بازدید 2685

ناتو در کوزوو رزمایش برگزار می‌کند

آرمند مهای وزیر دفاع کوزوو گفت که ناتو در این جمهوری یک رزمایش نظامی موسوم به «مدافع اروپا ۲۳» برگزار خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸ 11 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، مهای سه‌شنبه در فیسبوک نوشت: کشور ما جزو میزبان‌های رزمایش‌های ناتو خواهد بود. بیش از یکهزار و ۳۰۰ عضو نیروی امنیتی کوزوو در این رزمایش شرکت می‌کنند.

وی افزود: هدف از شرکت در این رزمایش، افزایش توان همکاری، آزمایش آمادگی پیاده نظام، حمایت‌های پزشکی و خدماتی در نیروهای امنیتی کوزوو است.

وزیر دفاع کوزوو اظهار کرد: نیروهای ما شانه به شانه نیروهای آمریکا و سایر متحدان در حال تکمیل مرحله برنامه‌ریزی این رزمایش هستند.

هیات‌های کوزوو و ناتو در یک کنفرانس چهار روزه در بوداپست پایتخت مجارستان شرکت کرده‌اند تا بروند برنامه‌ریزی نهایی برای این رزمایش در تابستان آینده را تکمیل کنند.

کوزوو به عنوان استانی از صربستان در سال ۲۰۰۸ استقلال خود از این کشور را اعلام کرد. صربستان استقلال کوزوو را نپذیرفته و با همکاری ناتو با این جمهوری مخالف است.

السکاندر وولین وزیر دفاع سابق و رئیس فعلی آژانس اطلاعات امنیتی صربستان پیشتر گفته بود که پذیرش کوزوو در ناتو یک اقدام تحریک‌آمیز علیه صربستان است.

هیات نمایندگی ناتو در کوزوو موسوم به KFOR از سال ۱۹۹۹ میلادی و پس از تصویب قطعنامه ۱۲۴۴ شورای امنیت سازمان ملل به منظور نظارت بر خروج نیروهای صربستان از این منطقه، در کوزوو مستقر شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار