بازدید 14529
۹
نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برای شادی روح مارادونا!

آرژانتین با مسی، کروات‌ها را شطرنجی کرد! / لئو یک فینال تا جام جاودانگی

لیونل مسی در شبی که رکورد ماتئوس در بیشترین بازی جام‌جهانی و رکورد تعداد گل باتیستوتا را شکست، موفق شد ضمن گرفتن انتقام باخت سه بر صفر جام قبل، به مهم‌ترین بازی عمرش برسد؛ فینال آخر!
کد خبر: ۱۱۵۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰ 13 December 2022

دیدار کرواسی و آرژانتین در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ در ورزشگاه لوسیل دوحه با پیروزی آسان سه بر صفر آلبی‌سلسته به پایان رسید. 

به گزارش تابناک ورزشی، یاران مسی و مودریچ در دیدار نخست نیمه نهایی جام جهانی قطر برابر هم به میدان رفتند که آلبی سلسته، حریف اروپایی و نایب قهرمان جام جهانی قبل را با سه گل شوکه و سورپرایز کرد.

به این ترتیب، مسی غیر از رسیدن به دومین و احتمالا آخرین فینال جام‌جهانی عمر خود، فوتبال دنیا را از فینال تکراری فرانسه و کرواسی نجات داد.

ترکیب اولیه آرژانتین: امیلیانو مارتینس (دروازه‌بان)، نیکولاس اوتامندی، کریستین رومرو،‌ ناهیل مولینا، نیکولاس تاگلیافیکو، پارادس، انسو فرناندس، الکسیس مک‌آلیستر، خولین آلوارس،‌ رودریگو دی‌پائول و لیونل مسی.

ترکیب اولیه کرواسی: دومنیک لیواکوویچ (دروازه‌بان)، ایوان پرشیچ، دیان لاورن، آندره کراماریچ، لوکا مودریچ، مارسلو بروزوویچ، پاشالیچ، برنا سوسا، یاسکو گواردیول و جوزپ یورانوویچ.

آرژانتین، کرواسی را سورپرایز کرد؛ یک پای مسی در فینال

به این ترتیب، آرژانتین برای ششمین بار به فینال جام جهانی راه یافت؛ جایی که باید با برنده بازی امشب دوم مرحله نیمه نهایی میان تیم‌های فرانسه و مراکش مصاف داشته باشد تا شاید سرانجام طلسم ناکامی‌های لیونل مسی در این تورنمنت و رسیدن به افتخاری که آخرین بار اسطوره فقید کشورش دیه‌گو مارادونا در سال ۱۹۸۶ برای آلبی‌سلسته کسب کرد، بشکند.

 

بازیکنان آرژانتین در این مصاف حساس، با دوندگی فراوان، سعی در تصاحب توپ و رساندن آن به لیونل مسی به امید آغاز یک بازی‌سازی خلاقانه توسط کاپیتان آلبی‌سلسته داشتند؛ کسی که بیست‌و‌پنجمین بازی‌اش در جام‌های جهانی را انجام داد تا به لوتار ماتئوس اسطوره فوتبال آلمان به‌عنوان رکورددار بیشترین بازی در این رقابت‌ها رسید.

کرواسی که تمام تمرکز خود را روی لئو گذاشته بود، از آلوارز غافل شد و این بازیکن دو گل زد و یک پنالتی گرفت! 

شرح بازی

نخستین موقعیت جدی بازی در دقیقه ۲۵ ایجاد شد که شوت پشت محوطه جریمه انسو فرناندس را لیواکوویچ مهار کرد.

گل اول آرژانتین: در دقیقه ۳۳، خولیان آلوارس از پشت محوطه جریمه با لیواکوویچ تک به تک شد که دروازه‌بان کرواسی درون ۱۸قدم روی او مرتکب خطا شد و داور به سود آلبی‌سلسته اعلام پنالتی کرد. مسی پشت توپ قرار گرفت و ضربه محکمش به تور دروازه کرواسی چسبید و نتیجه یک بر صفر شد.

گل دوم آرژانتین: در دقیقه ۳۹، ضدحمله زیبای آرژانتینی‌ها با نفوذ انفرادی آلوارس همراه شد تا او حدود ۴۵متر با توپ تکروی کند و با اشتباه‌های عجیب یورانوویچ و سوسا با لیواکوویچ تک به تک شود و گل دوم تیمش را وارد دروازه کروات‌ها کرد.

آرژانتین با مسی، کروات‌ها را شطرنجی کرد! / لئو یک فینال تا جاودانگی

در دقیقه ۴۳، ارسال کرنر از سمت راست با ضربه سر مک‌آلیستر همراه شد که دروازه‌بان کرواسی توپ را در آستانه ورود به دروازه به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۴۵، ارسال یووانوویچ از سمت راست و از زاویه بسته در حالی که در حال گل شدن بود، با واکنش مارتینس به کرنر رفت.

 

در نیمه دوم آرژانتینی‌ها به لطف روحیه و اعتماد به نفسی که از برتری نیمه اول به دست آورده بودند، بازی را بهتر شروع کردند و حتی زودتر از حریف (در دقیقه ۵۷) این شانس را داشتند که باز هم به گل برسند، اما این بار بسته بودن زاویه به لیونل مسی اجازه نداد، در دوئل تک به تک به لیواکوویچ پیروز شود.

بازی منطقی، حساب‌شده و بدون ریسک در دستور کار شاگردان لیونل اسکالونی قرار گرفت و این تیم به جای حملات بی‌محابا، ترجیح داد بازی را اداره کند. با این حال ضدحملات زهردارش را متوقف نکرد.

گل سوم آرژانتین؛ در حرکتی از جناح راست، توپ را به لیونل مسی رساندند تا کاپیتان مابقی کار را انجام دهد. مسی با نابود کردن مدافع پیش روی خود، گواردیول، وارد محوطه جریمه شد و با یک پاس کات‌بک توپ را به خولیان آلوارس در دهانه دروازه رساند و او نیز بدون اضافه کار و تک‌ضرب دومین گل خود و سومین گل آلبی‌سلسته را به ثمر رساند.

آرژانتین با مسی، کروات‌ها را شطرنجی کرد! / لئو یک فینال تا جاودانگی

این گل آب سردی بر پیکر کروات‌هایی بود که داشتند مانند جام جهانی قبلی به فینال راه یافتند و آنها حتی برتری‌شان در تملک توپ را هم از دست دادند. کروات‌ها خوش‌شانس بودند که گل‌های بعدی را دریافت نکردند تا با شکستی تحقیر‌آمیز به بازی رده‌بندی نرود.

آمار این دیدار به شرح زیر است؛

گل

کرواسی صفر - ۳ آرژانتین

درصد مالکیت توپ

کرواسی ۶۱ - ۳۹ آرژانتین

تعداد شوت

کرواسی ۱۲ - ۹ آرژانتین

تعداد شوت در چارچوب

کرواسی ۵ - ۸ آرژانتین

تعداد کرنر

کرواسی ۲ - ۷ آرژانتین

تعداد پاس

کرواسی ۶۰۷ - ۳۹۹ آرژانتین

واکنش دروازه‌بان

کرواسی ۴ - ۳ آرژانتین

تکل

کرواسی ۱۷ - ۲۳ آرژانتین

کارت زرد

کرواسی ۲ - ۲ آرژانتین

کارت قرمز

کرواسی ۱ - ۰ آرژانتین

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
آرژانتین یه "ایچ" به جمعیت کرواسی اضافه کرد: سه-هیچ
کرواسی کارت قرمز نگرفت. آمارتون اشتباس
کرواسی نیم خوبیه ولی انصافا تا این مرحله بالا آمدنش مرهون بخت و اقبال بلند این تیم بود نه بازیهای فوق العاده.
آقای تابناک جولیان آلوارز هست نه خولین آلوارس .....
مسی فرازمینی
يكي مثل آرژانتين به فوق ستاره اش مسي اعتماد مي كند و ميدان ميدهد و در هر بازي طلوع ستاره اش را مي بيند و همه تيم خيالشان راحت است كه مسي هست.

يكي مثل پرتقال فوق ستاره اش را تحقير و تخريب مي كند، بعد دست به دامان ستاره اش هم كه ميشود ( ستاره اي كه تخريب شده و تيم خودي او را ديگر باور ندارد) و او نمي تواند كه به تنهايي بدرخشد، از رونالدو متعجب مي شود و با صداي بلندتر تخريبش مي كند.

تيم ايران كدام ستاره هايش را مجبور به غروب كرد؟ علي دايي ؟
به كدام ستاره ي نوظهورش حتي امكان درخشش نداد؟ دراگان اسكوچيچ؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
عقل و تدبیر چیزی نیست که هرجایی پیدا بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
علی دایی که از سر خودخواهیی تین را در زمان بازنشستگی
علی دایی هم اون وسط هم رها نمی کرد و تیم در اصل 10نفر بود و یه برای اینکه تعداد بازیش ملیش بره بالا

علی دایی ملت با فحش هم بزور از تیبم ملی بیرون کردن!! ول کن نبود
زنده باد لیونل مسی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر