بازدید 3516

تعجب بایدن از کشف اسناد محرمانه در دفتر سابقش

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با اظهار تعجب از کشف اسناد محرمانه در دفتر سابق خود گفت که در حال همکاری برای تحقیقات در این زمینه هستیم.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴ 11 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که از محتوای اسناد محرمانه ای که در دفترم پیدا شد و وکلا به اداره بایگانی تحویل دادند، اطلاعی نداشتم.

وی تصریح کرد: ما در حال همکاری برای تحقیقات در این باره هستیم و امیدوارم به سرعت به پایان برسد.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد که وکلا بلافاصله پس از کشف آن اسناد، اطلاع رسانی کردند و اسناد در یک جعبه پیدا شده است و همه می دانند که "من این موضوع را جدی می گیرم."

رسانه های آمریکایی گزارش دادند اسناد محرمانه ای که از دفتر خصوصی جو بایدن در دوران معاونت ریاست جمهوری او در دولت باراک اوباما کشف شده، درباره ایران، اوکراین و انگلیس است.

رسانه‌های آمریکایی روز سه‌شنبه به وقت محلی به نقل از «یک منبع آگاه» گزارش دادند که اسناد طبقه ‌بندی ‌شده مربوط به ایران، اوکراین و انگلیس که مربوط به دوران معاونت جو بایدن، در دولت باراک اوباما است در یک اقامتگاه خصوصی او در پاییز گذشته کشف شده است.

بر اساس گزارش ها، در ۲ نوامبر ۲۰۲۲ در دفتر دانشگاهی خصوصی بایدن، در مجموع ۱۰ سند با علامت‌های طبقه‌بندی شده مربوط به سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ کشف شده است. در میان این اسناد، یک پرونده مربوط به بو بایدن پسر رئیس جمهور کنونی آمریکا است که در سال ۲۰۱۵ بر اثر سرطان مغز درگذشت.

بایدن که در ژانویه ۲۰۲۱ رئیس جمهور آمریکا شد، پیش از این بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ معاون رئیس جمهور آمریکا در دولت باراک اوباما بود.

بر اساس گزارش ها، مریک گارلند دادستان کل آمریکا، یک وکیل از شیکاگو را که توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا منصوب شده بود، برای نظارت بر این موضوع تعیین کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در شبکه اجتماعی تروث سوشال در واکنش به این موضوع امروز نوشت: اینکه بایدن اسناد فوق سری را تحویل چین داده اقدامی فراتر از حد تصور است. مطمئناً من چنین کاری انجام نخواهم نداد. قرار گرفتن در چنین وضعیتی برای کشورمان خوب نیست.

«ریچارد سائوبر» (Richard Sauber ) مشاور ویژه رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد؛ «وکلای خصوصی جو بایدن به محض یافتن این اسناد، آرشیو ملی آمریکا را مطلع ساختند».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی