بازدید 21437
۹

درگیری در شورای شهر مشهد

دو نفر از اعضاء شورای شهر مشهد در خصوص عدم تعیین تکلیف استخدام ایثارگران بحث کردند که این موضوع منجر به درگیری لفظی بین آن‌ها شد.
کد خبر: ۱۱۵۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹ 06 December 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در شصت‌ و یکمین جلسه علنی ششمین دوره شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، پس از پایان یافتن بخش اول جلسه و بازگشت اعضا از نماز، حمید ضمیری، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر مشهد، نسبت به عدم تعیین تکلیف استخدام ایثارگران اعتراض داشت و بیان کرد: بیرون از صحن برخی مراجعه و گریه می‌کنند که چرا تکلیفشان روشن نمی‌شود. پس از حضور اعضا در جلسه درگیری لفظی شدیدی بین حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد و مجید دبیریان، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی شورا، اتفاق افتاد که دبیریان اظهار کرد: شما بی‌عرضه هستید؛ با شوآف نمی‌توان مشکل را حل کرد. این موضوع مربوط به این زمان از جلسه نیست.

پس از آن کریمدادی گفت: چرا مشکل ایثارگران در این شهر حل نشد؛ چرا ۴۲۰۰ ایثارگر بلاتکلیف مانده‌اند؟ ایشان می‌گویند شما بی‌عرضه هستید و نمی‌توانید مشکل را حل کنید. راست می‌گویند.

حسن موحدیان، رئیس شورای شهر مشهد، در پاسخ به این صحبت‌ها اضافه کرد: اگر کسی بی‌عرضه باشد، رئیس شوراست. من خودم قبول دارم بی‌عرضه هستم.

در ادامه ماجرا برخی اعضا تذکر دادند که نباید در صحن احساساتی شد.

ضمیری نیز با اشاره به این موضوع تصریح کرد: نباید احساساتی شویم اما مراقب باشیم به سمت سکوت در برابر ظلم و بی‌تفاوتی نرویم. ملکی ۱۱ سال پیش توسط شهرداری تخریب شده و ۱۱ سال می‌روند و می‌آیند؛ سپس ما تبصره‌های هشت را برای کمک به دیگران تصویب می‌کنیم. به این موارد توجه کنید. طرح قانون جامع ایثارگران نیز مشکل دارد.

موحدیان، رئیس شورای شهر مشهد، تصریح کرد: هفته گذشته من و شهردار در خصوص ایثارگران خدمت وزیر کشور رفتیم و ایشان به معاونت سازمان شهرداری‌ها دستور دادند که گردش کار لازم برای ایثارگران ابلاغ شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۹
اینها فکر میکنند بودجه عمومی ارث پدرشان است و باید انرا بین طرفدارانشان تقسیم نمایند در حالیکه این امکانات باید برای خدمت به مردم استفاده شود و استخدامها هم بر اساس ازمونهای عمومی باشد و توزیع رانت را متوقف کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
26 ساله با نهایت وجود دارم در شرکتهای دولتی کار میکنم (کارشناس بودم مدیر بودم و ...)و هر سال قراداد بنده و امثال بنده را یکساله تمدید میکنند
حداقل 10 نفر در سازمان ما است که کمتر از سه ساله اومدن شرکت و تازه کارن ولی دارن رسمیشون میکنند چون پدر گرامی ایشان در جبهه خدمت سربازی را گذرانده اند( ضمن احترام قلبی به رزمنده ها و جانبازان) .
بنظرم قانون تبدیل وضعیت استخدام فرزندان ایثارگران عین بی عدالتی است
لااقل برایشان امتیازی در نظر بگیرند نه اینکه بدون ارزیابی مستقیم قرارداد ایشان رسمی بشود
آیا امثال من که 26 سال در دو وزارت خانه زحمت کشیده و تجربه کسب کردیم نباید رسمی بشویم و در این سالهای آخر استرس تغییر مدیران را داشته باشیم که آیا قراداد مارا مدیر جدید تمدید می کند یا از قیافه ما خوشش نخواهد آمد
هرچند توکل من همیشه به خداست
پورمژده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
این که رانت باید برداشته شود حرفی درست و صحیح است، ولی آیا جانبازان و ایثارگران هم باید مشمول این قانون باشند نیاز به تحمل بیشتری دارد و سوالم از همه دوستان اینست که آیا شما حاضرید برای رفتن به سرکار یا یک چشمتان یا یک پایتان نه یک پا کامل بلکه از زانو یا فقط مچ پایتان قطع گردد ! پس بیشتر اندیشه لازم است ، این عزیزان جانشان را برای دفاع از وجب به وجب خاک کشور از دست داده اند و در همه کشورها برای این افراد استثنا های در نظر گرفته می‌شود و به اینگونه اعمال رانت گفته نمی‌شود.
چرا باید سهمیه ها سبب بی عدالتی در استخدام شوند در حالیکه در تمام کشورهای دنیا پیشرفت و ارتقائ بر مبنای شایستگی ها و توانمندی هاست
بالاخره کدامیک بی عرضه بود؟!!!!
پاسخ ها
سيبس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
همگي بي عرضه هستند ولي در مقدار
آن با هم تفاوت دارند.
در همه ادارات و اورگانها ودانشگاه ها این بی عدالتی ها بوده تاالان که سرانجام این شد جوانان معترض ازدل خوششان نیست کف خیابان هستن
استخدام باید بر اساس شایشتگی باشد .باید ایثارگران توامند شوند نه تبعیض در استخدام
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر