بازدید 3211

حکومت اسلامی می‌خواهد راه را برای تعالی هموار کند

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: حکومت اسلامی و همه ابعاد و ارکانش می‌خواهند مسیر را برای تعالی انسان که قرب به مقام لقاء الهی است هموار کنند.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴ 16 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان،‌ آیت‌الله شب‌زنده‌دار، عضو فقهای شورای نگهبان که به مناسبت هفته پژوهش از پژوهشکده شورای نگهبان بازدید می‌کرد، ضمن بازدید از نمایشگاه انتشارات پژوهشکده شورای نگهبان، از نزدیک در جریان جزییات فعالیت‌های این پژوهشکده قرار گرفت.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه در جمع پژوهشگران این پژوهشکده به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: بحمدلله این مجموعه بابرکت و شایسته کمک بسیار ارزشمندی است برای شورای نگهبان و حقیقتا از پژوهش‌های اینجا و دقت‌های عالمانه‌ای که انجام می‌شود و گزارش می‌شود همه ما استفاده می‌کنیم.

شب‌زنده‌دار در ادامه افزود: یکی از عواملی که باعث می شود انسان بتواند وظایفی که برعهده اوست را با علاقه‌مندی و اخلاص، بدون کسالت و ناامید شدن انجام بدهد و جلو ببرد و شبانه روز فعالانه در اختیار آن کار باشد، این است که ارزش کارش را بداند، زیرا دراین صورت حاضر است چه در جلوت و چه در خلوت در راه انجام آن فداکاری کند.

عضو فقهای شورای نگهبان کار پژوهشگران پژوهشکده شورای نگهبان را خدمت به اسلام، خدمت به حکومت اسلامی و یاری نظام الهی دانست که امر بسیار ارزشمندی است و سپس با اشاره به دعای:« اَللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدِینِکَ وَ لاَ تَسْتَبْدِلْ بِی غَیْرِی»گفت: یکی از ارزش‌های بسیار گرانقدر، ایثار است که در منابع دینی ما بر اهمیت آن بسیار تاکید شده است، اما در این دعا که از معصوم(ع) نقل شده است از خدای متعال درخواست می‌کنیم که خدایا نصرت دین را نصیب من کن و به جای من هم کسی را نگذار؛ لاتستبدل بی غیری. اینجا جایی است که از ایثار استثنا می‌شود و این مسئله نشان دهنده اهمیت خدمت به نظام الهی و نصرت دین خداوند است.

شب‌زنده‌دار نهایت مقصد حکومت اسلامی را رساندن انسان به مقام لقاء الهی دانست که نتیجه عمل صالح است و فراتر از لقاء جسمانی است و افزود: حکومت اسلامی و همه ابعاد و ارکانش می خواهند مسیر را برای تعالی انسان هموار کنند و هرکسی در این کار مشارکتی داشته باشد ارزش تلاشش با هیچ چیزی در دنیا قابل معاوضه نیست.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه خطاب به حاضرین گفت: این راهی که شما در آن قرار گرفته‌اید در حقیقت کمک برای تصویب بهترین قانون‌ها و گرفتن بهترین تصمیمات در نظامی است که مرتبط است با اسلام و اهل بیت، اگرچه نواقص زیاد و فاصله‌ها زیاد است و بخش زیادی از نواقص هم به خاطر این است که دشمنی دشمنان نگذاشته است در طول تاریخ این تجربه شکل بگیرد و اکنون نظام جمهوری اسلامی باید مسیر بکری را برود که قبلا تجربه نشده است، ولی ما باید بدانیم خداوند متعال وعده داده إنْ تَنْصُروا اللهَ یَنْصُرُکُم وَ یُثَبّتْ أقدامَکُم؛ اگر ما خدارا نصرت کنیم، نصرت خداوند متعال هم متقابلا خواهد بود.

شب‌زنده‌دار در خاتمه با اشاره به آیه ۳۵ سوره مائده که می فرماید «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوااللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ وَ جاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» شرط پیروزی را رعایت تقوا در کنار مجاهده و تمسک به وسیله دانست و افزود: حضرت امیرالمومنین ذیل همین آیه شریفه فرموده اند من وسیله هستم. امام باقر(ع) نیز فرموده‌اند که ما ائمه وسیله هستیم. خداوند هم فرموده وابتغو الیه الوسیله؛ اگر ما با تمسک به این اولیای الهی و با چنگ زدن به دامان پر مهر و محبت آنها صادقانه در این راه استقامت بورزیم و مرعوب دشمنان اسلام و دشمنان بشریت نشویم و با اتفاق افتادن ناگواری‌ها و سختی‌هایی که پیش می آید ناامید نشویم، خدای متعال پیروزی نهایی را ان‌شاءالله نصیب ما می فرماید، همانطور که مسیر پرافتخاری که نظام جمهوری اسلامی تاکنون طی کرده حاصل مجاهدت، عقیده‌مندی و اخلاص امام راحل و رهبری معظم دلداده اسلام و اهل بیت و مردم و خانواده شهداست که خالصانه در راه خدا استوارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر