بازدید 2592
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار

نتایج مطلوبی از عرضه خودرو در بورس کالا گرفته‌ایم

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، با بیان این‌که صنعت خودروسازی شرایط سختی داشت و دچار مشکلات انباشته‌ای بود، گفت: فرایند خوبی برای رفع مشکلات از یک سال گذشته آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۵۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹ 03 December 2022

نتایج مطلوبی از عرضه خودرو در بورس کالا گرفته‌ایم

به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- مجید عشقی در بازدید از خطوط تولید ایران خودرو افزود: در ابعاد متعدد برنامه‌ریزی‌های مناسبی صورت گرفته است، به ویژه در زمینه افزایش تولید و به صفر رساندن خودروهای ناقص برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مطلوبی انجام شده است.
عشقی با اشاره به اصلاح ساختار قیمتی و قیمت فروش محصولات خودروسازان اظهار کرد: در این زمینه نیز گام های خوبی برداشته شده و این فرایند با کمک بورس کالا استمرار خواهد یافت تا بتوانیم بخش عمده ای از محصولات خودروسازان را خارج از قیمت گذاری دستوری و به قیمت بازار عرضه کنیم که با استقبال مردم همراه بوده است.
وی تصریح کرد: در چند هفته اخیر که عرضه خودرو در بورس شدت گرفته است، نتایج مطلوبی داشتیم و امیدواریم با کمک سازمان فروش خودروسازان، یک بازار منصفانه‌ای در خصوص فروش خودرو در بورس کالا داشته باشیم.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به این‌که موضوع اصلاح ساختار مالی خودروسازان پی‌گیری می‌شود، بیان کرد: انباشته شدن مشکلات از سال‌های گذشته به مرحله سختی رسیده و زیان انباشته ایجاد شده در خودروسازان مستلزم این است که برنامه ریزی مالی برای این اصلاح ساختار صورت گیرد که این موضوع نیز در دستور کار قرار دارد تا با کمک وزارت صمت و سازمان بورس انجام شود.
وی درخصوص واگذاری سهام خودروسازان تصریح کرد: این اقدام از سوی سازمان خصوصی سازی پی گیری می شود تا آن بخش از سهام دولت که چه در خودروسازی‌ها وجود دارد و چه در مالکیت دولت است، عرضه شود.
وی افزود: در خصوص موضوع سهام وثیقه نیز، سازمان بورس متولی آن نیست و سازمان خصوصی‌سازی از طریق مجموعه وزارت صمت در حال جایگزینی این سهام است تا به زودی این سهام وثیقه نیز آزاد شود. مهم‌ترین گام در این خصوص، اصلاح ساختار مالی در کنار اصلاح قیمت‌های فروش، تعریف پروژه‌های جدید و اصلاح تصدی‌گری است که می تواند این صنعت را نجات دهد و آن را تبدیل به پیشرانه‌ای برای صنایع مختلف کند.
وی با اشاره به عرضه ۲۰۷ و تارا در بورس کالا گفت: مابقی محصولات پر تیراژ نیز به تناسب بازار،‌ قابلیت عرضه در بورس را دارند.
وی با تاکید بر این‌که تمام مشتریان با توجه به شرایطی که مهیا شده، می توانند در بورس کالا خودرو خریداری کنند، گفت: هدف از عرضه خودرو در این پلتفرم، افزایش عرضه است تا مشتریان و مصرف کنندگان نهایی بتوانند خودرو را در بورس کالا به قیمتی که منصفانه و به صرفه است خریداری کنند و امیدواریم با افزایش عرضه ها در هفته های متوالی، پاسخ‌گوی نیازهای مصرفی باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان