بازدید 2886
۶

قدردانی مخبر از مردم برای کمک به مدیریت مصرف گاز

معاون اول رییس جمهور ظهر امروز جمعه با حضور در مرکز مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در جریان روند تولید، توزیع و میزان مصرف گاز کشور در روزهای گذشته با توجه به برودت شدید هوا قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۵۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷ 13 January 2023

به گزارش «تابناک»، محمد مخبر در بازدید از این مرکز و ارتباط مستقیم و ویدئو کنفرانسی با مجتمع گاز پارس جنوبی و همچنین مرکز دیسپچینگ استان های خراسان رضوی و گلستان گزارشی از میزان تولید و استخراج گاز، پایداری شبکه توزیع و مصارف مورد نیاز مردم دریافت کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین در حاشیه این بازدید و در کارگروه هماهنگی و تامین پایدار سوخت زمستانی ۱۴۰۱ با قدردانی از مردم فهیم ایران به دلیل همکاری با دولت و کمک به مدیریت مصرف گاز در کشور در روزهای گذشته تاکید کرد: ملت بزرگ، فرهیخته و اصیل ایران با برودت هوا در روزهای گذشته حماسه ای دیگر در همکاری با دولت سیزدهم آفریدند و مسئولانه در مدیریت مصرف گاز به زحمتکشان وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران کمک کردند تا توانستیم با توجه به سرمای شدید و کم سابقه هوا با وضعیت مناسب و خوبی از این مرحله گذر کنیم.

مخبر همچنین از مردم خواست با توجه به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر کاهش دمای هوا در روزهای آینده همکاری های خود را با خادمان شان در شرکت ملی گاز همچنان ادامه دهند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با قدردانی از رسانه ها و سازمان صدا و سیما برای اهتمام ویژه و اقدام جدی در خصوص آگاهی بخشی و فرهنگسازی برای مردم، از اقدامات وزیر نفت و دست اندرکاران شرکت ملی گاز ایران در حوزه چرخه تولید و توزیع تا مصرف انرژی و گاز تقدیر کرد و افزود: تلاش های شبانه روزی این دستگاه ها در روزهای گذشته برای جلوگیری از کمبود و یا قطع گاز در کشور ستودنی است. خوشبختانه وزارت نفت از ماه های گذشته پیش بینی ها و اقدامات لازم برای مدیریت مصرف گاز در کشور از جمله ذخیره سازی، نوسازی ناوگان حمل و نقل، افزایش تولید و بهسازی خطوط انتقال گاز را آغاز کرده بود که خوشبختانه در زمان کنونی شاهد به ثمر نشستن زحمات این وزارتخانه بودیم.

وی همچنین به مزیت اساسی و نعمت خدادادی گاز و نفت در کشور اشاره و تاکید کرد: متاسفانه در سالهای گذشته سرمایه گذاری مناسبی در این بخش انجام نشده بود که اگر صورت میگرفت، میتوانست در این برهه زمانی به عنوان یکی از مولفه های اقتدار اقتصادی نظام جمهوری اسلامی در منطقه و جهان شناخته شود اما در عین حال در دولت سیزدهم، سرمایه گذاری وسیعی برای بهره گیری از این ظرفیت بزرگ انجام شده تا کمک شایان توجهی به بهبود معیشت و سرانه درآمد مردم شود و در عین حال بتوانیم در روزهای سرد زمستانی صادرات گاز به کشورهای همسایه انجام دهیم.

گفتنی است طبق گزارش وزارت نفت حداکثر تولید گاز خام در کشور ۹۹۰ میلیون متر مکعب و میزان گاز تزریقی به شبکه گازرسانی بعد از پالایشگاه ۸۴۵ میلیون متر مکعب در روز می باشد که با کاهش دما میزان مصارف بخش خانگی، تجاری و صنایع تا ۶۸۵ میلیون متر مکعب در روز افزایش یافت و رکورد مصرف در کشور شکسته شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
زمستان سخت ایران
بی عرضگی هم حدی داره
خجالت نمیکشید؟ اینجا مشهد 20 درجه زیر صفر هست! بعد همش برامون پیامک و صوت و ... میاد که در مصرف گاز صرفه جویی کنید! الان ما پکیج تو خونه اصلا جواب نمیده و در یکی از اتاق ها بخاری برقی روشن کردیم که بتونیم زندگی کنیم! مشهد سردترین مرکز استان در این چند شب بوده و فریمان در استان خراسان ظاهرا سردترین شهر بوده. بعد چی رو باید صرفه جویی کنیم؟! نکنه ما هم باید بریم دنبال هیزم و ...؟! تا دیروز که اونها رو مسخره میکردید که دنبال هیزم هستند!
منظورش از گذر کردیم چیه؟
تازه از فردا موج سرمای بدتری قراره بیاد که اکثر استانها تعطیل شدن بخاطر نبود گاز!! چیو گذر کردیم؟ هنوز نرسیدیم بهش آقای معاون دووولت!!!
هروقت مشکلی بوجود میاد از مردم میخوان که کمک کنند
ولی کسی نیست بگه علت این مشلات چیه؟
چرا ایران از اروپا بیشتر گاز مصرف میکنه؟
جواب مشخصه. بی لیاقتی مدیریت کشور و سوبسید هایی که صنایع تولید تجهیزات گرمایشی و غیر اسناندارد میگیرن تا ثروت مردم را به اتش بکشند . مثلا یک بخاری گاز سوز استاندارد ۶۰ درصد بازده دارد ولی بخاریهایی که در ایران تولید میشود ۱۲ درصد بازده دارد . اسنانداردهای ساختمانها هم که تعطیله مصرف ادارات هم که نگو .
سوداین ولانگاری رو کی میبره ؟! مطمینن مردم نمیبرند
شرکتهای خودرو ساز و تجهیزات برودتی ساز میبرند که پول جهانی میگیرند و تولید غیر استاندارد دارند . این پولاها هم از رانت دولتی سر در می اورد .
اگر کسی خواست میتونم اینا رو که میگم ثابت کنم
گاز خودمون داره کجای صادر میشه برای خودمون مصرف نمی کنین؟ عراق؟ ترکیه؟
چرا مفهوم کلمات رو جابه جا استفاده میکنین؟ باید بنویسین تشکر کرد!! قدر دانی مفهوم دیگه ای داره
الان بخاطر قدر دانی قبض گاز و برق رو برای این 2 ماه رایگان میکنن؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها