بازدید 3796

تأکید بایدن بر تداوم حمایت نظامی آمریکا از اوکراین

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار خصوصی با ولودیمیر زلنسکی بر تداوم حمایت نظامی آمریکا از اوکراین تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۵۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷ 22 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه به وقت محلی در نشست خبری مشترکی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در کاخ سفید و پس از دیداری که با یکدیگر داشتند، گفت: از ابتدای جنگ همواره با اوکراین در ارتباط بوده‌ایم.

رئیس جمهور آمریکا افزود که سفر زلنسکی به واشنگتن همزمان با تشدید جنگ در اوکراین توسط روسیه، انجام می‌شود. مردم اوکراین عزم شکست‌ناپذیر خود را نشان داده‌اند و ما همچنان در کنار آنها خواهیم ایستاد.

بایدن با بیان اینکه اینکه بیش از ۵۰ کشور به ارائه ۲ هزار دستگاه تانک و خودروی زرهی و ۵۰ سامانه موشکی برای حمایت از اوکراین و تقویت موقعیت این کشور متعهد شده‌اند، گفت: ۲ میلیارد دلار به صورت مستقیم به اوکراین کمک خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: قانونی را امضا خواهم کرد که ۴۵ میلیارد دلار در اختیار اوکراین قرار می‌دهد. ما میلیاردها دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که دولت اوکراین قادر به ارائه خدمات اولیه است.

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه اوکراین در نبردهای خرسون و خارکیف پیروز شد، ادعا کرد: پوتین (رئیس جمهور روسیه) اما هیچ تمایلی برای توقف این جنگ بیرحمانه در اوکراین ندارد.

بایدن مدعی شد: پوتین اشتباه کرد و نمی‌تواند در این جنگ پیروز شود. وقتی پوتین متوجه این موضوع شود، زلنسکی می‌تواند با او مذاکره کند.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه ادعاهایش علیه همتای روس خود گفت: پوتین شکست خورد و اکنون می‌داند که نمی‌تواند بر تمام اوکراین غلبه کند.

بایدن همچنین اعلام بخش جدید کمک‌های واشنگتن به اوکراین به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار را تکرار کرد و گفت: سامانه‌های پاتریوت را در اختیار اوکراین قرار می‌دهیم و اوکراینی‌ها را برای استفاده از آنها آموزش می‌دهیم.

وی ادامه داد: روسیه زیرساخت‌های اوکراین را هدف قرار داده و از زمستان به عنوان سلاح استفاده می‌کن. ما با شرکا و متحدان خود برای کمک به اوکراین در بازسازی زیرساخت‌هایش کار می‌کنیم.

رئیس جمهور آمریکا افزود: نشانه‌هایی نمی‌بینم که پوتین رویکرد خود را در اوکراین تغییر داده باشد. ما می‌خواهیم جنگ در اوکراین پایان یابد و اگر پوتین تصمیم به عقب نشینی بگیرد، امروز این اتفاق می‌افتد.

پیش از این نشست خبری، رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با همتای اوکراینی خود در حالیکه قرار است سامانه موشکی پاتریوت را به کی یف ارسال کند، ادعا کرد: به دنبال یک صلح عادلانه برای اوکراین هستم.

زلنسکی که برای نخستین بار پس از جنگ اوکراین به آمریکا سفر کرده است، در دیدار با بایدن گفت: جنگ خاتمه نیافته است. بایدن نیز ادعا کرد: به دنبال صلحی عادلانه برای اوکراین هستم.

بایدن خطاب به رئیس جمهور اوکراین افزود: برای من افتخار که در کنار شما باشم. مردم اوکراین همچنان الهام بخش جهان هستند. شما مرد سال در آمریکا هستید. مردم آمریکا، چه دموکرات ها و چه جمهوری خواهان، در کنار اوکراینی ها ایستاده اند.

بایدن با متهم کردن ولادیمیر پوتین همتای روسی خود گفت که پوتین حملات خود علیه غیرنظامیان را شدت بخشیده و به دنبال آن است که از زمستان به عنوان یک سلاح استفاده کند. ایالات متحده به افزایش حمایت نظامی از اوکراین از جمله تامین سیستم های دفاع هوایی ادامه خواهد داد. 

زلنسکی نیز خطاب به بایدن گفت: باعث افتخار من است که در اینجا حضور دارم.

رئیس جمهور اوکراین یک هدیه از سربازان اوکراینی به بایدن اهدا کرد و افزود ، سربازان اوکراینی این هدیه افتخاری را به شما اهدا کرده اند.

زلنسکی، مدال نظامی افتخار ارتش اوکراین را به‌خاطر حمایت‌های نظامی واشنگتن به بایدن اهدا کرد.

 بایدن در واکنش به هدیه از سوی سربازان اوکراینی گفت: لایق این هدیه نیستم اما بسیار تشکر می کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار