بازدید 7533
۸
در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه مطرح شد

توصیه به تجدیدنظر در قرار‌های سنگین قضایی / به تازگی چهل کشتی در آب‌های سرزمینی ایران وارد شده و تخلیه نشده‌اند / توصیه به قضات در رابطه با پرداخت مهریه با توجه به افزایش قیمت سکه

رئیس قوه قضاییه گفت: مسئولان و مراجع ذیربط قضایی با توجه به در پیش بودن ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) تمهیدات لازم را برای آزادی و بهره‌مندی از ارفاقات قانونی در قبال آن دسته از زندانیان واجد شرایط فراهم آورند.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸ 09 January 2023

توصیه به تجدیدنظر در قرارهای سنگین قضایی /اخیرا ۴۰ کشتی در آب‌های سرزمینی ایران وارد شده و تخلیه نشده‌اند / توصیه به قضات در رابطه با پرداخت مهریه با توجه به افزایش قیمت سکه

 

تابناک _ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، امروز دوشنبه (۱۹ دی) طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت زهرای اطهر(س) اظهار داشت: حضرت زهرا (س) برای بشریت به ویژه زنان یک الگوی والا هستند. ایشان در وجوه تربیتی، سیاسی، اجتماعی و دفاع از حق و تبیین عالمانه و هنرمندانه حق سرآمد هستند.

رئیس دستگاه قضا با گرامیداشت روز مادر و روز زن، بیان داشت: جاهلیت مدرن برگرفته از فرهنگ غربی، زن را به ابزاری در راستای نیل به مقاصد و اغراض تجاری و سیاسی و اطلاعاتی خود تبدیل کرده و مستمراً زن را مورد ظلم و تحقیر قرار می‌دهد و ظلمی که این جاهلیت مدرن به زن روا می‌دارد، بیشتر از ظلم جاهلیت پیشین است.

رئیس عدلیه با بیان اینکه اسلام عزیز، مقام زن را تکریم و تجلیل کرد و برای حفاظت از گوهرهای گرانبهای زنان، عفاف و حجاب را مورد تاکید قرار داد، گفت: اصحاب جاهلیت مدرن در تکاپو هستند تا مقوله عفاف را مورد خدشه قرار دهند؛ لذا امیدواریم ما نیز بتوانیم در این زمینه به وظایف خود عمل کنیم.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با گرامیداشت قیام ۱۹ دی ۵۶ مردم قم گفت: قیام مردم قم در آن مقطع تاریخی، اقدامی بموقع و مؤثر بود؛ لذا در تاریخ ماندگار شد و یک روز پرافتخار را برای مردم غیور و متدیّن و انقلابی قم رقم زد.

رئیس دستگاه قضا دوباره با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و تقدیر از مردم ایران اسلامی و مردم کشورهای منطقه و دوستدار جبهه مقاومت ـ که برای گرامیداشت یاد و خاطره حاج قاسم در سومین سالگرد شهادت او سنگ تمام گذاشتند ـ اظهار داشت: باید از همکاران قضایی خود در سراسر کشور نیز تقدیر کنم که در یک اقدام پرارزش و ظرف مدت کوتاهی، مقدمات آزادی و بهره‌مندی از ارفاقات قانونی را برای قریب به سه هزار زندانی واجد شرایط در سراسر کشور فراهم آوردند و به برکت خون مطهر حاج قاسم و به عدد سال‌های زیست او در دنیا تا لحظه شهادت، در هر استان حداقل زمینه آزادی ۶۳ زندانی واجد شرایط را فراهم آوردند.

دستور رییس عدلیه برای آزادی زندانیان به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س)

قاضی‌القضات در ادامه به مسئولان و مراجع ذیربط قضایی نیز دستور داد: با توجه به در پیش بودن ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) تمهیدات لازم برای آزادی و بهره‌مندی از ارفاقات قانونی در قبال آن دسته از زندانیان واجد شرایط فراهم آید.

رئیس عدلیه تاکید کرد: این آزادی و بهره‌مندی از ارفاقات قانونی صرفاً شامل محکومان زندانی واجد شرایط نشود، بلکه چنانچه برای یک متهم قرار بازداشت موقت صادر شده و وجوه منتهی به بازداشت موقت او منتفی شده، نسبت به تجدیدنظر در قبال قرار صادره برای او اقدام شود تا او ولو یک روز یا نصف روز زودتر به آغوش خانواده خود بازگردد.

رئیس قوه قضاییه گفت: همچنین مسئولان و مراجع ذیربط قضایی به برکت میلاد پربرکت پیش‌ روی، در صورت لزوم و امکان، تسهیلاتی را در قبال آن دسته از افراد که قادر به تأمین قرار صادره برای خود نیستند، فراهم آورند.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: در مواردی ممکن است مقام ذیربط قضایی حسب محتوای یک گزارش دریافتی از مرجعی رسمی، قرار سنگینی را برای یک فرد صادر کند که بدیهی است این فرد از تأمین آن قرار و آزادی عاجز است؛ در این گونه موارد نیز مقام ذیربط قضایی در صورت امکان و لزوم و انجام بررسی‌های کامل، در آن قرار صادره تجدیدنظر کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست امروز به موضوع ورود مجدانه و پیگیرانه قوه قضاییه به مقوله ساماندهی انبارهای بنادر، گمرکات و اموال تملیکی و مساعدت سایر قوا و دستگاه‌ها در این زمینه اشاره کرد؛ امری که سبب شد استان‌های سراسر کشور به صورت گسترده نسبت به نظم بخشی و تعیین تکلیف کالا‌های موجود در این انبارها، اقدامات مقتضی را صورت دهند و از این طریق ضمن حفظ حقوق دولتی و عمومی، مبالغ زیاد و معتنابهی به بیت‌المال و خزانه کشور بازگردانده شود.

بنابراین، رئیس قوه قضاییه ضمن اشاره به گزارشی ناظر بر تعیین تکلیف بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان اموال موجود در انبارهای تملیکی، به دادستان کل و دادستان‌های سراسر کشور دستور داد، موضوع ساماندهی انبارهای بنادر، گمرکات و اموال تملیکی و پارکینگ‌های وسایل نقلیه توقیفی را تمام شده تلقی نکنند و این موضوع را تا حصول نتیجه کامل و رضایت‌بخش پیگیری کنند.

رئیس دستگاه قضا در همین راستا تاکید کرد: دادستان کل و دادستان‌های سراسر کشور پیگیری مجدانه کنند تا اموال موجود در انبارهای بنادر، گمرکات و اموال تملیکی و پارکینگ‌های وسایل نقلیه توقیفی، هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند و نسبت به مواردی که باید به فروش برسند، اقدام مقتضی شود و مهم‌تر آنکه تمهیداتی اندیشیده شود که این مقوله‌ی «مدت‌ها در انبارها ماندن کالاها و وسایلی که مورد نیاز مردم و کشور است» تکرار نشود.

گزارش قابل تامل رئیس قوه قضائیه از بازدید اخیرش از پارکینگ خودرویی توقیفی مواد مخدر

رئیس عدلیه با اشاره به بازدید هفته گذشته خود از پارکینگ مرکزی خودروهای توقیف یا ضبط شده پرونده‌های مواد مخدر در کرمان، اظهار داشت: حسب اعلام مسئولان ذیربط، بیش از ۲۵۰۰ وسلیه نقلیه سبک و سنگین در آن پارکینگ نگهداری می‌شد؛ وسایل نقلیه‌ای که بعضاً قابلیت حمل تناژهای بالا را داشتند یا مخصوص حمل سوخت یا اتوبوس‌های مسافربری بودند. برخی از این‌ها سال‌ها بود در سرما و گرما زیر نور آفتاب یا باران، قرار داشتند و خساراتی نیز از این طریق به آنها وارد شده بود؛ علی‌ایحال مسئولان مربوطه در کرمان قول دادند که ظرف حداکثر یک ماه نسبت به نظم‌بخشی و تعیین تکلیف وسایل نقلیه موجود در این پارکینگ، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند؛ بنابراین، دادستان کل نیز این موضوع و به طور کلی موضوع نظم بخشی و تعیین تکلیف اموال و وسایل موجود در پارکینگ‌های خودروهای توقیفی را کامل پیگیری کند تا اموال مردم و بیت‌المال متحمل خسارت نشود.

رئیس دستگاه قضا: به تازگی چهل کشتی در آب‌های سرزمینی ایران وارد شده و تخلیه نشده‌اند، هر روز متحمل جریمه می‌شویم

رئیس قوه قضاییه ضمن تقدیر از اقدامات دولت در راستای آزادسازی کالاهای رسوبی در بنادر، اظهار داشت: دوباره اعلام شد که چهل کشتی در بنادر کشور به دلایل مختلف تخلیه نشده‌اند. باید توجه داشت، این کشتی‌ها هر کدام متناسب به ظرفیتی که دارند، برای هر روز تأخیر در تخلیه بار، جریمه (دموراژ) دریافت می‌کنند. طبق گزارشی که واصل شد به برخی از این کشتی‌ها از ۲۵ هزار تا ۶۵ هزار دلار در هر روز ، مبلغی به عنوان جریمه (دموراژ) پرداخت می‌شود. همچنین برخی از این کالاها که تخلیه نمی‌شوند، بواسطه ماندگاری زیاد در کشتی، خسارت می‌بینند؛ برخی از این کالاها مورد نیاز ضروری کشور هستند؛ برای نمونه نهاده‌های دامی هستند. البته حسب اعلام یکی از مسئولان بانک مرکزی پس از تغییرات اخیر رخ داده در مدیریت، خوشبختانه طبق موازین، ترتیباتی داده شده که بار همه این چهل کشتی به زودی تخلیه شود؛ به هر حال، دادستان کل و دادستان‌های ذیربط، این قبیل موارد را تا مرحله نهایی پیگیری مجدانه کنند.

دستور مهم و قابل تامل رئیس قوه قضائیه به قضات در رابطه با پرداخت مهریه با توجه به افزایش قیمت سکه

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست امروز به مقوله افزایش قیمت سکه و مهریه‌هایی که با سکه تعیین شده‌اند، اشاره کرد و گفت: متأسفانه قیمت سکه بالاست؛ لذا به مسئولان قضایی ذیربط دستور می‌دهم ضمن توجه و تاکید به رعایت حقوق زوجه، در قبال کسانی که به سبب عدم توانایی پرداخت مهریه‌ای که با سکه تعیین شده، تحت تعقیب قرار می‌گیرند و یا محکوم شده‌اند، تجدیدنظری صورت دهند. با توجه به قیمت سکه، برخی از افراد حتی توانایی پرداخت مهریه تعدیل شده را هم ندارند و حتی از پرداخت یک سکه در دو ماه هم عاجزند؛ قطعاً به زندان رفتن یا در زندان ماندن یک فرد مُعسر از پرداخت مهریه، درست نیست و خلاف شرع و قانون است و البته اینجا رعایت حقوق زوجه هم مجددا تاکید می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸
طی سالهای گذشته مصوب شد که تا سقف 114 سکه قابلیت پیگیری حقوقی داره، دستشون درد نکنه، در آن زمان خیلی خوب بود، الان با توجه به افزایش قیمت سکه 114 تا سکه معادل 2 میلیارد و دویست و هشتاد میلیون تومن هست لذا بنظر میرسه باید مجددا مقدار 114 سکه رو بروز رسانی کنند و مثلا نهایتا به 14 سکه برسونن، توجه کنید که حتی 14 سکه میشه معادل 280 میلیون تومان، حالا یه جوان که داره ماهی نهایت 10 میلیون حقوق میگیره، توان خواهد داشت همین 280 میلیون مهریه رو پرداخت کنه؟
اگر مهریه کم با پرداخت نشود زن برای امرار معاش باید خود فروشی کند
دکان بازار مهریه ،همین قانون فشل کل مبحث ازدواج را به فنا میدهد.
پس قانون جدید مهریه کی به صحن می آید؟؟
یک سکه در دو ماه !!!
یعنی ماهی بیش از ده میلیون تومان ،
درآمد بسیاری از افراد ده میلیون در ماه نیست تا چه رسد به امکان پس انداز آن !!!!!!!!!!!!!!
!
شما‌ قضات‌ را از چه طریق‌ انتخاب‌ می کنید‌ ؟
از راه‌ کنکور‌ و اعمال سهمیه‌ و بعد از‌ دانشگاه‌ برای‌ گزینش‌ آنها هم باز‌ سهمیه‌ ؟
شما‌ را بخدا‌ در انتخاب‌ پزشکان‌ قضات‌ و مهندسین‌ نه در کنکور‌ نه در گزینش‌ سهمیه در نظر نگیرید‌ چون شاهرگ های زندگی مردم‌ دست‌ اینهاست !
مهریه پیشکش!
شما حق طلاق به زن بدین نه اینکه زنو برده و اسیر مرد قلمداد کنید.
100 تا دلیل محکمه پسند واسه جدایی باید بیاری تهش اگر جناب قاضی دلش خواست حکمو صادر می کنه!
یه پرونده زمین های ارثی مشاع بررسی کنید به میزان قابلیت شما پی می بریم! چند سال میکشه! تو چند سال کل تجهیزات دنیا یک دور عوض شده و شما یک پرونده مشخص که نهایتا 1 هفته ای باید جمع بشه رو چند سال طول می دین!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی