بازدید 8422
آخرین وضعیت واردات خودرو از زبان فاطمی امین

واردکنندگان خودرو در حال مذاکره با طرف‌های خارجی هستند/ مانعی از سمت دولت وجود ندارد

وزیر صمت گفت: هماهنگی‌ها انجام‌شده و اکنون یک ماه است که شرکت‌های واردکننده درگیر کار اجرا شده‌اند. تأخیر موجود به این دلیل است که واردکننده باید به مذاکره بپردازد و قرارداد منعقد کند. در این میان مانعی از سمت ما وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷ 02 December 2022

مرضیه یاسی؛ به گزارش تابناک اقتصادی؛ دوم آذرماه فاطمی امین، وزیر صمت در حاشیه نشست هیأت دولت و با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت ثبت سفارش خودرو گفته بود: دولت یک میلیارد یورو منابع برای واردات خودرو در آیین نامه واردات خودرو پیش بینی کرد که هفته اول شهریور این آیین نامه در دولت تصویب شد و امروز همه زیرساخت‌ها برای آن فراهم و ثبت سفارش آن نیز آغاز شده است. وی درباره روند ثبت سفارش واردات خودرو افزود: به دلیل تعطیلی چهار ساله واردات خودرو، واردکنندگان باید با طرف‌های خود در خارج قرارداد ببندند و از طرف دولت مشکلی در این زمینه وجود ندارد. وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال یادآور شد: در این دور از واردات، شرط جدیدی به نام انتقال فناوری داریم که هرچند کار را کمی زمانبر می‌کند، برای اقتصاد کشور موثر است.

ششم آذرماه نیز وزیر صمت در خصوص واردات خودروهای فرانسوی، درباره درستی و نادرستی ممنوعیت واردات خودروهای فرانسوی اظهار داشت: خودروسازهای فرانسوی سابقه خوبی به لحاظ تعهداتشان در ایران ندارند. وی اظهار تاسف کرد و گفت: دولت فرانسه همچنین در این حوادث اخیر موضع گیری‌های نادرستی در پیش گرفته است و در حال حاضر برنامه‌ای برای اجازه دادن به واردات خودروهای فرانسوی نداریم.

آخرین وضعیت واردات خودرو

بر اساس این گزارش، امروز سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت واردات خودرو گفت: هماهنگی‌ها انجام‌شده و اکنون یک ماه است که شرکت‌های واردکننده درگیر کار اجرا شده‌اند. تأخیر موجود به این دلیل است که واردکننده باید به مذاکره بپردازد و قرارداد منعقد کند. در این میان مانعی از سمت ما وجود ندارد.

وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص دستور رئیس‌جمهور برای احیای واحد‌های راکد گفت: این موضوع تبدیل به یک پروژه در خصوص معادن و صنایع شده است و تاکنون موفق شده‌ایم تا ۲هزار واحد را احیا کنیم.

وزیر صمت در پاسخ به سؤالی در مورد حمایت‌های ناکافی از واحد‌های تولیدی و تعیین سطح اعتبارات گفت: این حرف به‌نوعی درست است. ما در کشور تنوع در مصارف و کسب‌وکار‌ها و محدودیت در منابع داریم. این نبود توازن را باید با کار‌های خلاقانه جبران کنیم. مثلاً در بحث منابع مالی دو کار را با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد آغاز کردیم: یکی از این کار‌ها تأمین مالی زنجیره‌ای است که بهره‌وری منابع مالی را افزایش دادیم. این کار از سال گذشته آغاز شده و باید تقویت شود. اقدام دوم این است که جلوی انحراف منابع مالی از تولید را بگیریم تا کسی نتواند منابع را به اسم تولید بگیرد و جای دیگر هزینه کند. پاسخ اصلی این است که روش‌هایی به کار ببریم که با همین منابع موجود، بتوانیم حمایت از واحد‌های تولیدی را انجام دهیم.

وزیر صمت همچنین در خصوص تکمیل سامانه تجارت گفت: این کار وسیع آغاز شده و با تمام واحد‌های تولیدی وارد مذاکره شده‌ایم تا تمام تولید خود را در آن ثبت کنند تا وضعیت تولید را به لحظه رصد کنیم. اکنون ارتباطات با گمرک برقرار است و داده‌هایی را می‌خواهیم تا این سامانه را تکمیل کنیم.

وزارت صمت مشکلات واحد‌های تولیدی را  لحظه‌ای رصد می‌کند

وزیر صمت در خصوص اقدامات این وزارتخانه در توسعه سرمایه نامشهود و سازمانی گفت: در این مسیر پنج محور را در دستور کار داریم که اولین آن پایش کسب‌وکارهاست؛ به این معنی که تولید و مشکلات سر راه آن را لحظه‌ای رصد کرده و مشکلات بر سر راه واحد‌های تولید بر طرف کنیم.

سیدرضا فاطمی امین گفت: وقتی صحبت از کارآفرین می‌شود، معمولاً به محصول آن توجه می‌کنیم، در حالی که آن کسب‌وکاری که کارآفرین ایجاد کرده از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی خروجی اصلی فعالیت کارآفرین را راه‌اندازی کسب‌وکار دانست و ادامه داد: برای اینکه دلیل این اهمیت را درک کنیم، بهتر است بدانیم هر کشور چهار نوع ثروت شامل دارایی‌های خارجی، ثروت طبیعی، دارایی‌های فیزیکی و دارایی‌های نامشهود و سازمانی دارد.

وزیر صمت ادامه داد: در اقتصاد متعادل دارایی فیزیکی ۱۴ درصد ثروت کشور را شامل می‌شود و ۸۵ درصد مرتبط به دارایی نامشهود می‌شود؛ به این صورت که اگر در کشوری دارایی طبیعی زیاد باشد، اما دارایی نامشهود آن کم، آن کشور تبدیل به خام فروش می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون سرمایه نامشهود کشور حدود ۳۰ درصد است، گفت: این دارایی باید به حداقل ۷۰ درصد برسد، چون این سرمایه نامشهود می‌تواند سرمایه طبیعی را به ثروت تبدیل کند.

فاطمی امین کسب‌وکار‌ها را سرمایه نامشهود خواند و تاکید کرد: سرمایه سازمانی و نامشهود متخصصین را گرد هم می‌آورد و با تبدیل دیگر منابع به ثروت، به قدرت یک کشور اضافه می‌کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۲
فقط وعده های تو خالی
در نهایت هم چند ماشین بنجل که قطعاتش را عوض کرده اند تا برایشان ارزان‌تر تمام شود به چند برابر قیمت اصلی می آورند میدهند دست مردم تا توجیه باشد برای افزایش قیمت تولیدات بی کیفیت داخلی و تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
جالبه!!!تابوت سازهای ایرانی،میخوان خودرو باکیفیت و اقتصادی وارد کنند؟؟؟!!!یاد خاطره ی دکتر عمومی افتادم،میگفت در یک روستایی رفتم برای ویزیت بیماران،پیرزنی سالخورده اومد پیشم گفت :آقای دکتر؟؟؟!!چند روزی هست گوشم درد میکنه،لطف کن یه مسکن بده بخورم،فردا صبح برم شهر پیش یه دکتر حسابی!!!!!
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
دقت کردین فقط حرف میزنن
مردم به نان شبشان محتاجند
دولت پول ندارد مطالبات بازنشسته ها را بکجا پرداخت کند
حضرات یک میلیارد دلار اختصاص داده اند برای واردات خودرو !
که یک عده مرفه بی درد خودروی روز سوارشوند
وسود کلانی به جیب شرکت های واردکننده خودرو برود
والبته پیادمدهای منفی ناشی از تحریک تقاضا برای دلار و افزایش بیشتر قیمتها را قشر حقوق بگیر متحمل شود
از طرفی در همین اوضاع اقتصادی و درحالیکه مردم سخت در مضیقه هستند قرار است به هربازیکنان مولتی میلیاردر تیم ملی یک دستگاه خودروی لوکس اهدا شود
علی برکت الله
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
شما کاری به مردم نداشته باش خارج نشین بی درد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
دوست عزیز متاسفانه شما مبانی اقتصاد را نمیدونی. دولت از جیبش نه تنها پولی نمیده بلکه خودروی 20 هزار دلاری را به مردم میفروشه 50 هزار دلار و درامد ریالی پیدا میکنه که معوقاتشو بده. پس دعا کن واردات خودرو ازاد بشه چون از جیب ملت مشکلات خودشون را حل میکنه
بابا کنترل کن بازار را وزیر اقتصاد،نباید خودرو،مسکن ،طلا و ارز بشه کالای سرمایه ای ،باید مدیریت کنی نقدینگی افسار گسیخته بجای ایجاد تورم بره سمت تولید،از تولید کشاورزی و دامی گرفته تا صنعتی،باید حرکت به سمت تولید دراین کشور جذاب بشه که نه تنها ایرانیان بلکه خارجیها هم سرمایه بیارن دربخش تولید ایران نه اینکه ملت برن سمت سفته بازی،بخدا کارسختی هم نیست نمیدونم چرا طلسم شده درایران ،این همه زمینه تولید هست و پول هم هست اما نمیره سمتش ،چراشو باید وزیر و دولت و مجلس هم پاسخ بدن هم رفعش کنن،بخدا ملت ازاین اقتصاد خسته شدن و ناراضی هستن ازاین وضع اقتصادی و قابل قبول نیست روزمرگی و دست روی دست گذاشتن
بهتره فقط اجازه واردات خودرو برقی بدهند و به هر کد ملی مجوز یک واردات. اینکه واردات به خودروساز داده بشه مثل اینه که دنبه رو بندازی جلو گربه. هیچی نصیب عامه مردم نمیشه و فقط یکسری باندها سود می‌کنند.
مسئول عزیز مردم رو نادان درنظر نگیر ،مردم میفهمند و درک میکنن، بازی با روح خسته مردم عاقبت خوبی نداره
لطف بفرمایید اگر یورو و دلار هست که حتما هم هست...به وارد کنندگان خوردرو یک ماموریت دوم هم محول شود و ان واردات دارو هست .....عدم واردات دارو باعث شکل گیری تجارت چمدانی قرص از ترکیه شده ....که با چند برابر قیمت توسط داروخانه ها فروخته میشن...اگر وارد کننده میتونه ماشین به این بزرگی رو با وجود تحریم از المان...ژاپن...دوبی یا فرانسه بیاره....مطمین باشید قرص که هیچ...خود دستگاه چند تنی م ار ای رو هم برات میاره....خیلی ها بعلت نبود قرص یا وجود قزصهای بی کیفیت یا کم کیفیت داخلی در معرض مرگ قرار گرفتن....نذارید داستان کرونا در شکل دیگری تکرار بشه....کمی خرد ورزی کمک میکنه
در اوج برجام ،تویوتا های وارداتی معلوم شد به روش دور زدن تحریم وارد شده و تویوتا در بیانیه ای گفت ما با ایران کار نمی کنیم

الان که دیگر هیچ
یک مشت خودروی گمنام از هند وارد کنند و سوت و کف بزنن
مذاکره برای چی مگر برای واردات روغن و برنج و شکر و .. ماه ها مذاکره می کنند در فضای رقابت بین المللی انواع خودرو با قیمت های مشخص عرضه می شود شما می توانید به عنوان متولی انتخاب و واردات کنید اما اگر هدف واردت تحت شرایط خاص است و مذاکره برای ان طولانی شده حرف دیگریست مثل زمانی که از شرکت پژو تعهد گرفتید که قیمت محصول انها در ایران چند برابر قیمت واقعی باشد احتمال زیاد حالا نیز در پی توافق با انها در جهت دادن مجوز واردات به شرکت های خارجی با شروط قیمتی مشخص است انها باید تعهد دهند که به قیمت چند برابر قیمت بین المللی خودرو خود را در داخل عرضه کنند تا فضا کسب سودهای بالا برای تولید کنندگان انحصارگر داخلی همچنان باقی بماند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها