بازدید 8695
زمستانی سخت در انتظار آوارگان سوری؛

استفاده از پلاستیک و فضولات حیوانات برای گرمایش

با نزدیک شدن به فصل سرما و بارش باران و برف و یخبندان، آوارگان در اردوگاه‌های شمال سوریه در سایه ناتوانی در خرید مازوت، جمع‌آوری، چوب و فضولات حیوانات و حتی نایلون و پلاستیک را برای تولید گرما آغاز می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵ 23 November 2022

 

به گزارش  تابناک به نقل از خبرگزاری آناتولی، فصل زمستان برای ساکنان این اردوگاه‌ها فصل رنجی طاقت‌فرساست که هر ساله تکرار می‌شود و آوارگان به خاطر فقر شدید قادر به تامین سوخت مورد نیاز نیستند.

صدها هزار آواره سوری در اردوگاه‌های نزدیک به مرزهای مشترک با ترکیه زندگی می‌کنند؛ اردوگاه‌هایی که فاقد ابتدایی‌ترین امکانات زندگی است و با فرا رسیدن فصل زمستان و در نتیجه بارش‌ها و موج سرمای شدید، درد و رنج آوارگان مضاعف می شود.

بوته‌ها، کیسه‌های نایلون و فضولات حیوانات یکی از راهکارها برای مقاومت با سرمای زمستان است و ساکنان اردوگاه‌ها به منظور تولید گرما برای کودکان‌شان پیش از فصل سرما به جمع آن اقدام می کنند.

«خالدیه احمد»، آواره سوری و ساکن اردوگاه هجره واقع در شمال غرب استان ادلب در این باره گفت: زمستان گذشته را با سوزاندن بوته‌ها، کیسه‌های نایلون و فضولات حیوانات سپری کردیم، امسال هم ناچار به تکرار آن هستیم، ما نیازمند لباس‌های زمستانی برای کودکان، هیزم و سوخت و بخاری هستیم.

 

از سوی دیگر، «ابراهیم علی»، شهروند آواره سوری اظهار داشت: پولی برای آمادگی به منظور سپری کردن فصل سرد زمستان ندارم، اوضاع مادی ساکنان اردوگاه‌های آوارگان بسیار وخیم است، کسانی که در اردوگاه‌ها کاری برای انجام دادن دارند، به زور غذایی برای خود تهیه کنند، آنها حتی از خرید سبزیجات ناتوان هستند لذا ناچار به روی‌آوری به شیوه‌های ابتدایی برای گرمایش هستند.

وی گفت: ما برای پخت غذا و گرمایش، ناچار به جمع‌آوری پلاستیک، فضولات حیوانات و باقی مانده چوب و بوته‌ها هستیم، هرچند می‌دانیم پلاستیک‌ها کودکان‌مان را در معرض بیماری‌های خطرناک قرار می‌دهد اما چاره دیگری نداریم، این درد و رنج ما طی 11 سال گذشته است.

اردوگاه‌های آوارگان سوری در ادلب هر سال با موج سرما و برف دست و پنجه نرم می‌کند؛ اردوگاه‌هایی که فاقد امکانات گرمایشی هستند و آنها را از گزند سرما نگه نمی‌دارد.

هیات تحریر الشام (جبهه النصره پیشین) به همراه متحدانش کنترل حدود نیمی از استان ادلب و بخش‌هایی از استان‌های حما، حلب و لاذقیه را در دست دارد. تخمین زده می‌شود که نیمی از سه میلیون نفر جمعیت استان ادلب را آوارگان تشکیل می‌دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل