بازدید 5169

لاپید: دولت نتانیاهو مدت زیادی دوام نمی آورد

یائیر لاپید نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی بامداد جمعه پیش بینی کرد که کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی مدت زیادی دوام نخواهد آورد.
کد خبر: ۱۱۵۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵ 30 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری "شهاب" فلسطین، لاپید که در خصوص سال ۲۰۲۳ و به صورت پیامی تصویری سخن می گفت، اظهار کرد: چیزی که من در این سال پیش بینی می کنم این است که سال بسیاری بدی برای اسرائیل خواهد بود، این مسأله به خاطر وجود سه موضوع منفی است که اقتصاد اسرائیل را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

وی افزود:نخستین عامل، یک بخش از جمعیت اسرائیل است که در بازار کار هیچ مشارکتی ندارد که آن بخش مذهبی "حریدیم" است.

لاپید گفت که این کابینه می تواند برای جایگاه بین المللی و انسجام اجتماعی اسرائیل را در سال ۲۰۲۳ مشکل ساز شود.

وی گفت: هرگونه تغییر در هریک از این سه عامل، موجب آسیب جدی به اقتصاد اسرائیل خواهد زد.

لاپید اظهار کرد: یک دولت تندرو و افراطی به ریاست نخست وزیری ضعیف [نتانیاهو] در اسرائیل تشکیل شده است که اوضاع در سه زمینه [که گفته شد] تشدید خواهد شد، آنچه را که رخ می دهد "فروپاشی" خواهد بود.

وی گفت: دولت نتا نیاهو تنها دولت در جهان خواهد بود که به شهروندان [حریدیم] خود پول پرداخت می کند که آنها کار نکنند.

لاپید افزود: نمی توان، بر حقیقت سرپوش گذاشت، ما به یک کشور چند پارچه تقسیم می شویم که متکی بر نظام قبیله ای خواهد بود،نه تنها جهان شاهد این واقعیت خواهد بود، ما اسرائیلی ها نیز این را خواهیم داد.

وی اظهار کرد: اسرائیل در سال آینده [۲۰۲۳]، مذهبی تر، منزوی تر و البته با دمکراسی کمتر خواهد بود، در کنار اینها، یک تنش امنیتی نیز بر آن حاکم می شود.

لاپید گفت: من فکر می کنم که بن گویر و اسموتریچ تلاش می کنند که به استثنای ماه [مبارک] رمضان، که امکان تغییر وضعیت در مسجد الاقصی وجود دارد، شرایط را آرام کنند، اما ما با یک محیطی پرتنش و بدبینانه روبه رو خواهیم بود.

وی افزود: همزمانی سه عامل سه گانه [که ذکر شد] حکایت از آن دارد که ما در سال آینده به مسیری می رویم که این دولت [نتانیاهو] به مدت طولانی مقاومت نخواهد کرد و بیش از یک نوبت نخواهد توانست بودجه اسرائیل را تصویب کند.

لاپید همچنین پیش بینی کرد، موضوع دیگر این است که باج خواهی متحدان ائتلافی نتانیاهو موجب خواهد شد که حزب لیکود را از داخل دچار فروپاشی کنند، به طوری که آنها هیچ ارزشی برای نتانیاهو قائل نبوده و همگی از یکدیگر متنفر هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز پنجشنبه شب با توجه به اختیارات زیاد کابینه افراطی رژیم صهیونیستی برای کنترل کرانه باختری، نسبت به تشدید تنش‌ها هشدار داد.

این هشدار با توجه به تغییراتی است که حزب لیکود به همراه دو حزب صهیونیسم دینی و "قدرت یهود" برای سلب مسؤولیت ارتش در کنترل کرانه باختری و انتقال مسؤولیت آن به رؤسای دو حزب مذکور یعنی بزالل اسموتریچ و ایتمار بن گویر انجام داده است.

از سوی دیگر شب گذشته نیز تل آویو مرکز رژیم صهیونیستی صحنه تظاهرات گسترده علیه کابینه افراطی نتانیاهو بود.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) روز پنجشنبه در جریان رای اعتماد به کابینه معرفی شده بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر مکلف دچار تنش و تشنج شد.

گزارش ها حکایت از آن دارد که شماری از نمایندگان کنست علیه نتانیاهو شعار دادند.

روز چهارشنبه نیز یکصد نفر از سفرای سابق رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به نخست‌وزیر این رژیم درباره روی کار آمدن دولت او به عنوان دولتی راست‌گرا و افراطی ابراز نگرانی کردند.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث تشدید بحران و شکاف های داخلی می شود و ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش می گیرد و از سوی دیگر موجب افزایش تنش های منطقه ای می شود.

تعیین چهره های بسیار افراطی و تندرو از جمله «ایتامار بن گویر» به عنوان وزیر امنیت داخلی در کابینه رژیم صهیونیستی صدای خود صهیونیست ها را هم درآورده است. آنها بن گویر را جزئی از «اراذل و اوباش آشوبگر» و خطری برای این رژیم قلمداد می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل