همتی گزارش دهد چه گُلی بر سر مردم زده است

عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی انگیزه‌های انتخاباتی را عامل تخریب دولت سیزدهم از سوی بانیان وضع موجود دانست و از همتی خواست گزارشی از اقداماتش در دولت دوازدهم در خصوص ارز ترجیحی ارائه کند.
کد خبر: ۱۱۵۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷ 24 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، جعفر راستی نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش مدیران دولت قبلی و برخی جناح‌های سیاسی برای وارونه‌سازی مشکلات باقی‌مانده از دولت قبل اظهار داشت: بسیاری از مشکلات موجود اقتصادی از دولت قبل به‌ارث رسیده است، باید به کسانی که امروز می‌کوشند دولت سیزدهم را تخریب کنند، تفهیم شود که وضع موجود را آن‌ها ایجاد کرده‌اند.

راستی ادامه داد: باید از آقای همتی به‌عنوان رییس بانک مرکزی در دولت قبل سؤال شود؛ به‌عنوان متولی سیاست‌های ارزی کشور در دولت قبل چه‌گُلی به سر مردم زده‌اند، که اکنون مطالبه‌گر شده‌اند؟

عده‌ای با انگیزه‌های انتخاباتی واقعیت جامعه را وارونه جلوه می‌دهند

وی با بیان اینکه جناح‌های سیاسی باید به‌دور از سیاست‌زدگی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند، گفت: عده‌ای برای جمع‌آوری چهار رأی واقعیات جامعه را وارونه می‌کنند، این کار خیانت به مردم و مملکت است.
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی با انتقاد از رویه دولت‌ها در نقد وضعیت موجود پس از کنار رفتن از قدرت، گفت: دولت‌های قبلی نباید به خود اجازه دهند در مدیریت دولت جدید همه دستاورد‌های مملکت را زیر سؤال ببرند.

مشکلات موجود ناشی از عملکرد دولت قبل است/ سیاه‌نمایی بانیان وضع موجود سمّ مهلک است

وی توضیح داد: اگر امروز ما در مسایل معیشتی و اقتصادی مشکل داریم، به نگرش و عملکرد مسئولان گذشته بازمی‌گردد که عامل ایجاد آن بوده‌اند و اقدامات سیاه‌نمایانه آنان در این شرایط برای مملکت و مردم سم مهلک است.

وی تأکید کرد: باید قوای سه‌گانه و بخش خصوصی همه دست به هم بدهند تا در این وانفسای اقتصاد جهانی، کشتی اقتصاد و معیشت مردم را به ساحل نجات برسانند.

راستی با ابراز اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی مبتلا به کشورمان در مقطع فعلی ریشه در نابسامانی‌های اقتصادی و افزایش جهانی قیمت‌ها دارد، اضافه کرد: در این شرایط باید سعی کنیم عدالت در توزیع خدمات و کالا در جامعه رعایت شود و بتوانیم از اقتصاد طوفان‌زده جهانی به‌سلامت عبور کنیم.

وی با اشاره به تدابیر اتخاذشده کارآمد در این ارتباط در یک سال اخیر تشریح کرد: سال گذشته مصرف گندم کشور ۱۲ میلیون تن بود که با تدابیر دولت سیزدهم امسال به هفت میلیون تن کاهش یافته است و از سوی دیگر با برنامه‌ریزی دقیق تولید گندم در کشور ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: سال گذشته بیش از چهار میلیون تن گندم مازاد از کشاورزان خریداری شد که امسال این رقم به ۷.۲ میلیون تن رسیده است؛ پیش‌بینی ما این است که در سایه افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، امسال کشاورزان بیش از ۱۰ میلیون تن گندم کاشته‌اند که ۷.۲ میلیون تن آن به فروش رفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار