بازدید 1870

اعتراضات ضد دولتی مردم تونس

شبکه الجزیره ظهر امروز شنبه از آغاز اعتراضات ضد دولتی مردم تونس در خیابان حبیب بورقیبه در پایتخت این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰ 14 January 2023


به گزارش تابناک به نقل از مهر، شبکه الجزیره ظهر امروز شنبه از آغاز اعتراضات ضد دولتی مردم تونس در خیابان حبیب بورقیبه در پایتخت این کشور خبر داد.

بنابراین گزارش، مردم تونس با وجود هشدارهای دولت در زمینه عدم برگزاری تجمعات، به خیابان‌ها آمده و علیه دولت «قیس سعید» رئیس جمهور این کشور شعارهایی سر دادند.

شبکه المیادین نیز در خبری فوری ضمن اعلام حضور تظاهر کنندگان در برابر ساختمان وزارت کشور تونس در پایتخت این کشور، اعلام کرد: شرایط در حال متشنج شدن است و احتمال درگیری میان دو طرف وجود دارد.

الجزیره همچنین دقایقی پیش اعلام کرد که نیروهای امنیتی در حال تلاش برای دور کردن مردم از مقر امنیتی در اطراف وزارت کشور تونس هستند.

پیش از این، جبهه الخلاص تونس از جریان‌های مخالف قیس سعید رئیس جمهور این کشور از عزم خود برای برگزاری اعتراضات علیه وی خبر داده بود.

رئیس جبهه الخلاص تونس نیز در سخنانی قیس سعید را مسئول گرانی‌ها و وضعیت بد معیشتی مردم این کشور دانسته و تاکید کرد: همه باید حول یک هدف واحد که سرنگونی قیس سعید است، متحد شویم.

دبیرکل اتحادیه کارگری تونس نیز در سخنانی خواستار آغاز یک نبرد ملی برای نجات تونس از شرایط کنونی شده بود.

گفتنی است قیس سعید که در ماههای اخیر با انجام اصلاحات سیاسی تلاش کرده بود، تغییرات بنیادی در این کشور ایجاد کند با تحریم گسترده مخالفان روبرو شده است. وی اخیراً انتخاباتی را در تونس برگزار کرد که میزان مشارکت مردم در آن به دلیل تحریم گسترده جریان‌های مخالف به ۱۲ درصد هم نرسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم