بازدید 30842

احضار سفرای ایران از سوی انگلیس، فرانسه و آلمان / آمریکا: توافق هسته‌ای با ایران در حال حاضر در اولویت نیست

دولت‌های انگلیس، آلمان و فرانسه در ادامه مداخلات خود در امور داخلی ایران، از احضار سفیر کشورمان به وزارت خارجه کشورشان خبر دادند. همچنین سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا گفت دولت ایالات متحده این را روشن کرده که توافق هسته‌ای با ایران در حال حاضر در اولویت نیست.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳ 09 January 2023

احضار سفرای ایران از سوی انگلیس، فرانسه و آلمان/ آمریکا: توافق هسته‌ای با ایران در حال حاضر در اولویت نیست.

بین الملل تابناک: دولت‌های انگلیس، آلمان و فرانسه در ادامه مداخلات خود در امور داخلی ایران، از احضار سفیر کشورمان به وزارت خارجه کشورشان خبر دادند.

به گزارش العربیه، جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه (۱۹ دی) در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز نماینده ایران را احضار کردم تا قویا اعدام‌های شنیعی که اخیرا شاهد آن بودیم، محکوم کنم.

همچنین، طبق اعلام صفحه توییتری شبکه تلویزیونی جهانی چین (سی‌جی‌تی‌ان «CGTN»)، وزارت خارجه فرانسه نیز اعلام کرد برای محکومیت اعدام‌های اخیر در ایران، وزیر خارجه ایران را احضار می‌کند.

ساعاتی پیش نیز، وزیر خارجه آلمان سفیر ایران را به دلایل حقوق بشری به وزارت خارجه این کشور احضار کرده بود.

صدراعظم آلمان و سایر مقام‌های این کشور، روز دوشنبه با دخالت آشکار در امور داخلی ایران، از حمایت از ناآرامی ها و اقدامات جدید علیه تهران خبر دادند.

روز دوشنبه «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان در توییت خود، مدعی شد که ایران از مجازات اعدام به عنوان ابزاری جهت سرکوب استفاده می‌کند. شولتز با دخالت آشکار در امور قضایی ایران گفت، ایران باید از اعدام‌های بعدی خودداری کند.

سخنگوی دولت آلمان نیز در نشست خبری گفت که برلین می‌خواهد با اقدامات بین‌المللی جدید بر مقامات ایران فشار بیاورد.

سخنگوی دولت آلمان گفت: «به همراه شرکای بین‌المللی‌مان، فشارها را بر ایران بیشتر خواهیم کرد.»

این گزارش حاکی است، «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان نیز روز دوشنبه بار دیگر با دخالت در امور داخلی ایران اعلام کرد سفیر ایران را احضار کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز گفت، هدف برلین توافق با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر بسته چهارم تحریم ایران است.

اعلام تحریم های جدید کانادا علیه ایران

وزارت امور خارجه کانادا روز دوشنبه با طرح ادعای بی پایه نقض حقوق بشر در ایران، اعلام کرد که دو فرد و سه نهاد ایرانی را تحت تحریم قرار داده است.

وحید یامین‌پور، معاون وزیر ورزش و جوانان و محسن قمی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو هیات نظارت بر مطبوعات و شورای عالی انقلاب فرهنگی دو فردی هستند که در فهرست تحریم‌های کانادا قرار گرفته‌اند.

همچنین بنیاد پانزده خرداد، روزنامه ایران و هیات نظارت بر مطبوعات سه نهادی هستند که کانادا آنها را تحریم کرده است.

به گزارش رویترز؛ ملانی جولی وزیر امور خارجه کانادا ادعا کرد که حکومت ایران باید سرکوب وحشتناک تظاهرات را متوقف کند.

اتهام‌زنی‌ آمریکا علیه ایران درباره جنگ اوکراین

دولت جو بایدن در تداوم ادعای به کارگیری پهپادهای ایرانی توسط روسیه در جنگ اوکراین، تهران را متهم کرد: فروش پهپادهای مرگبار ایران به روسیه برای استفاده در حملات مداوم مسکو به اوکراین به این معناست که این کشور می تواند در جنایات جنگی گسترده مشارکت داشته باشد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در گفت‌وگو با خبرنگارانی که جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن را در سفر به مکزیک همراهی می‌کردند، این اتهام را علیه ایران مطرح کرد.

این اتهام، تندترین لفاظی آمریکا علیه ایران از زمان مطرح شدن ادعاهای حمایت تسلیحاتی ایران از روسیه محسوب می شود.

سالیوان مدعی شد: انتخاب ایران «استفاده از سلاح‌های این کشور برای کشتن غیرنظامیان در اوکراین و تلاش برای در تاریکی و سرما بردن شهرهای این کشور است که از دیدگاه ما، ایران را در موقعیت مشارکت در جنایات گسترده جنگی قرار می‌دهد.»

سالیوان به تحریم‌های اروپا و آمریکا علیه ایران پس از ادعاهای آمریکا مبنی بر کمک ایران به روسیه اشاره کرد و گفت این تحریم ها نمونه‌ای از تلاش آمریکا برای «مشکل‌تر کردن این مبادلات» میان روسیه و ایران است.

با این حال، وی افزود که نحوه انتقال این تسلیحات به روسیه، جلوگیری فیزیکی از آنها را مشکل می سازد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، سالیوان گفت دولت ایالات متحده این را روشن کرده که توافق هسته‌ای با ایران در حال حاضر در اولویت نیست.

وی با وجود این تصریح کرد دولت آمریکا همچنان بر این باور است که دیپلماسی بهتری مسیر حصول اطمینان از دست نیافتن ایران به «سلاح هسته‌ای» است.

آمریکا ۱۶ دی ماه جاری در راستای سیاست های فشار حداکثری علیه ایران اعلام کرد که حامیان برنامه های دفاع بازدارندگی موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده که نام هفت ایرانی در این فهرست قرار گرفته است.

روز جمعه به وقت محلی، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، اعلام کرد که شش مدیر اجرایی و اعضای هیات مدیره صنایع هوایی قدس را تحریم کرده است.

به ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، صنایع هوایی قدس، یکی از تولید کنندگان اصلی دفاعی ایرانی است که مسئول طراحی و تولید پهپادهاست که ایران آنها را به روسیه منتقل کرده تا در جنگ علیه اوکراین مورد استفاده قرار گیرد.

وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه ادعا‌های خود افزود: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی همچنین صنایع طراحی و ساخت هواپیما‌های سبک را که نام جدید صنایع هوایی قدس محسوب می‌شود، در فهرست تحریم‌ها قرار می‌دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۷۷
انتشار یافته: ۴۳
عزیز. الان کل مصرف سوخت کشتی های دنیا سوخت مازوت هست. سوخت مازوت بد نیست بشرطی که استاندارد باشد. مشکل مازوت تولیدی ایران این هست که چندین برابر استاندارد روز دنیا گوگرد دلرد. ایران تا قبل از سال ۲۰۲۰ یکی از بزرگترین صادر کننده ها و تامین کننده های مازوت ناوگانهای کشتیرانی بین المللی بود ولی کشورهای دنیا از سال ۲۰۰۲ متعهد شدند که از سال ۲۰۲۰ تنها به کشتیهایی اجازه ورود به بنادرشان را بدهند که گوگرد سوخت مازوت انها زیر نیم درصد باشد ولی گوگرد تولیدی ایران بخاطر سالها عدم سرمایه گذاری و بهینه سازی پالایشگاهها در زمان زنگنه بالای ۲ تا ۳ درصد هست و تنها چاره ایران سوراندن این مازوت بشدت الوده کننده در خود ایران یا صادرات ان به قیمت بسیار پایین به کشور امارات هست تا دوباره در امارات پالایش مجدد بشه و گوگرد ان به زیر نیم درصد برسه. اینها خیلی مهم هست که وقتی زنگنه و وزارت عظیم نفت با ان همه متخصص حداقل از سال ۲۰۱۰ می دانستند که امکان فروش مازوت ایران با ان استاندارد از ۲۰۲۰ وجود ندارد چرا هیچ فکری برای بهبود کیفیت ان نکردند و حالا ان را به حلق مات و من و شما و همه مردم ایران از بالا تا پایین میکنند

در مستندی مربوط به بازی ناریخی ارژاانتین و انگلیس که مارادونا با دست گل اول را زد و داور اعلام گل کرد یکی تز بازیکنان انگلیسی گفت شما نباید از مارادونا یا هر بازیکن دیگری انتظار راشته باشید که بعد از اعلام گل بطرف داور بدود و بگوید بخدا قسم با دست گل زدم! این وظیفه و خبط داوری بود. حالا هم ملت ایران باید از نا شایستگانی که دهها سال در کشور وریر و مدیر و مقام نفتی بودند بپرسند چه کردید مگر نه زنگنه ها هرگز مسئولیت قبول نمی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
تا زمانی که در ایران اغتشاش باشد غربی ها حاضر به رابطه نیستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
در دوره روحانی بخاطر امتیاز بیشتر زیر میز مذاکره هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
مصرف مازوت در کشتیها و در وسط اقیانوس را با مصرف مازوت در نیروگاه‌های مجاور شهر مقایسه میکنی؟
ناشناس
| Switzerland |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
نمی دونم اینهمه چرت و پرت رو از کجا اوردی
مگر این سه کشور کافر ارازل و اوباش و جانی های خودشون را تکریم میکنند؟ شما در مقابل اینکه داعش سر یکیتون را به تبلیغ خودتون میزد کلی از مردم بیگناه عراق و سوریه را قتل عام‌کردید هیچ ندایی هم از هیچکس بخصوص پاپ عزیزتون بر نیامد حالا چی شده بخاطر اعدام چند ارازل و اوباش که دستشون به خون شهیدان آغوشته است اینگونه فریبکاری میکنید؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
وقتی غربی ها با کمترین هزینه می توانند جهان را مدیریت کنند برای چه خودشان وارد گود شوند.
ایکاش ایران به روسیه پهباد نمیداد،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
ای کاش می دانستیم برای غربی ها سیاست مهمتر از اقتصاد است.
دبیر بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
موشک وپهپاد بهانه است ،بیش از چهل یاله امریکا وغرب ایران را تحریم کرده اند،آن زمان که پهپاد وموشک نداشتیم غرب ودر رأس آن امریکا نظام وحکومتی مطیع وبله قربان گوی برای ایران میخواد ،همین،
بیخیال غرببی هاکار خودتونو بکنید . اونا هی حرف مفت میزنند . مثلا میخوان چکار کنند ؟ ما که از دنیا بریدم چیزی نداریم که از دست بدیم. پس بذارید هی زر مفتی بزنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
خود غربی مشکل نیستند سینه چاک های داخلی مساله هستند.
ماشاالله ماشالله
نروژ را هم به لیست احضار سفیر ایران اضافه کنید زیرا امشب وزارت خارجه نروژ احضاریه سفیر را تحویل سفارت دادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
ایران هم باید سفیران همه ی کشورهای احضار کننده ی سفیر ایران را احضار کند و اخطار جدی بدهد که مسائل داخلی ایران مربوط به ایران است و آنها بهیچوجه حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارند و در رابطه با حمایت های خارجی از اپوزیسیون به آنان اخطار دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
مگر قرار دولت های غربی با ایران رابطه اقتصادی داشته باشند، چرا دوره روحانی را غنیمت نداستند.
زودتر بمب را بسازید و آزمایش کنید تا حساب کار دست همه بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
احسنت
اروپاییها اگر خودشان را جر هم بدهند، ما اجازه نخواهیم داد اینجا سوریه دیگری شود. حمایت از چند نفر اوباشی که مرتکب قتل شده بودند، برای اروپا مایه خجالت است.
مرگ بر غرب و غربگدا
لعنت.خدابرشمااروپایها
آمریکا و اروپا اگر فرزندان و وابستگان تحریم شدگان را از کشورهای خود اخراج کنند هزینه های مردم ایران بابت حضور آنها در ممالک متخاصم از دوش ملت کاسته می شود لطفا اینکار را انجام دهید
ان زمانی که مصوب دولتها وشورای امنیت بود ودر الویت وتقدیر جهانی بود را دیدیم۔این زمان هم که در الویت نیست را هم میبینیم۔ من فکر میکنم شرایط فعلی بی شیله پیله تر است۔از کوزه همان برون تراود که در اوست۔
پس چرا این کشورها تا کنون کشور عربستان و قبل از آن عراق را به خاطر استفاده گسترده از تمام محصولات جنگی خود من جمله سلاح های شیمیایی برای حمله به ایران و دیگر کشورها را اصلا به حساب نمیاورند
پاسخ ها
جانباز جنگ تحمیلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
می فرمایید ،خودشان را محکوم کنند؟!تمام بمبهای میکروبی صدام آلمانی وسلاحهایشان امریکایی،فرانسوی وانگلسی بود
شما۳کشور آلوده به این مشگلات هستید وچطور به خودتون وکشورتون اجازه میدید .کسی روازایران احضار کنید شماها اگربیل زن هستید باغچه های فاسد خودتونو بیل بزنید .اعدام برای چنین اشخاصی کمترینه
برجام = فرجام
اخیراً آمریکا تروریست از برجام خارج شد . ایران اسلامی به تعهد خود عمل کرد . ۳ کشور های اروپایی دخیل در برجام از ترس آمریکا به تعهد خود عمل نکردند . آمریکا باید تضمین دهد که در دولت‌های آینده از برجام خارج نشود . فریبکاری توسط آمریکا ممنوع .
بابا بیخیال برجام بشید
زندگی ما بدون برجام هم در حال گذر است
صنعت هسته‌ای ایران نیز در حال پیشرفت
داشتن صنعت هسته‌ای عامل بازدارنده است به اوکراین نگاه کنید
شبکه جهاتی تلوزیون چین خالی بسته هیچ سفیری احظار نشده.همع می‌خواهند از تجربیات ما استفاده کنند
اگر فروش سلاح کار خوبی نیست چرا همه کشورهای اروپایی به اکراین کمک تسلیحاتی میکنند حتی کار به جایی رسده که الممان اعتراف سریح گفته تمام انبارهای سلاحمان رو به اتمام است وامریکا هر چه سلاح بنجل که دیگر قدیمی شده را به اکراین میفرستد این جنگی است که غربیها به پا کردند تا بتوانند سلاحهای تاریخ گذشته خود را به بازار اکراین بدهند ایران هم با تحریم های دولتهای غربی رو به فروش سلاح به روسیه کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
برای اینکه روسیه متجاوز هست !!!!!!
ایران هم سفرای آنها را احضار کند! بلد نیست؟! بعد دولت محرومان و خود سید محرومان هم نمی خواست برجام رو؟!
ایران هم باید سفرای سه کشور را اخراج کند .
آمریکا از انگلیس بدتر، انگلیس از فرانسه بدتر، فرانسه از آلمان بدتر، همه از همه پلیدترین و خبیث تر.....
تو را به خدا نگاه کن ، وحشی های عالم که با خوی وحشی گری آن آمریکا که بلاهای خانمان سوز بر سر سرخپوستان و سیاه پوستان و دو بمب اتمی بر سر ژاپن ریخت.
آن انگلیس که تمامی کشورها را اشغال و بومیان آمریکا و استرالیا را نابود کرد
آن فرانسه که هنوز جنایت هایش در الجزایر فراموش نشده
و آن آلمان که دو جنگ جهانی اول و دوم را راه انداخت و هنوز نیز غرامت جنگی به اسرائیل پلید می دهد....‌
اینها دایه مهربان‌تر از مادر شدند...
و در اخلاق می دهند بی پدر و مادرها
ما که به تحریم وتورم عادت کردیم ولی شما هم باید ایران هسته ای با بمب اتمی را تحمل کنید
پاسخ ها
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
انوقت شما چه کاره بود که از طرف همه گفتید عادت کردیم به تحریم ها ادامه بدن امثال شما بودن که ملت را به این روز اکشاندند
آش نخورده و دهن سوخته به همین راحتی روسیه ما را کرد شریک جنگ خوذش .
هجوم هما زمان تمام کشورهای غربی و رسانه های فارسی زبان و اغتشاشگران علیه ایران و هماهنگی اتفاقی!!!! بعضی چهره های هنری و ورزشی و مخالفان داخلی با این هجوم ظالمانه غرب علیه ملت ایران به بهانه حمایت از ملت ایران!!!
امریکا و اروپا با همه بردگان سیاسی و اقتصادی خاورمیانه و خاور دورشان هیچ غلطی نتمی توانند بکنند ما باید به خودمان متکی باشیم و دست های خیانتکار سیاسی اقتصتدی داخلی را قطع کنیم قطع به معنای دقیق کلمه. در مشکلات اجتماعی مردم ، هجمه اختلاس و رانت از هجمه فرهنگی پیشی گرفته ، ولی برخی هنوز آدرس غلط می دهندساختار اقتصادی دولت بکلی آشفته است بودجه افزایش حقوق و هزینه ای را از محل تورم و یا به عبارتی جیب خود مردم تامین می کند این یک خیانت است باید طراحان اقتصادی دولت محاکمه شوند و دست های خیانتکار آشکار شود.انتصاب نابجای وزرا و عوامل موثر بر تولید کمر اقتصاد کشور را شکسته ، نگران چندتا فریب خورده نباشیم این بازی های موقت است باید نگران فریبکاران باشیم که در نقاط حساس تصمیم سازی و تصمیم گیری جت خوش کرده اند. دولت رئیسی در انتخابات امیدبخش و در عمل نا امید کننده بوده. مشکل اصلی کشور ناکارآمدی هیئت دولت استخدا روشکر عمر مجلس بی کفایت داره تموم میشه و نباید برای مجلس بعد بی تفاوت بود. ماییم که آینده را با انتخاب درست رقم میزنیم.
مسله پهپاد ها از هسته ای مهمتر شده فعلا این یکی را حل کنید که هیچ توجیهی ندارد .
ازدولتهای ترو ریستی که ۸ سال از صدام خبیث حمایت کرد چه انتظاری دارید .
انقلاب ثمره خون شهیدان است و ناکسین و منافقین را در خون خود غرق خواهد کرد
برای غربی ها سیاست بر همه چیز اولویت دارد.
بیگانکان ازخدابیخبر شما هرسته تون این مدت پلیس هاتون درفرانسه کردها راکشتن اعاصابات انگلیس والمانتان گوش همه رابارفتارپلیس کر کرده خجالت بکشید ازتقض حقوق بشر کانادای جنایتکار شماهاچهل سال هرغلطی خواستید کزدید جنگ ترور ان اسراییل عوضی خانه های مزدم شبانه خراب میکنه قطعنانه های شورلی اننیت ننیبینید...های روزگارگم شوید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر