند ماجرای علی رضا اکبری را نصب العین خود نمایند که هیچگاه محسور سابقه و عملکرد گذشته خود نباشند و بدانند در هر لحظه ممکن است طعمه دستگاه های امنیتی خارجی گردند.

بیشتر بخوانید

درسهایی از ماجرای «ابر جاسوس» که نباید فراموش شود!

ماجرای جاسوسی اکبری برای سرویس اطلاعاتی بریتانیا، نام اشخاص دیگری را هم که در گذشته و با داشتن دسترسی به اطلاعات خاص و محرمانه به جاسوسی متهم شدند، یادآوری می‌کند. اولین مقام جمهوری اسلامی که به جاسوسی متهم شد عباس امیرانتظام معاون نخست‌وزیر دولت و سخنگوی دولت موقت پس از تسخیر سفارت آمریکا از سوی دانشجویان تسخیرکننده سفارت به جاسوسی متهم شد.
 
سعید امامی معاون وقت وزارت اطلاعات در دهه ۷۰ از دیگر مسئولانی بود که پس از ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای که گفته شد او لیدر آن بوده است به جاسوسی و نفوذ متهم شد .در دو دهه اخیر هم جاسوسی چند مورد از نیروهای به اصطلاح خودی جنجال‌هایی را ایجاد کرد.
 

برخورد با جاسوسان و مهره های امنیتی سرویسهای اطلاعاتی خارجی یکی ازمهمترین وظایف دستگاه های نظارتی و امنیتی کشور است اما در واقع در حال حاضر که کشور درگیر یک جنگ چندجانبه اقتصادی و اجتماعی و امنیتی با برخی از قدرتهای ظالم جهانی است این مهم را یادآور می گردد که رصد مدیران و مسئولان در هرسطحی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. البته نکته دیگری که باید به آن توجه داشت و جای تامل دارد این است که پس از بازداشت اول چرا برخورد مناسبی نشده و از وی تعهد گرفته می شود که دیگر جاسوسی نکند و رهایش می کنند؟یعنی حداقل کاری که می شد انجام داد این بود وی ممنوع الخروج شود و از سفر به انگلیس منع می شد که توجه به این مهم می تواند ابعاد دیگر این ماجرا را روشن تر نماید.

اکبری از سال 86 متوجه می‌شود که درحال همکاری با سرویس اطلاعاتی انگلیس است. با این حال در ارتباط با او همچنان حساسیت‌های عقیدتی‌اش را رعایت می‌کردند. اکبری در اعترافاتش در این باره می گوید: «رفتیم آنجا یک آقایی اومد وارد شد و سلام و علیک کرد. آقای خارجی بود؛ انگلیسی صحبت می‌کرد به اسم آقای مارک. ایشان می‌گفت تمام مصاحبه‌های تو رو این آقا آورده برام دیدم، یعنی با تمام زوایای فکر من آشنا بودن. منظور اینکه نوع نفوذ آنها این است که کاملا شخص رو بطور دقیق می‌شناختند، اخلاقیاتش را می‌دانند. حتما اتاقی که برای من می گرفتند، حتما یک جوری بود که دستشویی‌اش رو به قبله نباشد؛ مثلا برای من از قبل می‌گفتند ۳ تا ملحفه و ۲ حوله اضافه بگذارند که پهن کنم مثلا زیر پام به عنوان جا نماز، روانشناسی دقیق رفتار شناسی دقیق داشتند، خیلی جنتلمن معاب، خیلی با پرستیژ و به تمام باورهای اعتقادی من احترام تام می گذاشتند.»

او درباره شیوه کسب اطلاع از او می‌گوید که تا جای ممکن او را در حصار کار پژوهشی نگه می‌داشتند «اما در میانه بحثهای علمی از من سئوالهایی می کردند؛ مثلا در مورد سفرهای رهبری یا افرادی که در نظام هستند اطلاعات جمع می کردند . یا عکسی را نشان من می‌دادند از سفیر انگلیس می‌پرسیدند آینده روابط چه می شود و اینجا چه گذشت. در حقیقت ارائه اطلاعات در مورد آخرین تغییر و تحولات داخل ایران انجام می شد.»

ارتباط گیری اکبری با افسر MI6 از طریق سرویس امن ارتباطی بود و در زمینه ارتباط امن از طریق ایمیل و یک لپتاپ امن آموزش دریافت می کند که اگر به دلیلی نتوانست سفر کند از این طریق اطلاعات خود را به آنها ارائه کند.

او در اعترافاتش در این باره می گوید: «لپ‌تاپی آوردند گفتند که این لپ‌تاپ برای توست، فضایی برای شما درست می‌کنیم؛ یک صفحه‌ای برایت درست می‌کنیم این صفحه‌را باز کن ببین همین که شما باز کنی ما متوجه می‌شویم که مثلا شما این را باز کردی».

او در سال ۱۳۸۷ به جرم جاسوسی دستگیر می شود و پس از طی مراحل قضایی، با اخذ تعهد مبنی بر عدم ارتباط گیری مجدد با سرویس‌ها حکم تعلیقی می گیرد. او در این میان ظاهر انقلابی و ضد انگلیسی خود را حفظ کرده بود.

اکبری بالاترین دستمزد را در بین جاسوسان انگلیسی می گرفته از جمله خانه‌ای در لندن، امکان تحصیل و پول برای تفریح و .... داشته است. سال ۸۹ به بهانه بیماری از کشور خارج می شود و اقدام به برقراری ارتباط مجدد با افسران اطلاعاتی انگلیس در اروپا می کند.

او هنگام خروج از کشور ابتدا در اتریش و بعد در اسپانیا حضور داشت و بعد از مدتی سفیدسازی به انگلستان برگشت. اکبری می گوید؛ «در این دو سال و چند ماه تقریبا که مارکو بود، شاید مارکو (افسر اطلاعاتی انگلیس) مثلا ۵ یا ۶ سفر به اسپانیا داشت،‌ بعد جسیکا آمد یک سال و ۷-۸ ماه مجموع دیدارهایی که ما با جسیکا داشتیم بخش مهمش مربوط به سفر سال ۹۱ بود. بعد هم او «کیت» رو معرفی کرد.»

اکبری درباره موارد مورد علاقه سرویس جاسوسی انگلیس در زمینه ایران می‌گوید: «دائم برایشان مساله بود، یعنی هر اتفاقی که در منطقه می‌افتاد بالاخره هر موضعی، یک موقعی هر کسی هر رییس جمهوری هر مقامی از آمریکا، از اروپا، از ایران، عراق و یا هرجا – مثلا یک بخش دیگر این که جمهوری اسلامی در فرایند این مذاکرات، تهدید برای تحریم‌ها بیشتر می‌شود، محدودیت‌های تحریمیش بیشتر می‌شود، سختگیری‌های تحریمیش بیشتر می‌شود.».

علی اشتری متولد ۱۳۴۲ از افرادی بود که در سال ۱۳۸۷ به اتهام جاسوسی برای دولت اسرائیل محاکمه و در ۲۷ آبان همان سال اعدام شد.

اما از ترس به دام افتادن جاسوس MI۶ خود سناریوی ساختگی را اجرا کرد. در انگلستان سناریوی سکته مغزی را پیاده می‌کنند.  این جاسوس در اعترافاتش می‌گوید که به او می‌گویند «شما سکته میکنی و اورژانس می‌آید شما را می‌برد بیمارستان و بعد در بیمارستان شما رو نگه می‌دارند و بعداز مدتی در بیمارستان بستری می‌شوی، ممکن است حتی تا دو هفته نگه دارند.

مهم این است که تو رفتی بیمارستان و سکته کردی این دلیل کافیه برای این که تو برنگردی تهران، چرا؟ چون وقتی تو سکته مغزی کردی عارضه سکته داری اجازه سفر و پرواز بهت نمیدن و بعد تو دلیل داری بمونی اینجا، وقتی دلیل داری بمونی اینجا خانوادت برای دیدن تو باید بیان اینجا و میان اینجا، وقتی اومدن اینجا ما قانعشون می‌کنیم بمانند.» و بعد از دو هفته ماندن در بیمارستان، خانواده‌اش را به بهانه عیادت به انگلستان می‌برند و در آنجا ماندگار می‌شوند.اخذ تابعیت و گذرنامه انگلیسی خارج از روال معمول برای او انجام می‌شود.

در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ محمد حیدری و کوروش احمدی که به گفته دادستانی با نفوذ در مراکز امنیتی و نظامی برای سازمان‌های جاسوسی سیا و موساد جاسوسی می‌کردند اعدام شدند.
 
همچنین سیدجمال (سیاوش) حاجی‌زواره (جلال حاجی‌زوار) متولد ۱۳۵۱ کارمند قراردادی سازمان هوا-فضای وزارت دفاع در ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ به همراه همسر سابقش لیلا تاجیک به اتهام جاسوسی برای سازمان سیا و دولت آمریکا بازداشت شد.

محمود موسوی‌مجد فرزند کاظم که در نیروی قدس سپاه پاسداران خدمت می‌کرد از دیگر افرادی بود که به گفته غلامحسین اسماعیلی سخنگوی وقت قوه قضاییه، یکی از اتهاماتش اعلام محل تردد و اسکان سردار قاسم سلیمانی و برخی فرماندهان نظامی در ادوار مختلف به سرویس‌های جاسوسی سیا و موساد بود.

همچنین در ۲۴ تیر ۱۳۹۹ هم غلامحسین اسماعیلی سخنگوی وقت قوه قضاییه از اجرای حکم اعدام رضا عسگری، کارمند بازنشسته هوافضای وزارت دفاع به اتهام جاسوسی موشکی خبر داد. به گفته اسماعیلی، عسگری با بازنشستگی پیش از موعد در سال ۱۳۹۵ بازنشسته شد و در سال‌های پایانی خدمت و بعد از بازنشستگی به سرویس سیا وصل شده بود.

اما اکبری از سال ۹۱ دوباره به ایران باز می‌گردد و چند سال اول را در یک دوره فترت می‌گذراند، با این حال مجددا با نزدیک شدن به برخی مسئولین و جا‌های حساس هم سعی می‌کند اطلاعات خود را به روزرسانی کند و هم سعی می‌کند، از طریقی بتواند روی مسئولین تاثیر بگذارد.

او در زمینه پیشرفت‌های هسته‌ای و خواسته‌های ایران در مذاکرات، مسائل منطقه‌ای و دفاعی و نظامی همینطور اقتصادی از جمله شناسایی مسیر دور زدن تحریم‌ها و مراودات ایران با کشور‌های منطقه و چین و روسیه به آن‌ها اطلاعات داده است.  ارائه اطلاعات در مورد مسئولین، افراد مهم و تاثیر گذار نظام از دیگر اقدامات او بوده است. در این میان می‌توان به دادن اطلاعات ۱۶۰ مدیر کشور شامل دیدگاه‌ها و تفکرات و روحیات آن‌ها اشاره کرد.

یکی از این نفرات که شناخت خوبی از او به بیگانگان داده شده، شهید فخری زاده است که مورد ترور قرار گرفت. اکبری در بخش دیگری از اعترافاتش می‌گوید «ببینید در فضای موضوعات مهم جمهوری اسلامی که اینها می‌خواستند بدانند، طبعا یک بخشی اش مساله مذاکرات هسته ای بود وقتی اسم سوال کرد که آیا آقای مثلا فرض کنید دکتر فخری‌زاده می تواند اگر یک چنان پروژه‌ای باشد، من می‌گفتم چرا نمی تواند،‌ مثلا سوال راجع به اینکه که حالا مهمترین افراد بین این افراد کدام هستند؟ به تناسب تحولاتی که رخ می‌داد اخبار جاری که یک اتفاقی رخ می‌داد درباره آن ها هم سوال می کرد.»

اکبری همچنین «غفلت، مسامحه و توجیه » می کند حتی در اعترافاتش می گوید؛ «ما در قران تعبیری داریم به این ترتیب که ولا تقربو خطوات شیاطین، نزدیکش نشوید، نمی گوید که عمل نکنید، می گوید نزدیکش نشوید، چرا بعد توضیح می دهد که تو نزدیک شدی قرابت پیدا کردی، قبحش برایت می ریزد و بعد پله اول، پله دوم و پله سوم یک دفعه می بینی چیزی که اصلا در ذهنت نبود، تصور نمی‌کردی تو رفتی پله دهم، پله بیستم چرا چون همان قدم اول را برداشتی و نزدیکش شدی من روی دیوار هم شعار نوشتم، شعارهایی که باید به آن تمسک میکردم غفلت مسامحه، توجیه، نفس، من که مشکل مالی نداشتم.

اکبری نهایتا در سال ۹۸ مجددا دستگیر شد و با توجه به حجم گسترده خیانت‌هایی که کرده بود بعد از طی تمام فرایندهای احتیاطی و امنیتی و قضایی در نهایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران به جرم جاسوسی و افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰۲
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۱۷۵
از وجود جاسوسهاى لو رفته ميشود بيشتر سود برد تا اعدامشان
دادن اطلاعات غلط يكى از اين سودهاست
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
شما ظاهراً سریال گاندو ۲ را خیلی تماشا کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
انتظار می رفت و می رود که حداقل یک غارتگر بیت المال یا یک مفسد اقتصادی که تعدادشان کم هم نیست در این سالها دار زده می شدند. بیچاره گان وحید مظلومان ( سلطان سکه) و فاضل خداداد (پرونده 123 میلیاردی ) خرده مفسدان جزء بودند که اگر اکنون دوباره محاکمه می شدند، شاید به یکی دوسال حبس مجکوم می شدند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
تنها سوال من این هست که این آقارو نزدیک سه سال پیش دستگیر کردید چرا حالا اعدامش کردید؟ اگر ابرجاسوس بود چرا حالا به این نتیجه رسیدید که باید اعدامش کنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
ایشان بعد از بازنشستگی دقیقا چه اطلاعات طبقه بندی شده ای را تحویل انگلیس داده؟ مثلا مکان های حساس و امثالهم. بیشتر بنظر می رسد تحلیل های خود را در قالب پژوهشی ارائه می کرده تا اطلاعات
ناشناس
| Finland |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
متاسفم برای این افراد که بازیچه و ابزار و یا بهتر دستمال کاغذی برای غرب میشن و بعد که مورد استفاده و تاریخشون تموم میشه اینطوری از شرشون خلاض میشن. زم و این و ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
بعضی‌ها آب پیدا کردند.. کرال تاکانادامیرن کلی پست داشته باشی حقوقت کمی ازکارگربیشترباشه خودت صف نونوایی بری..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
شاید تو این مدت هم اینگونه بوده...وداشتن بوسیلش کارایی میکردند.‌
SAA
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
محسور غلط و مسحور صحیح است.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
حق خیانت اعدامه طمع بد چیزیه هنوز بیشتر می خواست
...... حال کنه بقیه باشه برای آن دنیا اعدامت
70 ماه جبهه و جاسوسی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
تصور کنید خیلی ها که 1 روز در جبهه نبودند و الان پست های کلیدی دستشان هست چه میکنند .
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
این درست نیست مهم حال آدم ها است نه گذشته
من را روشن کنید:
این بابا 10 سال خارج از ایران زندگی می کرده، در این 10 سال چطوری جاسوسی می کرده؟
همدست هم داشته یا تنهایی این کار را می کرد؟ اگر نداشته چطور این کار را از راه دور انجام می داده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
کی گفته 10 سال خارج از ایران زندگی می کرده؟؟؟
ده سال قبل از دستگیری تابعیت می گیره و می رفت و می اومده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
گیریم بدونی . که چی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
بنظرت چرا باید بعد اعدام کردنش انقد انلگیس شاکی بشه نگو که بخاطر تابعیت انگلیسی داشتن دوما اصلا شخصی کهتابعیت ایرانی داشتهب اشه انگلیسی میذارن در جاهای حساس کارکنه
مدیران دوتابعیتی در مدیریت بالای دولت چه می کنند جه کسی اینها را تایید کرده ؟
چرا برخی ها جبهه رفته رو تا حد معصومیت بالا میبرند
مگر خاوری نبود که چفیه می انداخت یا خیلی های دیگر
پس چفیه و جبهه و خانواده فلان بودن دلیل بر پاک بودن نیست خودمان را گول نزنیم
ملاک فقط فقط باید قانون باشد و لا غیر
از انگلیس نکبت انتظاری بیش از این نیست.
انشاءالله نوبت تک تک جاسوسان و خائنان خواهد رسید.
چرا محاکمه اش بدون سر و صدا و غیر علنی صورت گرفت؟
چرا از زمان دستگیری تا مجازات 3 سال طول کشید؟ یعنی 3 سال طول کشیده که او اعتراف کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
چشم از این به بعد بخاطر گل روی شما قانون وضع می کنند که محاکمه و بازجویی جاسوسان و تمام اسناد محرمانه و فوق محرمانه شان علنی و بر خط به سمع جنابعالی برسد که خدای ناکرده خاطر مبارکتان مکدر نشده و ابهامی در صداقت چاکران و شبهه ای در د مریضتان پدید نیاید.
خوبه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
چون خبر رو درست نخوندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
خییییییلی با حالی، تموم اونایی که مثبت زدن هم خییییییلی با حالن، یعنی انتظار داری محاکمه یه جاسوس علنی باشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
به خاطر تحقیق بازجویی مطالعه و تخله اطلاعاتی ، نمیشه که بدون تحقیق فوری اعدام کرد
انحراف در انقلاب از جایی شروع شد که فکر کردیم فقط باید مسئولیت‌های کلیدی، استخدامهای رسمی و سایر کارهای حساس باید به جبهه رفته ها، ایثارگران، فرزندان شهدا و خانواده هاشون فقط سپرده بشه و بقیه ملت بی دین و کافر و خائن و جاسوس هستند.شهید حرمت داره.فرزند شهید هم محترم و قابل احترام هست.ولی هر چه قدر هم فرزند شهید یا یک ایثارگر خوب باشه ولی در کاری که تخصص نداره گمارده بشه میشه همین که تورم مملکت به اذعان بانک مرکزی بیش از ۶۰ درصد هست و در سیاست خارجی هم عملاً ورشکسته محض هستیم.اون همه به عراق رسیدیم آخرش گفتن خلیج ع ر ب ی.
پاسخ ها
شیدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
اتفاقا بسیاری از اینا جبهه رفته واقعی نیستن بسیاری پرونده های دروغین ایثارگری و جبهه و جانبازی دارند خودم میشناسم افرادی که در حادثه ای قبل از جنگ قطع نخاع شد ولی بعدا با پارتی به عنوان جانباز حسابش کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
دنبال همچین نظر پرت بودم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
خوب شد یک نفر جبهه رفته جاسوس از آب درآمد تا همه رزمنده ها رو با یک چوب بزنی
هر کس خلاف کرد رو باید مجازات کرد اما این دلیل نمی شود بقیه درستکاران اون صنف رو خرابکار دونست
جلال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
.خدا کنه که این فرمایشات از سر عقده نباشه. آقای دلسوز وطن
امیر از شیراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
یعنی حضور شش ساله در جنگ پرونده سازی کرده !؟
مهدی
| United States of America |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
سلام.
من خودم فرزند شهید و خانوادمون 3 تا شهید دادیم و چندتا جانباز ولی با این حرفتون کاملا موافقم که شایسته سالاری و گزینش قانونی فقط مسیر عبور از مشکلات و اتحاد مردم و برگشتن عزت به ایثارگران هست. منتو معدن قسمت بهره برداری کار میکنم همینجا دارم گزینشهای سفارشی و رابطه محور رو میبینم که باعث ازدیاد نیروی زائد و پائین اومدن بهره وری که باعثش شده میبینم. باید فرهنگ جامعه و فرزندان ما درست بشه که خود اهل جامعه با اینکار مخالف بشند و گزینش رابطه محور برامون تبدیل به ناهنجاری بشه.
رسانه های خارجی به خصوص بی بی سی و اینترنشنال اعلام می کنند که این مجازات به منظور تسویه حساب داخلی صورت گرفته است. مسئولان بهتر است برای تنویر اذهان مردم در این مورد توضیح ارائه نمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
بی‌بی سی و اینتر نشنال و مسیح علی نژاد و هفت جد و آبادشون خیلی ...خوردن که هر چه ملت ایران میکشن از فتنه این لجن هاست و فتنه انگیزیشون برای تحریم ایران که آسیب‌ رو فقط ملت ایران میبینه خیلی ...
جطور می شود که یک نفر با 7 سال سابقه در جبهه فریب می خورد؟ یعنی دیگر سابقه جبهه داشتن ملاک ومشخص کننده خط فکری افراد نیست؟
هفته قبل فایل صوتی از ایشان در فضای مجازی منتشر شده که در مورد خودش در آن به تفصیل سخن گفته است.
منطق آزاد کردن بعد از بازداشت شدن این فرد قبل از سال 85 به اتهام ارتباط با انگلیس چیست؟ آن هم فردی که معاون وزارت دفاع بوده ؟ چگونه این فرد با این سابقه بعد از سال 90 می‌تواند به مسئولین بالای کشور نزدیک شود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
ممکنه اسناد جدیدی از خیانتش اخیرا به دست مقامات رسیده باشه. همه چیز را نمیتوانند به مردم بگویند
احمق چرا برگشته. انگلیس با تاکید بهش گفته برنگرد تو را اعدام میکنند ولی این کله پوک برگشته. اونجا میموندی و تمام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
اتفاقا امثال این افراد که به ظاهر لو میروند و کشته میشوند برگ برنده ای برای انگلیس در اینده خواهند شد.در طول تاریخ امثال این افراد را زیاد داشته ایم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
حالا شما چرا ناراحتی؟ به نظر من کشاندنش به ایران نوعی رودست اطلاعات ایران به دستگاه اطلاعاتی بریتانیا بوده
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
چطور ایشان توسط اطلاعات دستگیر میشه و به قید
وثیقه آزاد میشه و باز مجددا میکنه ارتباط بر قرار کنه ؟
ایراد از اونجایی وارد میشه که حلقه خودی و غیر خودی درست میشه ! حالا فرد هزار تا کثافت کاری میکنه چون
!! بهش نگاه خودی میشه حاشیه امنیت داره
... طبری، اکبری و
ازاین افراد خودی در دستگاههاکم نیستند
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
این که بی عقلی کرد و برگشت انتقام خدا و خیانت به خون های مطهر و آه مظلومان است که بالاخره بار کج به منزل نمی رسد
این آقا در انگلیس به کار تجارت مشغول بوده و به همین خاطر شهروند انگلیس شده بود.
سوال این است که اولاً ایشان با چه انگیزه ای از ایران خارج شده و زندگی در انگلیس را برگزیده است؟ ثانیاً، سرمایه لازم برای تجارت در انگلیس را از چه راهی فراهم کرده؟ ثالثاً، با توجه به سوابق کاریش در ایران که معاون وزیر دفاع بوده، چطور به مغزش خطور نکرده که مهاجرت به انگلیس بر برنامه جاسوسیش تاثیر منفی گذاشته و شک و ظن ها به او را در ایران بر می انگیزد؟
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
بجای اینکه انقد اولا ثالثا کنی برو قشنگ متنو بخون و مغزتون بکار بنداز
این چیرایی که گفتین اصلا باهم جور درنمیاد همش به گفته های خود فرد اشاره کردید که این اقاریر اصلا معلوم نیست درچه شرایطی اخذ شده و حتی یک مدرک جاسوسی اعم از فیلم ارتباط با مکاتبه با اگر لب تابی بوده یا وسایل ارتباطی مختص جاسوسی هیچی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
تو خیلی کاراگاهی!
چطوری اینا رو با هم تطبیق دادی؟ خودت هم با این حساب اصلا معلوم نیست در چه شرایطی داری این ادعاها و می نویسی و اصلا در شرایط تعادل روحی و جسمی و سلامت عقلی برخورداری یا نه. حتی مدرکی هم ارائه نداده ای که در حال نوشتن این حمایتها از شخص معدوم تحت تاثیر مشروبات الکلی یا تحت اجبار دیگران و یا خودت جاسوس نباشی حتی هیچ مدرکی هم ارائه نداده ای برای اثبات ادعاهات .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
شما و بقیه دوستانی که مثبت زده اند آدرس بدهید تا شواهد و مدارک جاسوسی رو براتون پست پیشتاز کنم. بابا تو دیگه کی هستی!!؟؟؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
تو یا نااگاهی یا خودتو زدی به نفهمی مگه اسناد محرمانه رو باید رسانه ای کنن؟
دوتابعیتی هارا بریزید بیرون یک جاسوس میتونه با تصمیمات عمدی و اشتباه مردم بسیار خشمیگن کنه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
نه اینکه مسوولین یک تابعیتی و متعهد و ارزشی تصمیمات درست میگیرن گیرت روی دو تابعیتی هاست؟
چطور یک نفر دو تابعیتی ( اونهم انگلیس) که آنهم میدانسته اید ، توانسته معاون سری ترین بخش وزارت دفاع کشور باشه ؟!
مثلا در آمریکا هیچ دو تابعیتی نمی تواند پستهای بالای حساس دولتی را بگیرد ولی اینجا میشود ؟!
خیلی نقاط کور وجود دارد که به نظر اعدامش سرپوشی بر بسیاری از آنها بوده .
پاسخ ها
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
بله بعضی حرفهارانمیتوانندبگویند ولی دراین نوع پرونده باید جزئیات منتشرشود
فایل صوتی که درشبکه مجازی می‌گوید قرص ودارای روان گردان می‌دهند ودرحدترور بیوشیمیایی وچندحرف قلمبه مثل که می‌زندهم جای ابهام دارد وبافشارهای زیاد باز هم جاسوسی را رد می‌کند وآنها حرفه ای تر از این حرفها هستن هر کسی را بخواهند جاسوسی کند که نمیگوییند بیا جاسوس ما شو از طریق مختلف و راههای پیچیده طوری که خود فرد هرگز این حس جاسوسی بودن خود را قبول نمی‌کند وبصورت حرفه ای آنها به جواب سوالهایشان میرسند بطوریکه اصلا طرف قبول نمی‌کند که جاسوسی کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
بعد بازنشستگی دوتابعیتی شده، واون موقع هم کمتر بهش حساس بودن
این تازه یکی از نقوذی ها و جاسوس ها بوده که لو رفته. از لو نرفته ها چه خبر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
احسنت همینه شاید بعضی هارالومیداده وگرنه تنهانمیتونه کاری بکنه ماچراهمیشه عقب هستیم وازهمه طرف ضربه می خوریم بخاطر همین جاسوسهای بی حدومرزاست که شناخته نمیشوند
یک گروهبان ۳کادر بدونه مجوز حق رفتن به کربلا رو هم نداره اون وقت معاون وازارت دفاع به راحتی میتونه از کشور خارج بشه اونم بره انگلیس شهروند بشه و حتما انگلیس هم به همین راحتی بهش اقامت داده خنده داره
تکرار این جریانات نشان می دهد که باید در انتصاب به پست های حساس تعهد و وجدان فرد مورد سنجش قرار گیرد. سوابق جبهه و یا فرزند شهید بودن نمی تواند دلیل ارتقا شغلی باشد.هر کسی نمی تواند جاسوسی کند مگر اینکه سفره پدر و مادرش ننشسته باشد.
اصلا چرا باید مسئولین ایرانی دوتابعیتی باشند .؟ این موجب حقارت و مشکوکی هست ؟ چه کسی این قانون را آزاد گذاشت ؟
حالا تازه مسئولین میفهمند وقتی رهبر معظم انقلاب چند سال قبل از خطر نفوذ سخن گفتند یعنی چه...
فرقی با خاوری ندارد.
سلام
"محسور" اشتباه است احتمالا" "مسحور" مد نظر بوده است.
"معاب" اشتباه است. "مآب" صحیح است.
پاسخ ها
فولادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
سلام
منظور دربندِ اعتقاداتش بوده،نه مسحور که از سحر وجادو می آید
در اظهارتش فقط میگوید با او مصاحبه میشده فرض کنید خاطراتش را مینوشته چه مسئله محرمانه ای ایشان لو داده ؟او یک فرد بازنشسته بوده که مجوز خروج از کشور هم داشته و اطلاعات او از نظر امنیتی ها دیگر مهم نبوده و آزاد بوده برود به نظر میرسد تصفیه حساب سیاسی و یا سرپوش گذاشتن به اشتباهات امنیتی از ترور شهید فخری زاده تا ربودن اسناد و انفجار نطنز و .... است
طرف در سال ۸۱ بازنشسته شده چطوری در دهه ۹۰ به اسناد طبقه بندی دسترسی داشته ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
از افراد مرتبط که پیش اونها لو نرفته خبر می گرفته
سال ۱۳۸۷ طرف را به جرم جاسوسی دستگیر کردن بعد دوباره آزاد شده چند بار رفته خارج اومده ایران و با همه هم ارتباط داشته چطور در سال ۹۸ یعنی ۱۰ سال بعد متوجه شدن دوباره جاسوسه و مجددا دستگیرش کردن. یه بدهی بانکی داشته باشی اجازه خروج مکیدن آخه. اینها با هم همخوانی ندارن
وقتی که در سال 87 جاسوسی او محرز میشه چطور دوباره در پست های حساس ابقا می شود
من درباره اینکه آقای اکبری جاسوس بوده یا نه مطمئن نیستم. اما مشخصه که ایشون قبلا معاون وزیر دفاع بوده و در سطوح بالای امنیتی کشور حضور داشته و مشخصه که بعدا تابعیت انگلیس رو گرفته. اینکه چنین شخصی تابعیت انگلیس رو بگیره خودش یک جرم بسیار سنگینه چون زمینه براش خیلی فراهم و مناسب میشه که اطلاعات کشور رو به بیگانگان بده. در واقع همین تابعیت انگلیس برای چنین شخصی در چنین رده بالای امنیتی حداقل باید حبس ابد داشته باشه اگر هیچ کار دیگری هم نکرده باشه. بماند اینکه انگلیسیها به چنین فردی تابعیت دادن خودش خیلی مشکوکه.
در سطوح بالای امنیتی بسیار مهمه که فرد قابل اعتماد باشه و یکدفعه تبدیل به عامل دشمن نشه. برای اینکه بشه به یک نفر در سطوح بالای امنیتی اعتماد کرد، الان بیشتر به اسلامگرایی افراد توجه میشه. اما مساله اینه که افراد اسلامگرا ممکنه اعتقادشون عوض بشه. شاید راه حل این باشه که افرادی که اعتقادات اسلامی و ملی گرایی دارند در سمتهای امنیتی به خدمت گرفته بشن نه اونهایی که صرفا اعتقادات اسلامی دارن بدون داشتن ملی گرایی کافی مخصوصا اگر فرد زمینه غربگرایی هم داشته باشه. به قول معروف ما اگر گوشت هم رو بخوریم استخوان هم رو دور نمیریزیم. یک فرد ملی گرای واقعی، حاضر نمیشه به دشمن خدمت کنه. هرچند ممکنه با حکومت در برخی جاها زاویه پیدا کنه. البته از یک طرف دیگه افرادی که اسلامگرایی عمیق با شخصیتی استوار هم دارند ممکنه بشه روشون حساب کرد.
باسلام خدمت بزرگواران.تشکر از اقدام قاطع دستگاههای مسول.امیدوارم در بقیه موارد مانند اقتصادی و ترک فعل با همین روش اقدام کرد مخصوصا اونای که در دوران مسولیتشان ترک فعل کرد ه وباعث خسارت های فراوان به کشور ومردم شده اند.در ضمن این افراد حتما قبل از اعدامشان تخلیه اطلاعاتی خواهند شد..
به نظر من یکی از مهم ترین اتفاقات چند وقت اخیر همین مساله بوده. نگاه کنید به دست و پایی که از دیروز انگلیسیها میزنن. وقتی پای قدرتهای خارجی به میان بیاید، در هر شرایطی از جمهوری اسلامی حمایت میکنیم و حماقت قبلیها را تکرار نخواهیم کرد
مهمترین درسی که از این ماجرا میگیریم این هست که حتی اگر در مقامهای بالا هستید باز هم در امان نیستید
اطلاعاتی که گفته میشود این آقا به انگلیس داده آنقدر پیش و پا افتاده و بی ارزش بوده اند که غیر ممکن است اینها ماموریت اصلی یک جاسوس باشد و لذا مطمئنا اعدام وی دلیل یا دلایل دیگری داشته و او اصلا جاسوس نبوده است
از مسئولین نظام جمهوری اسلامی بابت اعدام اکبری تشکر میکنم با توجه به سوابق جبهه وجهاد وپست های متعدد وکلیدی ایشان بعلت خیانت به اسلام. مردم و مملکتش اعدام شد. مرا به یاد طلحه وزبیز انداخت که از مومنین ومخلصین واز نماز شب خوانهای زمان پیامبر بود وبعددر زمان حضرت علی ع جزء قاسطین. ناکثین ومارقین شدن که در جنگ نهروان در حالی که چهار هزار نفر نماز شب خون بدست یاران واقعی علی ع کشته شدن در حالی که علی ع گریه میکردوشمشیر میزد ویک یک این مومنان غافلی را که از غفلت وجهالت در مقابل اسلام وعلی ع می کشت. از این مومنان و مسئولین جاهل دزد واختلاسگر. خائن. ومافیا در مملکت کم نداریم خواهش میکنم با این مومنان مقدس ماب نیز همین اقدامات صورت بگیرد تا مردم بدانید تفاوتی بین مسئولین وغیر مسئول در بحث خیانت وجود نداره
پس اون پیشانی اش که جای مهر داشت واقعی بود یا قاشق داغ گذاشته بود ؟
عزیزان
همه باید به خدا پناه ببریم.
انسان نادر معرض غفلت هستند
خدایا به حق زهرا س حفظ مون کن
فقط توکل به خدا
و
توسل به اولیای او
یا الله
70 ماه جبهه یعنی 6 سال ، پس افراد زیادی او را دیده و عده زیادی می شناختنش ، از این افراد در باره اش و رفتارش پرس و جو شود.
جالب نیست که یه بار بجرم جاسوسی گرفتنش باز چندسال بعد گذاشتنش توی مسئولیت های رده بالا؟!
درست است گرفتن جاسوس بعد سالها و افشای اطلاعات خوب است ولی اگر
سازمان اطلاعات ایران درست کار می کرد همان مرحله اول جلوگیری می کرد ولی ضعف نگذاشت
عقل متحیر میماند چرا درزمان اعتراضات باید این شخصی که سه ساله دستگیر شده اعدام شود؟
خواهشا ،از وزارت اطلاعات انتظار داریم ایران عزیزمان را از دست این ناکثین وخائنین نجات بدند ما تابه کی از دست انگلیس وآمریکا وغیره بنالیم.مرگ بر ذات این کشورهای حرامزاده،ولی به کوری چشم دشمنان ،ایران ما هروز بهتر از گذشته پیشرفت می کند واین باعث دلگرمی ماست.
من که در یک شرکت خصوصی کار میکنم، قبل و بعد از سفر خارج بايد به حراست اعلام كنيم. اين فرد چطور به راحتي در رفت و آمد بوده؟
حالا دیگه هر اتفاقی بخاطر ناکارامدی خودشون بوده رو میندازن گردن این
اگه شایسته سالاری باشه آدم هایی مثل اکبری تا معاون وزیر بالا نمیرن که جاسوس بشن و اعدام بشن
تاوقتی تبعیض هایی مثل جبهه رفته و برادر شهید ملاک پست گرفتن و پیشرفت سازمانی باشه آدم های بی ظرفیتی مثل اکبری هم خواهد بود .به امید روزی که تبعیض کنار بره و آدم‌ها به علت شایستگی شان پست بگیرن و ترقی کنن
ایشان یگی از نحفه های اصلاحات است.
نتیجه کدخداپرستی خواری دنیا و عذاب قبر و قیامت است.
به نظر شما موثرترین عامل صرفه جویی ومدیریت مصرف انرژی کدام است؟

توصیه و تبلیغ و تشویق مردم به صرفه جویی در مصرف

اعمال افزایش قیمت بازدارنده از مصرف بی رویه

اعمال جریمه های سنگین برای مشترکان پرمصرف

نظر سنجی گذاشتید و باز همه مشکلات انداختید گردن مردم ت
وای که چه قدر گیج شدم
وقتی حضرات در گزینش ها نعهد را بر تخصص ترجیح میدهند وبصرف داشتن سابقه جبهه ونسبت با خانواده شهید طرف را مقدس وعاری از خطا تصور مینمایند عاقبت این میشود!
باید ب بچه های گمنام خسته نباشید واحسنت گفت وحکم قوه قضائیه بهترین حکم بود وب نظرمن همان بار اول می بایست اعدام میشد
حتماتوجبهه هم اطلاعات میداده به عراقیها .خدامیدونه چندتاجون بخاطرخیانتش کشته شدن
بیان تناقصات و سفسطه ها بیهوده است وقتی هم ما می دانیم داستان چیست هم شما.
سلام درود بر سربازان گمنام آقا امام زمان.باید تمام مسئولان را ممنوع ورود به انگلیس کنن.
ما هم باور کردیم؟
سلام من یک کارگرم ک ۵ روزه میرم سر گذر ب خاطره سرما کار بهم نمیخوره ب فاطمه زهرا ع دوتا طفل داررم مستعجرم ب همون حضرت عباس ع قسمتون میدم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه ب همین امام رضاع فقط هزارتومن دارم پول نون واسه بچه هام ندارم تورو ب خدا ب امام حسین ع انسانیت کنین کمکم کنین
وقتی ایشون می گه با جزئیات روحیات من آشنا بودند به این معنی است که جاسوسانی بوده اند که روحیات ایشان را در اختیار انگلیسیها قرار داده اند
اگر توجه کنید در رسانه های آنطرف آبی اطلاعات دقیقی از دستگاه های حساس ارائه می دهند که نشان دهند قوی بودن سیستم جاسوسی غربی ها در ایران است
باید با جدیت دوتابعیتی ها و کسانی که فرزندان و بستگان آنها در خارج تشریف دارند از گردونه مدیریت کشور اخراج شوند و به جای آنها کسانی قرار گیرند که اولا تخصص و ثانیا میهن پرست و دلسوز کشور باشند
کل این اعترافات خنده دار بود . طرف در انگلیس زندگی می کرده ، لپ تاپ کد گذاری شده می خواسته چکار ، صاف می رفته دفتر MI6 اطلاعات را می داده دیگه. یک سری فیلم پخش شد که در انگلیس ، اکبری با یک خانم در روز روشن در کافی شاپ قهوه می خوره. اگر اطلاعات این قدر سری بوده که لپ تاپ ویژه می خواسته ، چرا روز روشن وسط کافی شاپ با خانم صحبت می کرده ، یعنی دفتر ، اداره ، هتل ، ... نبوده . این که تحلیل من رو از اوضاع آینده ایران بپرسند ، جاسوسی نیست. این فرد ۲۰ سال پیش بازنشسته شده بود ، چه اطلاعات ذیقیمتی می تواند داشته باشد. .
با سلام......یک سوال خدمت دوستان دارم....فرض بفرمایید یه ماشین اتوبوس هست میخواد 40 نفر انسان را جابجا کند.دنبال راننده میگردن..دو تا گزینه موجود هست..یه راننده هست نه جبهه رفته.نه برادر شهیده.نه اهل نماز جمعه هست..نه اهل مسجد هست .ولی رانندگی واقعا فول و مسلط هست جاده رفته کارش رانندگی هست ..... یه راننده دیگه هم داریم از صبح تسبیح بدست اذکار مختلف میگه.اهل نماز شب ..اهل خشوع ..چند تا انگشتر بدست..جبهه هم رفته .. جای مهر هم تو پیشونی ایشون هست در اثر سجده های وافر...هر روز هم نماز صبح رو دقیقا با اذان میخونه ولی ایشون راننده خوبی نیست ..مسلط نیست. این کاره نیست....حالا به نظر شما ما باید بر اساس کدام ملاک این راننده محترم که میبایست جان 40 نفر انسان یا 40 اعضا محترم خانواده را تحویل ایشان بدهیم چطور انتخاب کنیم...
محسور یعنی چی؟
پول وسکس و فیلم وترس از ابرو۔۔انسان را به بی ابروئی بیشتر هدایت میکند۔۔مطمئنا ایشان در خرید های نظامی اشنباهاتی داشته وعلاقه هائی نشان داده۔انگلیسها هم پول وپرستو دارند۔
داشتن سابقه جبهه به تنهایی دلیلی بر عدم انحراف نمیتواند باشد. شمر از صحابه امام معصوم و از جانبازان صفین بودو تبدیل به اشقیا شد. پس میزان حال فعل افراد هست. اما مساله مهمتر حتی از میدیران دوتابعیتی شناخته شده اینکه اینکه با توجه به زمانلر بودن پروسه اخذ اقامت، کدام مدیران فعلی فایل باز در جریان اخذ اقامت دارن که در این مسیر ممکنه هرکار کنن؟!
ناگفته تماند بنده یک دو تابعتیم البته از نظر عقدیدتی در اقلیت محض میانشان پس کاملا حق میدهم دستگاههای امنیتی کاملا باید بدبین باشن به دوتابعیتیها.
کل حرف‌هایی که این جناب جاسوس زده و اعترافاتش دروغ‌هایی است که از دیدگاه خودش بیرون آمده است. اگر فکر کنید که یک کلمه این‌ها راست است باخته‌اید. خودش دلش می خواسته! اصلا بحث شخصیت نماز و روزه گیر و مذهبی و صاحب نظر ایشان مطرح نبوده. یک اطلاعاتی داشته که فروخته و پولش را گرفته و حالا هم که گیر افتاده تقاصش را داده و تمام! هیچ پندی هم نباید گرفت چون هر مورد جاسوسی مثل این کاملا اختصاصی و مرتبط با خود آن شخص است و اصلا هم عمومیت ندارد.
ایشان درسال۸۱یعنی ۴۱سالگی بازنشسته می شودودوشرکت خصوصی تاسیس می کندبنظرمی رسدریشه اقدام به جاسوسی که خودش اشاره کوتاهی به ان دارداستفاده ابزاری مسیولین ازدانش اوبدون مطرح کردنش وبرای تحکیم موقعیت خودشان وانگلیسیهااینرا تشخیص داده اندوباتکریم ازدانش ونظریاتش اوراارضای وجذب کرده اندومتاسفانه این روش مسیولین استفاده ابزاری ازمتخصصین ومصادره ان بنام خودشان درایران بسیارمتداول است ودگراینکه درحال حاصرجندتااکبری دیگردرکشوروجودداردکه درحال سروبس دهی به دشمن هستنددشمن جوری وانمودمی کندکه اکبری تنها واخرین ان بوده
لطفاً خواهشاً مجلس رو تکلیف کنید مانند بسیاری از کشورها یک بار برای همیشه مسئله دو تابعیتی ها در تمام پستهای حکومتی روشن نمایید
موضوع مهم ظاهر ضد انگلیسی وضد امریکایی ایشون بوده،الان هم برخی ظاهر ضد انگلیسی دارند،از این افراد باید ترسید
این جاسوس یار غار شمخانی بوده در خوزستان وصل شده همه جا همراش بوده کسی هم جرات نکرده بگه کجا چنین شتابان شانس آوردیم شمخانی ریس جمهور نشد اکبری یا وزیر خارجه بود یا معاون اول خدایا جمهوری اسلامی را ازاین مدیران متوهن نجات عنایت فرما.
وضع مملکت نشان میده تعداد جاسوسان خیلی؟بیشتر از اون جیزی که ادم فکرش رو بکن و نکته دوم اینکه همانطور که بارها گفته شده خائنین و جاسوسان در بین معترضین و منتقدین نیستند
بله ازاینجور ادمها بازم توبدنه دولت هست اینا که ۲تابعیتی هستند باید همجوره مواظبت ازشون بکنید اینا قابل عتماد نیستند آقایان وزارت عاطلاعات بیدار باشید
با توجه به ادعای این جاسوس لطفاً یکی دو فیلم از بازجویی های ایشان پخش شود که معلوم شود ادعای نامبرده صحیح است یا غلط
سند قابل پذیرش برای مردم ارایه ندادند که واقعا جاسوس بوده
شاید قرار بوده اطلاعات غلط بده برعکس عمل کرده
والا چرا یک نفر دستگیر بشه بعنوان جاسوس بعد مجدد آزاد بشه
چطور الان این قضیه رسانه ای شد و در کنار اعدام معترضان حوادث اخیر سریع اعدام شد؟!
چرا به همه میگید فریب خورده؟؟
ایجاد حراست و ضد اطلاعات قوی و میدانی و چند لایه در هر نهاد و ارگان و سازمان و اداره به صورت یکپارچه هنگام استخدام بدور از نگاه جناحی یا جذب بر اساس سوابق انقلابی
امیدوارم آنهایی که به اسم اسلام، یا جمهوری اسلامی دست به چنین کاری می‌زنند، به سزای عملشان برسند. از تلاش‌های یاران گمنام امام زمان(اطلاعات سپاه) نهایت تشکر را داریم. چشم امیدمان بعد از ولایت به شما مردان خدا و خدمتگزاران به ایران اسلامی است. خدا قوت
چرا لحظه اعدام رو نشون نمیدن ؟؟؟
خدالعنتت کنه که نان کشورمظلوممان راخوردی وبابیگانه معاملش کردی چهارپایان خیلی شرف دارند نسبت به تو وامثال توی پلید که درکشورستمدیده ایران کم هم نیستن،
امان از نفس شیطانی مسوله و اماره !
مردهاخیانت توخونشونه.
چطوره یگ سرباز ویا یگ گروهبان که که هیچ دست رسی به اسناد طبقه بندی هم نداره اگر به روستا هشان ۴۸ ساعت مرخصی بره به پدر ومادرش سر بزنه زیرنظر اگه اذدواج کنه. که بدتر یگ فردی صاحب نظر تو وزارت دفاع براخریر ویا تفریح واسحمام خارج از کشوار اونم طابعت نوبره
خوب بفرمایید که چه مدرکی هست که این اقا جاسوس بودن کو سند ومدرکی که نشون میده جاسوسی کرده چرا کسی نشون نداد
این شخص به ضرص قاطع جاسوس بوده منتها با توجه به اینکه مدت زیادی در جبهه حضور داشته و جانباز بوده بهش فرصت بیشتری دادند اما نمک نشناسی کرده فرصت را غنیمت ندانسته و توبه نکرده عاقبتش هم شد نیستی و نابودی خودش و ملت
مگرهمین خاوری عکسهای زمان جنگ رانشان نمیدادوبالای سنگرش نوشته بودکه بدون وضوواردنشویدمتاسفانه ماایرانیهاچرازودفراموشکارشدیم
خداازت نگذره چطور دلت اومدبه کشوری خیانت کنی که خون هزاران شهید بخاطرش برزمین ریخته شده....وچطور میشه که یکی میشه حاج قاسم عزیز ملت ومقاومت یکی مثل اکبری خاعن ونوکر اجنبی.............روحت شاد سردار دلها
همین،که،انگلیس دردش گرفته مشخصه که اقا اکبری چقدر بی گناه بوده.
این گزارش مملو از تناقض است .سه سال در انفرادی نگاه داشتن تا اعتراف بگیرن ،اگر اسناد و مدارک متقن بر جاسوسی در اختیار دستگاه امنیتی بوده ،چرا بعد از سه سال محاکمه شده ؟
سه سال در انفرادی نگاه داشتن خود قرینه ای است بر اینکه هیچ دلیل و برهان محکمه پسندی نبوده جز کسب اقرار ،اقرار بعد از سه سال از بازداشت انفرادی هیچ گونه ارزش قانونی ندارد .
راستی کسی که ۷۰ ماه سابقه جبهه و پست های کلیدی ،چه نیازی داشته که جاسوسی کند .جاسوسی برای بدست آوردن چه امتیازی
مسکن ،ویزا ، تحصیل فرزندان ؟ اصلا این گونه انگیزه های حقیر می توان سبب و علت جاسوسی دانست ؟ آنهم چنین شخصیت سابقه دار انقلابی ،وقتی در طول خدمت ،ایشان هیچ سابقه و مورد منفی نداشته چطور یکباره بعد از بازنشستگی از جاسوس شدن دولت انگلیس سر درآورده؟
خسته نباشید/ بابا یه بار این اکبری خائن رو در سال ۸۶ می‌گیرند و حتی آشکارا بهش میگن تو جاسوسی/ با این وجود ازش وثیقه میگیرن و آزادش میکنند/ مگه از سوپری سر کوچه یه شونه عسل دزدی کرده که باید ضمانت آزاد میشه؟ شما که قبلا ازش مشکوک بودید براتون سوال پیش نیومد که تو این اوضاع ناجور برای چی این مردیکه داره میره انگلیس ؟ مگه تو المپیاد نجوم و ریاضی شرکت کرد؟ جلوی چشم همه سوار هواپیما میشه لندن پیاده هم میشه و اونجا حال و حالشو هم میکنه و آمار تمام بچه های ما رو تا مدیر دبیرستان البرز تهران رو به اونا میده / خوب که تخلیه اش کردند اومد مهرآباد که پیاده شد تازه فهمیدن که اکبری کجا بود ؟ بابا قبل اینکه بره همین جا می بایست بندازنش تو چرخ گوشت صنعتی که از توش ۵۰ تا استیک جاسوس اکبری در بیاد/
تا پای جانم هستم برای دفاع از کشورم
به نظر من کسی اطلاعات طبقه بندی کشور شو به یه بیگانه بده فراق از این که کی بوده و است . بدترین کار ممکن رو کرده . اما چرا از این گونه افراد که می تونن نقش مثبت برای کشور بازی کنن استفاده نمی شه تا هم اشتباه خود را جبران کنه هم از اونور اطلاعات می گرفت برای کشور ما.یه کلیپ دیدم در فضای مجازی به اصطلاح خبر نگارا و فیلم بردارها در پوشش خبر نگاری ذره دره ماشین رو عکس می گرفتن. و صدرصد. شش ماه بعد همون ماشین تولید چین میاد بیرون
لعنت برشیاطین که شیطان از دست این افراد امثال علیرضا اکبری ها مخفی شده خودشرا رو نمی کنه .
اخه این همه سال خیانت وای چرا اینقدر دیر اعدام شد ؟
چرا؟ چرا؟ چرا؟؟؟؟؟؟
اینهمه باگ داره داستانش. محکوم شدنش در دهه ۸۰ رفت و آمدهای مکررش به ایران. دو تابعیتی بودنش. دوره فترت. ارتباط نزدیک و آزادانه با مسولین بعد از اون همه داستان.
احتمالا دو جانبه بوده که اینهمه بهش مهلت دادن.
درود بر سربازان گمنام امام زمان عج
کلا این جریان غیر عادی هست ..طرف رو به جرم جاسوسی گرفتن بعدش تعهد گرفتن آزادش کردن ...بازنشسته شده اما بازم به مراکز حساس دسترسی داشته ......فقط کاش یه کسی پیدا بشه به اون کسی که لازم هست دسترسی داشته باشه .وبگه بخدا وضعیت اقتصادی مملکت بخاطر بی کفایتی خراب هست خیلی خراب کی وضعمان کمی بهتر میشه بخدا به کم اش راضی هستیم
وزارت اطلاعات در مورد این آقای اکبری کاملا حساب شده کار کردن سال 87که اینو دستگیر کردن علی رغم اینکه میدونستن جاسوسی کرده ولی آزادش میکنند و اجازه نزدیک شدن هم بهش میدن و دسترسی به اطلاعاتی که آگاهانه در اختیارش میگذاشتن دادن، درسته که این کار منفعت هایی برای کشور داشته ولی تاوان هم داشته از جمله اینکه شهید فخری زاده را از دست دادیم، خائن به وطن هر کسی باشه باید اعدام بشه، کسانیکه دارن از این حمایت میکنند خودشون هم تو این موقعیت قرار بگیرن خیانت میکنند به وطن، وزارت اطلاعات و دست اندرکاران نظام باید کاملا هوشیار باشن زیرا امثال اکبری هنوز هم تو کشور داریم زیاد هم داریم، انتظار می‌ره که با همه خائنین برخورد بشه و در این کار هیچ گونه مسامحه ای صورت نگیرد تا خون شهدا و جانبازان وطن پایمال نشود
مثل اینه که معاون وزیر دفاع آمریکا بگه برای بازنشستگی تصمیم داره ایران زندگی کنه و سازمان سیا هم بگه برو به سلامت!!!
سلام،به نظر بنده مثل اقای اکبری در کشور زیادند،و همه انها با زرنگی تمام و با انواع کلک ها و روشهای به ظاهر انفلابی و مومنانه،تیشه به ریشه انقلاب و اسلام می زنند، و خودشان را بصورت یک فردی که روح هر بنده خدایی خبر ندارد.انسان موجه نشان می دهند.من از مسئولین اطلاعاتی می خواهم تلاش کنند تا انسانهای کار بلد و صادق و مومن،و دلسوز به کشور امورات کشور را به دست بگیرند.
گیریم همیشه درست ومستحق اعدام باشد ولی چرا دراینچنین شرایطی که بیشترین هزینه را برای کشور داره این اعدامها باید انجام بشه؟
من با هرکسی در این باره صحبت کردم با یقین صد درصد میگفتن جاسوس نبوده وتهمت بهش زدن وچیز دندان گیری هم اعتراف نکرده
خدا را شکر متوجه خیانت شدین ولی تو خدا هر کس ظاهری مذهبی داره یا این که خانواده شهیده دلیل بر آدم خوب و سالمی باشه نیست .
لعنت به دزدهایی که در لباس خادم وارد سیستم دولتی شده اند
اعدام حق این ها ست
اگر بشود این ها را باید چندین بار اعدام کنند
خیانت به مردم ایران غیر قابل تحمل و گذشت است
اقای ناشناس زیاد مشکوک نباش برادر خانوم مارپل
یکی از دوستانم که سربازی میخواست بره تقسیم شد وزارت دفاع یکی از شرایطش 2سال ممنوعالاخروج بود، ولی به این بنده خدا اجازه دادن بره خارج اونم انگلیس...اللهو اعلم
باخواندن کانتها متوجه شدم که هیچکدام درست ودقیق موضوع اکبری را دنبال نکردید؛این بنده خدا یک مدتی جاسوسی میکنه بعد دریکی ازسفرهاش به بهانه بیماری قلبی نگهش میدارن تا خانوادش را هم میبرن پیشش؛ایندفعه که برمیگرده اطلاعات میگیرش زیرنظروازاونموقع ببعدبدون اینکه خودش وانگلیسیها بدونند سناریوی اطلاعات را پیش میبرده اینجوری اونهاهم نمیتونندبفهمند کدام اطلاعات بدست آمده درست وکدوماش الکیه؛چون هدف مردد کردن انگلیس درمورد اطلاعات بدست آمده بوده.
چقدر گفتند مدیران ومسئولان دوتابعیتی را بردارید.. درجاهای غیرحساس استفاده کنید.. یاکلابذارید کنار،،، چقدر در دولت قبل سراین موضوع بحث. شد.. ولی وزیراطلاعات و.. میگفتن نداریم...!!! این یکیش بود،، ببین اکرامروز انگلیس داره اینقدر دادمیزنه. اعتراض میکنه،، میخواد بقیه جاسوساش دلسرد نشن. نترسن.. میگه ما پشت شما هستیم..... اهای مسیول محترم جاسوسان را بگیرید.... حامیانشان را مجازات کنید... تمام مشکلات کشور زیر سر همین انگلیس وجاسوسانش هست..
باسلام واحترام نظامیان حق خروج ازکشور راندارند چطور این اقا بعنوان نفر دوم وزارت دفاع رفته انگلیس،پشت پرده افراد دیگری هستند لطفا به بچه های مخلص جبهه وجنگ توهین نکنید بنده ۳۳ ماه سابقه حضور درجبهه دارم وهیچ امتیازی نگرفتم ودر اموزش وپرورش هم که خدمت می کردم اکثر رزمندگان در مشاغل مدیریتی این دستگاه جایگاهی نداشتند مگر رزمندگان جز باند یاگروه خاصی بودند الان دانش اموزان تربیت شده علتش به فراموشی سپرده شدن پیش کسوتان جهاد وشهادت در دستگاهای دولتی بخصوص اموزش وپرورش می باشد
اینکه چگونه جاسوس بودنش محرز شد،مهمترین قسمت است که هیچ جوابی پیدا نکردیم.با توجه به صحبت،طرف ۱۰سال جاسوس بوده بدون هیچ مدرکی؟مگه میشه؟اعتراف سند نیست
اگه اکبری به جرم جاسوسی دستگیر شده چرا ‌ازادشده وتحت‌کنترل نبوده که به جاسوسی ادامه داد
من خودم چند نفر میشناسم یک روز در جبهه نبودن وامروز جانباز تشریف دارن وچند خانه وزمین دارن...جبهه رفته های ما اونای هستن که با داشتن مدرک بهشون ندادن ..چون مطمئن بودن که جانبازی بهشون نمی دهن وپول خرج کمیسون را فعلا برا بچه ام کفشی بگیرم.
ولی ناجبهه ها پارتی هایشون کارشون سرو سامان دادن وپرونده دادن دستشون وگفتن تو فقط بروکمیسون همه کارات ردیفه ...امان از بی عدالتی
ای لعنت به افراد وطن فروش!!!!!
هرکس دارایی دوتابعت باشد بعید است جاسوسی نکند در ضمن اعدام نکنید هرکس در زنده گی اش اشتباه میکند اعدام راه حل نیست اینطور ی خشم مردوم بشتر میشود بخشنده ومهربان باشید شرائت فعلی اعدام نفع دولت نیست خشم مردوم بشتر میشود نه تنها این ابر جاسوس بلکی دیگران هم اعدامش بصلاح نیست درضن به مردوم کمی حق بدین مردم گریسنه شدن فرض مثال چرا از مردوم افغانستان همه دولت ها سوُ استفاده میکند بخاطیر مردوم فقیر است
بسمه تعالی
کسی که تو اون جایگاه تابعیت انگلیسی میگیرد قطعا برای بهره مندی از تابعیتش بهترین طعمه برای سرویس های جاسوسی خواهد بود . همانطور که یک نظامی تا پنج سال بعداز بازنشستگی اجازه سفر خارجی ندارد ، بایستی مدیران ارشد را تا ۲۰ سال ممنوع التابعیت خارجی کرد تا اطلاعاتش تا حد ممکن سوخت شود .
خیلی جالبه که مسئولانی در داخل کشور وجود دارند که هم خانواده شهدا هستند هم سابقه جبهه دارند و اینقدر پست های مهمی را هم اشغال کرده باشند و چنین جاسوس هم از کار دربیایند اگر نظارتی هست باید روی همه باشد نه اطمینان کنند به این‌ افراد مثلا با دیانت ، برای چه باید مسئولی دو تابعیتی باشد چرا هیچ نظارتی نبست این افراد حق خروج از کشور را به هیچ قیمتی نباید داشته باشند افراد عادی که در این مملکت نه مسئولیتی دارند نه دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده پس باید از این مسئولین که پستهای حساس دارند ترسید و آنها را زیر ذره‌بین قرار داد که دزدی و اختلاس نکنند که وضعیت اقتصادی به این تورم وحشتناک برسه و فقر بسیار زیاد شود و قدرت خرید اینقدر کم شودو همچنین مسئولین برای چه باید اطلاعات افراد نخبه ودانشمند در ایران را داشته باشند که مثل شهید فخری زاده یا شهدای هسته ای دیگر ،ترور شوند و به شهادت برسند ؟
وقتي ايشون رو يك بارگرفتند بجرم جاسوسي ،چرا دوباره بايداجازه بدن در پست حساس مشغول بكاربشه؟اين يك ايراد امنيتيه.
سال 87 جاسوسی و وطن فروشی این فرد محرز میشه . 14 سال بعد. یعنی سال 1401 .اعدام میشه
اعدام اکبری هشداری به اسراییل و آمریکا است آنها وقتی می بینند حکومت اسلامی با کارمندان خودش هم قانون را اجرا می کند و هیچ گونه پارتی بازی در کار نیست حساب کار خودشان را می کنند یکی از ویژگیهای حکومت اسلامی قاطعیت و برابری همگان در برابر قانون است
طرف متولد ۱۳۴۰بوده،۱۳۸۱بزنشست شده،پول بیت المال همینجوری هدرمیره،من در۳۰ سالگی استخدام شدم،الان ۴۷سالمه،دندونهام همه خرابه،پول ندارم درست کنم،درطول عمرم بعد از کت وشلوار دامادی یک دست کت وشلوارخریدم،همه جای بدنم درد میکنه،به زور به آخر ماه میرسیم،بیمارخاص هم داریم،و وفادار به این خاک وایران عزیز هستیم،وجانم رافدای این کشور ومردمش هم میکنم
چقدر ما همه جا سست عمل می کنیم . که در هر مسئله ای از فرهنگی گرفته تا امنیتی با ید پای زور بیاد وسط تا همه چی درست بشه.
اینها نتیجه ی سهل انگاره‌های قبلی است.
فعلا با توجه به موارد ذکر شده همه چیز مشکوک به نظر میرسه .
باید مسولین برای روشن شدن افکار عمومی توضیحات لازم را بدهند
سلام
۸برادریم،همه جبهه رفته،یک شهید وچهار جانباز،هیچ طلبی از کسی نداریم،الآن هم آمادهِ خدمتیم،با۵۰٪شیمیایی،با کار کردن در رشته برقِ صنعتی،هزینهِ اسپری و دارو را در می آورم،برادرِ دیگرم،خیاطی میکند(جانباز موجی۴۶٪)
لطفاً ولایت پذیری باشبم،خدا وامام را حاضر وناظر ببینیم،وقضاوت نکنیم،
یک تیک، یک کلیپ،یک نوشته،فردا باید جوابِ شهدا را بدیم
روح ناپاکش ناشاد
الان اطلاعات ایران خیلی قوی شده ببینید دراوج اغتشاش وناامنی
چقدر جاسوس گرفتند هرکشوری دیگری بود تجزیه وویران شده
بود اما این کشور صاحب دارد توسط امام زمان حفظ میشود
من که دیگه نمیتونم اعتماد کنم
بهترین و با مسما ترین اسم برای این شخص ابرخائن است.. از قرائن موجود چنین برمیاد که ایشان ،خودشو به ثمن بخس خودشو فروخته است.سرویس جاسوسی انگلیس برای اجیر کردنش زحمت نکشیده.مثل آب خوردن رامش کردن.70ماه جبهه دروغی بیش نیست.در جبهه هم جاسوس دشمن بوده.سعدی میگوید.دانش و بلاغت حکیم را با جمله ای میتوان فهمید ام ذات پلید لئیما ن را سالها نمیتوان شناخت.
کاش دست اندرکاران به نظرات منعکس شده که هر کدام از زاویه ای به موضوع نگاه میکنند توجه بکنند . حتما کسانی ابر جاسوستر از او هست اونم خیلی .ودر حوزه های اقتصادی بخصوص . و نهاد های امنیتی هم دنبال افرادی هستند که به وضع موجود اعتراض دارند اما هزار ان بار هم قطعه قطعه کنی به ملت وکشور خود خیانت نمیکنند
ببینید نقص کار و عملکرد کجا بوده که چنین‌جاسوسی توانسته از چشمان تیزبین اطلاعات مخفی بماند همیشه باید رفتار و کارکرد مورد آنالیز واقعی قرار گیرید
ایشان درواقع جاسوس دوجانبه بوده است !
دهه ۶۰ دوستم که سپاهی بود در جاده با موتورسیکلت با کوه بر خورد کرد ودر لیست شهدا قرار گرفت وفرزندان شدند فرزندان شهید وو خانواده دلیل نیست
تک تک کلمات این خبر پر از ابهام و سوال است
چرا بعد از این همه مدت اعدام شده؟
چرا کسی که یکبار به جرم جاسوسی دستگیر شده بوده توانسته با مسئولان ارتباط بگیره؟
چرا به این راحتی جاسوسی کرده، آن هم با اینکه سابقه دستگیری داشته؟
چرا چرا چرا چرا چرا
لعنت خدا بر دل شیطان صفت و خائن و جاسوسی و خاک و ناموس و شرف خودشو به بهای ناچیز بفروشد و آبروی خود و خاندان و مملکت خود را لگد مال کند .خدا مکر مکاران را به خودشان به بدترین شکل ممکن بربرمیگرداند .
اعدام. برای این افراد کمترین کار هست کسی که به کشورش. خیانت کنه پست فطرت ولی شرف هست
سال ۸۷تا الان چرا اعدام نشد این چرای میلیون ها ایرانی است
هیچ کشوری اجازه نمی دهد دوتابیعتی مسئولیت بالا داشته باشید درصورتی که ایران بخش بزرگی اینگونه است چرا وبه چه دلیل کسانی که با این همکاری کردند چرا محاکمه نمی شوند خلاصه ازآن وعده هایی که دادند زمین تا آسمان فاصله گرفتند کسانی که تمایل به شرق داشتند با دشمنی دیگر کشورها ایران نابود کردند
واقعا باید تاسف خورد به این انتصابات که چطوری استعلام شدن و چرا یک نفر میبایست این همه پست کلیدی داشته باشه . مگه قطع الرجال بود.
جاسوسی ازهر کسی به کشور پذیرفته نیست واعدام حقش هست درانتخاب ها باید دقت وافر کرد وافرادی که به اسناد فوق سری دست رسی دارند باید نهادهای امنیتی مراقب باشندودو تابعیتی دراین مشاغل ممنوع شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی