بازدید 6817

ایبیگو، سامانه ثبت سفارش خودرو در بورس کالا

برای خرید خودرو از بورس کالا ابتدا لازم است احراز هویت سجام برای دریافت کد بورسی انجام شود و پس از آن کاربر با مراجعه به سامانه ایبیگو می‌تواند مراحل دریافت کد بورس کالا را طی کند .
کد خبر: ۱۱۵۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱ 20 December 2022

ایبیگو، سامانه ثبت سفارش خودرو در بورس کالا

سامانه ebgo بورس کالا، با هدف ایجاد یک فضای الکترونیکی برای روابط بین کارگزاران با خریداران و فروشندگان کالا و اوراق آن‌ها طراحی شده است. در بورس کالا، کالاهایی مثل طلا، نقره، زعفران و… معامله می‌شوند.

سامانه ebgo بورس کالا، به منظور ایجاد یک فضای الکترونیکی برای روابط بین کارگزاران با خریداران و فروشندگان کالا و اوراق آن‌ها طراحی شده است. در بورس کالا، کالاهایی مثل طلا، نقره، زعفران و… معامله می‌شوند. «خودرو» نیز کالایی است که اخیرا به بورس کالا وارد شده و طرفداران و متقاضیان زیادی پیدا کرده است. از این رو  متقاضیان خرید خودرو از بورس کالا می‌توانند در سامانه ایبیگو نسبت به دریافت کد بورس کالا اقدام کرده و سفارش خرید خود را از این طریق ارسال کنند. 

دریافت کد بورس کالا از سامانه ایبیگو 

کسانی که می‌خواهند از بورس کالا خودرو خریداری کنند علاوه بر داشتن کد بورسی، ملزم به دریافت کد بورس کالا از سامانه ایبیگو هستند. کد بورس کالا با کد بورسی متفاوت است، پس برای خرید خودرو از بورس کالا ابتدا لازم است احراز هویت سجام برای دریافت کد بورسی انجام شود و پس از آن کاربر با مراجعه به سامانه ایبیگو به آدرس mofid.ebgo.ir می‌تواند مراحل دریافت کد بورس کالا را طی کند. پس از به اتمام رساندن مراحل ثبت‌نام در بورس کالا، پیامک تایید برای کاربر ارسال می‌شود و دسترسی‌های لازم برای معاملات بورس کالا در سامانه ایبیگو مثل «خرید خودرو» صادر می‌شود. 

چند نکته برای ثبت سفارش خودرو در بورس کالا

  • متقاضیان ملزم به واریز مبلغ پیش‌پرداخت اعلام شده برای هر خودرو در حساب وکالتی نزد بورس هستند، که از زمان ثبت و ارسال سفارش تا یک روز کاری پس از اعلام نتایج، در حساب مذکور مسدود خواهد شد.
  • ثبت و ارسال سفارش از سوی متقاضی به منزله برنده شدن در رقابت نیست و متقاضیان باید تا زمان اعلام نتایج منتظر بمانند.
  • منتخبان شرکت در عرضه ملزم هستند تا در بازه زمانی معین شده از سوی بورس کالا، نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند، در غیر این صورت مشمول جریمه دیرکرد یا جریمه انصراف خواهند شد. 

بازارهای بورس کالای ایران

بورس کالای ایران دارای چند نوع بازار است که بازار فیزیکی، مشتقه، فرعی و مالی نامیده می‌شوند. این ۴ بازار زیرمجموعه بازار بورس کالا، خود نیز دارای چندین زیرمجموعه هستند و در هر کدام از این بازارها محصولات و کالاهای خاص معامله می‌شود. پیش‌تر گفته شد که خودرو یکی از محصولاتی است که در بورس کالا عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که این کالا در بازار فیزیکی بورس کالا معامله می‌شود. در بازار مشتقه بورس کالا نیز قراردادهای آتی و اختیار معامله کالا و در بازار مالی آن نیز اوراق سلف موازی استاندارد، گواهی‌های سپرده کالایی و صندوق‌های کالایی مورد معامله قرار می‌گیرند. منظور از صندوق‌های کالایی، نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری تنوع زیادی دارند و هر فرد می‌تواند با توجه به میزان ریسک‌پذیری خود در یک یا انواع آن سرمایه‌گذاری کند. 

به اطلاعات بیشتری نیاز دارید؟

در صورتی که در خصوص «خرید خودرو از بورس کالا» یا نحوه ارسال سفارش برای خرید خودرو از بورس کالا سوال دارید می‌توانید از مطالب «سامانه آموزش مفید» استفاده کنید. در این سامانه علاوه بر اینکه می‌توانید از بیش از ۱۲۰۰ مقاله متنوع در خصوص سرمایه‌گذاری، انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری و بازار سرمایه استفاده کنید، امکان استفاده و شرکت در کلاس‌های رایگانی که به صورت آنلاین در خصوص «خرید خودرو از بورس کالا» و همچنین «بازار سرمایه» و «آموزش بورس» برگزار می‌شود، برای شما وجود دارد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی