بازدید 9658
بسته ویدیویی «تابناک»

مخوف‌ترین تکاور جنگ جهانی دوم / دفاعیات متهمان نازی در دادگاه نورنبرگ / چماق نازی در دوران رایش سوم / چرا هر عمل ایران، تهدید آمریکاست؟! / توسکانی از نمای نزدیک

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۵۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸ 28 November 2022

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


مخوف‌ترین تکاور جنگ جهانی دوم

«اتو اسکورتسنی / Otto Skorzeny» یک تکاور آلمانی و افسر وافن اس اس بود که در زمان جنگ جهانی دوم، عملیات‌ بسیار مهمی را برای آلمان نازی انجام داد. او پس از جنگ نیز برای بسیاری کشورها، از جمله آمریکا عملیات انجام داد و با تشکیل سازمان‌هایی مانند پالادین گروپ در قالب یک شرکت امنیتی خصوصی به تربیت مزدورهایی که عملیات‌ چریکی انجام می‌دادند ادامه داد. این تکاور قابل که به چند زبان مسلط بود، در جنگ با انجام عملیات‌ خطرناک، هم در میدان جنگ و هم از نظر تبلیغاتی به ارتش و حکومت هیتلر و پس از آن نیز به سی‌آی‌ای «CIA» و سایر سازمان‌های امنیتی و دولت‌های مختلف نیز کمک‌های بسیاری کرد. در این ویدیو بیشتر با این تکاور نازی آشنا می شوید.

 


دفاعیات متهمان نازی در دادگاه نورنبرگ

پس از شکست نیروهای محور و تصرف آلمان توسط نیروهای متفقین به اصرار آمریکا برای جنایت‌کاران جنگی دادگاهی تشکیل شد که به دادگاه‌ نورنبرگ مشهور است. این دادگاه دوران جدیدی در قوانین بین‌المللی حقوق بشر ایجاد کرد، چون پیش از آن هیچ دادگاهی برای جرایمی از این دست و در این مقیاس شکل نگرفته بود. هشت قاضی آمریکایی، انگلیسی، روسی و فرانسوی قضاوت را به عهده گرفتند و ۲۲ تن از مقامات نظامی، سیاسی و اقتصادی آلمان را که رهبری این کشور در دوران جنگ در دست داشتند محاکمه کردند. هیتلر، هیملر ـ که رئیس وافن اس اس بود ـ و یوزف گوبلز رئیس تبلیغات نازی پیش از دستگیری خودکشی کردند و گورینگ که فرمانده لوفت‌وافه (نیروی هوایی آلمان) بود، بعد از محکومیت و پیش از اینکه اعدام شود خودکشی کرد.

در این ویدیو می‌توانید آخرین دفاعیات چند تن از مهمترین متهمان این دادگاه را که سعی در توجیه جنایات خود می‌کنند، ببینید. گورینگ، فرمانده لوفت‌وافه، یواخیم فون ریبنتروپ، وزیر امور خارجه، ویلهلم کایتل، رئیس ستاد فرماندهی نظامی هیتلر و ارنست کالتنبرنر، رئیس سازمان امنیت، که متهم به اجرا کردن "آخرین راه حل" بود، به اعدام محکوم شدند. آلبرت اشپر وزیر تسلیحات نیز به بیست سال زندان محکوم شد.

 


چماق نازی در دوران رایش سوم

«چماق نازی / Nazikeule» نوعی روش حمله در بحث است که در آن با وارد کردن اتهام نازی بودن به طرف مقابل حمله می‌شود. یکی از مثال‌های استفاده از چماق نازی در دوران اخیر، رجب طیب اردوغان است که مقام‌های آلمانی را نازی خطاب کرده بود. در این ویدیوی طنز به این مساله و همین‌طور سوءاستفاده‌های دیگری که می‌توان از چماق نازی تعبیر کرد، پرداخته می‌شود.

 


چرا هر عمل ایران، تهدید آمریکاست؟!

«تروِر نوآ / Trevor Noah» مجری برنامه «نمایش روزانه / Daily Show» پس از انتشار خبر حرکت ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس لینکلن به سمت آب‌های خلیج فارس در برنامه خود، طنزی در مورد نگرانی‌های آمریکا و اشتباهات اطلاعاتی سابق آن در جنگ عراق اجرا کرده است که می‌توانید در ویدیو تابناک با زیرنویس فارسی ببینید.

 

 

توسکانی از نمای نزدیک

«توسکانی / Tuscany» ناحیه‌ای در ایتالیا با مساحت ۲۲۹۹۰ کیلومتر و جمعیت ۳.۶ میلیون با مرکزیت فلورانس است. توسکانی بیشتر به عنوان ناحیه‌ای فرهنگی محسوب می‌شود و شهر‌هایی مانند فلورانس، سیه نا و پیزا با میراث فرهنگی غنی خود سالانه میلیون‌ها تن را به خود جذب می‌کنند. گندم، انگور و زیتون، مهم‌ترین محصولات کشاورزی آن را تشکیل می‌دهند. توسکانی را، اما بهشت گمشده گردشگران نیز می‌توان خواند. این منطقه توریستی با پوشش مخملی و سرسبز خود دارای خاص‌ترین باغ‌های انگور در دنیاست. این بهشت گمشده با دره‌ها و تپه‌ها سرسبز خود در فصل زیبای بهار که پر از چمن‌های سبز و گل‌های دیدنی می‌شود، منزلگاه عاشقان طبیعت و گردشگری است و در پاییز نیز به یک پالت گسترده‌ از رنگ‌های پاییزی تبدیل می‌شود. توسکانی زیبا را از نمای نزدیک در قاب ۴K تماشا می‌کنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر