بازدید 6604
پیچیدن عطر یاس در کشور

تشییع پیکر ۲۰۰ شهید گمنام در استان‌ها

امسال نیز همچون سال‌های گذشته در روز شهادت حضرت زهرا (س) میزبان ۴۰۰ شهید گمنام در تمام استان‌ها بودیم از این تعداد، ۲۰۰ شهید در تهران و ۲۰۰ شهید دیگر در سایر استان‌ها تشییع می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰ 27 December 2022

به گزارش «تابناک»، آنچه می‌خوانید اخبار منتشر شده از تشییع شهدای گمنام در استان‌های کشور است.

تشییع و بدرقه پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در دانشگاه تبریز

مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور جمع کثیری از دانشجویان و دانشگاهیان در دانشگاه تبریز برگزار شد.

یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در این مراسم گفت: شهدا باب الحوائج هستند و نجوای دل ما را شنیده و گواه اعمال ما هستند و ما باید در ثانیه به ثانیه لحظاتی که در محضر این شهدا هستیم، نیت داشته باشیم. چه بسیار مشکلات و دردهایی که به‌وسیله‌ی این شهدا حل شد و چه بیماران صعب العلاجی که شفا یافتند.

محمد نیک نفس، ادامه داد: امام خمینی(ره) در وصف حال شهدای گمنام فرموده‌اند که شهدای گمنام پاره‌های تن این ملت هستند که آغوشی جز نسیم صحرا و مادری جز حضرت زهرا(س) ندارند. شاید پدر و مادر این شهدا زنده بوده و همچنان چشم انتظار فرزندانشان هستند.

یادگار دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این شهدای گرانقدر در روزهایی کشور را منور کردند که غبار فتنه همه جا را فرا گرفته و ما باید با دیدن پیکر مطهر این شهدا راه حق را پیدا کنیم، چراکه هرکجا پرچم شهدا باشد، آنجا حق است.

وی خاطرنشان کرد: شهدا جان خود را فدای اسلام و انقلاب کردند و با حفاظت از ولایت و دین، امنیت را برای ما به ارمغان آوردند. این شهدا مشقت‌های زیادی کشیدند تا ما امروز در آرامش و امنیت زندگی کنیم و نباید اجازه دهیم یک عده با برداشتن روسری، مدعی ساقط کردن نظام باشند.

وی در خاتمه با اشاره به سالروز عملیات کربلای 4، ضمن ذکر خاطراتی از این عملیات و رشادت‌های رزمندگان اسلام، یادآور شد: رزمندگانی که در این عملیات لباس غواصی بر تن کرده و دل به آب زدند، جز خداوند هیچ قید و بند دیگری در دل نداشتند. شهدا ملائکه الهی بودند که در زمان حیات و شهادت خویش همیشه گمنام ماندند و این ما هستیم که باید شناخت خود را نسبت به آن‌ها زیاد کنیم.

براساس این گزارش، مداحی و توسل به ائمه اطهار(ع) و شهدا و تشییع پیکر این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در محوطه‌ی دانشگاه تبریز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

پیکر مقدس این دو شهید گمنام که در عملیات بدر و منطقه‌ی شرق دجله به فیض شهادت نائل آمده اند، در پارک مفاخر تبریز و پالایشگاه تبریز در آغوش خاک وطن آرام خواهند گرفت.

ادامه راه شهدا مسیر عزتمندی است

فرماندار سنندج گفت: اگر می‌خواهیم به مسیر عزت‌مندی دست بیابیم، باید مسیر شهدای گرانقدر را ادامه دهیم و اگر از این مسیر فاصله بگیریم به هدف نمی‌رسیم و دچار گمراهی خواهیم شد.

فرماندار شهرستان سنندج در مراسم «زنگ استقبال از لاله‌های سرخ» که به مناسبت تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان کردستان دیروز، پنجم دی‌ماه در دبستان شاهد شهیده شهین مردوخی سنندج برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، گفت: این برنامه به مناسبت ورود پر خیر و برکت شهدای گمنام بعد از چندین سال غربت به میهن اسلامی برگزار شده و امروز استخوان‌های آن شاهدان خونین بال به شهر ما وارد شده و با قدوم آنان فضای شهر عطرآگین شده است.

وی با بیان اینکه شهدای عزیز ما به میهن اسلامی بر گشته‌اند، افزود: این ورود تلنگری است که ما در چه مسیری قرار گرفته و چه مسیر پر پیچ و خم و سختی را پشت سر گذاشته‌ایم، شهدا بر می‌گردند تا ما را به زمانی که در اوج معنویت بودیم، برسانند.

فرماندار شهرستان سنندج با تأکید بر اینکه آرمان‌های والای انقلاب و اسلام عزیز نباید به دست فراموشی سپرده شود و خداوند را نباید فراموش کنیم، بیان کرد: طبق آیات قرآن شهید، شاهد و زنده است و نزد خداوند متعال روزی می‌خورد، جسم آنان از بین رفته، اما ارواح طیبه آنان در جامعه حضور دارد و منشأ خیر و برکت برای ما هستند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم به مسیر عزت‌مندی دست بیابیم، باید مسیر شهدای گرانقدر را ادامه دهیم و اگر از این مسیر فاصله بگیریم به هدف نمی‌رسیم و دچار گمراهی خواهیم شد.

عسکری با اشاره به اینکه امروز تمام تلاش دشمنان، فاصله گرفتن از مسیر اسلام است و دشمنی آنان به خاطر اسلام است، اظهار کرد: تمسک به قرآن، ریسمان الهی و مکتب پیامبر، تنها راه رهایی‌بخش است و اگر از خط اسلام جدا شویم، آن‌ها با ما مشکلی ندارند.

وی گفت: دشمنان دلسوز مردم ایران، جوانان و دانش‌آموزان نیستند، بلکه ادای دلسوزی دروغین را برای مردم در می‌آورند، چرا آنها در زمان بمباران مردم بی دفاع سنندج به دست رژیم بعث، برای مردم دلسوزی نکرده و از حقوق مردم دفاع نکردند، اما امروز هر جنایتی علیه ملت بزرگ ایران مرتکب می‌شوند و با غوغاسالاری و بمباران تبلیغاتی از طریق شبکه‌های رسانه‌ای خود می‌خواهند بین مردم و شهدا فاصله بیندازند.

فرماندار سنندج، مسیر دانشمندان علمی را خط شهدا و آرمان‌های والای آنان ذکر کرد و با تأکید بر اینکه دشمنان می خواهند با ایجاد اختلال در روند آموزشی مدارس، دانش‌آموزان به جای تحصیل به مسائل حاشیه‌ای رانده شوند، گفت: رواج ابتذال به جای پیشرفت علمی، اخلاقی و معنوی، هدف دشمن برای جوانان و آینده‌سازان کشور است، لذا باید هوشیار باشیم و دانش‌آموزان باید ضمن آشنایی با شهدا، راه و روش شهدا را شناخته و ادامه دهند.

وی در پایان با بیان اینکه باید حضور شهدا در استان و شهر خودمان را به فال نیک بگیریم، گفت: شهدا با آمدنشان به ما کمک می‌کنند و این تلنگری است که از اسلام عزیز دست نکشیم.

یادآور می‌شود؛ پایان بخش این مراسم تجلیل از خانواده‌های معزز ایثارگران و نواختن زنگ «استقبال از لاله‌های سرخ» بود که با حضور مسئولان استانی و شهرستان و دانش‌آموزان برگزار شد.

تشییع پیکر مطهر۷ شهید گمنام در کرمانشاه

کرمانشاه کرمانشاهیان امروز چند میهمان ویژه داشتند. آنها میزبان پیکر هفت لاله پرپر شده دوران دفاع مقدس بودند. شهدایی که جان دادند تا ذره‌ای از خاک وطن دست دشمن نیفتد.

 مراسم تشییع شهدای گمنام با عنوان ”خوش آمدی قهرمان” از ساعت ۱۰ صبح امروز(ششم دی) همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان ارشد استانی، خانواده های شهدا و مردم شهید پرور کرمانشاه از مقابل مسجد آیت الله بروجردی به سمت مسجد جامع برگزار شد.

حضور خانوادگی اقشار مختلف مردم در مراسم تشییع این شهدای والامقام در کنار مادران، همسران و فرزندان شهدا از ویژگی‌های برجسته این مراسم بود.

از جلوه‌های خاص این مراسم می توان به حضور مادران دارای فرزند مفقودالاثر به همراه قاب عکس فرزندانشان اشاره کرد که چنان در سوگ شهدای گمنام زاری می‌کردند که گویی فرزند دلبندشان در یکی از همین هفت تابوت تشییع می شود. 

حضور اقشار مختلف مردم از کودکان در آغوش مادرانشان گرفته تا نوجوانان و جوانان و افراد مسن و سالخوردگان از جلوه‌های دیگر مراسم تشییع شهدای گمنام در کرمانشاه بود. 

حاضران در این مراسم شعارهایی هم در محکومیت ناآرامی‌های اخیر کشور سردادند تا بار دیگر به دشمنان اسلام و انقلاب ثابت کنند بر آرمان‌های خود ثابت قدم هستند.
 
سردار بهروز خوشبخت مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه پیش از این اظهار کرد: پیکر این شهدای گمنام در هفت نقطه شامل تیپ ۱۸۱ زرهی شهرستان اسلام‌آبادغرب، تیپ واکنش سریع ۳۵ در جیران‌بلاغ، مجتمع سازمانی شهید صیاد شیرازی، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دانشگاه فرهنگیان، دانشکده فنی و حرفه‌ای خیابان شهید جعفری و یگان امنیت امام علی(ع) سپاه نبی اکرم(ص) به خاک سپرده خواهد شد.

خوشبخت گفت: زمان مراسم تدفین این شهدای والامقام به ترتیب روز چهارشنبه هفتم دی ماه ساعت ۹ صبح در دانشگاه فرهنگیان، ساعت یازده صبح در دانشکده فنی و حرفه‌ای و ساعت ۱۴ ظهر در تیپ ۳۵ نیروی واکنش سریع، روز پنجشنبه، هشتم دی ماه ساعت ۱۰ صبح در یگان امنیت سپاه و ساعت ۱۴ در محوطه مجتمع سازمانی شهید صیاد شیرازی، روز جمعه، هشتم دی ماه ساعت ۱۰ صبح در یگان ۱۸۱ زرهی اسلام آبادغرب و روز شنبه، ۱۰ دی ماه ساعت ۱۰ صبح در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خواهد بود.

وی یادآوری کرد: برای برگزاری مراسم وداع با این شهدای گمنام در بالغ بر ۵۰ نقطه در سطح استان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه این هفت شهید گمنام به تازگی تفحص شده‌اند، گفت: سه شهید ۲۴ و ۱۸ و ۱۷ ساله در عملیات کربلای شش در سومار، دو شهید۱۷ و ۱۸ ساله در عملیات خیبر در جزیره مجنون و دو شهید ۱۷ و ۲۷ ساله در عملیات بدر در شرق دجله به شهادت رسیده‌اند.

بروجرد کربلایی شد

 پیکر پاک یک شهید گمنام در بروجرد تشییع و به خاک سپرده شد.

ششم دی‌ماه مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر شهید گمنام از مسجد امام(ره) تا امامزاده جعفر(ع) تشییع شد.

پیکر پاک این شهید در یادمان شهدا که در محوطه ناحیه مقاومت بسیج بروجرد آماده شده است، به خاک سپرده شد.

طی روزهای اخیر پیکر پاک ۴ شهید گمنام وارد لرستان شده که یکی از شهدای گمنام در بروجرد تشییع شد.

مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید گمنام ۵ دی‌ماه ساعت ۱۵:۳۰ از میدان شهدا به سمت سپاه ناحیه بروجرد برگزار شد.

صدای شکستن کاخ‌های استکبار جهانی به گوش می‌رسد

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه صدای شکسته شدن کاخ‌های استکبار جهانی به گوش می‌رسد، گفت: به فضل الهی جهان اسلام و ملت ایران از توطئه‌های دشمنان گذر خواهند کرد.

سردار علی ملک‌شاهکویی صبح امروز سه‌شنبه ۶ دی در حاشیه تشییع شهید خوشنام دوران دفاع مقدس در گرگان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این دو شهید خوشنام که گلستان را به عطر خود معطر کردند از شهدای عملیات کربلای پنج‌ هستند؛ شهدای این عملیات مایه خیر، برکت و عزت کشور و استان‌ ما شدند.

وی ایستادگی همیشگی مقابل استکبار جهانی را پیام شهدا به مسلمانان و آزادگان جهان دانست و تاکید کرد: امروز پیام این شهدا این است که همچنان مقابل استکبار جهانی مقاومت کنیم، دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی هنوز پایان نیافته بلکه شیوه‌ها و روش‌های آنها تغییر کرده است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان خاطرنشان کرد: همانطور که جوانان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ندای امام راحل لبیک گفتند و مقابل استکبار جهانی مقاومت کرده و جان خود را فدا کردند امروز هم جوانان ما باید برای مبارزه با استکبار جهانی آماده باشند و در مسیر مبارزه با استکبار جهانی از مقاومت دست نکشند.

ملک‌شاهکویی به توطئه‌های دشمنان، بدخواهان و معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوادث اخیر اشاره کرد و متذکر شد: دشمن علی‌رغم تلاش‌های فراوان در برافروختن آتش اغتشاشات در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام مانده است اگرچه باز هم به دشمنی خود با انقلاب اسلامی ادامه می‌دهد.

وی بر ضرورت بصیرت و هوشیاری ملت ایران تاکید کرد و یادآور شد: پیام شهدا در ایام حساس فعلی مقاومت، ایستادگی و صبوری است، پیروزی نزدیک است و صدای شکسته شدن کاخ‌های استکبار جهانی به گوش می‌رسد و جهان اسلام و ملت ایران به فضلی الهی از توطئه‌های دشمنان گذر خواهند کرد.

آیین وداع، تشییع و خاکسپاری با شهید خوشنام دوران دفاع مقدس در گرگان از صبح امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) از محل حسینیه عاشقان ثارالله گرگان با حضور پرشور مردم شهیدپرور دارالمومنین گرگان آغاز شده و گرگانی‌ها این آلاله بی‌نشان را تا چهار راه شهدا بر دوش خود تشییع کردند.

از دقایقی پیش رژه خودرویی شهید خوشنام از چهارراه شهدای گرگان تا سایت اداری گلستان آغاز شده و این شهید عزیز در انتهای بلوار سایت اداری گلستان آرام می‌گیرد.

شهدا همانند رهبر ذخیره خدا هستند تا امروز پیام‌رسان باشند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه امام راحل پرچم اسلام را در ایران برافراشت، گفت: شهدا به امام خمینی (ره) لبیک گفتند، سپس مقام معظم رهبری که اسلام شناس واقعی و عارف هستند، جای ایشان قرار گرفت، شهدا نیز همانند رهبر ذخیره خدا هستند تا امروز پیام‌رسان باشند و دل‌های همه را زنده کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ششم دی‌ماه در آئین تشییع شهدای گمنام در شهرکرد با اشاره به اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها در مدت کوتاه عمر خود به معنای واقعی جهاد کردند، اظهار کرد: این بانوی بزرگوار راه روشنی را پیش پای شیعیان قرار دادند و چراغ برافروخته زهرایی بعد از چند هزار سال در حال تبدیل شدن به چراغ مهدوی است و پرچم مهدویت را برافراشته می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: زهرای مرضیه از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها استفاده کرد تا بشر را به راه اصیل اسلام توجه دهد تا بفهماند ولایت از مهم‌ترین مسئله در اسلام است، اسلام بدون ولایت پوسته خواهد بود، اسلام نیازمند مغز است، پوسته و مغز باید در هم آمیخته شود تا اسلام عدالت‌ محور شود.

وی با بیان اینکه باید به پیام شهدا توجه ویژه داشته باشیم، عنوان کرد: پیام حضرت زهرا سلام الله علیها نیز ولایتمداری بود، شهدا به امام خمینی(ره) لبیک گفتند، امامی که دارای یک شخصیت حکیم و پرورش یافته مکتب اسلام بود، امام راحل گرفتار هوای نفس نبود و تکلیف محور بود، ایشان تحت تاثیر دیگران قرار نمی‌گرفت، خیلی‌ها می‌خواهند شخصیت امام را تخریب کنند و به انقلاب اسلامی ضربه بزنند.

نکونام با تاکید بر اینکه امام راحل پرچم اسلام را در ایران برافراشت، گفت: شهدا به امام خمینی (ره) لبیک گفتند، سپس مقام معظم رهبری که اسلام شناس واقعی و عارف هستند، جای ایشان قرار گرفت، شهدا نیز همانند رهبر ذخیره خدا هستند تا امروز پیام‌رسان باشند و دل‌های همه را زنده کنند تا خلاء امام راحل احساس نشود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بسیاری به دنبال مخدوش کردن چهره مقام معظم رهبری هستند، تصریح کرد: مردم بصیر و امام‌شناس رهبر را تنها نگذاشتند، پیام شهدا این است، همانطور که امام خمینی(ره) را تنها نگذاشتید، رهبر را تنها نگذارید.

وی بیان کرد: مردم اگر سعادت ابدی می‌خواهید، اگر می‌خواهید عزتتان تداوم داشته باشد، عرصه نباید از شیران بیشه خالی شود، خستگی، سرخوردگی و انفعال از آن دشمن است، مومن در آزمون‌های مختلف پیروز می‌شود و به آمریکا، اروپا و منافق نه می‌گوید.

عطر ۱۴ شهید خوشنام دوران دفاع مقدس در دیار علویان پیچید

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه‌الزهرا(س) عطر یاس ۱۴ شهید خوشنام دوران دفاع مقدس در دیار علویان پیچید و بر روی دستان مردم مازندران تشییع شد.

مردم دیار علویان، یازهرا گویان شهدای گمنام دفاع مقدس را بر روی دستان خود گرفته و به جایگاه ابدی بدرقه کردند.

به مناسبت شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) مراسم تشییع شهدای خوشنام با حضور وزیر آموزش و پرورش و مسئولان استانی از میدان شهدای ساری شروع و تا میدان امام خمینی(ره) انجام شد.

«لاله‌های زهرایی» در مازندران، شور و حال وصف ناشدنی در میان مردم علوی‌تبار این استان ایجاد کرد موجی از شکوه و عظمت سال‌های حماسه و ایثار را تداعی کرد.

طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده از سوی سپاه کربلا، شهدای گمنام در قالب دو کاروان «لاله‌های زهرایی» در ۱۰ شهر استان مازندران تشییع و تدفین می‌شوند.

پیکر مطهر یک شهید گمنام ۲۰ ساله از عملیات خیبر (مجنون) در مرکز آموزشی عالی ملاصدرای رامسر تدفین خواهد شد.

همچنین پیکر یک شهید گمنام ۱۹ ساله از عملیات کربلای ۶ (سومار) در نمک آبرود چالوس خاکسپاری می‌شود.

طبق برنامه ریزی، پیکر مطهر شهید گمنام ۲۰ ساله از عملیات کربلای ۶ (سومار) در مرکز آموزش عالی شهید مطهر نوشهر تدفین می‌شود.

همچنین پیکر مطهر یک شهید ۱۹ ساله از عملیات بدر (شرق دجله) در دانشکده فنی و حرفه‌ای محمودآباد تدفین خواهد شد.

قابل ذکر است؛ پیکر مطهر یک شهید گمنام ۲۰ ساله از عملیات کربلای ۸ (شلمچه) در پایگاه نیروی دریایی سپاه بابلسر خاکسپاری و پیکر یک شهید گمنام ۱۷ ساله از عملیات خیبر (مجنون) در دانشگاه بنت الهدی آمل تدفین می‌شود.

این دو شهید ۱۹ ساله از عملیات کربلای ۵ (شلمچه) تفحص شدند که در بابلکنار و بخش گتاب تدفین خواهند شد.

مردم قائمشهر نیز میزبان پیکر یک شهید گمنام ۲۰ ساله از عملیات تک دشمن (مجنون) هستند، پیکر این شهید در حوزه علمیه محمدیه تدفین خواهد شد.

پیکر مطهر یک شهید گمنام ۱۶ ساله از عملیات خیبر (مجنون) در صدا و سیمای مرکز استان تدفین ، یک شهید ۱۷ ساله از عملیات عاشورای ۲ (چنگوله) در بوستان ولایت تدفین می‌شود.

طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، پیکر یک شهید ۱۸ ساله از عملیات بدر شرق دجله) در مجتمع فرهنگی روستای طوقدار ساری خاکسپاری خواهد شد و یک شهید گمنام دیگر ۲۴ ساله از عملیات در روستای سمسکنده تشییع و خاکسپاری می‌شود.

همچنین پیکر مطهر یک شهید ۲۴ ساله از عملیات کربلای ۶ (سومار) در شهرک شهید سلیمانی تشییع و خاکسپاری می‌شود.

لازم به ذکر است، از سوی ستاد شهرستانی تشییع شهدای گمنام، زمان وداع و تشییع شهدا در شهرهای رامسر، نوشهر، محمودآباد، بابلسر، آمل، بابل، قائمشهر و نکا شامگاه سه شنبه و صبح چهارشنبه هفتم دی اعلام شده است.

زمان وداع و تشییع پیکر مطهر شهید گمنام چالوس متعاقبا اعلام خواهد می‌شود.

پیکر مطهر شهدای گمنام در آذربایجان غربی تشییع شد

مراسم تشییع و بدرقه پیکر شهدای گمنام تازه تفحص شده دفاع مقدس در آذربایجان غربی برگزار شد.

پیکر ۶ شهید گمنام امروز سه‌شنبه ۶ دی ماه همزمان با سالروز شهادت دخت نبی اکرم حضرت زهرا(س) از میدان انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی با حضور پرشور مردم غیور و شهیدپرور ارومیه و مسئولان استانی همراه با نوحه خوانی و عزاداری و برپایی نماز بر پیکر شهدا توسط حجت الاسلام سید مهدی قریشی،نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تشییع و بدرقه شد.

حجت الاسلام میثم فیاضی، نماینده ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: دشمنان می گویند ملت دیگر این انقلاب و نظام را نمی خواهند، ای دشمنان و امپراطوری های رسانه ای مردم را ببینید که با حضرت زهرا بیعت کرده و در مراسم وداع با شهدا حضور دارند. 

وی ادامه داد: ما با مکتب ولایت محکم دفاع کردیم و با رهبری پیمان می بندیم و با تمام قدرت در برابر دشمنان ایستاده ایم. 

حجت الاسلام خاطر نشان کرد: دشمنان انقلاب تصور می کردند نظام چند صباح دیگر سقوط خواهد کرد درحالی که این ملت که ۳۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده، تاکنون در برابر دشمنان نظام ایثار و مقاومت از خود نشان داده اند و امروز نیز بار دیگر همگی با این شهدای گمنام پیمان می بندیم که در برابر دشمنان محکم ایستاده و خواهیم ایستاد.

پیکر مطهر این شهدای گمنام‌ هفته گذشته پس از برگزاری آیین استقبال، از طریق مسیرهای پل سوم خرداد، میدان آزادی، چهار راه ولیعصر، میدان شهدا، میدان ولایت فقیه، سه راه شهید باکری، میدان دفاع مقدس، چهارراه مافی تشییع و به ستاد معراج شهدا منتقل شد.

پیکر مطهر ۳ شهید از این ۶ شهید گمنام برای خاکسپاری به محل‌های تیپ ۴۱ هجومی شهید آبشناسان، ستاد مرزبانی استان و آموزشگاه امام سجاد (ع) ارومیه و ۳ شهید دیگر نیز در شهرستان‌ها به محل پایگاه مقاومت سلماس، پارک شهر بازرگان و روستای چورس شهرستان چایپاره منتقل با حضور اقشار مختلف مردم تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

تشییع ۱۲ شهید گمنام در سیستان و بلوچستان

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، ۱۲ یادگار دوران دفاع مقدس در سراسر استان سیستان و بلوچستان، تشییع و به خاک سپرده شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: پنج شهید در نقاط مختلف شهرستان زاهدان، پنج شهید در شهرستان‌های مختلف منطقه سیستان و ۲ شهید در فنوج و نیکشهر تدفین خواهند شد.

سرتیپ دوم پاسدار غلام نبی کوهکن افزود:این پنج شهید گمنامی که سهم شهرستان زاهدان شده است یک شهید در دانشگاه فرهنگیان، یک شهید در مجتمع ۴۰۰ واحدی کوی پلیس، یک شهیدپادگان مشترک پدافند هوایی و هوانیروز، یک شهید در محوطه استانداری، و یک شهید گمنام نیز در مرکز فرهنگی موزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع تدفین خواهد شد.

وی بیان کرد: سهم شمال استان پنج شهید گمنام است که در تیپ مردم یاری علی اکبر در زابل، فضای بین مصلی و بازار زابل، شهر جدید رامشار، فرماندهی هنگ مرزی زابل و در روستای ارباب شهرستان نیمروز تدفین خواهند شد.

سرتیپ کوهکن افزود: یک شهید گمنام در فنوج و یک شهید نیز در روستای دسک شهرستان نیکشهر تشییع و تدفین خواهد شد.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان دارای ۱۵۸ شهید گمنام است که تقریبا در تمامی شهرستان‌ها پراکنده هستند و تاکنون برای بیش‌از ۱۵۰ شهید گمنام یادمان ساخته شده و چهار یادمان نیز در دستور کار قرار دارد.

مراسم باشکوه تشییع پیکر مطهر ۶۵ شهید گمنام در ایلام

مراسم باشکوه تشییع پیکر مطهر و پاک ۶۵ شهید گمنام در ایلام در حال برگزاری است.

در این مراسم که از میدان شهدا تا میدان ۲۲ بهمن در حال انجام است یاد و خاطره دوران دفاع مقدس را برای مردم این دیار تداعی کرد.

سخنران این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در استان است.

قرار است پیکر ۵تن از شهدای گمنام هفته آینده در ایلام تدفین شود.

برگزاری مراسم تشییع ۳ شهید گمنام در رشت

تشییع پیکرهای پاک سه شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بر دستان مردم ولایتمدار شهر رشت در حال برگزاری است.

مراسم تشییع پیکر پاک سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس صبح امروز سه شنبه ۶ دی ماه از میدان پاسداران به سمت میدان شهدای ذهاب رشت(شهرداری) برگزار شده و به تجمع بزرگ فاطمیون ختم می شود.

پس از تشییع، نماز بر پیکر پاک این سه شهید گمنام به امامت آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت اقامه می‌شود.

دو شهید در سن ۱۹ سالگی و در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده اند و یک شهید دیگر در سن ۲۰ سالگی در عملیات والفجر مقدماتی در فکه شهید شده است.

بدرقه آلاله‌های سرخ با نوای یا زهرا(س)

امروز مردم شهیدپرور گرگان و کردکوی با فریاد یا زهرا(س) دو شهید خوشنام دوران دفاع مقدس را بدرقه کرده و در آیین تشییع این دو آلاله سرخ به یاد مظلومیت حضرت زهرا(س) و برای همدردی با خانواده‌های شهدا به سینه‌زنی پرداختند.

از ۲۷ آذر ماه سال جاری ورود دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس به گلستان حال و هوای دیگری به این استان بخشید و طی این روزها مردم سراسر استان گلستان از شرق تا غرب با گرمی شور و حال خاصی مشغول مهمان‌نوازی از آلاله های زهرایی بودند.

اما امروز در سالروز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) بار دیگر عطر فرزندان روح الله نگارستان ایران را معطر کرد و پیکر پاک این دو آلاله سرخ امروز بر دوش مردم گرگان و کردکوی تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

امروز مردم کردکوی و دارالمومنین گرگان مهمان ویژه‌ای دارند، از دقایقی پیش اقامه نماز بر پیکر یکی از شهدای خوشنام دوران دفاع مقدس در حسینه ثارالله گرگان انجام و مراسم تشییع با حضور پرشور مردم، مسئولان و خانواده‌های شهدا در گرگان آغاز شده است.

گرگانی این شهید خوشنام را از حسینیه عاشقان ثارالله گرگان تا چهار راه شهدا تشییع خواهند کرد سپس از چهار راه شهدا تا محل خاکسپاری شهید در سایت اداری گلستان رژه خودرویی برگزار می‌شود و این آلاله سرخ زهرایی در سایت اداری آرام می‌گیرد.

اما مراسم تشییع و خاکسپاری شهید خوشنام دیگر نیز از دقایقی پیش با حضور مردم شهیدپرور و ولایتمدار کردکوی و ولاغوز آغاز شده است.

استان گلستان با احتساب این دو آلاله سرخ، میزبان ۱۴۴ شهید گمنام است که در ۱۵۷ نقطه یادمانی به خاک سپرده شدند، تاکنون سه شهید گمنام در استان احراز هویت شدند.

آغاز تشییع شهدا در تبریز

همزمان با سالروز شهادت صدیقه کبری(س)، آیین تشییع ۸ شهید دوران دفاع مقدس با حضور پرشور مردم ولایتمدار تبریز آغاز شد.

پیکر مطهر هشت شهید دوران دفاع مقدس در روزهای گذشته وارد استان آذربایجان شرقی شده بود که در طول هفته گذشته بیشتر شهرها و دانشگاههای استان میزبان شهدا بودند.

آیین تشییع پیکر مطهر این شش شهید صبح امروز سه شنبه ۶ دیماه همزمان با شهادت فاطمه زهرا (س) از میدان شهدای تبریز آغاز شده و به سمت میدان ساعت تبریز تشییع خواهد شد.

پیکر مطهر یک شهید گمنام در محوطه استانداری آذربایجان‌شرقی و یک شهید گمنام دیگر نیز در پارک مفاخر تبریز به خاک سپرده می‌شود.

همچنین پیکر دو شهید گمنام دیگر نیز در شهرستان‌های ورزقان و ملکان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

گفتنی است پیکر مطهر و منور چهار تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در شرکت تراکتورسازی، پالایشگاه نفت تبریز، شرکت پتروشیمی تبریز و دانشگاه فرهنگیان علامه امینی واحد برادران برگزار می‌شود.

مراسم تشییع پیکر ۱۲ شهید گمنام در مشهد همزمان با سراسر کشور

مراسم تشییع پیکر ۴۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس از صبح امروز ششم دی مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در سراسر کشور در حال برگزاری است و در مشهد نیز مردم انقلابی برای بدرقه پیکر پاک ۱۲ شهید گمنام، در عرصه میدان شهدا حاضر شده‌اند و در حال حرکت به سمت حرم مطهر رضوی اند.

این مراسم تا هنگام اذان ظهر ادامه دارد و از فردا تا سیزدهم دی‌ماه نیز مراسم تدفین این شهدا در شهرستان‌های نیشابور، ششتمد، تربت حیدریه و مشهد برگزار خواهد شد.

پیکر مطهر این ۱۲ شهید گمنام روز ۲۶ آذرماه وارد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد شده بود و تا کنون در هشت محور شهرستانی تربت جام، کاشمر، گناباد، تربت حیدریه، سبزوار، قوچان، مشهد و نیشابور در مراسم و مجالس فراوانی حاضر شده‌اند.

آغاز تشییع شهدا در شیراز

همزمان با سالروز شهادت صدیقه کبری(س)، آیین تشییع ١٠ شهید دوران دفاع مقدس با حضور پر شور مردم ولایتمدار شیراز آغاز شد.

پیکر مطهر ۱۰ شهید دوران دفاع مقدس در روزهای گذشته وارد استان فارس شده که هشت شهید از این شهدا گمنام هستند.

آیین تشییع پیکر مطهر این ۱۰ شهید صبح امروز سه شنبه ۶ دیماه همزمان با شهادت فاطمه زهرا (س) از میدان ارم شیراز آغاز شده و به سمت میدان دانشجو و میدان امام حسین(ع) این کلانشهر خاتمه پیدا خواهد کرد.

پیکر مطهر چهار شهید گمنام امروز بعد از برگزاری آیین تشییع در شیراز و در محل استانداری فارس، اداره کل آموزش و پرورش این استان، پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز واقع در شهر جدید صدرا و مجموعه صدرشیمی در منطقه آب باریک شیراز به خاک سپرده خواهد شد.

بنابراعلام استانداری فارس، وزیر کشور در آیین خاکسپاری پیکر یک شهید گمنام که قرار است در محل استانداری انجام شود، شرکت خواهد کرد.

همچنین پیکر مطهر سایر شهدا نیز پس از برگزاری آیین تشییع در شیراز به سایر شهرستان‌های استان فارس برای خاکسپاری منتقل می‌شود.

بر این اساس پیکر پاک این شهیدان به تازگی توسط کمیته مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در محدوده استان‌های میسان و بصره در جنوب شرق عراق کشف شده است.

پیکر شهدا مربوط به عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر یک، خیبر، بدر، کربلای پنج، بیت المقدس هفت و تک‌های دشمن در سال ۶۷ است که به تازگی تفحص شده است.

آیین استقبال از پیکرهای پاک ۱۰ شهید دفاع مقدس در استان فارس روز شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ در فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله دستغیب برگزار شد و پس از آن، مناطق مختلف این استان میزبان برنامه‌های وداع با شهدا بوده‌اند.

پیش از این، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، شهدای تازه شناسایی شده استان که امروز دی تشییع می‌شوند را معرفی کرد.

سردار سعید کوشکی‌ جهرمی در این باره گفت: بسیجی شهید رحمان خسروانیان در سال ۶۷ از قادرآباد و بسیجی شهید سلیمان زارع نیز در سال ۶۷ از خرامه و هر دو از لشکر ۱۹ فجر به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شده بودند.

به گفته وی، شهید رحمان خسروانیان در روز چهارم خردادماه سال ۶۷ در جریان عملیات تک دشمن در شلمچه به فیض شهادت نائل آمده و مفقود شده بود.

همچنین شهیدسلیمان زارع نیز در روز ۲۳ خردادماه سال ۶۷ در جریان عملیات بیت‌المقدس در شلمچه به شهادت رسیده و مفقود شده بود. 

آغاز مراسم تشییع ۶ شهید گمنام در بیرجند

مراسم تشییع شش شهید گمنام از دقایقی پیش در بیرجند آغاز شد.

پیکرهای مطهر شش شهید گمنام دفاع مقدس شنبه شب هفته گذشته با استقبال مسئولان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده‌های شهدا و ایثارگران وارد فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند شدند و به کهف الشهدا منتقل شد.

پیکر پاک چهار شهید گمنام در قالب کاروانی به بشرویه منتقل شد و در ۱۰ روز گذشته مردم شهرستان‌های استان با حضور کاروان حامل شهدای گمنام در شهرستان‌های آستان، علاوه بر استقبال از آنها در مکان‌های مختلف با این شهدا وداع کردند.

پس از چندین روز وداع مردم با پیکر شهدا در شهرستان‌ها، امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان با همه مراکز استان‌های کشور، پیکر مطهر شش شهید گمنام دفاع مقدس از میدان شهدا تا میدان ابوذر بیرجند بر روی دست‌های مردم مرکز استان تشییع می‌شوند.

قرار است پیکرهای سه شهید گمنام در بیرجند و در استانداری، حوزه علمیه و کویر تایر دفن شده و دو شهید گمنام دیگر در مسجد جامع طبس و روستای محمد آباد طبس دفن شوند. پیکر یک شهید گمنام هم در روستای دهشک قاین دفن می‌شود. مراسم تشییع دو شهید گمنامی که در طبس دفن می‌شوند روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

شهدا ناجی ملت ایران هستند

معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران، گفت: شهیدان این سرزمین پرچم خون‌رنگ اباعبدالله‌الحسین(ع) را با نثار جان خود تقدیم ملت ایران کردند و بدون ادعای ملی‌گرایی ناجی نوامیس، حافظ جان دختران و پسران این سرزمین هستند.

روح‌الله سلگی دیشب در آئین استقبال و بدرقه پیکر شهید گمنام در جویبار گفت: شهیدان این سرزمین پرچم خون‌رنگ اباعبدالله‌الحسین(ع) را با نثار جان خود تقدیم ملت ایران کردند. شهدا بدون ادعای ملی‌گرایی؛ ناجی نوامیس، حافظ جان دختران و پسران این سرزمین هستند.

وی با اشاره به حوادث اخیر کشور و تلاش معاندان برای تقابل دهه هشتادی‌ها با انقلاب، افزود: دهه هشتادی‌ها بدانند جان‌نثار این ملت چه کسانی هستند در یک‌سو قهرمانان واقعی که جان خویش را فدا کردند و در دیگر سو قهرمانان مجازی و کذایی ایستاده‌اند که سرسپرده دشمنان ملت ایران هستند.

سلگی در ادامه با تجلیل از ولایت‌مداری مردم مازندران که در ترویج روحیه شهادت طلبی پیشتازند، یادآور شد: درشب شهادت بانوی دو عالم عرض می‌کنیم که بانوان این سرزمین در راه امام حسین(ع) نه فقط با اشک که با تقدیم خون جگر گوشه‌های خود، به دفاع از ولایت و مرزهای شرف و عقیده برخاستند.

 معاون استاندار مازندران گفت: ملت ما با تقدیم هزاران شهید آبدیده شدند و در راه آرمان‌های والای انقلاب محکم ایستاده است‌.

 این مسئول اظهار کرد: امروز دفاع از امنیت ملی و مرزهای فرهنگی انقلاب ماموریت کلیدی دل‌باختگان ایران اسلامی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر