بازدید 7760
۱
بسته ویدیویی «تابناک»

آقازاده‌های چینی و سرمایه‌داری رفاقتی / یک افشاگری معادل ده سال کار سیا / دوراهی زندانی چیست؟ / تأثیر وضعیت سیارات بر زندگی انسان / تورین از نمای نزدیک

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۵۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴ 29 November 2022

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


آقازاده‌های چینی و سرمایه‌داری رفاقتی

دولت چین سال‌هاست از پدیده ای به نام «آقازادگی / Princelings» رنج می برد. این آقازادگان که فرزندان مسئولان سابق حزب کمونیست چین هستند، کم کم قدرت و اقتصاد در چین را به دست گرفته اند. ما در دو بخش به آنها می پردازیم؛ در بخش نخست به تعریف آقازادگی در چین می‌پردازیم و در بخش دوم ضررها و تبعات اقتصادی این پدیده را بررسی و به شما مفهوم سرمایه‌داری رفاقتی را معرفی می کنیم.

 


یک افشاگری معادل ده سال کار سیا

در پی افشای ویکی لیکس از سیا و جاسوسی سیا از تلفن های هوشمند، ای بی استادرد، دبیر سایت ریل کلیر پلیتیکس می گوید که اطلاعات افشا شده وحشتناک است. او در عین حال مدعی است، چنین تکنولوژی نیاز است و این اطلاعات پخش شده به جامعه اطلاعاتی آمریکا و مشخصاً CIA، معادل ده تا پانزده سال فعالیت اطلاعاتی ضرر زده است. این گفت و گو را با زیرنویس فارسی در «تابناک» می بینید.

 


دوراهی زندانی چیست؟

با دیدن این ویدیو متوجه خواهید شد، چرا افراد در شرایط سخت یکدیگر را لو می‌دهند. این یک تئوری بازی اثبات شده است. تنها در یک دقیقه شاهد این استراتژی قدیمی ولی کارآمد باشید.

 


تأثیر وضعیت سیارات بر زندگی انسان

حضور سیارات و ستاره‌ها در کهکشان و جهان هستی می‌تواند دلایل پیچیده و شگفت انگیزی داشته باشد. یکی از معروف ترین مثال‌ها از تحقیقات انجام شده، تلاش‌های میشل گوکلین، روانشناس و آمارشناس فرانسوی در مورد ارتباط بین موقعیت قرارگیری سیارات در آسمان و توانایی افراد است. این ویدئو به بررسی برخی ایده های این روانشناس می‌پردازد.

 

 

تورین از نمای نزدیک

شهر «تورین / Torino / Turin» در شمال غربی ایتالیا و مرکز «استان پیه مونته / Regione Piemonte» و نیز مرکز شهرستان تورین است. شهر در برخوردگاه دو رود پو و دورا ریپاریا و روی دشت پو واقع شده‌ است. علاوه بر پو و دورا، رود‌های «استورا دی لنزو / stura di lanzo» و «سنگونه / sagone» نیز در آن جریان دارند. به همین جهت، تورین به «شهر چهار رودخانه» نیز شهرت دارد. مهمترین مشخّصه‌های جغرافیایی شهر تورین، واقع شدن در کوهپایه آلپ و گذر رود پو از داخل شهر تورین، نخستین پایتخت ایتالیا در فاصله سال‌های ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ است و به لحاظ تاریخی از مهم‌ترین شهر‌های ایتالیا به شمار می رود.

معنای نام این شهر چندان پیچیده نیست و بسان نام برخی از اماکن به ریشه‌های دور تاریخی زبان بازنمی‌گردد: واژه Torino مرکّب از دو بخش Toro که در زبان ایتالیایی به معنای گاو نر است و پسوند "ino" که در دستور زبان ایتالیایی کارکرد مصغّر سازی (کوچک کردن) اسامی مذکّر را دارد،؛ بنابراین، می‌توان این واژه را به فارسی، «گاو نر کوچک» (و نه گوساله نر) ترجمه کرد.

ابنیه و اماکن دیدنی این شهر شامل میدان‌ها، موزه‌ها، کلیسا‌های قدیمی، پارک ها، قلعه‌ها و تپّه زیبای مشرف به شهر در کرانه شرقی آن و به امتداد ساحل رود پو می‌شود. محوریّت ابنیه تاریخی در تورین، هویّت سلطنتی شهر است. به جز کلیسای جامع سن جووانی باتّیستا که متعلّق به اواخر سده پانزدهم است، بیشتر بنا‌های عمومی مهم در تورین متعلّق به سده‌های ۱۷ و ۱۸ هستند که به سبک باروک ساخته شده‌اند. در کلیسای کوچک کفن مقدّس، واقع در کلیسای جامع، ظرفی وجود دارد که حاوی کفنی است که گفته می‌شود، حضرت مسیح را با آن دفن کرده بودند. از دیگر نقاط قابل توجّه، اسلحه‌خانه آرمریا رئاله است که موزه برجسته‌ای از اسلحه و جنگ‌افزار است. اکنون تورین را با کیفیت ۴K ببینید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
چین سرمایه داری رفاقتی نیست لازم به اختراع واژه جدید برای حکومت چین نیست. حکومت چین، فئودالیسم است. تاریخ بطور عملی نشان داد فئودالیسم بعد از سوسیالیسم عدالت محور و قبل از لیبرالیسم قرار دارد.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی