بازدید 21502
۲
مصوبه شورای شهر به لایحه شهرداری برای بهبود سیما و منظر شهری؛

خانه‌هایی شبیه پادگان در تهران

مهدی چمران در جریان بررسی مصوبه‌ای برای بهبود سیما و منظر شهری گفت: امیدوارم این مسئله سبب شود تا برخی نماها که مانند ساختمان‌های پادگان‌های نظامی شده‌اند، وضعیت‌شان بهبود پیدا کند.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷ 27 November 2022

 


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، اعضای شورای شهر تهران ظهر امروز لایحه دستورالعمل «طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکات حجمی» را مورد بررسی قرار دادند.

حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در تشریح این لایحه گفت: موضوعات بسیاری به ارتقاء سیما و منظر شهری در تهران کمک می‌کند و در این لایحه سعی کردیم که فضای خلاقانه‌ای را برای معماران در راستای شکل گیری فضای زیبا در ساختمان‌های تهران ایجاد کنیم.

او با بیان اینکه به عنوان مثال در راستای جلوگیری از قطع درختان با تصویب این لایحه معماران می‌توانند طراحی‌های خلاقانه داشته باشند، افزود: قطعا این اقدام در کیفیت و منظر شهری ارزشمند است.

بهبودکیفیت ساخت
مهدی عباسی عضو شورای‌شهر نیز در واکنش به این لایحه با تاکید بر اینکه این لایحه برای همه ساختمان‌های تهران موضوعیت ندارد و ممکن است در برخی ساختمان‌ها به دلیل نوع نگاه معمارانه، بخشی از پلاک‌های در حال ساخت، استقبال کنند، تصریح کرد: این نوع معماری کیفیت فضای ساخت را افزایش می‌دهد و همانطور که گفتم برای همه عمومیت ندارد.

مهدی چمران نیز با انتقاد به وضعیت نمای برخی ساختمان‌ها گفت: امیدوارم این مسئله سبب شود تا برخی نماها که به مانند ساختمان‌های پادگان‌های نظامی شده‌اند، وضعیت‌شان بهبود پیدا کند، هر چند که باید این مسئله به طور دقیق بررسی و هر گونه تخطی جرم محسوب شود، نه اینکه هر فردی، هر کاری در حوزه نمای ساختمان انجام داد، بگویند که این در شورای شهر تصویب شده است.

نهایتا اعضای شورای شهر تهران با رأی حداکثری موافق خود دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکات حجمی را تصویب کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
قرار بود برج مخابراتی ایجاد شود وکمکی به بهبود شبکه تلویزیونی ومخابراتی وپوشش دهی به شبکه ها باشد که نشد در زمان صدارات شما قرار بود به انتهای مخابراتی در شهر سروسامان داده شود که نشد لطف بفرمائید از کارهای نشدنی بپرهیزد وهزینه اضافه بر کشور شهر تهران وساکنانش تحمیل نکنید تهران مشکل اب دارد وکمبود ان فکر اساسی کنید سابسامانی در تهران بیشمار است .
درودها
وقتیکه بازآفرینی شهری در ایران عزیز و به ویژه در بافتهای فرسوده شهری به انبوه سازی قوطی های بلند بدقواره تحت عنوان ساختمان سازی و یا مسکن سازی(!!!) تقلیل پیدا میکند بدون شک تفصیرهای متفاوت از سیما و منظر شهری و آن هم از نوع ابلاغیه و یا بخشنامه های بی اثر و...به مانند آب در هاون کوبیدن است.
راه دیگری بااااید.
با کمال احترام
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی