بازدید 3953

بشار اسد با اردوغان د ر مسکو دیدار می کند؟

خبرگزاری رویترز طی گزارشی مدعی شد: دمشق با تاکید بر لزوم خروج نیروهای نظامی ترکیه، پیشنهاد دیدار سران دو کشور در حضور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، را رد کرده است.
کد خبر: ۱۱۵۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱ 03 December 2022

 

به گزارش  تابناک به نقل از ایرنا، رویترز روز گذشته به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد: دمشق معتقد است چنین دیداری در آستانه انتخابات سال آینده میلادی ترکیه به سود اردوغان تمام خواهد شد به خصوص اگر قصد ترکیه در مورد بازگرداندن ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار پناهنده سوری به کشورشان در آن مطرح شود.

یکی از این دو فرد مطلع تصریج کرد: چرا به رایگان پیروزی را تقدیم اردوغان کنیم؟ پیش از انتخابات روابط حسنه نخواهد شد.

وی افزود که سوریه با برگزاری نشست وزیران امور خارجه نیز مخالفت کرده است.

رویترز به نقل از یک دیپلمات مطلع دیگر از پیشنهاد مذکور نوشت: دمشق چنین دیداری را مادامی که نتیجه ملموسی به همراه نداشته باشد، بی فایده می داند. آنچه که سوریه تا کنون درخواست کرده، عقب‌نشینی کامل نیروهای ترکیه از خاک این کشور است.

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه درامور سوریه پیشتر اعلام کرده بود که مسکو در تلاش است تا دیداری میان «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه و «رجب طیب اردوغان» ‌ رئیس جمهوری ترکیه ترتیب دهد.

الکساندر لاورنیتف به العربیه گفت: باتوجه به اینکه آنکارا و دمشق به یکدیگر نزدیک شده اند، مشکلی در زمان [برگزاری این دیدار] وجود ندارد بلکه دو کشور برای نزدیکی به هم باید تمایل داشته باشند.

وی درباره اینکه چه چیزی در حال حاضر مانع نزدیک شدن دولت سوریه و ترکیه می‌شود، گفت:بر هیچکس پوشیده نیست که تماس‌های بین سرویس‌ های اطلاعاتی دو کشور برپاست و ادامه دارد و این به حل برخی از مسائل مربوط به وضعیت میدانی کمک می‌کند.

پیشتر رئیس جمهور ترکیه از احتمال دیدار با همتای سوری خود خبر داده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر