بازدید 5341

مرگ مرموز میلیاردر روسی در هند

رسانه‌های محلی به نقل از پلیس گزارش دادند که جسد یک تاجر و قانون‌گذار ثروتمند روس در آخر هفته در هند، اندکی پس از مرگ یک تبعه روس دیگر که با او در سفر بود، در همان هتل پیدا شد. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، این دو مرد، پاول آنتوف و ولادیمیر بودانوف، بخشی از یک گروه توریستی بودند که از ایالت اودیشای هند بازدید می‌کردند.
کد خبر: ۱۱۵۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ 30 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از دنیای اقتصاد، یکی از فرماندهان پلیس محلی به خبرگزاری «آسیایی‌نیوز اینترنشنال» گفت که آقای بودانوف، ۶۱ساله، اواخر هفته گذشته ظاهرا بر اثر یک مشکل قلبی در هتلشان در منطقه رایاگادا درگذشت و افزود که آنتوف پس از مرگ بودانوف افسرده شده بود. سایر رسانه‌های خبری محلی به نقل از پلیس گزارش دادند که آنتوف در آخر هفته در حالی که در «حوضچه خون» بیرون از هتل افتاده بود، پیدا شد. گفته می‌شود که او از پنجره طبقه سوم سقوط کرده است؛ اما پلیس گفته است که نمی‌داند این یک حادثه بوده یا خودکشی. سرکنسول روسیه در کلکته اعلام کرد که این سیاستمدار از پنجره هتل محل اقامتش در «رایاگادا»، ایالت اودیشا سقوط کرده است.

وی ادامه داد: ما از نزدیک تحقیقات در این‌باره را رصد و دنبال می‌کنیم و تمام اطلاعات را از پلیس اودیشا دریافت کرده‌ایم. آنتوف که به تازگی ۶۵ ساله شده بود، بنیان‌گذار شرکت روسی «گوشت استاندارد ولادیمیر» و نماینده پارلمان در منطقه ولادیمیر در شرق مسکو بود. او در سال۲۰۱۹ با ثروتی نزدیک به ۱۰میلیارد روبل یا بیش از ۱۴۰میلیون دلار به نرخ روز سه‌شنبه در صدر فهرست ثروتمندترین کارمندان دولت روسیه در فوربس قرار گرفت.

به گزارش تاس، نایب رئیس پارلمان منطقه‌ای، ویاچسلاو کارتوخین گفت که مرگ آنتوف نتیجه شرایط غم‌انگیز بوده است. ولادیمیر کیسلیوف، رئیس پارلمان آنتوف را مردی توصیف کرد که همه را جذب می‌کرد. پلیس اودیشا روز سه‌شنبه گفت که تحقیقات درباره مرگ دو روس توسط اداره تحقیقات جنایی، شعبه تخصصی پلیس، انجام خواهد شد. سرکنسول روسیه در کلکته روز دوشنبه به خبرگزاری دولتی روسیه تاس، فوت دو نفر را تایید کرد و گفت که پلیس محلی به وقوع جرم مشکوک نیست.

آنتوف جدیدترین غول بزرگ روسی است که از زمان حمله روسیه به اوکراین در ماه فوریه در شرایطی مرموز جان خود را از دست داده است.

رسانه‌های خبری روسیه در ماه ژوئن گزارش دادند که او از گلوله‌باران مناطق مسکونی در کی‌یف به‌عنوان تروریسم انتقاد کرده بود؛ اگرچه به نظر می‌رسد بعدا از اظهارات خود ابراز پشیمانی کرد. پستی به نام او در پلتفرم رسانه اجتماعی روسیه ویکونتاکته اعلام کرد که پیام اصلی به اشتباه به اشتراک گذاشته شده است و تاکید می‌کند که آنتوف یک وطن‌پرست و حامی رئیس‌جمهوری این کشور ولادیمیر وی.پوتین است.

با این حال در ژوئن۲۰۲۲، آنتوف جنگ اوکراین و انجام حملات هوایی علیه این کشور را مورد انتقاد قرار داده و با اشاره به حملات موشکی روسیه علیه اوکراین گفته بود: «یک دختر را از زیر آوار بیرون کشیدند و پدر دختر مرده بود. مادرش گریه می‌کرد. اینها چیزی جز وحشت و ترس نیستند.»

به نوشته روزنامه دیلی‌میل پس از این اظهارات بود که این سیاستمدار روس تحت فشار شدید قرار گرفت و مجبور شد از این گفته‌ها عقب بنشیند و عذرخواهی کند. او حتی مدعی شد که این پست‌ها در رسانه‌های اجتماعی یک سوءتفاهم تاسف‌بار و یک خطای تکنیکی است. وی همچنین تاکید کرده بود که همواره حامی ریاست‌جمهوری است و صادقانه از اهداف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه حمایت می‌کند.

با این حال تا لحظه تنظیم گزارش عمده تحلیل‌ها درباره مرگ آنتوف، خودکشی ناشی از افسردگی مرگ دوستش است. اما برخی آن را همچنان مرگ مشکوک و قتل می‌خوانند. روسیه متهم به حذف فیزیکی مخالفان است. از دیگر تجار برجسته روسی که در ماه‌های اخیر به‌طور ناگهانی جان خود را از دست داده‌اند، می‌توان به رئیس لوک اویل، دومین تولیدکننده بزرگ نفت روسیه اشاره کرد که خواستار پایان دادن به جنگ شده بود. رسانه‌های خبری دولتی گفتند که راویل ماگانوف، مدیر اجرایی، در ماه سپتامبر از پنجره بیمارستان طبقه ششم سقوط کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر