بازدید 6074

بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور

کد خبر: ۱۱۵۶۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱ 22 December 2022

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور و وزش باد شدید خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱ دی) با فعالیت سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: جمعه (۲ دی) در جنوب غرب، غرب، بخش‌هایی از جنوب و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و شنبه (۳ دی) در بیشتر مناطق کشور بجز جنوب شرق هرمزگان و بخش‌هایی از شمال غرب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی این مدت در مناطق جنوبی و گرمسیر رگبار و رعد و برق و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف رخ می‌دهد.

وی افزود: یکشنبه (۴ دی) در بخش‌هایی از شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه (۵ دی) در غالب نقاط کشور جوی پایدار انتظار می‌رود.

ضیاییان گفت: پنجشنبه در ایلام و شمال خوزستان، جمعه در خوزستان، ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، بوشهر و نیمه‌شمالی و غربی فارس و شنبه در ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب و غرب اصفهان بارش از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز (۱ دی) در نوار شرقی، جمعه (۲ دی) در بخش‌هایی از جنوب غرب و شرق و شنبه (۳ دی) در جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان گفت: پنجشنبه و جمعه شمال و مرکز خلیج فارس و شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲ دی ) کمی ابری تا نیمه‌ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۰ و روز شنبه ( ۳ دی‌ ) ابری و غبار صبحگاهی و وزش باد ملایم با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۱ و ۲ دی) بندرعباس با دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرمترین و بیرجند با دمای ۶- درجه سردترین مرکز استان کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار