بازدید 10379
۱
دور نخست مرحله گروهی جام‌جهانی قطر تمام شد؛

برزیل با ژوگوبونیتو در قواره مدعی؛ گل استثنایی ریچارلیسون / دو رکورد تاریخی رونالدو در جام‌جهانی

برزیل و پرتغال با پیروزی در نخستین مصاف خود در جام‌جهانی رکوردها را جابجا کردند. برزیل باز هم به نباختن در مرحله گروهی ادامه داد و ۱۶بازی است که نباخته! رونالدو نیز با گلزنی، پنجمین جام‌جهانی است که گل می‌زند.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۹ 25 November 2022

طلایی پوشان برزیل با نمایشی هجومی و دیدنی در ورزشگاه لوسیل، خود را از مدعیان اصلی جام معرفی کردند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ شاگردان تیته با تسلط کامل بر دفاع صربستان، بارها دروازه حریف اروپایی را تهدید کردند؛ اما سرانجام در نیمه دوم، مقاومت سرخپوشان صرب شکسته شد و این ریچارلیسون بود که دبل کرد تا پاسخ دو توپی که به تیر دروازه صربستان کوبیده شد، به تور بوسه بزند.

برزیل با ژوگوبونیتو در قواره مدعی؛ گل استثنایی ریچارلیسون / دو رکورد تاریخی رونالدو در جام‌جهانی

با توجه به نتایج بازی‌های اول مرحله گروهی، اسپانیا، انگلیس، فرانسه و برزیل مدعی نشان دادند ولی آلمان و آرژانتین با شکست مقابل حریفان آسیایی به دردسر افتاده‌اند. 

آخرین دیدار از روز پنجم رقابت‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با درخشش ستاره‌های برزیل و برتری این تیم مقابل صربستان همراه بود. پرافتخارترین تیم تاریخ جام جهانی از ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته (پنجشنبه) در ورزشگاه لوسیل به مصاف صربستان رفت و مقابل این حریف به پیروزی ۲ بر صفر رسید تا با لطف تفاضل گل بهتر نسبت به سوئیس، در صدر جدول گروه G قرار بگیرد

برزیل با ژوگوبونیتو در قواره مدعی؛ گل تاریخی ریچارلیسون

نیمه نخست این بازی با وجود حملات پراکنده تیم برزیل، گلی به دنبال نداشت؛ اما در نیمه دوم شاگردان «تیته» توپ و میدان را کامل در اختیار گرفتند و با هجوم مداوم خود موفق به باز کردن دروازه حریف شدند.

ستاره این بازی ریچارلیسون بود که در دقایق ۶۲ و ۷۳ گلزنی کرد تا از همین آغاز جام، یکی از مدعیان کسب عنوان آقای گلی باشد. گل دوم ریچارلیسون یکی از زیباترین گل‌های تاریخ جام‌جهانی است.

برزیل با ژوگوبونیتو در قواره مدعی؛ گل تاریخی ریچارلیسون

قضاوت این بازی بر عهده علیرضا فغانی با کمک محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی بود که عملکرد خوب و کم‌اشتباهی هم داشتند. پاولوویچ، گودلی و لوکیچ نفراتی بودند که از فغانی کارت زرد گرفتند.

جدول رده‌بندی گروه G در زیر آمده است؛

 

کریس با گل رکورد زد و با جایزه‌اش هم رکورد زد!

تیم ملی فوتبال پرتغال در نخستین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل غنا به برتری دست یافت.

در پایان این بازی کریستیانو رونالدو کاپیتان پرتغال به عنوان بهترین بازیکن میدان معرفی شد. رونالدو که تا دقیقه ۸۸ در زمین مسابقه حضور داشت، گل اول تیمش را در دقیقه ۶۵ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و پاس گل سوم را نیز در دقیقه ۸۰ برای رافائل لیائو فراهم کرد. او حالا تنها بازیکن تاریخ است که در پنج جام جهانی پیاپی گلزنی کرده است.

این برای هفتمین بار در تاریخ جام جهانی است که رونالدو به عنوان بهترین بازیکن میدان معرفی می‌شود و از این حیث نیز رکوردار شد.

 

برزیل با ژوگوبونیتو در قواره مدعی؛ گل استثنایی ریچارلیسون / دو رکورد تاریخی رونالدو در جام‌جهانی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
فغانی را هم خراب کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل