بازدید 3795

حکم قصاص برای قاتل مرد معتاد

کد خبر: ۱۱۵۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵ 24 December 2022

مرد جوان که در جریان سرقت مرتکب قتل شده بود، با حکم قضات شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از آبان سال ۹۹ با کشف جسد مرد 57 ساله‌ای به نام اکبر در بیابان‌های پاکدشت آغاز شد. بررسی‌های اولیه مأموران پلیس نشان می‌داد دهان و چشمان قربانی را پیش از قتل با چسب پهن بسته و او را به شدت شکنجه کرده‌اند.

در ادامه جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و شناسایی عامل یا عاملان جنایت در دستور کار پلیس قرار گرفت.

مأموران در نخستین گام آخرین تماس‌های تلفنی مقتول را مورد بررسی قرار دادند و مشخص شد وی پیش از قتل چندباری با یکی از دوستانش به نام شهرام تماس داشته است. به این ترتیب دوستش بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت اما منکر اطلاع و دخالتی در قتل شد.

اما تیم جنایی در بازرسی از خانه وی یک حلقه چسب پهن مشابه آنچه روی بدن مقتول بود پیدا کردند. در حالی که تحقیقات در این باره ادامه داشت ردپای دو نفر دیگر نیز در این پرونده پیدا شد که پس از بازداشت آنها راز جنایت لو رفت.

یکی از آنها در بازجویی‌ها به پلیس گفت: مقتول به مواد مخدر اعتیاد داشت او مدتی قبل دستگاه فرز شهرام را سرقت کرده بود و شهرام هم برای ادب کردنش، او را به بهانه مصرف مواد به باغش دعوت کرد. پس از مصرف مواد بر سر سرقت دستگاه فرز با هم بحث کردند و مقتول هم گفت به خاطر آنکه به پول نیاز داشتم آن را فروختم.

وقتی شهرام دید که او از کارش پشیمان نیست عصبانی شد و دست و پاهایش را بست و با قلاب از سقف آویزان کرد و بعد با یک میله آهنی آنقدر او را زد که بیهوش شد و فوت کرد. پس از آن جسد را با کمک هم به بیابان‌های پاکدشت بردیم و همانجا رهایش کردیم.

پس از تکمیل تحقیقات برای شهرام به اتهام قتل عمد و دو نفر دیگر به اتهام معاونت در قتل کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.

در ابتدای جلسه رسیدگی دختران مقتول به‌عنوان اولیای‌دم برای قاتل پدرشان درخواست قصاص کردند.

بعد از آن متهم ردیف اول به جایگاه رفت اما همچنان منکر دخالت در قتل شد و گفت: من در ماجرای قتل نقشی نداشتم و پیدا شدن چسب پهن در خانه‌ام نیز دلیلی بر مجرم بودنم نیست. در مورد اظهارات دوستانم هم تعجب می‌کنم که چرا چنین اتهامی به من زده‌اند.

سپس دو متهم دیگر پرونده که راز جنایت را فاش کرده بودند به جایگاه رفتند و با تکرار اظهاراتشان شهرام را عامل قتل معرفی کردند.

پس از اظهارات متهمان قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، شهرام را به قصاص محکوم کردند و دو همدست او نیز به حبس محکوم شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل