آخرین تغییرات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، تاکید کرد: در اصلاحاتی که کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها بر روی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس انجام داد، موارد اختلافی حذف شد که مهم ترین آن حذف الگوی انتخابات تناسبی و همچنین در نظر گرفتن علی البدل برای نمایندگان بود.
کد خبر: ۱۱۵۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷ 30 December 2022

به گزارش «تابناک»، محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین تغییرات صورت گرفته در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، بیان کرد: پس از موافقت نمایندگان برای در دستور کار قرار گرفتن مجدد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، این طرح به کمیسیون امور داخلی برگشت و اصلاحاتی روی آن انجام شد و بعضا موارد اختلافی از این طرح حذف شد و اکنون برای بررسی در صحن به هیات رئیسه مجلس ارجاع شده است.

به زودی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به صحن می آید

نماینده مردم یزد در مجلس در ادامه با بیان اینکه اکنون این طرح در سامانه بارگذاری شده است و نمایندگان می توانند پیشنهادات خود را پیرامون این طرح ثبت کنند، اظهار کرد: به احتمال قوی این طرح هفته آینده در دستورکار صحن مجلس قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون امور داخلی تصریح کرد:‌ یکی از مواردی که از این طرح حذف شد بحث علی البدل بود که برای نمایندگان در نظر گرفته شده بود. با این ساز وکار انتخابات میان دوره‌ای مجلس حذف می شد، اما از آنجا که مورد اختلاف بود این مورد حذف شد و مجددا انتخابات میان دوره ای دیده شده است.

جوکار تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که مورد انتقاد بود بحث الگوی نظام انتخاباتی تناسبی بود که در اصلاحات صورت گرفته این موضوع نیز منتفی و از طرح حذف و بنا شد الگوی انتخابات تناسبی در قالب طرح مجزایی به مجلس ارائه شود.

وی در پایان گفت: یکسری اصلاحات جزئی دیگر نیز بر روی این طرح صورت گرفت. سعی شد تا محور اصلی طرح حفظ شود اما موارد اختلافی کلا حذف شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار