بازدید 5890
۲
مجلس باوجود افزایش نرخ دلار، گرانی خودرو و مشکلات اصلی سراغ سجادی رفته!

ورزش اولویت چندم مردم برای تغییر و استیضاح وزیر است؟

اگر نیازهای کنونی مردم ایران طبقه بندی شود، چند درصد مردم به ورزش به عنوان مشکل اول، دوم یا حتی سوم خود رای می‌دهند؟ عملکرد سجادی برخلاف توقعات از او درخشان نبوده اما آیا استیضاح او خواسته امروز مردم است؟
کد خبر: ۱۱۵۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳ 20 December 2022

چند روزی است که در میان خبرهای مجلس، گزارش‌هایی درباره تحرک برخی نمایندگان برای جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر ورزش و جوانان به گوش می‌رسد.

به گزارش تابناک ؛ استیضاح یکی از ابزار قانونی در اختیار پارلمان برای پاسخگو کردن اعضای کابینه و دولت است تا به عنوان وکلای ملت بر عملکرد وزرا نظارت داشته و در صورت کمکاری، قصور، اشتباه یا ناتوانی بتوانند تغییراتی در دولت قوه مجریه ایجاد کنند. 

قطعا مجلس باید از این ابزار به ترتیب اولویت های کشور و مردم بهره بگیرد و رئوس نیازها و کمبودهای آحاد مردم را در تصمیمات حذفی خود لحاظ کند. حالا سوال اینجاست که آیا در حال حاضر اولویت اصلاح و ایجاد تغییر در حوزه‌ وزارتخانه های دولت، موضوع و مساله ، ورزش و حیطه تکالیف و مسوولیت‌های مرتبط با آن  است؟

ورزش اولویت چندم مردم برای تغییر و استیضاح وزیر است؟

اگر نیازهای کنونی مردم ایران طبقه بندی شود، چند درصد مردم به ورزش به عنوان مشکل اول، دوم یا حتی سوم خود رای می‌دهند؟ در عملکرد پرانتقاد حمید سجادی در وزارت ورزش بحثی نیست و در همین رسانه‌ بارها وزیر ورزشی ، مورد انتقاد قرار گرفت و او نیز با اولین احضار ، پاسخگو بوده و اخیرا هم برای جبران نقاط ضعف دست به تغییراتی در بین تیم همکاران خود زده است. 

در شرایطی که تورم افسار پاره کرده و شیب قیمت دلار صعودی است و قیمت‌ها مخصوصا قیمت خودرو روز به روز رو به افزایش است و مردم از مجلس انقلابی و دولت مردمی انتظار در تغییرات ساختار اقتصادی کشور و همچنین نظارت بیشتر بر وزارت صمت را دارند، ظاهرا نمایندگان مجلس راه حل مشکلات اصلی کشور را در استیضاح وزیر ورزش و جوانان دیده‌اند!

سوالی که امروز ذهن بخش قابل توجه افکارعمومی را درگیر کرده این است که نمایندگان مجلس دغدغه مردم را دارند یا دغدغه های شخصی؟! مشکلات اقتصادی در شرایط فعلی بحران اجتماعی را در کشور رو به فزونی برده ولی ظاهرا نمایندگان در جریان دلیل نارضایتی نیستند یا اینکه با طرح استیضاح وزیر ورزش می‌خواهند به مردم بگویند که ما کاری به نیازها و موانع رفاه و زندگی راحت شما نداریم.

وزیر ورزش در کنار تجربه، تخصص و تحصیل مرتبط با مسئولیت کنونی خود، حتما ضعف در حوزه اقدامات داشته و با وجودی که خود یک المپین است و دکترای تخصصی تربیت بدنی دارد اما در استفاده از مهره‌های ورزشی تحصیلکرده ، تاخیر داشت و آنچه از او انتظار می‌رفت را به خصوص در چندماهه ابتدایی کار، در مدیریت خود نشان نداد. البته تعداد مدال‌های کسب شده در رشته‌های مختلف ورزشی طی ۱۵ ماه رشد قابل توجهی نشان می‌دهد که خود می‌تواند در اوج تورم و افزایش مخارج مربوط به سفرهای ورزشکاران و اردوها، نقطه مثبتی محسوب شود.

کارنامه وزیر ورزش، در دولت آقای رییسی نمی‌تواند دلیلی برای استیضاح او پیش از رسیدگی به کارنامه حداقل هفت الی هشت وزیر دیگر باشد.

وزیر ورزش با پذیرش همین نارسایی ها و کاستی‌ها حتی در شرایطی که موضوع استیضاحش مطرح است، دست به تغییرات امیدوار کننده در سطوح اول وزارتخانه زده تا بگوید همچنان دونده است و تا لحظه آخر برای قهرمانی می‌دود، پس شاید بهتر است که به او زمان داد تا فارغ سیاسی‌کاری، با روحیه ورزشی بماند و درست کند. قطعا ورود یک وزیر جدید با فرصت کمی که به سجادی داده شده، اولویت فعلی مردم نیست.

ورزش اولویت چندم مردم برای تغییر و استیضاح وزیر است؟

تابناک قطعا از اخطار به سیدحمید سجادی و ادامه فشار به او برای اعمال سریع تغییرات موافق است و در شرایط فعلی استیضاح وی را جزو نیازها و خواسته‌های مردم نمی‌داند و از نمایندگان ملت در بهارستان می‌خواهد که واقع‌بین باشند و با پرداختن به امضای استیضاح وزیر ورزش، فرافکنی نکرده و وقت گرانقیمت خود را صرف مسائل فرعی نکنند.

نویسنده: بهنام شریفی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
این هم روش نمایندگان واسه پیچوندن وظایف اصلی خودشونه...
وزیر اقتصاد و صنعت را دریابید!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار