بازدید 4329

هشدار درخصوص هتک حرمت به مسجد الاقصی

مصر و سازمان ملل متحد دوشنبه شب به رژیم صهیونیستی در خصوص هرگونه تعرّض ایتمار بن گویر وزیر افراطی امنیت داخلی کابینه نتانیاهو به مسجد الاقصی هشدار دادند.
کد خبر: ۱۱۵۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 03 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری "شهاب" فلسطین، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که سازمان ملل متحد و مصر در پیامی به دولت بنیامین نتانیاهو هشدار دادند که در صورت تعرض بن گویر به مسجد الاقصی، با مشکل روبه بزرگی مواجه خواهند شد و هیج قدرتی نمی تواند مانع از واکنش حماس نخواهد شد.

در همین راستا، حسین الشیخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) ، تهدید ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای یورش به مسجد الاقصی یک همآوردی روشن و وقیحانه خواند و گفت که این اقدام مستلزم پاسخ روشن فلسطین، کشورهای عربی و دیگر کشورها برای مقابله با این اقدام است.

از سوی دیگر روزنامه "یدیعوت آحارانوت" چاپ سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که جنبش حماس به مصر اطلاع داده که در مقابله با سخنان بن گویر ، دست بسته نخواهد بود.

حماس در پیام خود به طرف‌های میانجی مصری و سازمان ملل متحد اعلام کرده است: اقدام بن گویر، انفجار خشم فلسطین در پی خواهد داشت.

رسانه‌های صهیونیستی از عزم بن گویر برای یورش به مسجد الاقصی طی چند روز آینده خبر دادند و نوشتند که او پلیس رژیم اشغالگر را از قصد خود مطلع کرده است و پیش از این نیز در سخنرانی خود در مراسم تحلیف کابینه جدید تاکید کرد که به یورش به اولین قبله مسلمانان ادامه می‌دهد.

اما پس از هشدارهای امنیتی نسبت به احتمال شکل‌گیری درگیری نظامی میان گروه‌های مقاومت در نوار غزه و رژیم اشغالگر، بن گویر از تصمیم خود برای یورش به مسجد الاقصی طی روزهای آتی منصرف شد.

در همین حال، یک رسانه رژیم صهیونیستی گزارش داد که جنبش حماس از طریق مصر و سازمان ملل پیامی شدیداللحن و هشدار آمیز به این رژیم درخصوص قصد «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو برای یورش به مسجد الاقصی ارسال کرد.

همچنین شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی با توجه به جهت گیری کابینه جدید رژیم اشغالگر قدس و یورش مورد انتظار بن گویر به مسجد الاقصی به «عربی ۲۱» گفت: هر روز نیات مقامات رژیم اشغالگر نسبت به مسجد الاقصی و سیطره بر آن فاش می‌شوند و آنچه که به تازگی از یک سند اسرائیلی شامل ۱۱ بند منتشر شده است، خطری بزرگ برای مسجد الاقصی است و هر یک از بندهای آنها خطرناکتر از دیگری است.

خطیب مسجد الاقصی هشدار داد که نقشه وحشتناک مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل تصرف مسجد الاقصی یعنی تحمیل حاکمیت خود بر این مسجد مقدس و سلب اختیارات اداره اوقاف اسلامی برای اداره امور آن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار