بازدید 7779
بسته ویدیویی «تابناک»

دفاعیات عجیب آلبرت اشپر در دادگاه نورنبرگ / خودنویس یلتسین، نماد انتقال قدرت به پوتین / بهتر است از مدیر بترسند یا دوستش داشته باشند؟ / زرافه‌های اهلی در هتل کنیا! / سریع‌ترین خودرو شاسی بلند دنیا

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۵۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷ 10 January 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


دفاعیات عجیب آلبرت اشپر در دادگاه نورنبرگ

وزیر تسلیحات و تولید نظامی رایش سوم «آلبرت اشپر / Albert Speer»، یکی از افرادی بود که پس از شکست آلمان در جنگ جهانی دوم در نورنبرگ محاکمه شد و جزو معدود مقامات ارشد نازی بود که توانست از این دادگاه جان سالم به در ببرد. او که یک معمار بود، در زمان هیتلر، بناهای مهمی ساخت و سپس به مقام وزارت رسید که در آن مقام نیز عملکرد مناسبی از خود نشان داد. بیشتر متهمین دلیل اعمال غیرانسانی خود را تبعیت از دستورها اعلام کردند. استفاده این دفاع آنقدر در دادگاه نورنبرگ شایع بود که بعدها به همین نام معروف شد. آنچه او را از دیگر متهمین جدا می‌کرد، این بود که بر خلاف سایر متهمین از دفاع نورنبرگ استفاده نکرد. او مسئولیت خود به عنوان یکی از اعضای دولت نازی را پذیرفت، ولی همچنان اطلاع از جنایات‌ را انکار کرد و نهایتا به دلیل استفاده از کار اجباری از مردم کشورهای تحت اشغال به بیست سال زندان محکوم شد. تصاویری از دادگاه همراه با دفاعیات او را با زیرنویس فارسی در ویدیو تابناک ببینید.

 


خودنویس یلتسین نماد انتقال قدرت به پوتین

پس از به قدرت رسیدن پوتین، هنگامی که یلتسین می‌خواست قدرت را به وی تحویل دهد، یک خودنویس «مونته‌گراپا / مونتگراپّا / MONTEGRAPPA» به او داد. هنگام دادن این خودنویس یلتسین به پوتین گفت با این خودنویس من قدرتم را به تو می‌دهم. این حرکت نمادین انتقال قدرت در کنار سایر حرکات نمادین مانند بستن ساعت به مچ دست راست (پوتین علاقه دارد که ساعت خود را به مچ راست ببندد، در کرملین حامیان او نیز از این رفتار او پیروی می‌کنند) قسمتی از ظرافت‌های سیاست روسیه است و پوتین دوست دارد از چنین اقداماتی برای انتقال معانی استفاده کند. پس از اتمام دو دوره ریاست‌جمهوری پوتین، کمی پس از اینکه قدرت را به مدودف تحویل داده بود، در مصاحبه با مجله فرانسوی فیگارو، پوتین در پاسخ به این که چه چیزی را با خود از کرملین برده است، جواب داد: "تنها خودنویس مونته‌گراپای خود را از کرملین برده‌ام." این اشاره ظریفی بود به این حقیقت که پوتین به واقع قدرت خود را به مدودف تحویل نداده و قصد ندارد به این زودی‌ها کرملین را ترک کند. تصاویر حرکت نمادین یلتسین را در ویدیو تابناک ببینید.

 


بهتر است از مدیر بترسند یا دوستش داشته باشند؟

مهمترین ویژگی یک رهبر خوب گروه چیست؛ رهبری که تحولگرا باشد؛ مثبت اندیش یا الهام بخش باشد؟ خصوصیات خیلی زیادی را می‌توان برای یک رهبر خوب برشمرد، ولی قبل از همه اینها یک رهبر خوب باید تاثیرگذار باشد؛ اما چگونه می‌توان تاثیر گذار بود؟ در این ویدیو که یک سخنرانی در یکی از کلاس های دانشگاه استنفورد است، در مورد اینکه چگونه یک رهبر تاثیرگذار باشیم بحث می‌شود.

 


زرافه‌های اهلی در هتل کنیا!

هتلی در کنیا از زرافه‌های اهلی برای جذب توریست استفاده می‌کند. این هتل مجلل که زرافه‌ها در اطراف آن آزادانه گشت می‌زنند و با مهمانان هتل تعامل دارند، به سبک خانه‌های اربابی انگلیسی ساخته شده است و تلفیقی از زندگی مجلل و حیات وحش را یکجا ارائه می‌دهد. در این ویدیو، تصاویری دیدنی از این هتل زیبا و زرافه‌های اهلی اطراف آن را ببینید.

 


سریع‌ترین خودرو شاسی بلند دنیا

تویوتا لند اسپید کروزر در اقدامی غیر رسمی با رسیدن به سرعت ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت، مدعی است سریع‌ترین اس‌یو‌وی دنیا را ساخته است. در این اقدام با رفتن به بندر هوایی-فضایی موهاوه تیمی که روی این ماشین کار و آن را برای این آزمایش آماده می‌کردند، موفق شدند با آن به سرعت بالای ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت برسند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر