بازدید 13301

ایران و جزائر سه گانه

سردار حسین علایی
کد خبر: ۱۱۵۴۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴ 14 December 2022

سفر رئیس جمهور چین به عربستان در اواسط آذرماه ۱۴۰۱ و همراهی وی با مواضع کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس در همه حوزه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر موضوع اهمیت جزائر سه گانه ایرانی در خلیج فارس و مسئله تمامیت ارضی ایران را در افکار عمومی مطرح کرده است. صرف نظر از تجزیه و تحلیل و چرایی رفتار زشت حکومت چین با ایران، باید بررسی شود که برای نا امید کردن دولت امارات از طرح دائمی مسئله جزائر ایرانی در اجلاس‌های مختلف چه می‌توان کرد؟

به نظر می‌رسد که خوبست تا دولت جمهوری اسلامی ایران، دو اقدام اساسی را برای حفاظت از این جزائر در دستور کار دائمی خود قرار دهد. یکی اقدام سیاسی و آن اینکه وزارت امور خارجه مأمور شود تا قبل از سفر مقامات کشور‌های مختلف به منطقه خاورمیانه، همه آن‌ها را نسبت به حساسیت ایران در باره حفظ تمامیت ارضی خود توجیه نماید و به آن‌ها هشدار دهد که مراقبت کنند تا در دام برنامه‌های کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس علیه ایران نیفتند.

باید به کشور‌های مختلف یادآور شد صدام حسین یکی از بهانه‌ها و دلایلی را که برای شروع جنگ خود با ایران اعلام کرده است این بوده که به ایران فشار نظامی وارد کند تا این سه جزیره مهم در خلیج فارس به اعراب واگذار شود.

اما جمهوری اسلامی ایران با ۸ سال مقاومت در برابر تجاوز ارتش متجاوز بعثی که با حمایت همین کشور‌های عربی از صدام انجام شد، قادسیه صدام حسین بعثی را ناکام گذاشت.

دوم اینکه ایران هرچه سریعتر برنامه‌ای را برای تبدیل این سه جزیره به سه قطب گردشگری و تفریحی و اقتصادی، برنامه ریزی کند. بدین منظور همانطور که بار‌ها پیشنهاد کرده ام سه شهر بزرگ "فردوسی"، "حافظ" و "سعدی" را در این سه جزیره با احداث حداقل پنجاه برج بلند بیش از یکصد طبقه در دستور کار قرار دهد تا با سرمایه گذاری همه ایران دوستان، این سه جزیره تبدیل به سه قطب بزرگ ورزش‌های دریایی، گردشگری و تفریحی در منطقه میانی خلیج فارس شوند.

اگر چنین کاری صورت گیرد می‌توان انتظار داشت که حدود یکصد هزار ایرانی و گردشگر به طور شبانروزی در این جزائر اسکان یابند و ایرانیان به جای رفتن به دبی و ترکیه برای سرمایه گذاری و تفریح به این جزائر بروند. آنگاه با رفت و آمد شبانه‌روزی گردشگران به این جزائر طبیعتاً چشم طمعِ خارجی‌ها از آن‌ها دور خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۵
پنجاه برج یکصد طبقه؟
یا شما نمی دانید پنجاه برج چیه، یا نمی دانید یکصد طبقه چقدره یا نمی دانید زیرساخت و خدمات شهری چیه
پیشنهاد می کنم ایشان سفری به کیش داشته باشند
تبدیل جزائر سه گانه و برخی دیگر از جزائر همانند کیش و قشم و جزیره ای یا منطقه‌ای در شمال و چهار طرف و برخی مراکز داخلی کشور، با آزادی‌های که همانند آن در دبی و آنتالیا وجود دارد به همراه منطقه آزاد اعلام کردن آن و آزاد کردن ورود و خروج هر ایرانی خارج از کشور (که شاکی خصوصی ندارد) به آن‌ها، سالیانه نه تنها از خروج میلیون‌ها دلار ارز جلوگیری می‌کند بلکه شرایط را برای ورود سرمایه‌گذاری خارجی، دلگرم شدن افرادی در کشور با سبک زندگی متفاوت از ایده ال حکومت، همدلی بیشتر و در نهایت تقویت جایگاه ایران به عنوان کشوری دارای قدرت پذیرش بالا نسبت به سبک زندگی و سلایق رفتاری گوناگون، ایجاد می‌کند.
بسیار عالی .انشاالله که این دیدگاه و پیشنهاد دیده شود
احسنت.این پیشنهاد را دلسوزان نظام سالیان درازی است که مطرح میکنند ولی کو گوش شنوا/
آفرین
سلام:
چنین بنظرمیرسد که دولت چین هم از روش چماق وهویج استفاده میکنه و مثل کاری که با دولتی دیگر کرد . باتوجه به حساسیت ایران نسبت به جزایر سه گانه وقرار داذی که بین ایران و چین در جریان است. میخواهد سوار بر اسبی تند رو شود تا قرار داد بدون دردسر وبنفع خودش هرچه سریغتر تمام کنند. کور خونده بااحترام دکتر رضوی
کلیت پیشنهاد سردار علایی اقدام بسیار کارسازیست البته مخالفانی هم خواهد داشت مثل کیهان که دوست دارند در آن جزایر فقط توپخانه و موشک برای بستن تنگه هرمز مستقر باشد
پیشنهاد عالی است
جناب سردارعلایی اگردست اندرکاران امورخارجه مابجای نامگذاری حافظ وسعدی وفردوسی براین سه جزیره باافکارواندیشه این بزرگان یه مقداراشنابودندحال وروز ایران امروز این نبود!!!!!!!!!!
آخه شما تو همون جزایر هم گشت ارشاد میذارید و باز کسی پاشو اونجا نمیذاره. آزادی نباشه هیچ چی درست نمیشه
سلام سردار.
ایده های شما بسیار عالی است. فقط یک سوال؛
آیا واقعا ساختار اجرایی کشور خود را می شناسید و چنین پیشنهاد هایی داده اید؟ طرح ایده وقتی راهبردی است که مطابق با شرایط واقعی (و نه ایده آل ) آن اقلیم باشد. به نظر من به همه جوانب فکر نکرده اید. انگار که دهه هاست که در ایران زندگی نمی کنید.
شیخک های گستاخ جنوب ایران رو اینجور باید ادب کرد :
همانطور که امارات ادعای مسخره و بی ریشه مالکیت جزایر سه گانه ایرانی رو مدام مطرح می‌کنه، ایران باید برای بازپس گیری استان از دست رفته خود(بحرین) در مجامع بین المللی تلاش کند و این موضوع رو در راس مطالبات همیشگی خود قرار دهد.
نام کشور آل سعود (عربستان) رو در مراودات رسمی خود، سرزمین حجاز نامگذاری کند.
تا جایی که اطلاع دارم سکونت اعراب تابعیت امارات نیز توسط ایران پذیزفته شده و از نظر ارضی و حراست و حفاظت جرایر ایرانی هستند بهترین راه پیشنهاد ایران به امارات برای سرمایه گذاری مشترک است البته با حمایت نظامی ایران
سلام پیشنهاد بسیارارزشمند وهوشمدانه ای است که تا کنون از احدی شنیده شنیده نشده است شایسته است دولت سریعا اقدام نماید .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار