بازدید 28216

وزیر آموزش و پرورش مدعی شد: دیگر مدارس بابت آلودگی هوا تعطیل نمی‌شوند/ موافقت رئیس جمهور با نامه خارج از قاعده و روال؟!

درباره اینکه چنین ابلاغی صورت گرفته یا خیر و آیا در روز‌های آتی رقم می‌خورد یا نه، اطلاعی نداریم و بهتر است به جای حدس و گمان در این خصوص، همه چیز را به گذر زمان بسپریم؛ اما آیا ممکن است در نتیجه نامه نگاری یک وزیر، قدرت تصمیم گیری از کمیته‌های اضطرار آلودگی هوا گرفته شده یا آرای ایشان در این خصوص به نوعی وتو گردد؟
کد خبر: ۱۱۵۵۹۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵ 21 December 2022

وزیر آموزش و پرورش مدعی شد: هفته آینده مدارس تعطیل نیستند/ موافقت رئیس جمهور با نامه خارج از روال؟!«طی هفته آینده تعطیلی مدارس نداریم؛ من نامه‌ای خدمت آقای رئیس جمهور دادم که تعطیلی‌ها تکرار نشود.»

به گزارش «تابناک»؛ گوینده سخنان فوق، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم است که در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حضور یافت و تاکید کرد: «به سبب تعطیلی‌ها نگران دانش‌آموزان هستیم. با وجود زحمات بسیار معلمان عزیز، آموزش مجازی در دوره آموزش عمومی و پیش از دبستان کارایی لازم را ندارد و از این روی، امروز این پیشنهاد را مطرح کردم که تعطیلی نداشته باشیم و آقای رئیس جمهور هم بر عدم تعطیلی مدارس مگر در موارد استثنا تاکید کردند.»

وی در ادامه با تاکید بر این که در طول خدمتش از سال ۶۷ شاهد تکیه زدن تهران به جایگاه دومین شهر آلوده دنیا بوده، اما مدارس تعطیل نشده‌اند، افزود: «دانش‌آموزان در زمان تعطیلی در خانه نمی‌مانند و ممکن است برای بازی کردن از خانه خارج شوند و تنها حضور موثر در کلاس درس را از دست می‌دهند و والدین و معلمان هم از این موضوع نگران هستند؛ بنابراین؛ نامه‌ای خدمت آقای رئیس جمهور دادم که تعطیلی‌ها تکرار نشود چرا که مدارس آخرین مکان است آن هم در موارد بسیار نادر و حاد باید تعطیل شود.»

وزیر آموزش و پرورش مدعی شد: هفته آینده مدارس تعطیل نیستند/ موافقت رئیس جمهور با نامه خارج از روال؟!

بدین ترتیب مشخص شد که مبنای ادعای وزیر درباره تعطیل نشدن مدارس در هفته آینده، نامه‌ای است که در این باره به رئیس جمهور نوشته شده و به تاکید وی، مورد تایید ابراهیم رئیسی قرار گرفته است؛ تدبیری که اگر قرار به اجرای آن باشد، لازم است به استانداری‌ها ابلاغ شود، چون کمیته‌های (کارگروه‌های) اضطرار آلودگی هوا در زیرمجموعه استانداری‌ها فعالند و با تصمیم این کارگروه‌هاست که تدابیر مراقبتی در زمان اوج گیری آلودگی هوا مانند تعطیلی مدارس در دستور کار قرار می‌گیرد.

درباره اینکه چنین ابلاغی صورت گرفته یا خیر و آیا در روز‌های آتی رقم می‌خورد یا نه، اطلاعی نداریم و بهتر است به جای حدس و گمان در این خصوص، همه چیز را به گذر زمان بسپریم، اما آیا ممکن است در نتیجه نامه نگاری یک وزیر، قدرت تصمیم گیری از کمیته‌های اضطرار آلودگی هوا گرفته شده یا آرای ایشان در این خصوص به نوعی وتو شود؟ اگر کمیته‌ها که متشکل از اعضای مختلفی از جمله روسای ادارات حفاظت محیط زیست استان‌ها و یا مقامات شهری هستند، زیر بار این دستور نروند، چه؟!

به این سوالات، نگاه تک بعدی به ماجرای تعطیلی مدارس را هم می‌توان افزود که گویی تنها دانش آموزان را متاثر می‌کند و نه به اولیای ایشان ارتباطی دارد، نه معلمان و اولیای مدارس را شامل می‌شود و نه تاثیری در ترافیک شهر‌ها دارد. آمد و شد‌هایی که بررسی‌ها نشان داده ارتباط تنگاتنگی با آلودگی هوا دارند، چون خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها از جمله منابع متحرک آلایندگی هوا و یکی از جدی‌ترین آلاینده‌های هوا به ویژه در فصل سرد و در زمان وقوع پدیده وارونگی جوی است؛ ترافیکی که با تعطیلی مدارس کاهش می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش مدعی شد: هفته آینده مدارس تعطیل نیستند/ موافقت رئیس جمهور با نامه خارج از روال؟!

این چیزی نیست که بشود با نامه نگاری میان وزیر و رئیس جمهور نادیده اش گرفت، به ویژه زمانی که بدانیم دانش آموزان، به ویژه دانش آموزان خردسال ـ که ظاهرا بیشتر از دیگر دانش آموزان در کانون سخنان وزیر قرار داشته اند ـ بیشتر در معرض آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا هستند و در زمره گروه‌های حساس قرار می‌گیرند که می‌بایست با تدابیر مراقبتی از ایشان در مقابل آلودگی هوا محافظت کرد. اصلی کلیدی که در تقسیمات میزان آلودگی هوا هم لحاظ شده و موجب شده محدوده شاخص ۱۰۱ تا ۱۵۰، «ناسالم برای گروه‌های حساس» و ۱۵۱ تا ۲۰۰ «ناسالم» نام بگیرد.

دسته بندی‌ که اگر نامه وزیر آموزش و پرورش ملاک عمل قرار گیرد، به نوعی بلااثر می‌شود و می‌توان حذفش کرد! اقدامی که قطعا مورد تایید رئیس جمهور و دیگر مسئولان نیست، حتی اگر بدانیم تعطیلی مدارس اتفاق مبارک و بدون خسارتی نیست و از آن مهم تر، آگاه باشیم که برخی قصورکنندگان در زمینه آلودگی هوا و عمل به قانون هوای پاک، پشت این تدبیرِ حداقلی پناه گرفته اند و مجازات و حتی توبیخی متوجه ایشان نمی‌شود. قصورکنندگان که باید با آن‌ها برخورد نمود، نه اینکه دانش آموزان را در معرض خطر بیشتر قرار داد!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۷۹
انتشار یافته: ۴۲
چرا استیضاحش نمیکنن؟
وزیر آموزش و پرورش ماست دیگه چه انتظاری ازش دارید؟ سطح فهمش همین قدر است!!!!
تمام این وزرای ناکارآمد و کارنابلد کلکسیونی را به نام دولت سیزدهم تشکیل داده اند!
بعد از دست به دعا شدن به آسمان برای بارش باران، باید دست به آسمان شد تا همواره باد بوزد!
من ماندهام که کودکان امروز ایران با این وضعیت گرانی مواد غذایی و تغذیه، این آلودگی هوا و این وضعیت هیجانی و استرس مستولی در جامعه و خانواده ها ، عاقبتشان در آینده چه خواهد بود.
این وزرا یکی از آن یکی نوبرتر هستند.
این نامه و پاسخ رئیسی به آن پیرو سخنان چند روز پیش رئیسی است که گفته نباید به بهانه حفاظت از محیط‌زیست اجازه توسعه کشور را ندهیم!
آقای وزیر شما باید در نامه تان به رییسی از او می خواستید که جلوی مازوت سوزی و تولید بنزین بی کیفیت گرفته شود. نه اینکه صورت مسئله پاک شود.
کاشکی پکن بودید و می دید با چه هوایی ملت میرن مدرسه
وقتی وزیری یا هر مسول دیگری می خواهد هنر و کارآمدی خود را با زیر سوال بردن اقدامات قبلی نشان دهد نتیجه اش همین می شود
این وزیر محترم بی توجه و بی اطلاع از تلاش های انجام شده طی دوره کرونا در فضای مجازی گفتند که آموزش در این سه سال تعطیل بوده است
این همه کشورها آلودگی هوا کمتر و بیشتر از ما دارند آیا تعطیل می کند به بهانه آن؟ یچ جا تعطیل نمی کنند
از دولت شش کلاس سوات بیشتر از بر نمیاد. ملت شدن موش آزمایشگاهی
ایشون واسه خودشون گفتن، مگر مردم بچه‌هاشون از سر راه آوردن؟؟ آیا ایشون خبر دارند توی همین تهران در سال چقدر تلفات و کشته بخاطر آلودگی هوا داریم؟؟؟؟
اگر زبونم لال یکی از بچه‌های مردم بخاطر آلودگی هوا تلف بشه کی جوابگو خواهد بود اونوقت؟
آقای وزیر آموزش وپرورش شما نیز صورت مسئله را پاک کنید. معاونت فنی وعمرانی شهرداری تهران شمانیز با حیله پارکینگهای خودتان را با زور واجبار به واحدهای مجتمع ابریشم بفروشید. این نیز بگذرد.
جان کودکان مهمتر است یا سر کلاس رفتن؟ قطعا وزیر محترم کودک یا نوه مدرسه ای ندارن که نگران جانشان نیستند
این بنده خدا هم هر چند روز یک بار سعی میکنه یه طرحی از خودش در بکنه.
ما که مجبوریم بریم بیرون ولی سلامتی بچه ها خیلی مهمتر از یادگرفتن درسهایی هست که نصفش تا آخر عمر به درد هیچکس نمیخوره.
ضمنا اینکه بعضی از بچه ها در روزهای تعطیل میرن بیرون دلیل نمیشه همه بچه ها را به خطر بندازیم.

بهشون بفرمایید تشریف بیارن پایین.
مدیریت جهادی به این میگن
چرا کم کاری کردید که به جای تشویق، تذکر بگیرید؟! تمام این مصیبت ها همه بخاطر صدا و سیما هست، برنامه های خسته کننده و تکراری و غم انگیز که باعث شد ملت به ماهواره روی آورند و به شبکه های دشمن نگاه و شستشوی مغزی شوند! اگر برنامه های مفرح داشتید روی مردم و جوانان با نگاه به فیلم های هرزه باز نمی شد...
درست میفرمایید چون شهریه کلاسهای مجازی را مدارس شما از والدینی که به نان شبشان محتاج هستند گرفتند.والا آلودگی هوا بهانه بود.
حتما مجددا پسر آقای وزیر هوس کرده که بره مدرسه، و ددی هم گفته چشم پسرم فردا امر می کنم که تمام بچه ها برن مدرسه. هنوز یادمون نرفته که این آقازاده وقتی دلشون خواست که مدارس باز شوند آقای وزیر دستور بازگشایی مدارس را در زمان کرونا دادند. با این وضع آلودگی هوا تو را بخدا با جان بچه های مردم بازی نکنید، این آلودگی هوا می توانند برای سلامتی بچه ها بسیار خطرناک باشد و در بزرگسالی، آنها را دچار مشکلات قلبی و عروقی کند و آسیب های جدی به دستگاه تنفسی آنها وارد کند. به جای پرداختن به مشکل آلودگی هوا با زیرپا گذاشتن قانون، دنبال پاک کردن مسئله هستند. از ما که گذشت اما حداقل با سلامتی بچه ها بازی نکنید.
جناب وزیر آموزش و پرورش درست گفتند که تهران سالهاست جزء شهرهای آلوده دنیاست ولی نگفتند که در سالهای قبل از 1390 میزان آلاینده های و تنوع آلاینده ها چقدر و چگونه بوده است.
لطفا" سازمان بهداشت محیط این آمار را به وزیر بده تا ببینند که درصد و نوع آلاینده های هوای تهران چقدر خطرناک و کشنده شده.
ضمنا" جناب وزیر یک آمار هم از سازمان پزشکی قانونی تهران بگیرند تا ببینند چند درصد فوتی های سال گذشته تهران در اثر آلودگی هوا بوده است.
این وزیر اصلا سواد وزارت آموزش و پرورش رو نداره

هوا فوق العاده کثیف است
با شاخص آلودگی ۱۸۹ شهر باید تخلیه میشد. مدرسه که جای خود دارد. واقعا این وزیر ها را ازکدوم لپ لپ دراوردن
وزیر لپ لپی
من پسرم آسم داره چطور بفرستم
با این شدت آلودگی تصمیم درستی نیست
وزاری این کابینه یکی از ان یکی دانشمند تر هستند
از امثال کسانی که رفتن به سفر کربلا رو رزومه ی کاری اعلام میکنن و تو مملکت پست میگیرن چه انتظاری میشه داشت؟ میخواین اصول مسلم علمی در مورد آسیب پذیری کودکان دبستانی در هوای آلوده رو سرلوحه ی کارشون برا محافظت از بچه های مردم قرار بدن؟؟؟
آقای نوری راهکار بده. با جان بچه ها بازی نکن.
چی می گی تووووووو.
با الودگی هوا وتعطیل نکردن بچه ها قصد جون بچه هامونو کردین .خجالت بکشید دیگه .گند همه چی رو در اوردین هیچی جای خودش نیست وزیر اموزش وپرورش نگران چی هست مایی که سیزده سال مدرسه رفتیم و چهار سال دانشگاه وهمین اموزش وپرورش تربیتمون کرد چه گلی به سر مملکت زدیم این اقایون هم تقریبا هم سن ماهستند .کاری نکنید که اجازه مدرسه رفتن به بچه هارو هم ندیم
شکر خورد
گذاشتید بازه امتحانات شروع بشه، بعد اینو بگید

تو هفته جاری بارها مدارس تعطیل شدند و از تدریس مباحث کتاب تا سرفصل تعیین شده عقب موندیم
آیا تفکری برای حل مشکل آلودگی (که ایجاد کرده ایم) وجود دارد؟؟؟ یا امورات را به طبعیت محول و فقط مدارس را تعطیل می کنیم.
بعضا تصمیمات غلط مدیریتی که اتخاذ می گردد کلی بر مشکلات موجود انباشته می شود برای نمونه حذف سرویس کارکنان ادارات، خودروهای بی کیفیت و بنزین سوز را به خیابان ها و ادارت گسیل و هوا را آلوده تر کرده است.
شما تعطیل نکن ما والدین خودمون تعطیل میکنیم.
همون بهتر که مدرسه ها در هر شرایطی باز باشند
جناب وزیر اکثریت معلملن تدریس در شبکه شاد و به صورت مجازی را بلد نیستند!!! چرا آموزش نمی‌دید. تاز شبکه شاد همیشه و به صورت مکمل با آموزش حضوری استفاده شود
ضمنا، بیشتر این پیامهای موافق تعطیلی مدارس کار معلملن محترم تنبل است میخوام بخوابن خونه و حقوق بگیرن خوردن نداره!!
بپرسید چرا جای گاز و نفت دارن مازوت میسوزونن که هوا اینقدر الوده بشه به بهونه اش بخوان ماشین برقی بیارن و بنزین گرون و سهمیه بندی کنن ، ماشینای برقی چون قیمت باطریش گرونتر ماشینه تو دنیا الودگی جدید محیط زیستی ایجاد کرده ، مگه ما کشور بدون منابع گازی نفتی هستیم ، خجالت داره
بچه ها تو آلودگی برن مدرسه، انواع ویروس های ریوی که کمترین امکان است را بگیرن بعد بخوابن تو رختخواب از مدرسه عقب می مونن یا سالم باشن مجازی درس بخونند.
در ضمن آقای وزیر دانش آموزی که مجازی درس نخونه حضوری هم نمی خونه با این تفاوت که تو حضوری برای بقیه همکلاسی ها هم مزاحمت داره و این نکته که درس مگه درس خوندن با کتک است که حضوری باشند دانش آموز اگر درس خون باشه مجازی بهترین بستر آموزش است. شما هم لطفا با علم و بینش نظر بدهید.
دوستان ببخشید از دلیل تعطیل نکردن مدارس از سوی آقای وزیر که ایشون خیلی عمیق به قضیه نگاه کردند و گفته اند ،چرا مدارس تعطیل بشه که بچه‌ها تو کوچه بازی کنند،جناب وزیر وسایل حمل و نقل دانش آموزان موجب آلودگی هوا میشوند نه خود دانش آموزان ،در شهر تهران حدود ۲۰ هزار سرویس مدارس در حال تردد هستند،،که در روزهای خاص با تعطیلی مدارس میتوانند به کاهش آلایندگی کمک کنند.
جای معلم و دانش‌آموز تو مدرسه‌ست نه خونه. آموزش مجازی یه چیز بیخوده. همه‌ی عذابش برای معلم بیچاره ست که یا باید تولید محتوا کنه یا تکلیف ۴۰ تا بچه‌رو با گوشی ببینه و پیر چشمش رو دربیاره.
علاج واقعه قبل از وقوع. یه فکر اساسی برای این هوا کنن.
اگر واقعاً نگران سلامتی بچه‌های ما هستن، جلوی این اتفاق بگیرن.
نگاه کنن کشورهای دیگه چه کار می‌کنن، الگو بگیرن.
هر سال تنها مدارس تعطیل می‌شه و کار معلم بیشتر می‌شه.
شک نکنید اون معلمی که نمی‌خواد بره مدرسه یا بلد نیست کلاس داری کنه یا تنبل می‌خواد بخوابه و پول بگیره.
اون مادری هم که بچه‌شو مدرسه نمی‌فرسته می‌دونه درس خون نیست، می‌خواد جاش مشق بنویسه و نمره بگیره.
خطر کرونا بیشتر از هوای آلوده ست. زمان کرونا ما معلم‌ها رو ناچار کردن با ماسک، دستکش و الکل دو یا سه روز در هفته سر کلاس باشیم و به خدا به دو یا سه گروه یک درس و تکرار می‌کردیم و در کنارش آموزش مجازی هم داشتیم.
هوای آلوده که بدتر از این نیست.
گذشته از این اگر مدرسه‌ها به خاطر سلامتی بچه‌ها بسته شده، پس این همه‌ بچه تو کوچه خیابان چه می‌کنند؟ بشینن تو خونه که مریض نشن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار