بازدید 5181
۱
نماینده مجلس :

۳۰۰ هزار نفر در کشور از تحصیل بازماندند

وی با اشاره به اینکه پیگیر برگزاری جلسه مشترک با وزیر آموزش و پرورش و مسئولان استانی هستیم، اضافه کرد: موضوعاتی مانند تغذیه، نگهداری مدارس عشایری، تجهیز و... از مهم‌ترین خواسته‌های آموزش و پرورش استان در رابطه با مدارس عشایری است.
کد خبر: ۱۱۵۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵ 26 December 2022

به گزارش تابناک؛ شمالی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: ۳۰۰ هزار دانش آموز در کل کشور از تحصیل بازمانده اند.

محمد وحیدی به ۸۰۰ هزار نفر افت تحصیلی در کشور اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۰ هزار بازمانده تحصیلی در مقطع ابتدایی وجود دارد و ۵۰۰ هزار نفر نیز در نرخ گذر تحصیلی کمبود داریم.

وی انسداد مبادی ورودی، نگاه به آینده و آمار و برنامه‌ریزی را دو شاخص مهم سواد آموزی دانست و ادامه داد: با نگاه به آینده متوجه می شویم آمار و داده ها پالایش نشده که این موضوع باید در حوزه سواد آموزی در مناطق روستایی، عشایری و شهری انجام شود.

۳۰۰ هزار نفر در کشور از تحصیل بازماندند

وحیدی تأکید کرد: در محور اصلی بازماندگان از تحصیل، دستگاه‌های اجرایی همچون مخابرات، پیام فراگیر دهند تا کودکان به سیستم آموزش و پرورش بازگردند؛ همچنین انتظار می رود حوزه بهزیستی، دهیاران، شوراها، گروه‌های جهادی و بسیج نیز همکاری‌های لازم در شناسایی کودکان را داشته باشند.

لزوم افزایش نرخ گذر تحصیلی دانش آموزان عشایری خراسان شمالی

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: نرخ گذر تحصیلی دانش آموزان عشایری خراسان شمالی در مقطع متوسطه اول و دوم باید افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به پایین بودن نرخ گذر تحصیلی دانش آموزان عشایری خراسان شمالی در مقطع متوسطه اول و دوم، اظهار کرد: نرخ گذر تحصیلی دانش آموزان عشایری در مقطع تحصیلی ابتدایی تقریبا قابل قبول است اما در مقاطع بالاتر این نرخ باید تغییر کند.

وی با بیان اینکه مدارس عشایری به ۳ بخش ثابت، سیار و نیمه سیار تقسیم می‌شوند، اضافه کرد: تجهیز مدارس کانکسی و شبانه‌روزی عشایر در استان اهمیت بسیاری دارد و در این خصوص پیگیری‌های بسیاری انجام می‌دهیم.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه مدارس شبانه‌روزی عشایری استان، آنگونه که در شأن دانش آموزان عشایری باشد مجهز نیستند، افزود: تجهیز و رسیدگی به مدارس عشایری موجب افزایش نرخ گذر تحصیلی دانش آموزان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیگیر برگزاری جلسه مشترک با وزیر آموزش و پرورش و مسئولان استانی هستیم، اضافه کرد: موضوعاتی مانند تغذیه، نگهداری مدارس عشایری، تجهیز و... از مهم‌ترین خواسته‌های آموزش و پرورش استان در رابطه با مدارس عشایری است.

وحیدی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تصریح کرد: مصوبه حذف مدارس کانکسی در سفر رئیس جمهور به استان وجود داشت و پیگیر جذب اعتبارات برای مدارس عشایری نیز هستیم.

مدرسه شبانه‌روزی عشایری مهر نوین، نیازمند خوابگاه

ابوالقاسم اکبری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه مدرسه دخترانه شبانه‌روزی عشایری مهر نوین در مراوه تپه نیازمند خوابگاه است، اظهار کرد: دانش آموزان در این مدرسه خوابگاه و سلف سرویس ندارند؛ در عین حال ۴۵ دانش آموز در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در خراسان شمالی ۸۰۰ دانش آموز عشایری وجود دارد، افزود: ۱۰ مدرسه شبانه روزی در استان وجود دارد که از این تعداد ۶ مدرسه دخترانه و ۴ مدرسه پسرانه است اما برای تجهیز این مدارس امکانات بسیاری مورد نیاز است.

اکبری ادامه داد: کیت‌های آموزشی چند پایه ویژه دانش آموزان عشایری، موکت، کمد، وسایل ورزشی و... از نیازمندی‌های مدارس عشایری استان به حساب می آید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
کسی دلش نمی سوزد مهم نیست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل