نگاهی به مصوبات و تذکرات امروز بهارستان نشینان

برای حل بحران کاهش جمعیت فقط هفت سال فرصت داریم! / قانون اعاده اموال نامشروع مسئولین اجرایی نمی‌شود / آقای رئیس جمهور خبر دارید دلار ۳۸ هزار تومان شده است؟ / کشف حجاب خلاف قانون است؛ برای این قصه باید تدبیر کرد / بر سر دوشیدن عربستان بین غرب و شرق رقابت ایجاد شده است

نمایندگان مردم در خانه‌ملت در نشست نظارتی امروز خود ضمن بررسی عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون حمایت از خانواده، از پاسخ وزیر صمت درباره گرانی خودرو قانع نشدند، البته نماینده نجف آباد نیز از پاسخ وزیر دادگستری درباره اعاده اموال نامشروع به صورت مشروط قانع شد.
کد خبر: ۱۱۵۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰ 13 December 2022

تابناک _ نشست نظارتی امروز (سه‌شنبه، ۲۲ آذرماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست قالیباف، رأس ساعت ۸  و ۵ دقیقه و با حضور ۱۹۳ نفر از نمایندگان آغاز شد.

بر اساس دستور کاری که حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس برای امروز قرائت کرد، سوال از وزیر صمت در خصوص خودرو و سوال از وزیر دادگستری و همچنین گزارش مشترک کمیسیون های فرهنگی، اجتماعی و بهداشت در مورد نحوه عملکرد دستگاه های مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از جمله موضوعات در دستور امروز صحن است.

در جریان بررسی سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت، جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس به تشریح سوال خود پیرامون افزایش قیمت خودرو پرداخت و گفت: در ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در حاشیه نشست اتاق بازرگانی آقای فاطمی امین عنوان کرد که برنامه‌ای دارند تا قرعه کشی خودرو به زودی حذف شود، آیا قرعه کشی خودرو حذف شده! امروز نزدیک به پایان سال ۱۴۰۱ هستیم، ولی همچنان لاتاری برای قرعه کشی خودرو راه انداخته‌ایم.

وزیر صمت: افزایش عرضه، راهکار کاهش قیمت خودرو

سید رضا فاطمی امین وزیر در ادامه جلسه و در پاسخ به سوال رشیدی کوچی، مبنی بر علت افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان علیرغم دستور و تأکید صریح رئیس جمهور و مخالفت مجلس، گفت: نخستین خودروهای وارداتی هفته آینده در گمرک خواهد بود و راهکار کاهش قیمت خودرو، افزایش عرضه و تصویب طرح مالیات عایدی بر سرمایه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس همچنین یادآور شد: ما دستاوردهای خوبی در حوزه تولید داشتیم و شیب تولید خودرو افزایشی بوده؛ اما باید توجه داشته باشیم که هر چقدر شکاف عرضه و تقاضا بیشتر باشد، بازار متلاطم‌تر و تحت تأثیر نرخ ارز خواهد بود؛ بنابراین، باید به دنبال تعادل در بازار خودرو باشیم.

کارت زرد مجلس به وزیر صمت

نمایندگان مردم در مجلس از توضیحات وزیر صمت درخصوص علت گرانی خودرو قانع نشدند؛ بنابراین، وزیر صنعت، معدن و تجارت کارت زرد دریافت کرد، این پنجمین کارت زرد مجلس یازدهم به دولت آقای رئیسی است.

لایحه بودجه دو مرحله بررسی می‌شود

بر اساس این گزارش، نمایندگان مردم در ادامه نشست امروز مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان با اصلاحات عبارتی ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی که درخصوص لایحه بودجه سالانه کشور است، موافقت کردند؛ بنابراین، دولت موظف شد لایحه بودجه سالانه کل کشور را در دو بخش به مجلس تقدیم کند.

ورود نظارتی مجلس به عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون حمایت از خانواده

در ادامه نشست نظارتی امروز مجلس شورای اسلامی، پروین صالحی مبارکه گزارش مشترک کمیسیون‌های اجتماعی، بهداشت و فرهنگی درخصوص عملکرد دستگاه‌های مرتبط در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را قرائت کرد. بر اساس این گزارش؛ در قانون حمایت از خانواده و جوانی تهیه، تصویب و ابلاغ ۲۶ فقره مقرره به برخی از دستگاه‌های مسئول اجرای این قانون تکلیف شده است. از این مقررات، تاکنون ۱۵ مقرره ابلاغ شده اند، چهار مقرره در حال پیمودن مراحل تصویب و ابلاغ هستند، ولی در مورد هفت مقرره دیگر هیچ اطلاعاتی یافت و پاسخ مرتبطی نیز دریافت نشده است.

وزیر بهداشت: «سالخوردگی جمعیت» یکی از مشکلات دهه پیش روی کشور 

بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت و درمان در جریان بررسی گزارش نامبرده، گفت: یکی از مشکلات موجود در کشور که طی دهه پیش رو به یکی از مشکلات و مسائل اصلی تبدیل خواهد شد، موضوع سالخوردگی جمعیت است. ما فقط یک دریچه هفت ساله داریم و اگر طی این فرصت جمعیت افزایش نیابد دچار بحران می‌شویم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ۶۰ درصد مواد قانون مذکور با وزارت بهداشت در ارتباط است، افزود: به منظور اجرای این قانون قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت با مسئولیت وزیر تشکیل شده است. همچنین اداره کل جوانی جمعیت در وزارت بهداشت برای نخستین بار ایجاد شده و به طراحی اپلیکیشن‌ها با برنامه‌های مختلف در راستای اجرای این قانون می‌پردازد.

وزیر کشور: طراحی و تدوین برنامه راهبردی جمعیت و فرزندآوری

سردار وحیدی وزیر کشور نیز در توضیح اقداماتی که این وزارتخانه در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده انجام داده است، گفت: طراحی و تدوین برنامه راهبردی جمعیت و فرزندآوری با عنوان مسیر نجات انجام شده که چند کار را در دستور دارد؛ ابتدا تعیین وضعیت بحرانی استان هاست، از سوی دیگر قرارگاه مردمی جمعیت شکل گرفته و رصد جبهه جمعیت فعلی از دیگر اقداماتی است.

وی طراحی و تدوین شاخص های ارزیابی اجرایی سازی قانون، تدوین پلتفرم آموزشی مسیر نجات برای آموزش مدیران و مردم و تجربه نگاری دبیران، ستادهای خانواده و جمعیت استان ها در استانداری ها را از دیگر اقدامات وزارت کشور در چارچوب قانون حمایت از خانواده دانست.

لزوم تمرکز وزارت ارشاد و رسانه ملی بر موضوع جوانی جمعیت

دبیر ستاد ملی جمعیت نیز ضمن حضور در نشست نظارتی امروز مجلس، گفت: یک سال از تصویب قانون مجلس می‌گذرد اما هنوز ما تبلیغات لازم را در مراکز لازم نمی‌بینیم. قبلا مطرح می‌کردند فرزند کمتر زندگی بهتر چرا اکنون ما نمی‌گوییم "فرزند بیشتر، زندگی بهتر"، چرا روی این شعار کار نمی‌کنیم، وزارت ارشاد، رسانه ملی و ... باید روی این موضوع کار کنند.

بیان انتقادات و پیشنهادات نمایندگان برای تحقق کامل قانون حمایت از خانواده

در ادامه بررسی اجرای قانون حمایت از خانواده و واکاوی گزارش کمیسیون‌های مشترک فرهنگی، اجتماعی و بهداشت تعدادی از نمایندگان نکاتی را بیان کردند، از جمله می‌توان به اظهارات محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز در مجلس اشاره کرد که گفت «مشکل جمعیت را باید در محل دیگری جستجو کنیم؛ خانه‌های ۴۵ متری و ۶۵ متری نمی‌توانند بیش از یک فرزند را در خود جای دهند؛ هزینه بهداشت سرسام آور است و شخص نمی‌تواند فرزندی داشته باشد.»

در همین راستا، علی اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس نیز بر رفع مشکلات سد راه اجرای قانون جوانی جمعیت در بودجه ۱۴۰۲ تاکید کرد. فاطمه محمدبیگی رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس نیز گفت که «لازم است مجلس از طریق کمیسیون تلفیق و برنامه و بودجه، بودجه های ویژه ای با سرفصل های جداگانه در برنامه هفتم توسعه و بودجه های سنواتی پایدار کند. دولت نیز در این زمینه عملیات بودجه ریزی خود را انجام دهد، تاکنون ریالی از بودجه این قانون اختصاص پیدا نکرده است.»

در ادامه بررسی این گزارش، فاطمه رحمانی نماینده مردم مشهد در مجلس نیز با اشاره به گزارش عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون حمایت از خانواده، گفت: با وجود تصویب و تأکید قانون، دبیرخانه ستاد ملی جمعیت هنوز تشکیل نشده است. امیرحسین بانکی پورفرد نماینده مردم اصفهان در مجلس هم گفت: گفته شده است که بخشی از اعتبارات قانون حمایت از خانواده در محل دیگری هزینه شده، سازمان برنامه و بودجه حق دست زدن به این بودجه را نداشته است.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس همچنین قانون جوانی جمعیت را افتخار مجلس یازدهم برشمرد و از اینکه این قانون در مناطق مرزی کشور اجرا نمی‌شود، انتقاد کرد. مرتضی آقاطهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم همچنین افزود: بودجه مورد نیاز برای قانون جوانی جمعیت باید اختصاص یابد، قانونمند بودن یکی از وظایف اصلی مسئولان است، اگر جایی از کار ایراد دارد، پیشنهادهای خود را ارائه نمایند.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در همین راستا خواستار تشکیل کمیسیون ویژه برای نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت شد چرا که ماموریت کمیسیون مشترک طبق آئین نامه داخلی مجلس پس از تصویب قانون به پایان رسیده است. مهدی عیسی‌زاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز توضیحاتی درباره گزارش مذکور داد و گفت: اگر تمام تلاش ها و امکانات کشور برای تقویت نهاد خانواده به کار گرفته شوند، باز هم جا دارد که این اتفاق بیفتد، چرا که منجر به کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

قالیباف: «خانواده» مخاطب اصلی برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ باشد

دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع‌بندی بررسی عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون حمایت از خانواده به بیان نکاتی پرداخت و گفت: پس از گذشت یک سال از تصویب و اجرای قانون، گام های قابل توجهی برداشته اند اما برای جبران عقب ماندگی‌ها ما نیازمند تلاش مضاعف هستیم.

وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر که دولت مشغول تنظیم بودجه سال ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه است اگر این سوال مطرح شود که در کلان بودجه و برنامه هفتم توسعه، مخاطب اصلی شما کجاست؟ کدام قشر مخاطب اصلی است؟ من فکر می‌کنم ما باید بگوییم مخاطب اصلی ما «خانواده» است.

ابوترابی: قانون اعاده اموال نامشروع مسئولین اجرایی نمی‌شود

 ابوالفضل ابوترابی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۲ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود از وزیر دادگستری عنوان کرد: در قانون اعاده اموال نامشروع مسئولین به بیت‌المال تأکید شده که در مبارزه با فساد باید جدی عمل شود و حتی مقام معظم رهبری عنوان کردند در این راستا باید صدای خیلی‌ها بلند شود، اما پس از گذشت سه سال صدای خیلی‌ها بلند نشد، چرا که قوه قضائیه با وجود اینکه اقدامات خوبی انجام داد و ما خلأ قانون را در سال ۱۳۹۸ برطرف کردیم اموال مدنظر به بیت‌المال بازنگشت.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس با بیان اینکه ما در قانون سال ۱۳۹۸ برای اولین بار رانت را تعریف کردیم، افزود: در این قانون برای کسانی که با رانت برای خود و اقوام خود ثروت‌اندوزی کردند، مجازات در نظر گرفته شده است البته نه به صورت کیفری بلکه به صورت حقوقی. این قانون خوب می‌توانست اموال بسیاری را به بیت‌المال بازگرداند و پیش‌بینی ما این بود که از بین ۳ میلیون و ۵۰۰ کارمند دولت، ۵۰۰ مسئول مشمول این قانون شوند که می‌توانست مبالغ خوبی را به خزانه کشور بازگرداند.

وی یادآور شد: قوه قضائیه عزم راسخ و وقت و انرژی خوبی برای اجرای قانون نگذاشته لذا سوال ما از وزیر دادگستری این است که قوه قضائیه برای بازگشت اموال نامشروع مسئولین چه اقدامی انجام داده است.

ابوترابی با بیان اینکه دادستان کل کشور باید پاسخگوی این سوال باشد، ادامه داد: به دلیل ساختار آیین‌نامه داخلی مجلس مجبورم از وزیر دادگستری به جای دادستان کل کشور سوال کنم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس تصریح کرد: سه قانون مهم وجود دارد که در خصوص آن‌ها ترک فعل صورت گرفته که قانون اول در خصوص اموال مسئولین بود که قوه قضائیه باید با مردم شفاف صحبت کند که چقدر از این اموال به بیت‌المال برگشته است. قانون بعدی ترک فعلی است که در خصوص مسکن صورت گرفته که وضعیت مسکن را به این روز انداخته و حتی مقام معظم رهبری با عبارت «اجاره مسکن سرسام آور شده» از این موضوع یاد می‌کند و نکته سوم عدم ساخت پالایشگاه است که مسئول وقت عنوان می‌کرد ساخت پالایشگاه کثافت‌کاری است.

وی تأکید کرد: همچنین انتظار داریم قوه قضائیه در خصوص دوتابعیتی بودن آقای روحانی که مجلس قبل پرونده آن را حدود ۴ سال قبل به قوه قضائیه ارسال کرده، پاسخ دهد. سوال ما از قوه قضائیه این است که در خصوص این موضوعات چه کرده است؟ باید با مردم صادق باشیم.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس با بیان اینکه متأسفانه ۴ تا ۵ برابر استاندارد‌های جهانی پرونده روی سر قضات کشور می‌ریزند و حتی کارمندان قوه قضائیه نیز دچار مشکل می‌شوند، افزود:، اما این موارد جزو اولویت‌هایی است که می‌تواند اعتماد سلب شده مردم را بازگرداند.

ابوترابی خطاب به رئیس مجلس نیز گفت: انتظار داریم اصلاح قانون مهریه که ۳ درصد پرونده‌های قضایی را تشکیل داده در دستور کار قرار گیرد تا ورودی به دادگستری‌ها کاهش یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه قانون مصوب مجلس همه جوانب را برای رسیدگی به پرونده مسئولین دیده است، افزود: آن نماینده مجلسی که در مجلس دهم ۲۸۷ متر در الهیه تهران متری ۴ الی ۵ میلیون تومان از وزیر راه و شهرسازی وقت با اقساط ۵ ساله تحویل گرفت تا برای عدم استیضاح وی رأی اعتماد جلب کند، صراحتا مشمول رانت‌خواری می‌شود.

وی تصریح کرد: بیش از یک سال است به دادستان کل کشور نامه زدم که رانت‌خواری صورت گرفته و گزارشی در این خصوص نیز ارائه شده که حداقل این یک نمونه توضیح داده شود، اما متأسفانه این اتفاق رخ نداده و قانون اعاده اموال نامشروع مسئولین علاوه بر اینکه منبعی بسیار عالی برای تأمین بودجه پروژه‌ها به شمار می‌آید، سلب اعتمادی که مردم در راستای مبارزه با فساد داشته‌اند، بازخواهد گشت.

ابوترابی با بیان اینکه در ماده (۱۷) قانون قید شده قوه قضائیه باید هر اردیبهشت ماه به مجلس گزارش ارائه کند، افزود: متأسفانه طی این سه سال هیچ گزارشی به مجلس ارائه نشده و ما ناچاریم طبق قانون از وزیر دادگستری در این رابطه سوال کنیم.

وی در بخش دوم اظهارات خود پس از شنیدن پاسخ وزیر گفت: آقای وزیر انتظار داریم به جای اینکه دفاع کنید بپذیرید که کوتاهی شده و دست به دست هم این کوتاهی را برطرف کنیم. واقعیت این است که دستگاه قضایی باید شجاعانه وارد این موضوع شود.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس با بیان اینکه نباید ملاحظه و مصلحت‌اندیشی صورت گیرد، افزود: مهم رضایت مردم است و نباید بگوییم معاندین و مخالفین در داخل و خارج کشور چه می‌گویند. بیایید از خودمان شروع کنیم، حتی از من و دفترم شروع کنید، ولی شروع کنید. مهم این است که در این زمینه اراده به خرج دهید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در مورد موضوع دریافت زمین در منطقه الهیه تهران توسط ۱۳ تن از نمایندگان دوره قبل مجلس نیز گفت: این نمایندگان مربوط به دوره دهم بوده و همگی ردصلاحیت شدند.

ابوترابی در خصوص موضوع تمامیت ارضی کشور و اظهارات نسنجیده مقامات چینی نیز گفت: سه موضوع اثبات حاکمیت یک کشور بر سرزمینی است؛ نخست حاکمیت تاریخی، دوم حاکمیت موثر مثل برافروختن پرچم و سوم حاکمیت نظامی است. جمهوری اسلامی ایران در خصوص هر سه این موارد حاکمیت دارد و همان طور که ما هشت سال در دفاع مقدس شهید دادیم و یک وجب از خاک را ندادیم، امروز نیز اجازه تجزیه نخواهیم داد و امیدواریم روابط ما با چین به ویژه در راستای همکاری‌های شانگ‌های مثبت باشد.

وی در پایان عنوان کرد: گزارشی در این راستا به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارائه شده که اگر با جدیت این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ پیگیری شود از به رأی گذاشتن این سوال خودداری می‌کنم، ولی انتظار دارم این موضوع با جدیت پیگیری شود.

وزیر دادگستری: عمل قوه قضائیه به وظیفه خود درباره اعاده اموال نامشروع مسئولان

امیرحسین رحیمی وزیر دادگستری هم در پاسخ به سوال نماینده مردم نجف آباد در این خصوص، گفت: قوه قضائیه شعبی را معرفی کرده تا گزارش ها در آن مورد رسیدگی قرار بگیرد. دادگاه تجدیدنظر نیز مشخص شده است. تشکیلات، دستورالعمل و سامانه ای که باید توسط قوه قضائیه ایجاد می شد شکل گرفته اند، اکنون باید دستگاه ها گزارش های خود را ارائه کنند تا به آن ها رسیدگی شود.

اقناع ابوترابی به صورت مشروط از پاسخ های وزیر دادگستری

نماینده مردم نجف آباد در مجلس پس از شنیدن توضیحات وزیر دادگستری به سوالی درخصوص علت عدم اجرای تکالیف مقرر در قانون اعاده اموال نامشروع به صورت مشروط از پاسخ های وزیر قانع شد.

ناطقان میان دستور

علی کریمی فیروزجایی دیگر عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه جلسه امروز به قرائت اسامی ناطقان میان دستور پرداخت و حسن محمدیاری نماینده طوالش، رضوانشهر و ماسال، رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان و آق قلا، عادل نجف‌زاده نماینده خوی و چایپاره، محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و راور و محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر هم در ادامه به بیان نطق‌های ۷ و ۵ دقیقه‌ای خود بر اساس آیین نامه داخلی مجلس پرداختند که به شرح زیر است؛

محمدیاری: ناکارآمدی مدیران امروز بیداد می کند

حسن محمدیاری در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۲ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: ایران از لحاظ وضعیت جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی و مسائل نظامی و ترتیبات امنیتی همیشه مورد توجه همه دولت‌های جهان بوده و هست. این نشان از اهمیت و برجستگی این مرز و بوم دارد.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وجود ثبات سیاسی ملی و منطقه‌ای مقدمه ضروری و لازم برای نیل به امنیت اقتصادی می‌باشد، اما امنیت ملی بنیادی‌ترین نیاز در جامعه و منطقه و مهم‌ترین عامل برای دوام زندگی اجتماعی یک کشور به شمار می‌رود. عدم امنیت ملی و منطقه ای، بی ثباتی سیاسی و عدم امنیت اقتصادی را به دنبال دارد. باید توجه داشت که سیاست‌های بهنگام و نابهنگام می‌تواند در مقاطعی باعث پیشرفت یا پسرفت کشور در بزنگاه‌های مختلف ملی و منطقه‌ای شود پس همبستگی ملی برای کشوری با تنوع قومی و فرهنگی و جغرافیایی ایران از اهمیت حیاتی، ملی و منطقه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: کلید حل مشکلات یک کشور و گذر از اتفاقات نابهنگام ملی و منطقه‌ای عقل، تدبیر، تلاش و کوشش همگانی مردم و دولت است، تفاهم ملت و دولت موجب سربلندی ایران می‌شود در این شرایط حساس، پیچیده و دشوار گفت‌وگو و تفاهم میان ملت و دولت می‌تواند به یکی از نقاط برجسته سربلندی ملت ایران تبدیل شود، اما الناس علی دین ملوکهم.

محمدیاری اظهار کرد: هنر ما منتخبین، نخبگان و مسئولین آن است که با رفتار و کردار خود معاند را تبدیل به مخالف، مخالف را به موافق و موافق را به دلداده نظام تبدیل کنیم، ما کمبود جاییکه در یک موضوع مشترک دو نگاه متفاوت را در حوزه اجرایی و قضایی مشاهده می‌کنیم. خلاء قانونی نداریم بلکه عدم اجرای توام با عدالت و انصاف است که متاسفانه بحث ناکارآمدی مدیران امروز بیداد می‌کند و صدای همه را درآورده است، برخی از مدیران امروز تنها دغدغه آن‌ها حفظ صندلی و موقعیت شغلشان است نه حل مشکلات مردم.

وی افزود: اما بزرگترین و بیشترین توقعات مردم حل مشکلات اقتصادی و معیشتی است، داشتن یک اقتصاد خوب و زمینه اشتغال، بهداشت و درمان و حل مشکل مسکن می‌تواند امیدبخشی به جامعه تاثیرگذار باشد، اطمینان مردم به قیمت کالا‌ها کم شده و بر روابط اقتصادی با یکدیگر مشکل دارند، حقوق مکتسبه مردم را نمی‌شود نادیده گرفت، در شرایط بد اقتصادی اگر نمی‌توانیم کمکی به معیشت و اشتغال مردم کنیم، لااقل زمینه خوداشتغالی را از مردم سلب نکنیم.

محمدیاری بیان کرد: البته ما اعتقاد داریم گام‌های بلندی در حوزه‌های مختلف در سال‌های بعد از انقلاب صورت گرفته است و طبق فرموده مقام معظم رهبری هر کس درد ناامیدی و یاس را در جامعه ترویج دهد، خیانت کرده است، ولی چه کنیم که برخی مدیران با ضعف در عملکرد خود به این موضوع دامن می‌زنند و لازم است تغییر رویه دهند.

وی افزود: در مورد گرانی‌ها و افزایش بهای مسکن دولت هیچ سازوکاری را تعریف ننموده و افزایش نرخ ارز موجب افزایش قیمت خدمات را فراهم کرده است، دولت در خصوص فاصله قیمت ایجاد شده بین ارز آزاد و نیمایی بررسی‌های لازم را انجام داده و از ایجاد رانت جدید برای واردات کالا جلوگیری نماید و نسبت به بهره گیری از منابع حاصل از این بخش برای حمایت از جوانان بیکار استفاده نماید.

محمدیاری با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش، یادآور شد: مطابق با اصل ۸۴ قانون اساسی هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی اظهارنظر نماید، حدود یک سال و اندی است در خصوص سد شفارود تذکر دادیم، گلو پاره کردیم دریغ از پاسخ شفاف مسئولین وزارت نیرو، برادر عزیز جناب آقای محرابیان شما که حسب اظهار خود مردم روز‌های سخت هستید چرا برای یکبار هم که شده شخصا در محل سد حضور پیدا نمی‌کنید تا کم کاری و تغافل مدیران زیرمجموعه خود را از نزدیک شاهد باشید؟

وی خطاب به هیات رییسه مجلس، افزود: به خدا قسم یک بار هم که شده است شما باید وارد شوید و این مشکل را برای یک بار هم که شده است، حل کنید و کمیسیون انرژی هم باید با این موضوع را به عنوان یک موضوع چالش برانگیز مدنظر خود قرار دهد.

محمدیاری گفت: موضوع مهم بعدی کمربندی تالش است، تاسف بار است علی رغم تاکید و مکاتبه وزارت راه و شهرسازی و آمادگی هیات‌های سازندگی، سازمان برنامه و بودجه این طرح را در ردیف تهاتر نفت قرار نداده است، جناب آقای رییسی شما به مردم تالش بدهکار هستید به جهت اینکه قریب ۹۰ درصد مردم این منطقه به برنامه‌های توام با فساد ستیزی شما رای دادند، نگذارید حق این مردم نجیب یعنی قوم تالش را که دارای عقبه فرهنگی ۴ هزار ساله هستند اجحاف شود، متاسفانه از صدر تا ذیل سازمان برنامه و بودجه پاسخگو نیستند و باید اذعان کنم این روحیه دوستان برنامه و بودجه هیچ همخوانی با روحیه انقلابی شما ندارد و هیچ نشانی از عدالت، انصاف و توازن در توزیع امکانات و اعتبارات به ویژه در بحث محرومیت زدایی از این سازمان به مشام نمی‌آید.

وی افزود: تاسیس بخشداری در دهستان جوکندان تالش علی رغم طی مراحل اداری آن متاسفانه مغفول واقع شده است.

محمدیاری در تذکر به وزیر آموزش و پرورش گفت: برای ساختمان اداری آموزش و پرورش ماسال که حدود ده سال است نیمه کاره رها شده است نیاز به دستور صریح وزیر محترم آموزش و پرورش دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، به وزیر ورزش و جوانان در خصوص ضرورت حمایت از تیم‌های کم برخوردار تذکر داد.

سنگدوینی:  آقای رئیس جمهور خبر دارید دلار ۳۸ هزار تومان شده است؟

رمضانعلی سنگدوینی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۲ آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور گفت: رئیس جمهور جناب آیت الله رئیسی در ۳۱ سفر استانی و حدود ۱۵ سفر منطقه‌ای تصمیمات و مصوبات خوبی را در استان‌ها گرفتید در استان گلستان مصوبات خوبی را گذراندید، ولی این مصوبات نیاز به عزم جدی و مدیران جهادی و انقلابی دارد. استان گلستان از این مدیران انقلابی و جهادی بی بهره است. وزیر کشور خطاب من به حضرتعالی است دو چند جلسه‌ای که با آیت الله رئیسی و وزیر کشور داشتم این تذکر را دادم. از شما خواهش می‌کنم تصمیمات و مصوبات را دنبال کنید مردم با این تصمیمات و مصوبات امیدوار شدند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس ادامه داد: وضعیت آب شرب و کشاورزی در استان بسیار نگران کننده است باید توجه ویژه‌ای بشود. مدیر آب منطقه استان بسیار ضعیف عمل کرده است. مگر می‌شود در استان گلستان آب شرب مردم با مشکل مواجه شده باشد؟ آقای محرابیان وزیر نیرو نیاز است که حتما با توجه به مجوزی که در استان گلستان برای آب شرب از دریای خزر این موضوع هر چه زودتر اجرایی شود. نیاز است سد‌های نرباب و میرداماد برای رفع کمبود آب شرب هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

وی اظهار داشت: آقای میرکاظمی کجای کار هستید؟ آیا در بین مردم هستید؟ ۷ درصد بودجه استانی را اختصاص داده اید بهتر است بودجه ۱۴۰۱ عینا به ۱۴۰۲ منتقل شود. وضعیت مدیریتی استان بسیار اسفبار است تجدید نظر کنید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: جا دارد از رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس شورای اسلامی، مجمع نمایندگان استان گلستان، وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مدیر کل دادگستری و دادستان استان در رابطه با پتروشیمی استان گلستان تقدیر و تشکر کنم و از رئیس جمهور می‌خواهم کام مردم استان گلستان، ۹۵ هزار سهامدار را بعد از ۱۷ سال در دهه فجر امسال شیرین کنند و آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان قبل از عید انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس گفت: آقای رئیسی، وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی، خبر دارید نرخ دلار به ۳۸ هزار تومان رسیده است؟ چه خبر است؟ مردم چه کار کنند؟ گرانی کالا، اقلام و نیاز‌های خانواده و بسته شدن بانک‌ها برای وام خرد مردم چه وضعیتی است که برای مردم ساخته اید؟ مردم گرفتار هستند و به وام‌های خرد نیاز دارند. مردم در اجاره مسکن با مشکل مواجه هستند.

سنگدوینی درخواست کرد: از دکتر قالیباف و هیات رئیسه مجلس می‌خواهم ساماندهی کارکنان دولت را به صحن علنی بیاورند. کارکنان دولت به مجلس رجوع می‌کنند که نیاز است هر چه سریع‌تر ساماندهی کارکنان به نتیجه برسد؛ هر چند که دولت مخالف است آقای رئیسی خودش اعلام کرد، انتظار می‌رود هر چه زودتر در دستورکار مجلس قرار گیرد.

وی بیان کرد: وزیر بهداشت وضعیت بهداشت، درمان، تجهیزات پزشکی، دارو و گرانی دارو در استان گلستان شرایط خوبی ندارد، باید رسیدگی شود و بازدید میدانی انجام دهید تا بدانید در چه شرایطی قرار داریم. مردم برای ساخت بیمارستانی در شرق گرگان ۱۲ هزار هکتار زمین اهدا کرده اند نیازمند این است که قولی که داده اید عملی شود. دستگاه توموتراپی یکی از دستگاه‌های درمان سرطان است استان‌های شمالی کشور برای درمان سرطان به این دستگاه نیازمند است.

عضو کمیسیون انرژیم جلس اظهار داشت: مهندس فتاح لطفا عدالت در توزیع ثروت بیت المال رعایت کنید، وضعیت مردم در شهرستان آق قلا مناسب نیست از این منطقه بازدید کنید

نجف‌زاده: تصمیمات هیجانی اقتصاد کشور را فلج می‌کند/ مردمی سازی اقتصاد را عملیاتی کنید

زاهدی: دولتمردان کشورهای غربی از فشارهای سیاسی بی‌منطق دست بردارند

نقدعلی: کشف حجاب خلاف قانون است/برای این قصه باید تدبیر کرد

محمدتقی نقدعلی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۲ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: اکنون که خدای سبحان تمام اسباب اجرای این ۲ هدف را در اختیار ما قرار داده است؛ آیا نباید امنیت در تمامی زوایا اعم از شغل، مسکن، معیشت و ازدواج را ساری و جاری کنیم؟ اگر چنین نکردیم آیا پاسخی برای قیامت در ایام مسئولیت داریم؟

وی افزود: ریاست جمهور! امروز وزیر صمت مشکل گرانی خودرو و سکه را ناشی از هجوم نقدینگی به این عرصه‌ها دانست بنابراین تدبیر کنید. ریاست بانک مرکزی کجاست وزیر اقتصاد کجاست؟ چرا نمی‌نشینید بحث هجوم این نقدینگی سرگردان را کنترل کنید؟  هیات رئیسه مجلس چرا قانون مالیات عائدی بر سرمایه که می‌گوید یکی از راه‌ها جلوگیری از این قضیه است را در اولویت اول قرار نداده اید قیمت‌های خودرو مضحک شده است و اساسا قابل توجیه نیست برای واردات چقدر در این مجلس ما قانون تصویب کردیم. متاسفانه یک واردات خودرو هزار صاحب دارد یک طرف مجمع تشخصیص، یک طرف سران قوا.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: وارادت خودرو را آزاد کنید تا این وضعیت درست شود و از این کیفیت خارج شویم. مگر یک خودرو بی قابلیت باید چند صاحب داشته باشد. همچنین امنیت شغلی و معیشتی مردم باید در اولویت قرار بگیرد. آقای رئیس جمهور باید برای نهادینه کردن و به هدف امنیت شغلی و معیشتی و مسکن و ازدواج رسیدن بعضی از مدیران بی انگیزه و سست کنار گذاشته شوند این‌ها توان همراهی با قطار سریع جهادی دولت را ندارند،  رئیس جمهور عراق در روز اول مسئولیت تمامی مسئولین سابق را برکنار کرد، اما ما انتظار نداریم همه را عزل کنید، ولی باید آن بی لیاقت‌ها را کنار بگذارید.

این نماینده مردم در مجلس گفت: هدف دوم حاکمیت در نگاه امیرمومنان (ع) احیای معارف، اقامه شعائر و حدود الهی است در جنگ ترکیبی امروز قرارگاه مورد لزوم را ما نمی‌بینیم لذا قوه قضائیه، قوه مجریه، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس، شورای عالی امنیت ملی باید همگی پای کار بیایند چرا نیروی انتظامی تنها مانده است؟ چرا قانون حجاب که در سال ۸۴ به تصویب رسیده است و ۳۲ دستگاه موظف هستند آن را اجرا کنند، اما امروز زمین مانده است، چرا باید نیروی انتظامی تنها بماند و بعضی‌ها بخاطر اهداف سیاسی همین نیرو را هم مورد هجمه قرار دهند؟ عزیزان! باید از طرق قانونی عقلانی جلوی هنجارشکنی را بگیریم اگر این دومینویی که شروع شده است ادامه پیدا کند چیزی برای نظام نخواهد ماند.

نقدعلی اظهار کرد: کشف حجاب خلاف قانون است و جلوی قانون ایستادن تخلف است و برای این قصه باید تدبیر کرد لذا شخصی که بر مردم سلاح کشیده است و احیانا مردم را به قتل رسانده است و قوه قضاییه در اقدامی مطلوب او را به اعدام محکوم کرده است، امروز می‌بینیم برخی رسانه‌ها و مستکبران آمدند حامی زن و حامی اعدامی و پویش نه به اعدام راه انداختند، اما در قرن پیشرفت و قرن ماهواره و فضا داعش را درست کردید که زنان ایزدی را به فروش گذاشت و به اسارت برد شما اگر راست می‌گویید بروید حقوق زن را در کشور خودتان درست کنید،  عزیزان! امروز بعد از ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی آرمان علی وردی ها، شهید عجمیان ها، زینال زاده‌ها و رضازاده‌ها رویش‌های جدید انقلاب هستند و ما و میلیون‌ها جوان رویش انقلابی پشت سر این عزیزان علم انقلاب را به دست امام زمان (ع) خواهیم سپرد.

تذکرات شفاهی

مهدی عسگری: حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه قطعی است

مهدی عسگری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۲ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و تشکر به دلیل تصویب لایحه تسهیل تامین دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: به دستگاه دیپلماسی تذکر جدی می‌دهم، انتظار می‌رفت وزارت امور خارجه برخورد جدی‌تر در خصوص مداخلات خارج از عرف و قاعده کشور‌های غربی در امور ایران یکپارچه و مقتدر داشته باشد، به ویژه در خصوص بیانیه شورای همکاری خلیج فارس که با حضور رئیس جمهور چین انجام شد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر کوچک‌ترین شبه‌ای نسبت به تمامیت ارضی ایران وارد شود رواست ما نیز نسبت به حاکمیت چین و تایوان و مذاکره درباره این موضوع و حل آن از طریق تلاش‌های مسالمت آمیز تاکید کنیم و مسئله تایوان را قابل مذاکره بدانیم.

وی اضافه کرد: حاکمیت کشور ما بر جزایر سه گانه طبق اسناد تاریخی و نقشه‌های قدیمی و جغرافیای سیاسی قطعی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره بحرین، گفت: بحرین نیز که این بیانیه را امضا کرده باید یادآور شد که خود این کشور نیز جزو مسلم خاک ایران بزرگ بوده و طی فرآیند غیرقانونی و نظرسنجی فرمایشی موقتا از ایران تفکیک شده است. این موضوع حتی در زمان پهلوی نیز موجب سرشکستگی بوده و قابل دفاع نبوده است که لازم است وزارت امور خارجه به لحاظ تاریخی و حقوق بین الملل این موضوع را پیگیری کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: بر سر دوشیدن عربستان بین غرب و شرق رقابت ایجاد شده، اما با این حرکت‌های شکست خورده و ایران ستیزانه نمی‌توانند دست و پایی برای خود در منطقه ایجاد کند. با توجه به تعرض مستقیم عربستان از طریق توریسم رسانه‌ای به مرز‌های فکری و فرهنگی ما لازم است دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و دفاعی ما اقدامات قاطع و جدی متقابل داشته باشند.

عسکری تصریح کرد: به کشور چین یادآور می‌شویم که کشور‌های وابسته قابل اعتماد نیستند و بهتر است براساس منافع مشترک دو کشور دیپلماسی اقتصادی را در رأس کار خود قرار دهد و از رویکرد‌های مخرب سیاسی پرهیز کنند

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس پس از قرائت نطق نمایندگان، زنگ پایان نشست امروز را رأس ساعت ۱۱ و ۵۷ دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی روز (چهارشنبه، ۲۳ آذرماه) رأس ساعت ۷:۴۵ با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۸
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۸۸
از مسؤل مملکت خواهش میکنم استعفا بدهد
و بیشتر از این مردم را فلاکت زده نکند
پاسخ ها
محمدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
واقعا هيچ جنبه مثبتي در زندگي مردم نمانده، نه اقتصاد، نه محيط زيست، نه ارامش روحي نه …. اين كشور در بستر بيماري سختي گرفتار است بايد مسوولان نالايق جاي خود را عوض كنند ، چرا هيچ كار مثبتي انجام نميشود؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
کاملا موافقم واقعا اگر دولت رییسی اگر،نمیتواند گرانی،کالا ومواد عذایی،ولبنیات وتورم و فساد ورانت واختلاس،ورشوه ولابی،وپارتی بلزی وکاهش،ارزش،پول و .....را حل کند استعفا دهد وراه را برای انتخابات ریلست جمهوری،فراهم کندا
شهروند عادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
جواب رییسی: کی گفته دلار گرون شده؟ نسبت به وقتی که دولت را گرفتیم ما بیست درصد ارزون ترش کردیم!!! اصلا همین الان دستور میدم باید دلار ارزان شود. افتاد؟ خوبه من رییس جمهور شدم که دلار نشه پن هزار تومن...... یادتون هست؟ واقعا مهرعلیزاده به نکته ظریفی اشاره کرد که یکی از آقایون مدرکش رو به ضرب و زور قدرت و موقعیت خودش در مجمع گرفته، یکی دیگه هم شش کلاس بیشتر مدرسه نرفته و بقیه هم ول معطل
مگر خانواده ای مانده که قرار حمایت بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
وزیر بهداشت مملکت نمی تونه یک شریت سرماخوردگی ناقابل اطفال رو تامین کنه ولی به فکر افزایش جمعیته
مشکل مملکت ما فقط حجابه مشکل دیگه ای نداریم بحمدالله
باید متاسفانه گفت متاسفانه بین ایران و عربستان رقابت است که خود را در بغل چین بیاندازد
آقای نماینده. کشور عربستان یک ریال مفت به کسی نمی دهد برو پیشرفتهای صنعتی توریسم وحتی کشاورزی را در بیابانها ببین حداکثر ده سال دیگر اروپا جلوش لنگ میاندازه . تو مراقب باش روسیه و چین ایران را ندوشند.
پاسخ ها
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
دقیقاً درست گفتید
عربستان دنبال منافع اقتصادی و رشد و توسعه اقتصادیه اگه پیشرفت‌های آنها در داخل منعکس بشه می‌بینیم که همچین الکی هم به کسی شیر نمیده
من چطوری میتونم به این ایرانی که مسیولین توش زندگی میکنن برم شهروند اونجا بشم؟
این نقدعلی ول کن حجاب نیست بابا مردم حجاب دارند فقط به آقا بالا سر مثل گشت ارشاد را برنمی تابند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
دقیقا. مشکل اینجاست که این آقا بالاسرها اثر برعکس گذاشته اند. محجبه ها را گریزان کرده اند....
وقتی در دهه 60 آینده نگری نداشتین حالا هی زور بزنین برای افزایش جمعیت ببینید میشه!؟ جو بکاری جو درو میکنی نه گندم!
بهتر است به فکر حل مشکلات اساسی فعلی باشید تا مشکلاتی که قرار است 20 -30 سال دیگر پدیدار شوند. مشکلاتی نظیر گرانی و تورم، آلودگی هوا و محیط زیست، کم بود آب، عدم تغذیه کافی و مناسب، ........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
عزیز ما الان در کانون فاجعه و بحران قرار داریم و در حال
تجزیه شدن زیست محیطی به خاطر عملکرد بد مسئولان
متاسفم از این که مسدولان مسکلات فوری و حیاتی فعلی مملکت را نمی بینند آنوقت با دوربین افتاده اند در پی مشاهد مشکلاتی که شاید در آینده دور پیش بیاییند!!!
آقای رییسی قبل از رییس جمهور شدن فرمودند خدا را شکر من رییس جمهور نشدم تا دلار بشه ۵ تومن!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
امروز ۲۲ اذر قیمت دلار امریکا در بازار ازاد به سی وهشت هزار وپانصد تومان رسید خدا به داد ملت ایران برسد خدا خودش،رحم کند با این مسعولان ت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
مثلاً خواست کنایه بزنه به روحانی
آقای رئیس جمهور، مراقب باشید که دلار یهو پنج هزار تومن نشه...
با این شرایط بد زندگی که روز به روز هم بدتر می شود، ازدواج و از آن مهم تر بچه دار شدن دیوانگی محض است.
چرا دائماً از دوشیدن عربستان و گاو شیری بودن این کشور صحبت می کنند؟
ضرب المثلی است که می گوید: گربه دستش به گوشت نمی رسد می گوید بو می دهد!
عربستان دنده 5 در حال پیشرفت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است.
ما هم همین مسیر را با دنده عقب طی می کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
شما
اونا رو با اینا مقایسه نکن
دلار تا شب عید حداقل به 50 هزار تومان می رسد. شک نکنید.
کشف حجاب به نقطه بی بازگشت رسیده و مظاهر آن با رسیدن فصل گرما تشدید خواهد شد .
نمیدونم این عربستان که هی میدوشنش چرا هر سال فربه تر میشه بعد ما که شیرده نیستیم هر سال نحیفتر میشیم.
۷ سال ؟؟؟!!!! واقعاً راجع به ۷ سال دیگه صحبت میکنید ؟؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
بشر به امید زنده‌س
سید محرومان فرمودن ما معیشت مردم رو به برجام گره نمیزنیم حالا میشه بفرمایید به چی گره زدی که دلار داره به ۴۰ میرسه؟؟!! به چیزی هم گره زدی که بازکردنش محاله. ایکاش فرصتها رو به تهدید وبدبختی مردم گره نمیزدی
نه بهانه های دلت قبلی رودارید نه کسی مانع تراشی میکنه پس اقای سید محرومان معیشت واقتصاد رو به برجام گره نزدی به چی گره زدی که فقر وگرانی وقیمت دلار لحظه ایی دارن رکورد میزنن؟چرا فرصتهارو سوزوندید؟چرا تیم وزارت خارجه منفعل فعلی رو دور نمیریزید؟؟؟؟
فعلا که مثل آب خوردن ،شرق و غرب در حال دوشیدن ایران ثروتمند هستند چه از لحاظ منابع و چه از لحاظ نیروی انسانی متخصص و مفید
چه گلی به سر من جوان زدید که حالا جمعیت زیاد هم کنیم
همین جمعیت هم حداقل 20 میلیون اضافه هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
این اقتصادی که این آقایون ساخته اند در طول این چند دهه گذشته ؛ فقط جوابگوی جمعیت زیر ۱۵ میلیون نفر است
آقای دکتر آیت‌الله رییسی در واکنش ب قیمت دلار"به من گفتن دلار ۲۵ هزار تومن است".!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
هم اکنون شاهد نحوه مدیریت دولت جوان انقلابی میدانی مقاومتی جهادی استشهادی بر اقتصاد و سیاست کشور هستین !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
:))
وقتی سفر استانی رئیسی شوی تبلیغاتی وریاکاری وبی بهره باشد وقتی تیم اقتصادی وبقول خودش اقتصاددانان را به صف کرده خخخخخ خوب دلار 38تومن چیه برو بالاتر تا 100تومن هم میشود الحمدالله دکتر رضایی وثالیباف واصولگرایان ورئیسی کاملا پنچر شده اند منتهی مثل ان راننده ناشی وخسیس هستند که نمیگویند تایری که پنچر شده به رینگ و.. صدماتی وارد میکند بزنم بغل پنچری را بگیرم ویا تعویض کنم تازه تعویض تایری یعنی زاپاس بدتر از تایر فعلی بهرحال وزیر عوض شود جایگزین ان میشود مثل بذرپاش سهمیه ای و.......................
شرق وغرب‌ تنها عربستان را نمیدوشند با ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی در خاورمیانه همه اموال آنها را سر کیسه ومال خود می‌کنند اختلافی که آخر وعاقبتی وسودی برای هیچکس ندارد وسیاستمداران نیز به این اختلافات دامن زده ومنافع مردم را نادیده می‌گیرند
وقتی برای جمعیت فعلی کاری نمیشه و یه جوان امیدی به ماشین خریدن و یا خونه خریدن نداره ، جمعیت ایران کم بشه یا نشه چه فرقی داره و چرا باید به تعداد جوان هایی که حسرت خونه دارن افزوده بشه ؟
هر 1 دلار آمریکا داره میرسه به 400.000 ریال ایران، نه پول رفتن داریم نه پول مخارج موندن
یک زمینه در کشور نام ببرید که در آن بحران نداریم و از این طریق از من جایزه بگیرید!!! (البته جیب آقایان مستثنی است)
مگر موقعی که گفتین جوانی کشور در همه دنیا رتبه نخست را داشت برای اشتغال و ... کاری کردید ؟ پس الکی برطبل افزایش نکوبید . شما اب و مدرسه برای فرزندان این مملکت ندارید اونوقت دنبال اولاد بیشتر برای خانواده ها هستید ؟
سید محرومان! تعداد محرومان هر روز داره زیاد میشه و شما سید ادمهای بیشتری می شوید
کسی نیست به این وزرای ساده بگوید آخر این همه جوان که در خیابان اند ، نود درصد ازبیکاری ونبود شغل به فغان هستند و آنوقت بزرگترین دغدغه شما افزایش جمعیت است.مفت گویی هم حدی دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
من که پدران و مادرانی که بدون برنامه و آینده در دهه شصت اقدام به تولید انبوه بچه کردند نمی بخشم
ما دهه پنجاه و شصت و هفتادی ها آنقدر بد بختی کشیدیم که از بچه که بدمون میاد هیچ از خودمون هم بدمون میاد
بزار نسل ما منقرض بشه
دهه هشتاد و نودی ها را نصیحت کنید
اگر معنای دوشیدن عربستان همین پیشرفتهای شگرف این کشور در چند سال اخیر است، کاش ما هم قابل دوشیدن بودیم ....
ما چندتا گربه تو کوچمون داشتیم همسایه ها مهربون بودن غذا می دادن اینام برا خودشون قلمرو درست کرده بودن و با کمال آرامش غذا می خوردن بچه می آوردن جمعیتشون خیلی زیاد شد از سر و ته کوچه گربه می ریخت. از قضا همسایه ها عوض شدن یکی اومد از گربه خوشش نمی اومد در اولین اقدام دیگه اجازه نداد به گربه ها غذا بدن. برای حدود یه هفته ام رفت یه سگ از روستاشون اورد بست تو حیاطش که پارس کنه. از اون به بعد دیگه نه تنها گربه ها تو کوچه ما نیومدن که بچه بیارن بلکه دیگه رد هم نمی شدن.
در فلاکت رکورد خواهیم زد
اگه شما وضعیت معیشت رو درست کنید، مردم خودشون بلدن چطوری جمعیت رو افزایش بدن ...

برای جوان های الان کار نمیتونید ایجاد کنید! چه تضمینی دارید که جوانان آینده بیکار نخواهند بود؟ :)
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
چرا تضمین هست! حتما بیکار خواهند بود!!!ا
هیچ طرح تشویقی مناسبی جهت فرزند اوری وجود ندارد این طرح های که هست به درد نمیخورد همش فرمالیته هست.هیچ سازمانی اجازه دور کاری به مادران نمیدهد هیچ سازمانی مهد برای کودکان ندارد...یک مشت شعار فقط میدهند...لااقل ی طرح مناسب و حمایت دولت از مادران تصویب شود.من خودم کارمند شرکتی هستم با این قرارداد و نبود امنیت شغلی حاضر به داشتن فرزند نیستیم همینطوری ممکن هست مارو اخراج کنن چه برسه بخواهیم زایمان کنیم نه ماه مرخصی و دور کار شویم.اول ثبات شغلی میخواهیم ..تابناک لطفا گزارش و خبری درخصوص تبدیل وضعیت مادران تهیه کن شاید صدای ما به جایی برسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
بهتر نیست شما بری بنشینی خونه بچه داری بکنی که یه جوان مجرد بیاد سر کار که تشکیل زندگی بده ؟
هم خدا را می خوای هم خرما ؟
هم خانه دار و مادر و همسر باشی و مهریه و نفقه بگیری و هم شاغل باشی و حقوق بگیری ؟
این نمایندگان اینقدر درک ندارند که مشکل اصلی کشور تورم سرسام اور و بیکاری جوانان میباشد ته مشکل جمعیت مشکلات فوق را حل کنید مردم خودشون تصمیم میگیرند چند بچه بیارند در خصوصی ترین مسایل مردم دخالت میکنند
تنها راه نجات کشور برگزاری رفراندوم و رجوع به رای و نظر مردم است
جمعیت آخرین مشکل شماست
مردم عربستان در رفاه هستند و کشوری آباد دارند
اصل اطلاعات در نظرات مردم است بقیه اش کشکه
دلار دراستانه ۴۰ هزار تومان
سکه در استانه ۲۰ میلیون تومان
علی برکت الله !!!
پوشک دونه ای دویست هزار تومن شیر خشک دونه شصت هزار تومن ارزانترین و بنجل ترین لباس بچه تیکه کمتر دویست و پنجاه هزار تومن نیست هزینه بارداری و پزشکی سر به فلک کشیده بعد میگن بچه بیارید واقعا متاسفم
آقای نماینده فعلا ملت ایران از ندانم کاری مسئولین بی سواد دوشیده می شوند .گرانی فقر بیکاری تورم پول بی ارزش بلای جان مردم.
چرا اکنون ما نمی‌گوییم "فرزند بیشتر، زندگی بهتر"،!!!!!!! یعنی خدایی اینو بگیم مشکلات حل میشه؟ بابا یوزپلنگ ایرانی هم وقتی شرایط مناسب نیست تولید مثل نمیکنه! کلی هزینه داره ....
صدا و سیما قرار است برای افزایش جمعیت تبلیغ کند ولی دو تا مشکل وجود دارد یکی اینکه اصلا مردم صدا و سیما را نه گوش می کنند و نه تماشا می کنند. دوم هم اینکه جوانان توان ازدواج ندارند آنوقت چطوری فرزند آوری کنند!؟ مگر اینکه مثل جوجه کشی دستگاه هایی بسازید که فرزند آوری کند.
جوانان تحصیل کرده و متخصص همه دارن مهاجرت میکنند.
هییییییییییس آرامتر.رییس جمهور و وزرا خواب هستن.رییس جمهورمون داره خواب دلار5000تومنی وعده داده شده رو میبینه بزارید بخوابه
اقا من میگم اجازه بدین دکتر و معاون اقتصادی دکترش کلاس هفتم رو بخونن !گناه دارن عزیزان
سيد محرومان اقاي ريسي وضعيت يه جوري شده كه داريم همه محروم ميشيم و تو ميشي سيد ما ،چقدر ما بدبختيم كه تو شدي همه چيز ما
افزايش جمعيت در كشور ايران كه هفتاد درصد كويري است و خشكسالي مزمن دارد يزرگترين خيانت به اين كشور و مردمش است.ايران حداكثر سي ميليون جمعيت بايد داشته باشد.
قانون حجاب؟؟؟؟؟نقدعلی جان قسمت اقتصادی رو خوب اومدی اما در خصوص حجاب دیگه قانونی وجود نداره.نه صدیقی میتونه کاری کنه نه خزعلی و نه سایرین.چیزی که در عالم خلقت نبوده و در فطرت انسان نیست با هر حکم و ادله ای که براش قانون وضع کنی فایده ای نداره.انسان به اصل خودش برمیگرده.4 میلیارد خانوم بدون حجاب و 40 میلیون با زور حجاب .قانون تون اعتبارش رو از دست داده قبل از تحقیر شدن ملغی اعلامش کنید.
خوددولت برای جبران کسری بودجه قیمت دلار رابالا میبرد
چطور قرار داد ۲۵ ساله شما با چین راهبردیست ولی قرار داد عربستان با چین دوشیدنه!!
"نقدعلی: کشف حجاب خلاف قانون است/برای این قصه باید تدبیر کرد"

بهترین تدبیر ، لغو قانون حجاب اجباری است

قانون باید مورد قبول و پذیرش اکثریت قرار بگیرد و تامین کننده منافع اکثریت باشد وگرنه از لحاظ حقوقی ، اسم آن امریه است نه قانون

قبل از تصویب یک قانون باید بررسی شود که آیا آن قانون مورد پذیرش مردم قرار میگیرد یا نه و تامین کننده منافع مردم است یا خیر تا هم از ایجاد تنش در جامعه جلوگیری شود و هم فرهنگ قانون گریزی در جامعه نهادینه نشود

متاسفانه بسیاری از مسوولین هنوز مفهوم حقوقی قانون را نمی دانند و فکر می کنند می توانند تمایلات و خواسته های خود را بعنوان امریه به مردم تحمیل کنند و اسم آن را قانون بگذارند و هر کس از امریه های آنها تبعیت نکرد را به جرم قانون شکنی ...!!!
فقط حرف وحرف وحرف
خبر داری دلار چنده؟ بچه بیارن مردم کی بزرگ کنه؟ پولشو کی میده؟ نکنه اون موقع هم یه وزیر دیگه میاد میگه هزینه ها تابع دلاره و ما هیچ کاره ایم؟ شرایط اقتصادیو درست کن، دزدی کنار بره، دروغگویی ممنوع بشه، اونوقت نمی خواد برای مردم نسخه بچه آوردن بکنین. خودشون شرایطشون درست باشه هم می تونن ازدواج کنن هم بچه بیارن. طرف مرغدونیم داره فکر غذا می کنه که مراغا تخم بزارن.
در مورد افزایش جمعیت که حالا مسوولین به فکرش افتادن
میانگین قد ایرانیان کاهش یافته در صورتی که کشورهای آسیای شرقی میانگین قدشون افزایش یافته
میزان هوش ایرانی کاهش یافته
پوکی استخوان به سن نوجوانی رسیده مخصوصا بانوان
اینا رو آمار می گه
از دلایلش هم انواع آلودگی ها و تغذیه نامناسب باشه با این اوضاع اقتصادی که خوردن لبنیات و میوه و سبزی و گوشت برای خیلی ها ناممکن شده این آقایون چرا اصرار به افزایش جمعیت دارند؟
اصلا زاد و ولدی هم صورت گرفت آیا واقعا چنین نسلی که در معرض انواع کمبودهای تغذیه ای بوده و مستعد بروز ژن ناسالم است چقدر شانس بقا داره؟؟؟؟؟
زاد و ولد باشه برای ژن‌های خوب مسوولان
قابل توجه مجلس محترم:
اولا" شرافت مندانه ترین کار برای دولت فعلی اسعتفاء دسته جمعی رئیس جمهور و هیئت دولت است
ثانیا" جهت افزایش موالید شرط اول اقتصاد سفره مردم است . سفره مردم خیلی وقت است جمع شده و فقط چرک کف دست برای 90%سرپرستان خانوار مانده .مفهوم شد.
قیمت مایحتاج عمومی مردم سر به فلک کشیده
درآمد مردم بواسطه ناتوانی دولت رئیسی تقریبا" به صفر رسیده شما دنبال افزایش موالید هستید ؟
زهی خیال باطل !!!!
از آنها که کشور ارث پدرشان است بخواهید در ایران بمانند و بچه دار شوند .
از مسؤلان مملکت خواهش میکنیم استعفا بدهند
و بیشتر از این مردم را فلاکت زده تر نکنند
گویند یک دروغ را انقدر بگو که خودت هم باور کنی

اقای رییس جمهور و دولتمردان از پیشرفت گفتند خودشان باور کردند
تو آلونک های 60 یا 70 متری نمی شه بچه زیاد پس انداخت.فقط که زاییدن نیست. محلی برای بازی بچه ها که زمانی در کوچه پس کوچه ها در حال بازی با انواع مختلفش بود نیست. همه را از بین بردید. شهریه های مدارس رو به فلک هست. تورم و گرانی و .... هست..
من نمی دونم این مسئولین خواب هستند یا خودشون را زدند به خواب که این مسائل و مشکلات مهم و عدیده را نمی بینند و هی دم از افزایش جمعیت می زنند. بچه ها خیی نیازهای مادی و روانی دارند که والدین توان برآوردن آن را ندارند.
خیلی ها خونه ندارن پول اجاره خونه ندارن و بساطشون کف خیابونه . خیلی ها کار ندارن و پول نون شب ندارن . خیلی از نخبه ها و حتی افراد عادی در حال فرار از کشورند . خود مسئولین میگن گاز کافی برای مصرف زمستان نداریم . آب که دیگه برای همین جمعیت هم نداریم و ... واقعا وقتی امکانات کافی برای همین جمعیت نداریم چرا باید افزایش جمعیت داشته باشیم ؟
مشکل جمعیت را باید در محل دیگری جستجو کنیم?!!
توی آگهی های دیوار دیدم یکنفر لوازمی کهنه از اسباب خانه اش را برای فروش گذاشته بود .
و نوشته بود : " معاوضه با اقلام خوراکی ، برنج و حبوبات و...."
کار مردم ایران به کجا رسیده؟ !!!
مسولانی که لیاقت نشستن بر این کرسی را ندارند
حرفهای مسئولان بیشترمردم رو عصبانی میکنه .وضع جامعه رو ببینی پی به عملکردشان می بری
تو این مملکت خودمون هم اضافه ایم شما به فکر فرزنداوری هستی که یکی دیگه رو هم مثل خودمون بدبخت و بیچاره کنیم
جناب وزیر بهداشت شما میزان نیاز کشور به انتی بیوتیک رو نمیتونید براورد کنید هفت سال اینده رو چطور نیاز سنجی می کنید.
افزایش جمعیت .....مرد حسابی تو تامین اب برق گاز موندیم...افزایش جمعیت به چه دردی میخوره.....روی گاز نشستیم عرضه نداریم تو زمستون گاز کارخانه ها و منازل رو تامین کنیم مازوت میسوزونیم داریم اروم میمیریم از الودگی...افزایش جمعیت فقط مشکلات رو ۱۰ برابر میکنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست